با این ۱۳ کانسپت کترینگ تازه و نو همه چیز را هیجان انگیز کنید

کسب و کار کترینگ غذا، سرویسی پرسود است. اگر مهارت‌های آشپزی رستورانی لازم را داشته باشید و بخواهید در این حوزه کارآفرین شوید، لازم نیست که دقیقا مثل مراحل طولانی افتتاح یک رستوران پیش بروید. کافی است ایده فکر شده و تازه مخصوص راه اندازی کترینگ را به فاز اجرا برسانید، تا با سرعت به نتیجه عالی دست پیدا کنید.

با این ۱۳ کانسپت کترینگ تازه و نو همه چیز را هیجان انگیز کنید

همیشه سوال این است که چه کترینگی بعد از راه اندازی موفق خواهد شد؟

برای کسانی که تازه وارد این کار شده‌اند باید گفت که کار سخت و خلاقیت زیادی لازم است تا در کسب و کار کترینگ موفق شوید. با گزینه‌های زیادی که در این حوزه کاری فعال هستند، خلاقیت در موفقیت بین رقبا بالاترین حرف را خواهد زد.

با توجه شمار کترینگ‎هایی که هر روز وارد کار می‌شوند و آنهایی که فعال هستند باید از خودتان این سوال‌ها را بپرسید:

  • چطور کترینگی راه اندازی کنم که شاخص باشد؟
  • چطور مشتری بیشتری را هدف قرار دهم و آنها را از سفارش دادن به کترینگ خودم هیجان زده کنم؟

همه اینها در نهایت با داشتن ایده جدید و نو ممکن می‌شود. زمانی که می‌خواهید خلاقیت را وارد کار کنید ارزش‌ها و ویژن خود را در نظر بگیرید و با همه اینها مشتریان را سر ذوق نگاه دارید و وفاداری به کترینگ را در آنها تقویت کنید.

برای اینکه ایده‌های تازه در ذهن شما جرقه بخورد در اینجا ۱۳ کانسپت تازه را معرفی می‌کنیم تا خلاقیت را چاشنی فاز راه اندازی کترینگ و مدیریت آن بکنید. اما قبل از آن بگذارید چند نمونه واقعی را بررسی کنیم تا اهمیت این مسئله به خوبی مشخص گردد:

نمونه‌های واقعی که ایده‌های تازه را در راه اندازی کترینگ اجرا کردند

ایده جدید و کانسپت نو ممکن است تبدیل به فاکتور موفقیت شما گردد اما این ایده بدون الهام گرفتن از نمونه‌هایی که این مسیر را پیش تر طی کردند باشند احتمالا به درستی انجام نمی‌شود.

اول از همه باید گفت که شما با اجرا کانسپ کترینگی که جدید باشد مسیر تازه‌ای را ایجاد می‌کنید. بنابراین باید بیشتر از رقبا معمول تلاش کنید. این اصل اول اجرای کانسپت کترینگ نو و تازه است.

خیلی از اوقات کسانی که کترینگ راه اندازی می‌کنند علاقه وافر به این کار و هدف‌های متعددی در سر دارند.

برای اینکه شما درک دقیق تر از انگیزه‌های کاری کسانی که قبلا این راه را طی کرده‌اند داشته باشید، نظر چند مدیر کترینگ در اینجا آورده شده است.

  • برای مثال Douglass Williams موسس رستوران کترینگ MIDA در بوستون آمریکا چنین نظری دارد: " من به مدت طولانی رویای سرآَشپز شدن را در سر داشتم. به نظر من راه اندازی کترینگ با این فکر تطابق خوبی داشت. ویژن من اول از همه افتتاح رستوران کترینگی بود به یک دورهمی برای رنج گروه‌های مختلف زیادی تبدیل شود. برای به حقیقت تبدیل کردن این اتفاق موقعیت خوب و میزبانی را در ابتدای لیست کارهای خود گذاشتیم و اصلا از این دو اولویت چشم پوشی نکردیم."
  • یا Adam Talbert مدیر کترینگ 312 Beef and Sausage چنین انگیزه پیش راننده‌ای داشته  است: " من در این نوع کسب و کار فضاهای خالی کار نشده زیادی دیدم و مطمئن بودم که با اید‌هایی که از قبل به انها فکر کردم می‌توانم مشتری‌های زیادی را جذب مجموعه خود کنم."
  • Teresita Herradura مدیر ک مجموعه The Corner Q در ویرجینیا آمریکا این طور ایده‌های پش زمینه کانسپت کترینگ خود را بیان می‌کند:" اغلب غذاهایی که ترکیبی از چند فرهنگ هستند کم تر در منوها جای می‌گیرند اما در واقعه هیچ کس از طعم و مزه آنها خبر ندارد، من تصمیم گرفتم تا غذاهای آسیایی را با ذائقه غربی ترکیب کنم تا گروه تازه از مشتریان را هدف بگیریم و طعم جدیدی را در مجموعه خود سرو کنم"
  • Brian Bonnell مدیر کترینگ Sutton Legion در نبراسکا یک فرصت خوب را در موقعیت عالی شناسایی کرد: " در کنار سالن ورزش فوتبال افراد زیادی همیشه در رفت و آمد بودند. راه اندازی کترینگی که غذاهای با بسته بندی و تم فست فودی و اسنکی را هم زمان با هم داشته باشد، همه چیز را برای موفقیت در این مجموعه فراهم کرد."

۱۳ کانسپت کترینگ تازه و نو که راه اندازی این کار را متفاوت و ویژه می‌کند

حالا که با ایده هسته‌ای راه اندازی این کترینگ‌ها و بعضا رستوران‌ها اندکی آشنا شدید، بگذارید اندکی در مورد کانسپت کترینگ که جدید هستند صحبت کنیم تا به فاز خلاقیت در باور شما قدرت دهیم.

۱. چند کانسپت کترینگ مختلف را با یکدیگر ترکیب کنید

حقیقت این است که اکثر کترینگ‌ها فقط در ساعت‌های مشخصی در طول روز سفارش‌های متعددی دارند. مثلا برخی از آنها زمان بین صبحانه و نهار سفارش‌های زیادی برای صبحانه مفصل می‌گیرند، در صورتی که برخی دیگر ثبت سفارش بالایی در بازه زمانی نهار دارند.

به این فکر کنید که آیتم‌های با محبوبیت این چنینی را با یکدیگر ترکیب کنید و کانسپت کترینگ را ترکیبی کنید. کانسپت کترینگی ترکیبی ایده‌‍‌ای است که موفقیت آن اگر درست انتخاب شود قطعی خواهد بود:

  • مشتری‌ها از اینکه انتخاب‌های جدیدی داشته باشند همیشه هیجان زده خواهند شد، البته در صورتی که غذا برای آنها مفهوم آشنایی داشته باشد. این انعطاف پذیری را نیز به کترینگ می‌آورد.
  • می‌‍‌توانید رنج مشتری ها و گروه سنی آنها را افزایش دهید و جغرافیای بیشتری را پوشش دهید.
  • به روز کردن منو نسبتا آسان است. کافی است در آشپزخانه کترینگ دستور غذاهای مختلف را تغییر دهید و کمی آزمایش کنید تا مزه‌های هیجان انگیز را ایجاد شود.
  • می‌شود گزینه‌های مختلف را در باندل یا بسته بندی کامبو بگذارید تا مشتری به فکر امتحان کردن مزه‌های متعدد بیافتد.

فراموش نکنید که کانسپت خوب کترینگ باید اندکی استایل شخصی نیز داشته باشد. به ذهن بسپارید که همه چیز باید در جهت جذب مشتری باشد و کمک کند تا از رقبا کاملا شناخته شوید. با برنامه ریزی مناسب اجرای برخی از این کانسپت‌ها ممکن است هزینه کمتری نیز بردارد.

به این توجه داشته باشید که انتخاب ایده کانسپت کترینگ باید همیشه حد وسط بین راه اندازی چیز تازه و نو و کترینگی باشد که هم از درگاه مالی و هم از جنبه پوشش استراتژیک همه چیز را در بر می‌گیرد.

۲. کانسپت کترینگ: خانه‌های قدیمی و سنتی

سر منشا این کانسپت محبوبیت غذاهای خیابانی است و دلیل اجرایی شدن چنین سبکی این الگوی تهیه و سرو غذا می‌باشد.

کارت‌های غذاهای خیابانی گاهی آنقدر موفقیت کسب می‌کنند خیابان‌های دیگر جوابگوی ظرفیت لازم برای آنها نیست. قطعا منوهای این دستی به موقعیت ثابت نیاز دارند.

احتمالا به خانه‌های سنتی که کترینگ تبدیل شده‌اند در سال‌های اخیر برخورده‌اید. به طور کلی منوی این دسته از کترینگ‌ها سنتی است اما فضایی دوستانه و خودمانی دارند. دلیل راه اندازی این نوع کترینگ این جنبه‌ها است:

  • اول از همه که در بدنه‌ خود فرهنگ آشنا دارند به همین دلیل انرژی فضا به سرعت منتقل می‌شود. سرو غذاهای منو معنا خاصی پیدا می‌کنند و در میان مشتریان محبوبیت آنها بیشتر خواهد شد.
  • فضاهای قدیمی رازهای شهر هستند و به مشتری‌ها طعمی در دو دنیای فرهنگ شهری و توریستی را با هم می‌دهد.
  • از طرفی می‌توانید منو را تا آنجا که می‌خواهید ترکیب و شخصی سازی کنید. باید گفت که این نوع کترینگ‌ها حتی از رستوران‌های لاکچری هم محبوبیت بیشتری دارند.

برای اینکه موفقیت کانسپت کترینگ‌ خانه‌های قدیمی  و سنتی را ببینید به نمونه‌های معرف شهری سر بزنید. برای مثال خانه ۱۳۰۷ و رستوران کترینگ عمارت روشن از موفق ترین‌ها در اجرای این ایده تازه و پر طرفدار هستند.

لازم است بدانید که راه اندازی چنین کترینگی میان بری برای شناخته شدن است. اول از همه مشتریان مطمئن هستند که قیمت آیتم‌های منو منطقی است از طرفی همه چیز چاشنی اصلات دارد.

برای موفقیت کانسپت کترینگ خانه‌های قدیمی و سنتی مهم ترین مسئله این است که غذاهای خانگی و سنتی را با غذاهای جدید و پر طرفدار ترکیب کنید. آماده کردن منو نباید زمان ببرد و میل آن راحت و ساده باشد.

راه اندازی چنین کانسپی چند برتری دیگر نیز دارد. اول اینکه به تجهیزات کمتری نیاز خواهید داشت زیرا مقایس همه چیز کوچک تر است. بنابراین باید منو کانسپت کترینگ خانه‌های سنتی محدود باشد اما جذابیت در آن از قلم نیافتد.

 

 بیشتر بخوانید: لیست تجهیزات مورد نیاز برای افتتاح کترینگ 

۳. کترینگ تک آیتمه

شاید این ایده عجیب به نظر برسد. اما صبر کنید پر سودترین رستوران کترینگ‌ها از ویژگی‌های کانسپت تک آیتمه بهره می‌برند، بگذارید تا توضیح دهیم:

با اجرای درست کانسپت کترینگ تک آیتمه یا رستوران کترینگ اسپسیالیته به شما این اجازه را می‌دهد تا تمرکز کنید و مهم ترین المان یعنی پیوستگی در مزه را در آشپزخانه کترینگ عملی کنید.

در مقایسه با با کانسپت‌های دیگر، کانسپت کترینگ تک آیتمه روند توسعه ساده‌تری دارد و همه چیز در آن مشخص‌تر است.

مثلا کترینگی که فقط املت سرو می‌کند یا تخصص آن در تهیه و سرو انواع استیک‌ است. زمانی که منوی کترینگ تک آیتمه است یک دست بودن طعم و مزه همه موارد دیگر را در نظر مشتری کنار می‌زند و اعتماد او به خوبی جلب خواهد شد.

کترینگ تک آیتمه فرای انتظارات شما پیش خواهد رفت به این دلیل که محبوبیت آنها رو به رشد است. مثلا کترینگی که فقط سوپ‌های مختلف سرو می‌کند یکی از پر طرفدارها است. نقطه‌های برتری کانسپت کترینگ تک آیتمه موارد زیر است:

  • تخصص در یک نوع غذا به مشتری‌ها فضای بیشتری برای شخصی سازی می‌دهد. این دقیقا همان چیزی است که همه عاشق‌اش هستند.
  • راه اندازی کترینگ تک آیتمه هزینه کم تری دارد زیرا تجهیزات آن مشخص است و نیازمندی آن زیاد نیست. با این وجود هم در مصرف منابع و زمان صرفه جویی خواهید کرد.
  • لیست کوتاه از مواد اولیه در هر روز کاری به این معنا است که همیشه و بدون سختی زیاد غذاهایی که در کترینگ سرو می‌‎کنید تازه خواهند بود. هیچ چیزی در قفسه برای طولانی مدت باقی نخواهد ماند و تهیه و مصرف موازی هستند.
  • کترینگ تک آیتمه در خرج‌های بی شماری فاز راه اندازی و عملیاتی صرف جویی می‌کند، به این صورت که نوع و تعداد سفارش هر روز کاملا مشخص است.

قانون طلایی این است: منو ساده و کل جریان کار را در کترینگ تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. کارکنان می‌توانند تمرکز خود را بر روی بهتر کردن کیفیت، سریعتر آماده کردن سفارش‌ها بگذارند. از طرفی سردرگمی مشتری برای انتخاب کم تر است.

 

۴. کانسپت کترینگ باربیکیو

شاید استفاده از گوشت‌های مزه‌دار تنوع زیادی در بین کباب‌های ایرانی ایجاد نکند. اما استیک‌ها می‌توانند به یکی از المان‌های کسب موفقیت در راه اندازی کترینگ تبدیل شوند.

این نوع کترینگ‌ها به خوبی کار می‌کنند، زیرا منو خاص دارند و فضا آنها نیز هماهنگی کامل با منو دارد. برای اینکه این ایده به درستی اجرا شود و شما نتیجه مطلوب را بگیرید لازم است تا غذاهای گران قیمت پر طرفدار رستورانی را به غذاهای راحتی ارزان قیمت تبدیل کنید.

کانسپت کترینگ باربیکیو یکی از آن ایده‌هایی است که از غذای فست فود و کانسپت کژوآل فراتر می‌رود. این را بدانید که برعکس مورد قبل صرفا انتخاب این سبک همه کارها را برای شما انجام نخواهد داد!

باید هر چیزی که با خوشمزه‌های منو جور می‌شود را برای مشتری فراهم کنید. این شامل نوشیدنی‌های تازه و دست ساز و حتی پیشنهاد آب جو ما مزه ویژه برای آیتم‌های خاص منو است.

این منو حس کنجکاوی مشتری‌ها را برای امتحان کردن غذاهای مختلف بر می‌انگیزد و هر کسی که واقعا عاشق مزه‌ها پر ادویه‌ای باشد طرفدار کانسپت کترینگ باربیکیو خواهد شد.

اگر تصمیم به راه اندازی این کانسپت کترینگ شدید، الزامی است که منو را ویژه و آشنا اما کم‌تر امتحان شده بچینید. مهم تر اینکه هر آیتم را با نوشیدنی مخصوص آن به مشتری پیشنهاد بدهید. البته که نوشیدنی‌ها هم باید متفاوت باشند.

برتری کانسپت کترینگ باربیکیو این است که این ظرفیت را دارد تا از تازه ترین مواد بازار استفاده کنید و منو را به صورت فصلی تغییر دهید. از طرفی میزان دور ریز را به پایین‌ترین حد ممکن برسانید.

 

۵. کترینگ کافه: این ایده بر اساس کیفیت است.

صنف کافه داری دائما رو به رشد است و در مقیاس جهانی ارزش آن ۴۶.۲ بیلیون دلار است. بنابراین برای اینکه وارد این کسب و کار پر سود شوید لازم است تا اندکی همه چیز را تغییر دهید. رُسترهای خصوصی یکی از جدیدترین ایده‌های راه اندازی کترینگ است. مشتری‌ها را با مزه قهوه‌ و یا نوشیدنی گرمی که هرگز قبلا نچشیده‌اند به وجد می‌آورید اما باید سرویس ارسال یکی از سریع ترین مدل‌های عملیاتی ممکن را داشته باشد.

راه اندازی کترینگ کافه موفق خواهد شد چون:

  • برند شما در مقابل کافه‌های معمولی قرار خواهد گرفت که اصلا به انواع خاص قهوه و روش رُست اهمیت چندانی نمی‌دهند. این نقطه برتری شما است.
  • رُسترهای خصوصی تجربه‌ای انحصاری به مشتری در مورد انواع دانه‌های قهوه و میان وعده‌های و حتی صبحانه‌های ویژه می‌دهند. جمع همه اینها نتیجه کترینگ کافه موفق را در پی خواهد داشت.
  • برای حفظ برتری باید کیفیت را و پس زمینه تمام مواد مورد نیاز برای تهیه منو را به درستی کنترل کنید. این فاکتور برتری شما است.
  • تصویر برند آیتم‌های ویژه ( نوشیدنی‌های اسپشالتی )به طور معمول به سرعت شناسایی می‌شود. این در فضای پر رقابت کافه داری از فاکتورهای دیگر برتری شما خواهد بود. حالا این را با صبحانه و میان وعدهای خاص همراه کنید تا موفقیت کانسپت کترینگ را حتمی کنید.

شاید هنوز همه عبارت کترینگ کافه عجیب و غریب به نظر برسد.اما فقط به اهمیت رُست کردن فکر کنید. در حقیقت این رُست کردن است که تمام  مزه‌ها مختلف را در نوشیدنی ایجاد می‌کند و به طعم عمق بیشتری می‌دهد.

مثلا برند Upside Down brew دانه‌های قهوه را درست در همان محل برداشته به شیوه‌های مختلف رُست می‌کند و در بسته‌های کوچک بسته بندی می‌کند. فروش بسته‌های این گونه نیز در کنار نوشیدنی و خوردنی‌های دیگر می‌تواند مشتری‌های زیادی را جذب این کانسپت کترینگ کند.

بر طبق آمار مجله HistoryofCoffee.net رُسترها بیشتر حاشیه سود را در زنجیره کافه داری و محصولات مرتبط با آن دارند. اگر انواع روش‌های مختلف رُست کردن را وارد کار کنید شما هم می‌توانید از این سود بهرمندی قابل توجه‌ای کسب کنید

علاوه بر آن لازم است تا شیوه‌های مختلف دم کردن را هم با تخصص رُست کردن همراه کنید تا هیچ کس نتواند دست رد به منوی کنرینگ کافه بزند. همراه شدن تمام این‌ها با هم تجربه‌ متافوت در اختیار مشتری می‌گذارد و این دقیقا همان هدف ایده نو در راه اندازی کترینگ است.

۶. کترینگ ارواح

بر طیق آمار حجم سفارش‌ها در بین سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۳ سه برابر خواهد شد و روند کنونی این را به خوبی نشان می‌دهد. این رشد سریع باعث شده است تا خیلی از صاحبان کترینگ اصلا هیچ فضایی را برای حضور فیزیکی مشتری در نظر نگیرند و کانسپت کترینگ ارواح را اجرایی کنند.

اما زمانی که هیچ فضایی برای تجربه عینی مشتری وجود نداشته باشد باید جایگزین‌های قابل قبول آن را به هر نوع مشتری ارائه کنید. حضور آنلاین قدرتمند باید یکی از حلقه‌های اصلی در مدیریت کترینگ باشد. این حضور هم باید در کانال‌های مختلف جاری باشد.

راه اندازی کانسپت کترینگ ارواح جایی که مشتری در آن به هیچ عنوان حضور نخواهد داشت مزایای زیر را دارد:

  • شما فقط هزینه لازم برای خرید یا اجاره آشپزخانه صنعتی را می‌پردازید.
  • به تعداد کارکنان زیادی نیاز ندارد و با گروه محدود می‌توانید همه چیز را پیش ببرید.
  • هزینه‌های کلان طراحی داخلی و دکور کلا از لیست شما حذف خواهد شد.

برتری مهم کانسپت کترینگ ارواح این است که از سرویس دلیوری یا ارسال ثالث هم می‌توانید استفاده کنید و این همه چیز را حتی بیش از پیش به نفع شما تمام خواهد کرد.

در بسیاری از موارد، استفاده از ارسال غذا با استفاده از ارائه کننده‌های خدمات این چنینی از فراهم کردن روندی برای ارسال در فضای کترینگ ساده تر است. دلیل این مسئله این است که محدوده جغرافیای تحت پوشش شما را تحت تاثیر خود قرار نمی‌دهد و به هر منطقه‌ای می‌توانید سفارش ارسال کنید.

همان طور که میل به سفارش آنلاین غذا هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود، توسعه دادن مرزهای دستیابی به مشتری هم باید در اولویت باشد. با این تفاسیر کانسپت کترینگ ارواح همه چیز را برایتان محیا می‌کند تا در این نوع کسب و کار پیش رو باشید.

 

  بیشتر بخوانید: ۷ توصیه برای مدیریت اصولی کترینگ 

۷. کترینگ پکیج‌های مزه

پیش غذا و غذای اصلی و دسر و نوشیدنی همه باید برای نهایت لذت با یکدیگر جور باشند. اما برای راه اندازی کترینگ پکیج مزه باید هدف هر گروه پکیجی کاملا مشخص باشد و هر کدام از آنها با دیگری کاملا فرق کند. در واقعه به مشتری توری از یک گروه مشخص از غذا را می‌دهید.

مثلا شاید نمی‌دانستید که خورشت قیمه انواع مختلفی دارد که هر کدام مخصوص جغرافیای مشخصی است. می‌توانید خورشت قیمه جنوبی را با پیش غذای و نوشیدنی ویژه آن در یک پکیج بگذارید و آن را به مشتری پیشنهاد دهید. با راه اندازی کترینگ پکیج‌های مزه ایده‌های خلااقانه زیادی را می‌توانید پوشش دهید و همه را نه تنها راضی بلکه هیجان زده نگاه دارید.

۸. کترینگ پاپ کالچر (Pop Culture)

کانسپت کترینگ پاپ کالچر حول یک ایده محبوب چه در گذشته و چه در آینده طراحی می‌شود. مثلا به غلات صبحانه فکر کنید که در ده ۶۰ خیلی محبوب بودند. می‌توانید کترینگ با منو صبحانه‌ای طراحی کنید که آیتم‌های این گروه در آن از بقیه اولویت بالاتری دارند.

یا دورچین‌ها را بر اساس خوردنی‌های محبوب قرن‌های گذشته انتخاب کنید. کانسپت کترینگ پاپ کالچر اصلا محدود نیست و می‌تواند حتی به آینده هم برود. مثلا غذاهای سنتی زمان بر در حال تبدیل شدن به وعده‌های فست فودی هستند. می‌توانید این نوع غذاها را در کانسپت پاپ کالچر کترینگ بیاورید.

۹. کترینگ با منو مشتری

در سراسر کشور میلیون‌ها نفر پیرو رژیم خاصی هستند و محدودیت‌های متعددی و یا علاقه مندی‌های خاص در مصرف غذا دارند. کانسپت کترینگ با منو مشتری یکی از تازه ترین ایده‌های در این بازار کار است.

برای اجرای این کانسپت باید از تکنولوژی سفارش بهره بگیرید یا منو کترینگ را طوری بچینید که امکان کم و زیاد کردن هر چیزی به سادگی در آن فراهم باشد.

بزرگترین برندها در دنیا از تکنولوژی هوش مصنوعی برای فراهم کردن بالاترین ظرفیت شخصی سازی برای مشتریان کمک می‌گیرند. برای مثال اکثر برندهایی مثل مک دونالد از اپلیکیشن‌های اختصاصی که در آن مواد اولیه در هر گروه لیست شده است استفاده می‌کنند.

به این صورت علاوه بر اینکه برنامه بعد از مدتی و چندین سفارش تمایل‌ها و عادت‌های غذایی مشتری را یاد می‌گیرد، این امکان را به آنها می‌دهد تا منو را خود طراحی کنند و هر چه با رژیم آنها هماهنگی دارد سفارش دهند و از آن نهایت لذت را ببرند.

۱۰. کانسپت کترینگ سلامتی

این نسل عادت‌های غذایی خود را 30 درصد بیشتر بر اساس انتخاب‌های که سلامت تر هستند بنا می‌کنند. حتی این روند رو به تغییر است و این درصد بیشتر هم خواهد شد.

انتخاب کانسپت کترینگ سلامتی می‌تواند یک انتخاب آینده نگرایانه باشد. به مشترین غذاهایی اراِه دهید که در آن کاربوهیدارت کم وجود داشته باشد و بدون گلتون باشد.

۱۱. کترینگ با تم غذاهای فیلم‌های پرطرفدار

دیزی سرای ناصرخان یکی از آن فضاهایی است، که دقیقا کترینگ با تم غذای فیلم‌های پر طرفدار را اجرا کرده است و شهرت زیادی پیدا کرده است. می توایند یکی از فلیم های مورد علاقه خود را نقطه آغاز طراحی کانسپت نو کترینگ قرار دهید. 

۱۲. کترینگ غذاهای کودکان و رژیم‌های خاص

حتی بعضی از این هم فراتر رفته اند و فضایی برای تجربه پخت غذا برای کم سن و سال‌ها هم ایجاد کرده‌اند. مثال این Kinderkookkafe در هلند است. در این فضا بچه ها پخت غذایی که سفارش می‌دهند را می‌توانند ببینند و حتی در آماده سازی مشارکت کنند.

۱۳. کترینگ غذاهای فست فودی دریایی

با توجه به فواید سلامتی بی شمار غذاهای دریایی، محبوبیت آنها نیز رو به رشد است. اما رمز این کار در ترکیب و دستورها و ایجاد منویی است که در عین حفظ تازگی مواد اولیه همه چیز را به سبک امروز و حال و هوای فست فودی تهیه و سرو کند.

همان طور که شاره شد اینها ایده‌های نو کانسپت کترینگ موفق هستند زیرا چیزهای جدید وارد این کار پر رقابت می‌کنند. ابتکار کلید اصلی ماندن در عرصه رقابت با مجموعه‌های زنجیره‌ایی است. اما همچنان برای مدیریت موفق کترینگ باید همیشه به دنبال ایده‌های جدید برای کانسپت کرتینگ و منوی خود باشید.

 

 

 

 

 

 


آخرین‌های مجله
12 مرحله برای راه اندازی رستوران
12 مرحله برای راه اندازی رستوران

یکی از جذاب‌ترین مراحل راه اندازی انتخاب کانسپت است

تقسیم بندی فضا بر اساس ظرفیت رستوران
تقسیم بندی فضا بر اساس ظرفیت رستوران

تقسیم بندی فضاهای آشپزخانه رستوران جهت دفتر مدیریت، اتاق شستشو و یا اتاق زباله به ابعاد و ظرفیت رستوران بستگی دارد.

فر پخت ترکیبی رشنال
فر پخت ترکیبی رشنال

 فر پخت ترکیبی رشنال (فر کامبی) توانایی پخت انواع سبزیجات، انواع گوشت ها و ... را به روش کامبی در کوتاه ترین زمان ممکن به شما می دهد. فر رشنال قابلیت پخت به روش ۱- فقط حرارت، ۲- پخت به روش حرارت و بخار و ۳- روش فقط بخار را دارد.

 

طراحی فود تراک
طراحی فود تراک

به عنوان یک کارآفرین، شاید بخواهید یک کسب و کار موفق در زمینه فود تراک انجام دهید. پس از تحقیق در مورد خرید یک فود تراک، در مرحله بعد باید بدانید چه نوع چیدمانی در فود تراک برای رفع نیاز شما مناسب است.  برای آشنایی با طراحی و چیدمان داخلی فود تراک متن زیر را دنبال کنید.

مشاهده همه