طراحی کافی شاپ به شیوه خلاقانه و مدرن

احتمالا با انواع قهوه، و تکنیک های رست کردن و ترفندهای باریستا آشنایی خوبی دارید و در نظر دارید تا کافی شاپ را افتتاح کنید. اما انتخاب ها برای طراحی کافی شاپ آن هم به طوری که مدرن و جذاب باشد، بی شمار است. به خصوص اگر متراژ زیادی را در اختیار نداشته باشید.

طراحی کافی شاپ برای جذب مشتری الزامی است، و یکی از مهم ترین قدم های برای شروع موفق در این کار است. هدف این است که هر رهگذری که تمایل به صرف نوشیدنی و میان وعده دارد، را به مشتری دائمی خود تبدیل کنید. برای همین باید اصول طراحی کافی شاپ را بدانید تا المان های جذاب برای مجموعه خود انتخاب نمایید. در این بلاگ حبتور با روش طراحی کافی شاپ آشنا خواهید شد.

طراحی کافی شاپ به شیوه خلاقانه و مدرن

 

طراحی کافی شاپ یکی از فاکتورهای حیاتی برای جذب مشتری و تشویق آنها به وقت گذرانی در رستوران است. از این رو باید آن را به بهترین نحو ممکن انجام دهید. با توجه به این موضوع هدف همیشگی جذب مشتری‌های وفادار است.‎ آوردن مشتریان کار ساده ای نیست. به خصوص برای کسب و کاری که به تازگی وارد محله ای شده باشد. انتخاب نام و طراحی خارجی و علائمی که انعکاس دهنده نه فقط کافی شاپ شما بلکه تمام تیم و محصولات نیز باشد، می تواند کار چالش آوری باشد. از طرفی طراحی کافی شاپ باید همواره منعکس کننده کانسپت آن باشد. در ادامه توضیح در مورد المان مهم برای طراحی کافی شاپ خواهیم پرداخت. درک این المان ها در طراحی کافی شاپ همراه شما است و در طراحی منحصر به فرد ایده آل خواهد بود.   

 

چرا طراحی کافی شاپ مهم است؟

گروه های مختلفی وارد کافی شاپ می شوند. حتی اگرهدف مشخصی را برای کافه خود مشخص کرده اید باز هم همه چیز از لحاظ جریان مشتری ها در فضا گنگ خواهد بود. دلیل آن این است که بر خلاف رستوران ها، کافه ها تعریف مشخصی از مشتری ها ندارند، افراد آزاد هستند تا زمانی که پشت میز می‌نشینند با لپ تاپ کار کنند یا کتاب مطالعه کنند. همین باعث می شود تا طراحی به صورتی باشد که هم در آن حال و هوای تفریح کردن و هم حس و حال مطالعه وجود داشته باشد و در واقع میکسی در فضا حاضر باشد.

بر خلاف رستوران کافه یک محیط انعطاف پذیر دارد و پذیرای گروه های مختلفی است. از این رو طراحی داخلی یکی از ارزشمند ترین چیزهایی است که بر طبق آن مشتری ها به کافه عکس العمل نشان می‌دهند. کانسپت های طراحی داخلی، رنگ دیوارها، میزها، طراحی صندلی ها، نورپردازی، موسیقی همه اینها به فضای کافی شاپ شخصیت می دهد. آن دیکته کننده این است که افراد چه درکی از محیط داشته باشند و تصمیم به ماندن بگیرند یا ن!.

همانند هر کسب و کار دیگری هدف از طراحی کافی شاپ بالا بردن میزان سود و پایین آوردن میزان هزینه ها است. این به آن معنا است که هدف نهایی حول مشتری می گردد. آیا تمایل دارید تا محیطی سنتی را برای مشتریان طراحی کنید یا می‌خواهید فضایی مدرن، فاخر، رویایی، یا فضایی آرامش بخش را طراحی کنید؟ تیپ و شیوه های طراحی بی شمار هستند و شاید به دنبال طراحی فضایی هستید که برای حضور کودکان مناسب است و یا شاید هم طراحی بر اساس المان های کافه های ایتالیایی را در نظر دارید.

طراحی کافی شاپ می تواند تا حد زیادی به جامعه هدف مشتریان شما بستگی داشته باشد. تصمیم گیری در مورد جامعه هدف کافی شاپ، طراحی کانسپت و حتی نام آن تحت تاثیر قرار می دهد. با این حال هرچه انتخاب می کنید باید کاملا شفاف باشد، و اینها را به نحوی انتخاب کنید، که در سراسر قسمت های مختلف بتوانید از آنها استفاده نمایید.

 

فاکتورهایی که طراحی کافی شاپ را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند

آیا در نظر دارید که مشتری ها غذا و نوشیدنی سریع را خریداری کنند و به سرعت ازکافه خارج شوند یا ترجیح می‌دهید که زمان قابل توجهی را در محیط کافه بگذارنند. طراحی داخلی کافی شاپ قبل از نهایی کردن میز و صندلی ها ( میزان خروج از فضا) را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. این به آن دلیل است که رنگ و نور، موزیکی که انتخاب می‌کنید، عطری که در فضا منتشر شده است و در نهایت مبلمان همه در بردارنده تصمیم ماندن یا خروج ازآن است.

چناچه فرم چیدمان و شکل صندلی ها مینیمال باشد ممکن است نشستن بر روی آن با راحتی همراه نباشد. یا اگر رنگ هایی را انتخاب کنید که جلوه زیادی داشته باشند اما در عین حال ملایم باشند، در ان صورت مشتری به سرعت خرید می کنند و از کافه خارج می‌شود. این شیوه طراحی شما را یک قدم به کانسپت کافی شاپ QSR  یا مدل سرو سریع نزدیک تر می‌کند. از سوی دیگر رنگ های پاستلی، موسیقی آرامش بخش، میز و صندلی که در آن چوب به کار گرفته شده باشد، چیدمان ترکیبی از صندلی و مبل که نشستن بر روی آن راحت باشد، مشتری ها به ماندن در فضا برای مدت طولانی تری دعوت می کند.

این دقیقا مدل طراحی است که در اغلب کافی شاپ ها از آن استفاده می شود. طراحی داخلی کافی شاپ باید با بازار هدف مشتریان هماهنگ باشد. حالا که چیزی که برای طراحی کافی شاپ حیاتی است را در نظر گرفتیم در قدم بعدی می توانیم به فاکتورهای مختلفی که طراحی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد، بپردازیم.

 

طراحی کافی شاپ بخش کانسپت

اما اغلب صاحبان کافی شاپ فراموش می‌کنند که زیر بنای طراحی کافی شاپ با رستوران متفاوت است. به این معنا که هر طراحی داخلی که برای رستوران مناسب است صرفا" برای کافی شاپ ایده آل و کاربردی نخواهد بود. روانشناسی و حال مشتری که وارد کافی شاپ می شود از آنهایی  که به رستوران می آیند متفاوت است. باید به روانشناسی جامعه هدف مشتری ها دقت کنید و المان های طراحی کافی شاپ را انعکاس دهنده آن باشد.

اولین چیزی که به آن نیاز خواهید داشت برنامه ریزی برای طراحی داخلی کانسپت کافی شاپ است. تمایل دارید چه نوع کافی شاپی را تاسیس کنید؟ رنج قیمت های شما چگونه است؟ چه نوع قهوه ای را سرو خواهید کرد؟ آیا محیط دوستانه خواهد  بود؟ یا تصمیم دارید که کافه با رنج قیمت میانی را راه اندازی کنید. کافی شاپ که به  دانشگاه نزدیک باشد یا کافه ای که در یک منطقه به نسبت گران قیمت باز است و رنج قیمت بالاتری دارد.

علاوه بر آن، با تغییر قیمت، میزان انتظار مشتری هم فرق خواهد کرد. به منظور آنکه بهترین شرایط ممکن را برای مشتری رقم بزنید، به این فکر کنید که چه نوع حال و هوایی را می خواهید خلق کنید.

  

هماهنگ کردن اهداف تجاری و خلاقیت

شما باید اهداف تجاری و خلاقیتی را از همان ابتدا با طراحی معمار هماهنگ و همسو کنید. برای آنکه بتوانید چیز جدید را طراحی کنید که از بقیه متفاوت باشد و بتوانید رقیب مطرح باشید نه تنها باید تجربه بصری هیجان انگیزی را در اختیار مشتریان خود بگذارید بلکه ان باید به نحوی باشد که ترافیک عبوری نیز را هم به داخل جذب نمایید. آنچه مهم است این است که طراحی جدا تنها المان در موفقیت کافی شاپ نخواهد بود.

 

طراحی آشپزخانه کافی شاپ

یکی از تفاوت های اصلی در آشپزخانه های کافه ها با آشپزخانه های رستوران ها در دیده شدن است. طراحی آشپزخانه صنعتی کافی شاپ باید به نحوی باشد که خیلی از بخش های آماده سازی توسط مشتری دیده شود. به همین دلیل در طراحی این فضا، نگاه به گروه بندی تجهیزات کافی شاپ جزیی تر است. یکی از سیستم های مهندسی در طراحی ناحیه آشپزخانه صنعتی طراحی دو آشپزخانه با دو هدف مختلف به صورت موازی است.

به این ترتیب کارهای زمان بر آماده سازی در آشپزخانه پنهان صورت می‌گیرد. در این قسمت ناحیه ذخیره سازی نیز جایگذاری می‌شود. به موازت آن انواع نوشیدنی سفارشی مشتری در آشپزخانه آشکار و در برابر مشتری صورت می‌گیرد. می توان این الگو را در پلان طراحی زیر مشاهده کنید:

ارتباط بین بخش فرانت ( ناحیه ارتباطی با مشتریان) با بخش بک ( ناحیه کارکنان وفضاهای آماد سازی) یکی از بخش های مهم در طراحی کافی شاپ است. همان طور که در چیدن ناحیه اتصال در آشپزخانه صنعتی و فضای مشتریان جاسازی شده است.

 

درخواست مشاوره طراحی کافی شاپ

 

طراحی ناحیه مشتریان کافی شاپ

هماهنگ کردن همه چیز برای بالا بردن اشتیاق مشتریان به ورود کافی شاپ، با طراحی پلان داخلی آن آغاز می‌شود. از انتخاب شما نسبت به رنگ ها گرفته تا آثار هنری و دکور بر روی دیوار، انتخاب کانترها، ناحیه میل نوشیدنی و نشستن، کیس دیسپلی و برد منو کانسپت انتخابی شما باید در همه چیز خود را به خوبی نشان دهد.

لازم است تا متریالی هایی را انتخاب کنید که در آن رنگ و نورحال و هوای مورد نظر را در هماهنگی با کانسپت، القا کنند. جذابیت فضا همیشه باید در نظر گرفته شود. آیا نقطه کانونی در فضا وجود دارد؟ چگونه می توانید از این نقطه کانونی به نفع طراحی کافی شاپ استفاده کنید. زمانی که می خواهید در متراژ محدود ایده های خود را عملی کنید، این احتمال وجود دارد که طراحی کافی شاپ را به سمت مینیمال پیش ببرید و از آوردن دکورهای فضا گیر خوداری کنید.

هیچ چیزی بدتر از رفتن به کافه ای نیست که احساس تنگی فضا به شما دست بدهد. به همین دلیل از نگاه مشتری به همه چیز نگاه کنید، و هر جایی که احساس بیش از اندازه بودن را دارند را از پلان طراحی کافی شاپ حذف نمایید.  با این وجود، راه اندازی کافی شاپ در متراژ کم به این معنا نیست که، باید از حداقل همه چیز در طراحی استفاده کرد. به جای آن باید در انتخاب المان های دکوراتیو هوشمندانه عمل کنید.

برای مثال آیتم های دکوری با حجم کم مثل گلدان و حتی مجسمه را می توان بر روی میزهای کافی شاپ آورد. به جای آنکه استفاده از المان های دکوری را به کرات زیاد کنید، بهتر است با نورپردازی های مختلف به فضای روح دهید. به خاطر داشته باشید که در اختیار داشتن متراژ کم به معنی حذف استایل در طراحی نیست. باید زیبایی بصری همیشه در طراحی حفظ شود. سالنی که خالی باشد، نظر هیچ کس را به خود جلب نخواهد کرد.

طراحی زیبا کانسپت در کنار جذب مشتری که دقیقا تعریف جامعه هدف شما باشند، بالاترین بازخورد را دارد. جدا از محدودیت های گفته شده می توان همه چیز را به نفع شما تمام کند.  زمانی که درک خود را از این جنبه ها به بهترین نحو ممکن شکل دهید، قادر خواهید بود تا بهترین شیوه طراحی کافی شاپ را به کار گیرید، حتی اگر به محدودیت بر بخورید. در کافی شاپ که کارایی بالایی دارد، قهوه عالی و خوراکی های خوش طعم به همراه تجهیزات قدرتمند، همه تکه های پازل را در کنار هم می‌چینند تا بیشترین مشتری را به کافه خود جذب نمایند.. 

 

آوردن مشتری به مرکز طراحی

خلق تجربه در کافی شاپ همیشه باید با حول مشتری صورت بگیرید و طراحی باید به نحوی باشد که نیاز های او را پوشش دهد. در واقع از نظر فرهنگی، اجتماعی و جغرافیایی همه اینها باید در خلق تجربه ای تازه برای مشتری در نظر گرفته شود. امروز مشتری ها برندهایی را انتخاب می کنند که انعکاس دهنده آنها در این دنیا باشد. بنابراین هیچ المانی نباید کپی از مجموعه دیگری باشد. آوردن المان محلی باعث خواهد شد تا  مشتری احساس کند که کافه برای او طراحی شده است.

 

تعریف جریان سفر مشتری از ابتدا تا انتها

درک اینکه چگونه مشتری ها درمحیط با همدیگر تعامل می کنند،  یکی از کلید های طراحی در کافه ست. از اینکه آنها چه چیزی را می بینند هنگامی که به کافه نزدیک می‌شوند تا زمانی که وارد مجموعه می شوند و نحوه حرکت آنها در فضای مشتریان کافی شاپ همه در تصمیم هایی که آنها می‌گیرند اثر خواهد گذاشت. این تصمیم ها به طراحی کافی شاپ جهت می دهد وهماهنگی  و ارتباط گرفتن از طریق طراحی گرافیک و سرویس مشتریان  اینها به تصمیم ها در طراحی کافی شاپ شکل می‌دهد. کشف اینها کمک خواهد کرد تا از طریق برند با مشتری صحبت کنیم. با طراحی تعیین کنیم که در چه منطقه ای مشتریان تصمیم های خود را قطعی می کنند.

 

طراحی کافی شاپ و بخش عملیاتی آن باید با همدیگر ادغام شوند

اگر می خواهید فضایی خلق کنید که طراحی داخلی خارق العاده دارد و دیسپلی ( کیس نمایشی) از دانه های قهوه و اکسسوری های مختلفی قرار داده شده است، مطمئن شوید که آنها را محدود می‌کنید تا فروش خود را با پیچیدگی روبرو نکنید. طراحی کافی شاپ همانند باریستا فعال در مجموعه مشتری ها را به خود جذب می‌کند. صحبت کردن با مشتری به شیوه های مختلف به برند گرمی می دهد و نسبت به آن علاقه ایجاد می‌کند.

 

تبدیل کافی شاپ به یک صحنه اجرایی

در چنین فضایی است که باید مهارت های باریستایی به مشتری ها نشان داده می‌شود تا آنها را به هیجان آورد. تمام توجه ای که صرف آماده کردن فنجان قهوه می‌شود باید به مشتری منتقل گردد. با این روش به مشتری در مورد آنواع قهوه اسپشالتی نیز آموزش داده می شود و نگاه او را به انواع نوشیدنی ها منو کافه ها تخصصی تر می‌کند. طراحی باید طوری باشد که به کسانی که وارد مجموع می شوند کمک کند تا درک بهتر و عمیق تری از قهوه داشته باشند و آنها به امتحان کردن چیزهای تازه تشویق کند. از این رو باید بر روی طراحی و برنامه ریزی  کل فضا تمرکز شود.

 

مشتری ها با چشم هایشان تصمیم می‌گیرند

مشتری ها با نگاه کردن به تصمیم های خود شکل می‌دهند. از این رو باید همه چیز زیبایی بصری داشته باشد.  خوراکی و نوشیدنی با ظاهر بصری مجلل جرقه ای از مزه در ذهن مشتری ها ایجاد می کند. اگر آن را با عطر خوش همراه کنید به تصمیم مشتری ها به نحو بهتری جهت خواهید داد.  طراحی گرافیکی المان ها نباید فقط به طراحی منو محدود شود. فضای کل کافه بومی است که از طریق تصویر سازی می توانید پیام مد نظر را به مشتریان انتقال دهید. المان هایی که در آنها طراحی گرافیکی به کار گرفته شده را میتوان در هر بازه زمانی تغییر داد تا همه چیز برای مشتری ها تازه باقی بماند. ( این تعریف برند را تازه نگاه می‌دارد)

 المان های گرافیکی صرفا نباید زیبا باشند بلکه باید مفهومی اثر گذار را به مشتری منتقل نماید. از این المان های برای نشان دادن مهارت های باریستایی و طعم خاص خوراکی ها و نوشیدنی ها مجموعه خود کمک بگیرید. مشتری ها گاهی در انتخاب گیج و سردرگم می شوند از این رو به کار گرفتن طراحی در بیان انتقال حس مشتری راهمراه خواهد کرد.

 

دیدن، انتخاب، خرید

یکی از مهم ترین اصول در طراحی کافی شاپ است. "دیدن، انتخاب و خریدن" نمای بصری درجه یک باعث فروش محصولات می‌شود. سادگی در درک، در دسترس بودن  دیسپلی ها، شفافیت در قیمت گذاری باعث بالا بردن میزان فروش مجموعه خواهد شد.

 

به محیط تعریف بدهید

هرگز قدرت نورپردازی را زیر سوال نبرید. نورپردازی مناسب به فضا تعریف می دهد و حس و حال را در فضا ایجاد می‌کند. دقیقا بر روی چیزی تمرکز کنید که می خواهید در چشم مشتری جلوه کند. نورپردازی یکی از المان هایی است که اکثرا" به آن توجه نمی کنند و بودجه ای برای آن در نظر گرفته نمی شود. اما می تواند به یکی از المان های اصلی در طراحی کافی شاپ تبدیل شود .

 

استفاده از میزهایی که زاویه ندارند

مشتری ها اساسا" می دانند که از لحظات نوشیدن قهوه چه چیزی می خواهند حس کنند. محیط باید دقیقا همین را به آنها بدهد. همچنین طراحی فضا باید به نحوی باشد که به مشتری ها دلایل مختلفی برای آمدن بدهد. به همین دلیل در طراحی و چیدمان صندلی ها حساسیت به خرج دهید تا دقیقا همان محیطی که مشتری ها تمایل دارند ساعت ها در آن وقت بگذارنند را برای آنها فراهم کنید. در طراحی کافی شاپ هم باید بخشی برای جمع های شلوغ در نظر گرفته شود و هم قسمت هایی که محیط آرام تری برای مشتری های رقم خواهد زد.

طراحی اشپزخانه کافی شاپ دو عملکرد دارد. یکی این است که به مشتری ها لذت ماندن در محیط را می دهد و دیگری به فروش رساندن است. تمرکز بر روی هر دوی این مراحل در فرآیند طراحی ارزش واقعی برای مشتری ها و صاحبین ایجاد می‌کند.

 

درخواست مشاوره طراحی کافی شاپ

خلق حال و هوا در محیط

زمانی که به خوبی بر روی کانسپت شناخت پیدا کردید باید به جوی که در فضا در ارتباط با کانسپت است بیاندیشید. در این راستا فاکتورهای متعددی دخیل هستند. اصلی ترین آنها عبارتند از رنگی که انتخاب می کنید، میزان نورپردازی، صداها در فضا و در آخر بویی که در فضا به مشام می‌رسد. هر کدام از اینها بخشی متفاوت از ذهن مشتری را درگیر خود می‌کند.

طراحی کافی شاپ که عالی انجام شود به طرز موثری هر کدام از اینها را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد  و تعادل بین همه اینها برقرار می‌کند.حال و هوای کافی شاپ نقش حیاتی در طراحی داخلی آن دارد.

 

رنگ ها در طراحی

رنگ ها در فضا اولین چیزی ست که مشتری ها به آن توجه خواهند کرد و بخش حیاتی در طراحی کافی شاپ هستند. رنگ برای انتقال کانسپت کافه اهمیت دارد. به موازات آن باید ترکیبی انتخاب شود که آن حال و هوای مد نظر را در فضا ایجاد کند. قرمز، زرد رنگ هایی اشتها آور هستند. دقیقا این همان دلیلی است که هربرند برتر رستوران و کافه از این رنگ ها در طراحی داخلی مجموعه خود استفاده می‌کند.

همچنین استفاده بیش از اندازه از این رنگ ها باعث خواهند شد که مشتری ها مدت زیاد را در کافه صرف نکنند. بنابراین اگر می خواهید میزان خروج را کاهش بدهید از این رنگ ها به اندازه کافی استفاده کنید. همچنین بهتر است از رنگ های براق در طراحی کافی شاپ خودداری کنید. بهتر است میکسی از رنگ ها را استفاده کنید و از تن رنگی پاستل که آرامش بخش است در طراحی بیاورید و این بالانس خوبی ایجاد خواهد کرد و باعث می شود که رنگ بیش از اندازه قوی و زننده به نظر نرسند.

 

چگوه نورپردازی طراحی کافی شاپ را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد

حتی اگر بهترین طراحی داخلی ممکن را برای کافی شاپ در نظر بگیرید، نورپردازی غیر صحیح میتواند همه چیز را بهم بزند. از این رو ازآوردن نورهای خیلی روشن در فضا خودداری کنید. هدف آن است که محیطی راحت برای مشتریان تدارک ببینید. چراغ های کم نور برای فضایی که در کانسپت سنتی و تم قهوه خانه دارد انتخاب مناسبی است.

اوردن روشنایی با تابش کم، باعث می شود که مشتری ها در فضا از یکدیگر جدا شوند و در محل های مشخصی قرار بگیرند. اما باید اطمینان حاصل کنید که به  اندازه کافی نور در فضا وجود دارد و همه در آن احساس راحتی می‌کنند. یکی از انتخاب های مناسب بازآفرینی نور طبیعی در فضا است.

 

صدا و انعکاس آن

صدا و موسیقی در افراد احساس های مختلفی ایجاد می‌کند. مغز انسان به صداهای مختلف عکس العمل نشان می‌دهد. به همین دلیل است که موسیقی یکی از بخش های حیاتی در طراحی کافی شاپ است. کافی شاپ مکانی است که افراد به آنجا می‌ایند تا گروه های اجتماعی را شکل دهند و زمانی را دور هم بگذرانند یا مدتی را در آنجا به مطالعه یا کار کردن بپردازند.

 

روانشناسی بوهای مختلف

حتی بویی که در محیط کافی شاپ پخش شده است محرک متفاوتی برای فضا خواهد بود و هدف خود را دنبال می‌کند. برخی از رستوران ها این اجازه را می‌دهند که بوی غذا در سالن پخش شود. اما در مورد کافی شاپ منتشر شدن بوی قهوه در فضا دقیقا کسانی که به نوشیدن قهوه تمایل دارند را تشویق می‌کند که به داخل کافی شاپ بیایند.

اما بوی قهوه از ناحیه آماده سازی به فضا وارد نمی‌شود، بلکه از ترفند منتظرماندن مشتری و انتقال حس آرامش در محیط کافه استفاده می‌شود.

 

فراهم کردن فضایی گرم و صمیمی

 میزبانان کافه ها در اطراف دنیا بر روی قدرت و اهمیت خلق فضایی مهمان نواز که حس خوش آمدگویی را برای همه رقم بزند، تاکید دارند. از این رو همه چیز باید طوری طراحی شود که در راستای ایجاد این احساس در مشتریان باشد. فرایند طراحی باید از روز اول تصمیم گیری به راه اندازی کافی شاپ آغاز شود. حتی اگر نمی دانید که چه مدل طراحی را می خواهید انتخاب کنید. همه چیز از سطح آماتور آغاز می ‌شود و رفته رفته فرم جذاب و پیچیده ای به خود می‌گیرد.

 آنچه گفته شد فرآیند طراحی کافی شاپ است. این فرآیند به صورت چرخشی بوده و در این مسیر چیزهای زیادی بازبینی و دست خوش تغییرات می شوند. ابتدا نسخه اولیه طراحی شده و سپس بر روی بخش های مختلف ارزیابی صورت می‌گیرد. طراحی فضای کافی شاپ به معنای ایجاد ظاهر مناسب یا سرو بهترین نوع قهوه نیست. به معنی ایجاد فضائی است که با آن تجربه متفاوتی برای مشتری خلق شود. این به آن معنا است که تجربه فضا باید در راستای طعم قهوه و نوشیدنی ها و تعریف برند مجموعه شما باشد. 

یکی از چالش های طراحی کافی شاپ این است که رقبا در هر منطقه ای بی شمار هستند، و متفاوت بودن ساده نیست. آیتم های زیادی در طراحی کافی شاپ استفاده می شوند، که باید اصلی ترین آنها را انتخاب کنید. اما در این مسیر انتخاب اصلی ترین آیتم ها اصلا ساده نیست. کافی شاپی موفق است که همه چیزیی که تعریف برند در آنها جای می‌گیرد، را با هم به درستی ادغام کند. فقط طراحی داخلی ملاک موفقیت در کافه داری نیست و بلکه باید سرویس خدمات مشتریان و محصولات نیز درجه کیفی بالایی داشته باشند.

روند عملیاتی باید کارایی داشته باشد و هوشمندانه انتخاب شود. و هویت قدرتمند از برند رستوان ارائه شود. همه چیز با هم دیگر کار می‌کند تا به خلق نتیجه بزرگتری منجر شود. تمام بخش ها باید به صورت هماهنگ با یکدیگر کار کنند در غیر این صورت این کسب و کار دچار آسیب خواهد شد. برای آنکه در راه اندازی و افتتاح کافی شاپ همه چیز اصولی پیش برود میتوانید از تیم مهندسین حبتور  این مسیر کمک بگیرید. 

 

درخواست مشاوره طراحی کافی شاپ

 

 


آخرین‌های مجله
انواع استیک
انواع استیک

گوشت گاو یکی از غذاهای مورد علاقه بشر از زمان های خیلی دور است و همچنان یکی از پر مصرف ترین و پرطرفدارترین انواع گوشتها می باشد. اما برش های مختلف گوشت گاو بر چه اساسی ومنشا آن از کجا بوده است؟ یک  استیک خوب چه ویژگی هایی دارد؟ مطلب زیر توسط کارشناسی به نام اتو  Otto به انواع استیک و کیفیت و نحوه برش آن پرداخته است.

اهمیت منو
اهمیت منو

انواع وطبقه بندی منو
مزایا و معایب انواع مختلف منو
اصول برنامه ریزی منو و عوامل مورد نظر
مراحل برنامه ریزی منو
روانشناسی منو
دقت و درستی منو

هوای تازه
هوای تازه

آنچه که میتواند به عنوان یک تجربه ناخوشایند به هنگام غذا خوردن در رستوران ها شکل گیرد؛ بوی بد و ماندگاری غذا در سالن اصلی است.

فر ترکیبی رشنال مدلIcombi pro
فر ترکیبی رشنال مدلIcombi pro

دارای استاندارد جدید
فر رشنال مدل  Icombi pro یک دستگاه جدید وکارآمد است، تمامی اطلاعات مانند رطوبت، سرعت هوا و دما را بطور خودکار تنظیم می کند و به خاطر می سپارد. باز ماندن طولانی مدت درب کابینه پخت و یا استیک ضخیم تر از حد معمول را هشدار می دهد.  فر رشنال  به طور خودکار تنظیمات را اجرا و نتیجه دلخواه را با راندمان بالا تحویل می دهد. در نهایت، این همان چیزی است که فر رشنال Icombi pro  برای آن طراحی شده است!!

مشاهده همه