مواد غذایی که نباید دوباره گرم شوند

این روزها بسیار دیده می شود که افراد باقی مانده غذای خود را فریز کرده و مجدد آن را مصرف می کنند. اگر چه در برخی موارد، این کار اشکالی ندارد اما گاهی سلامت افراد را تهدید می کند. به گفته متخصصان نگه داری باقی مانده غذاها و گرم کردن مجدد آنها خطرات جدی برای بدن به همراه دارد. واقعیت این است که برخی غذاهای خاص پس از دوبار گرم کردن هیچ گونه ارزش غذایی ندارد.

مواد غذایی که نباید دوباره گرم شوند

- گرم کردن مجدد سیب زمینی

این ماده غذایی ارزش غذایی بالایی دارد و برای بدن مفید است. اما اگر سیب زمینی برای بار دوم گرم شود، ارزش غذایی خود را از دست می دهد و دربدن ایجاد سم می کند.

 

۲- گرم کردن مجدد اسفناج
گرم کردن مجدد اسفناج می تواند بسیار خطرناک باشد؛ این سبزی حاوی درصد بالایی نیترات است که پس از گرم کردن مجدد به نیتریت تبدیل می شود که سرطان زاست. اسفناج را بلافاصله پس از پختن مصرف کنید.

 

۳- گرم کردن مجدد مرغ
خوردن گوشت مرغ پس از یک روز می تواند بسیار خطرناک باشد چرا که ترکیب پروتئین تغییر می کند و باعث بروز مشکلات گوارشی می شود. از آنجا که مرغ نسبت به گوشت از پروتئین بیشتری برخوردار است، بهتر است به طور سرد مصرف شود. اگر لازم باشد بهتر است در دمای کم و در طولانی مدت گرم شود.

 

۴- گرم کردن مجدد کرفس
این سبزی کاربرد زیادی در پخت سوپ دارد. کرفس حاوی نیترات است و در صورت گرم شدن مجدد به ماده خطرناک تبدیل می شود لذا اگر در پخت سوپ از آن استفاده می کنید، به هنگام مصرف دوباره کرفس آن را جدا کنید. در پایان باید گفت که حتی نوع گرم کردن غذا نیز بسیار حائز اهمیت است چرا که امروزه افراد به طور چشمگیری از مایکروویو برای گرم کردن و پخت غذای خود استفاده می کنند و غافل از عوارض آن هستند.

 

۵- گرم کردن مجدد قارچ
این ماده غذایی یکی از شناخته شده ترین مواد است که تحت هیچ شرایطی نباید برای دومین بار گرم شود، چرا که ترکیب پروتئین آن پس از گرم شدن دوباره تغییر خواهد کرد و مشکلات گوارشی برای فرد به همراه خواهد داشت. در صورت لزوم سرد مصرف کنید.

 

۶- گرم کردن مجدد تخم مرغ
این ماده غذایی زمانی که در معرض دمای بالا قرار می گیرد، در بدن سم ایجاد می کند. گفتنی است که این اتفاق شامل غذاهایی که در پختشان از تخم مرغ استفاده شده است، نمی شود. از گرم کردن مجدد تخم مرغ بپرهیزید.

 

۷- گرم کردن مجدد چغندر
این سبزی حاوی نیترات است و برای سلامتی مفید است. مصرف چغندر پس از گرم کردن دوباره خطرناک نیست اما بهتر است که به صورت سرد مصرف شود.

 

تمامی مطالب متعلق به سایت حبتور می باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.


آخرین‌های مجله
فیوژن فود
فیوژن فود

شاید تا به حال اصطلاح " آشپزی تلفیقی" یا "فود فیوژن" را در صنعت رستوران داری یا از زبان متخصصان آشپزی شنیده باشید.
اما در واقعیت غذای فیوژن چه هست؟
بیایید به ریشه‌ی آشپزی تلفیقی، وضعیت جنبش کنونی آن و آنچه برای این ترند در سال‌های آینده پیش بینی می‌کنیم، نگاهی بیاندازیم.

در اصل، این اصطلاح به این معناست که مواد غذایی اولیه را از فرهنگ‌ها و نقاط مختلف جهان جمع آوری کرده و با استفاده از آنها دستورالعمل‌ها را با یکدیگر ادغام کنید. این تکنیک برای ساختن طعم‌های جدید و ارائه غذاهای خاص به مشتریان است که جای دیگری نمیتوانند مشابه آن را پیدا کنند. غذای تلفیقی تاریخچه‌ی پیچیده ای دارد که منشا آن را به راحتی نمی‌توان مشخص کرد.

قرص رشنال
قرص رشنال

قرص رشنال


کاربرد قرص رشنال در فر کامبی،
زمانی که از دستگاه فر رشنال برای پخت غذاهایی از جمله مرغ سوخاری ، برگر هات داگ ، تخم مرغ ، استیک، کنتاکی ، سوپ ، کباب ، نان ، برنج ، میگو ، ماهی ، کیک ، سبزیجات ،سیب زمینی تنوری ، کروسان و غذاهای متنوع دیگر استفاده می کنید،باید بدانید این دستگاه مانند دیگر تجهیزات نیاز به شستشو و نگهداری مناسب خواهد داشت.
شرکت رشنال علاوه بر تولید دستگاهی با این کارایی بالا، لوازم جانبی کاملی برای فرکامبی رشنال تولید و عرضه و در زمینه شستشو و نگهداری دستگاه فر کامبی رشنال ، قرص های متفاوت با کارایی متنوع ارائه کرده است.

محفظه‌های نگهدارنده غذا، انقلابی در شیوه‌های تحویل غذا
محفظه‌های نگهدارنده غذا، انقلابی در شیوه‌های تحویل غذا

محفظه های غذا به عنوان یک گزینه تحویل غذا به طور فزاینده ای محبوب شده اند. در این مقاله به چگونگی عملکرد آن‌ها خواهیم پرداخت. به طور کلی میتوان گفت، مشتری‍ان غذا را از رستوران های مورد علاقه خود سفارش می دهند و می‌توانند آن را از یک محفظه نگهدارنده تحویل بگیرند.

استراتژی های حفظ مشتری در صنعت رستوران
استراتژی های حفظ مشتری در صنعت رستوران

به دست آوردن مشتریان جدید بسیار خوب است، اما چیزی که رستوران را سرپا نگه می دارد افرادی هستند که به طور مکرر به رستوران شما می آیند. این مشتریان دائمی، علاوه بر اینکه چهره های آشنا هستند، مشتریان برتر و وفادار شما نیز به حساب می آیند. بیشتر اوقات، آنها پول بیشتری نسبت به سایر مهمانان رستوران خرج می کنند و از تجربیاتشان در رابطه با رستوران مورد علاقه خود به دیگران می گویند. بر اساس یک مطالعه که توسط Bain & Company انجام شد، با حفظ مشتری تنها به میزان 5٪، سود حاصل بین 25٪ تا 95٪ افزایش می یابد.

بنابراین، اگر استراتژی کسب و کار شما صرفاً بر جذب مشتریان جدید متمرکز است ممکن است فرصت ارزشمندی را از دست دهید. ما در اینجا چهار استراتژی ثابت برای حفظ مشتری ارائه می کنیم که باعث می شود مردم در مورد رستوران شما صحبت کنند و به رستوران شما بازگردند. پس با ما همراه شوید!

مشاهده همه