چالش رعایت فاصله اجتماعی و مدیریت موفق کافه

هر طور که فکرش را بکنید اصول کاری کافی شاپ طوری است، که حتی در زمانی که رعایت فاصله اجتماعی الزامی است، با بسته بندی کردن همه چیز و دریافت سفارش های بیرون بر  می توان در این کار موفقیت لازم را کسب نمایید.

اما سفارش های حضوری دیگر آنقدرها مثل سابق پررنگ نیستند، در این بلاگ با راهکارهای حل این چالش به خوبی آشنا خواهید شد.

چالش رعایت فاصله اجتماعی و مدیریت موفق کافه

 

این سوال ذهن خیلی از کافه دار ها و کسانی که در این کسب و کار فعال هستند را به خود کم و بیش مشغول کرده است. چطور کافه را در زمانی رعایت فاصله اجتماعی تبدیل به نرم تازه ای شده است، به درستی مدیریت نمایید؟ این چالشی است که به آن برخوده اید. در این بلاگ حبتور با راهکارهای لازم برای حل این مشکل و بالا نگه داشتن میزان سودهی آورده آشنا خواهید شد.

اساس کار کافه داری طوری است که می توان حتی با پیش آمد شرایط از این دست روند کاری را در مجموعه حفظ کرد. نوشیدنی های گرم را به سادگی می توانید بسته بندی کنید و فروش بیرون بر را بدون مواجهه با مشکل های پیچیده در حد نرم خود نگه دارید.

با این وجود، میزان سفارش حضوری ناپایدار شده است و این برای خیلی از کافه ها دغدغه و چالشی بزرگ است. بسته شدن اداره و مغازه ها و خیلی از مسائل پیش آمده دیگر باعث احتمال حضور مشتری را در محل به شدت پایین آورده است. این بر روی فروش اثر خواهد گذاشت.

حتی روتین کاری هم با توجه به این شرایط پیچیدگی بیشتری دارد. باید برای رعایت ایمنی و بهداشت، تعداد صندلی ها را کم نمایید و وظرفیت پذیرش در هر بازه زمانی را محدود کنید. اینها همه چالش هایی است که باید برای آنها راه حل مناسبی پیدا نمایید.

در این بلاگ مجله حبتور ۷ راه حل برای مدیریت موفق کافه آورده شده است. شما می توانید از هرکدام از آنها می‌توانید به نفع مجموعه خود استفاده نمایید:

ثبت سفارش ها با حداقل برخورد

مشابه سایر فضاهای دیگری که خوراک و نوشیدنی سرو می‌کنند، سیستم ثبت سفارش کافی شاپ باید طوری طراحی شود که تماس در آن حداقل و در حالت ایده آل صفر باشد. این به مشتریان اجازه می‌دهند که سفارش دهند اما کم ترین تعامل را با کارکنان داشته باشند.

یکی از پیشنهادها برای عملی کردن راه حل موثر برای این چالش، این است که از تکنولوژی اندکی کمک بگیرید. از مشتری بخواهید که با بررسی منو خودش بر روی تبلت یا ابزارهای دیجیتال مشابه سفارش خود را ثبت نماید.

در ادامه جایگاه دریافت سفارش را از کاملا جدا کنید تا مشتری در آن ناحیه منتظر بماند. نهایتا کارکنان سفارش را به مشتری در آن قسمت تحویل دهند.مسیر سفارش را به نحوی بهینه کنید تا مشتریان در عین آرامش بتواند با حضور در فضا آنچه را که دوست دارند، سفارش دهند و با حداقل تعامل آن را تحویل بگیرند.

سفارش دادن و تحویل آن به ماشین مشتری

برای آنکه فاصله اجتماعی و الزامات آن را به خوبی رعایت نمایید، می توانید از مشتریان بخواهید تا بعد از سفارش در ماشین منتظر بمانند و کارکنان سفارش را به آنها در حالی که در ماشین منتظر هستند، تحویل دهند.

این دقیقا مخصوص آن دسته ای از مشتریان است که به صورت حضوری تمایل به ثبت سفارش بیرون بر دارند. این نه تنها ریسک کار را پایین می‌آورد بلکه، نیازی به اشغال فضا در داخل کافه و انتظار کشیدن نخواهد بود. برای اجرای صحیح این کار نحوه ثبت سفارش هم باید ساده سازی شود.

به این صورت که با کم ترین میزان تماس سفارش های حضوری و پرداخت ثبت گردد و نهایتا به مشتری تحویل داده شود. خلاقیت را چاشنی کار کنید و عملی کردن این راه حل پیشنهادی را در شرایط کنونی دست کم نگیرید. همین می تواند مشتری ها را متقاعد کند تا دوباره به سفارش حضوری روی بیاورند.

 تغییر چیدمان صندلی ها در کافی شاپ

اگر همه چیز را هم چنان همان طوری که زمان راه اندازی کافی شاپ نگاه داشته اید در آن صورت سخت در اشتباه‌اید. همین که مشتری به چیدمان فشرده داخلی بر بخورد فکر سفارش حضوری را از سرش بیرون خواهد کرد.

به دلیل شرایط پیش آمده، این امکان وجود دارد تا فضای عبوری حول کافه هم بتوانید استفاده نمایید. تعداد کل صندلی ها را در داخل کاهش داهید اما گزینه چیدمان صندلی در بخش بیروی کافی شاپ را از یاد نبرید.

اگر کافه شما در محیط های تجاری بسته قرار دارد در آن صورت به فکر تغییر کلی چیدمان ناحیه مشتریان و یا حتی بخش کارکنان باشید. هر طور که ممکن است باید راهی برای فاصله دادن به میز و صندلی ها پیدا کنید، در عین حال ظرفیت پذیرش را تا جایی که ممکن است بالا نگه دارید.

 

خواندن این بلاگ را هم از دست ندهید: مدل تجاری برند استارباکس 

 

روش های کسب درآمد کافی شاپ را خلاقانه تر کنید

اگر همیشه انتظار داشتید تا با فروش نوشیدنی ها کسب سود کنید، الان زمان آن رسیده تا به کانال های درآمدی دیگر نیز خوب فکر کنید.

برای مثال فروش بسته بندی پلمپ شده انواع نوشیدنی سرد، یا شیرینی را شروع کنید. حتی می توانید فروش دانه و پودر قهوه با ترکیبی خاص را نیز در برنامه کاری مجموعه خود بگذارید.

مطمئن باشید که دانه ای که تازه رست شده باشد و آماده دم کردن باشد، همیشه برای مشتری ها جذاب خواهد بود. ضمن عملی کردن پیشنهادهایی از این دست ابزاری را هم برای ارسال به محل سفارش مشتری در نظر بگیرید تا همه چیز به درستی پیش برود.

گزینه های دیگر برای بالا نگه داشتن فروش کافی شاپ در شرایط رعایت فاصله اجتماعی فروش اقلام مرتبط مثل ابزارهای خانگی دم و سرو قهوه است.

راه اندازی سیستم رزرو کافه

احتمالا تا همین الان هم برای مجموعه خود هیچ سیستم رزوی در نظر نداشتید. اما باید مدل دوستانه که کار با آن برای مشتری ساده باشد را اجرایی کنید.

پیشنهاد رزرو را از پیش به آن دسته از مشتری هایی بدهید که علاقه به سفارش حضوری و وقت گذرانی در فضا را دارند. به کارگیری این استراتژی باید کاملا هدفمند باشد، تا نتیجه مد نظر را بدست آورید.   

تعریف دوباره مشتری ها برای کافه

زمانی که می‌خواهید روند فروش را اندکی نرمال تر کنید، نمی توان انتظار داشته باشید که دقیقا مثل زمان قبل از شیوع ویروس همه اول صبح قبل از کار مقابل کافی شاپ صف بکشند. همه چیز نرمال شدن این روند پله واری خواهد بود.

اما برای حل این مشکل باید مشتری ها کافی شاپ را دوباره معنا کنید. الان زمانی است که خیلی ها فعالیت های حرفه ای شان را به دورکاری تبدیل کرده اند. حتی والدین هم در شرایطی که همه فرزندان در خانه هستند، به دنبال لحظه ای آرامش بخش و نوشیدن فنجان دلچسب هستند.

برای همین نباید آنقدرها انتظار بالا رفتن تعداد سفارش های حضوری را بکشید. به جای آن دقیقا همین افراد را در گروه مشتریان خود قرار دهید. برای دست یابی به انها می توانید از روش های آنلاین ثبت سفارش و ارسال در محل کمک بگیرید. اما آنچه مهم است بالا در نظر داشتن آفر ویژه برای این گروه است.

اطلاع رسانی جمعی از رعایت اصول بهداشت در کافی شاپ

دغدغه گروه بزرگی از مشتریان ریسک بودن در فضا ناسالام است. باید دقیقا همین جنبه را در برنامه کاری خود بگذارید. در هر منطقه ای که احتمال تماس و انتقال هر گونه میکروب وجود دارد، مواد ضد عفونی قرار دهید و تعداد شیفت های شست و شو و تمیز کاری را بالا ببرید.

مهم ترین مسئله این است که به مشتریان نشان دهید که پاکیزگی را در مجموعه واقعا جدی می‌گیرد. همین را از طریق کانال های مختلف مثل شبکه های اجتماعی به مشتریان نشان دهید تا بتوانید اعتماد آن را برای ثبت سفارش حضوری دوباره جلب مجموعه خود کنید.

این را به خاطر داشته باشید که راه اندازی و اداره کافی شاپ هیچ گاه بازار خود را از دست نخواهد داد. در عوض در شرایط نیمه بحرانی باید راه های دست یابی به مشتریان را تغییر دهید و از متخصصین این کار مشاوره و راهنمایی بگیرید، تا احتمال موفقیت خود را قطعی نمایید.

برای مشاوره تخصصی راه اندازی و اداره موفق کافی شاپ با تیم حبتور در ارتباط باشید.


آخرین‌های مجله
تاریخچه پیتزا
تاریخچه پیتزا

در متن زیر به صورت مختصر به تاریخچه پیتزا و پیدایش اولیه آن می پردازیم.
اسم پیتزا یادآور کشور ایتالیا و شهرناپل است. این غذای پرطرف‌دار برای تبدیل شدن به یک غذای بین المللی  راه طولانی را پیموده  است.

انواع استیک
انواع استیک

گوشت گاو یکی از غذاهای مورد علاقه بشر از زمان های خیلی دور است و همچنان یکی از پر مصرف ترین و پرطرفدارترین انواع گوشتها می باشد. اما برش های مختلف گوشت گاو بر چه اساسی ومنشا آن از کجا بوده است؟ یک  استیک خوب چه ویژگی هایی دارد؟ مطلب زیر توسط کارشناسی به نام اتو  Otto به انواع استیک و کیفیت و نحوه برش آن پرداخته است.

مواد غذایی که نباید دوباره گرم شوند
مواد غذایی که نباید دوباره گرم شوند

این روزها بسیار دیده می شود که افراد باقی مانده غذای خود را فریز کرده و مجدد آن را مصرف می کنند. اگر چه در برخی موارد، این کار اشکالی ندارد اما گاهی سلامت افراد را تهدید می کند. به گفته متخصصان نگه داری باقی مانده غذاها و گرم کردن مجدد آنها خطرات جدی برای بدن به همراه دارد. واقعیت این است که برخی غذاهای خاص پس از دوبار گرم کردن هیچ گونه ارزش غذایی ندارد.

روش صحیح محاسبه درصد قیمت غذا در رستوران و کافه
روش صحیح محاسبه درصد قیمت غذا در رستوران و کافه

درصد هزینه غذا منعکس کننده قیمت آن است. هزینه غذا با میزان فروش تغییر می‌کند به همین دلیل باید از فرمولی ساده برای محاسبه قیمت بهره بگیرید تا روند اجرایی به درستی پیش برود. در این بلاگ حبتور روش ساده محاسبه درصد هزینه غذا آورده شده است. 

مشاهده همه