نگاهی به بیزینس مدل دانکین دونات : کسب درآمد این برند از چه کانال هایی است؟
۲۰ اسفند ۱۳۹۹

دانکین دنات چهارمین برند بر طبق کانسپت کافه هایی با سرویس سریع در جهان است. نوشیدنی هایی بر پایه قهوه و انواع نان و شیرینی های خاص دانکین دنات جزو شناخته شده ترین ها در دنیا می باشند.

این برند در بیش از ۳۳ کشور فعالیت می‌کند و بیش از ۱۰ هزار شعبه در سراسر دنیا دارد. در این بلاگ از جزییات کانال های درآمدی و بیزنیس مدل دانکین دنات مطلع شوید.  

رمزهای مدل تجاری استارباکس: فرنچایز بی رقیب در صنعت کافه
۸ اسفند ۱۳۹۹

استارباکس یکی از وسیع ترین رنج های مزه قهوه را در میان هر برند دیگری برای مشتریان فراهم کرده است. برنامه جلب وفاداری مشتریان در استارباکس به این صورت طراحی شده است که به ازای هر دلار خرید دو ستاره در حساب مشتریان درج می شود. به صورت آنها همیشه برای دریافت نوشیدنی و خوردنی های تخفیف خورده اما با کیفیت به یکی از شعبه ها باز خواهند گشت.

فروش استارباکس به جز شعبه ها، از طریق کانال هایی از جمله فروشگاه های مواد غذایی آماده به مصرف، کلاب های قهوه که در فودکورت های وسیع به صورت فستیوال برگزار می‌شوند و فروش محصولات اختصاصی خود در سایر فروشگاه های مواد غذایی مختلف صورت می‌گیرد.


لیست مقالات
نگاهی به بیزینس مدل دانکین دونات : کسب درآمد این برند از چه کانال هایی است؟

دانکین دنات چهارمین برند بر طبق کانسپت کافه هایی با سرویس سریع در جهان است. نوشیدنی هایی بر پایه قهوه و انواع نان و شیرینی های خاص دانکین دنات جزو شناخته شده ترین ها در دنیا می باشند.

این برند در بیش از ۳۳ کشور فعالیت می‌کند و بیش از ۱۰ هزار شعبه در سراسر دنیا دارد. در این بلاگ از جزییات کانال های درآمدی و بیزنیس مدل دانکین دنات مطلع شوید.  

رمزهای مدل تجاری استارباکس: فرنچایز بی رقیب در صنعت کافه

استارباکس یکی از وسیع ترین رنج های مزه قهوه را در میان هر برند دیگری برای مشتریان فراهم کرده است. برنامه جلب وفاداری مشتریان در استارباکس به این صورت طراحی شده است که به ازای هر دلار خرید دو ستاره در حساب مشتریان درج می شود. به صورت آنها همیشه برای دریافت نوشیدنی و خوردنی های تخفیف خورده اما با کیفیت به یکی از شعبه ها باز خواهند گشت.

فروش استارباکس به جز شعبه ها، از طریق کانال هایی از جمله فروشگاه های مواد غذایی آماده به مصرف، کلاب های قهوه که در فودکورت های وسیع به صورت فستیوال برگزار می‌شوند و فروش محصولات اختصاصی خود در سایر فروشگاه های مواد غذایی مختلف صورت می‌گیرد.

بررسی مدل تجاری رستوران چیپوتله یکی از محبوب ترین ها برندهای جهانی غذای مکزیکی

در ذهن خیلی ها نام چیپوتله با عنوان رستوران غذاهای سلامتی مرتبط شده است. برند چیپوتله پیوندی موثر بین مدل تجاری خاص خود و ساختار طرح عملیاتی در تمام شعبه ها ایجاد کرده است. دقیقا همین مسئله رمز موفقیت این برند قدرتمند است.  

مدل تجاری یا بیزینس مدل برند پیتزا دومینو از چه ساختاری پیروی می‌کند؟

دومینو یکی از موفق‌ترین برندهای عرضه پیتزا در دنیا است. اما راز جذب این رنج وسیع از مشتری‌ها در سراسر دنیا چیست؟ با خواندن این مقاله، با بیزینس مدل برند پیتزای دومینو و نگاه موشکافانه به مدل تجاری این گروه آشنا شوید.

تاریخچه فودکورت

فود کورت(Food Court)  به فضا یا محوطه ای بزرگ معمولا در مراکز خرید، مال ها یا فرودگاه اطلاق می شود که در آن مجموعه ای از رستوران های کوچک به هم پیوسته همراه با تنوع غذایی اقدام به فروش غذا می کنند. شما بعد از سفارش غذا در یکی از محوطه های چیدمان شده غذای خود را میل می کنید.

نخستین پیتزا فروشی در ایران

اولین پیتزافروشی در ایران در اوایل دهه ۴۰ شمسی در خیابان «نوفل لوشاتو» به نام «پیتزا داوود» افتتاح شد. این رستوران کوچک که هنوز هم مانند قبل در حال فعالیت است، پاتوق جماعت فرنگ رفته ای شده بود که برای خوردن این غذای عجیب و نامتعارف که شباهت زیادی به شیرینی داشت، سر و دست می شکستند.

تاریخچه پیتزا

در متن زیر به صورت مختصر به تاریخچه پیتزا و پیدایش اولیه آن می پردازیم.
اسم پیتزا یادآور کشور ایتالیا و شهرناپل است. این غذای پرطرف‌دار برای تبدیل شدن به یک غذای بین المللی  راه طولانی را پیموده  است.