راه اندازی فست فود چگونه است؟

اگر رویای شما راه اندازی فست فود است ، ممکن است در نظر داشته باشید تا یک شعبه از رستوران‌های زنجیره‌ای را خریداری کنید. ممکن است در نگاه اول مسیری سر راست به نظر برسد اما چون قبل از ورود به حوزه رستوران داری حتما یکی از مشتریان پر پا قرص رستوران‌های زنجیره ای محبوبمان بوده‌ایم و هر کدام از آنها موفق به نظر می‌رسند.

اما همه چیز خیلی واضح و بدون مشکل نخواهد بود، حتی اگر راه اندازی فست فود با خرید و قرار داد با یک رستوران شناخته شده و مطرح باشد. اول از همه هزینه که اول از همه باید پرداخت کنید در اکثر موارد بالا است.

در این بلاگ در مورد تمام جزییات مسیر برای راه اندازی فست فود و شرایط ممکن برای خرید یک شعبه از رستوران‌های زنجیره‌ای را بررسی خواهیم کرد.

راه اندازی فست فود چگونه است؟

ایده راه اندازی فست فود در سالهای اخیر از این رو به آن رو شده است. این شامل فست فودهای دوستانه تا فست فودهایی با سرویس کامل می‌شود. صنعت فست فود و غذای بیرون رو به رشد است، اما بر خلاف ریسک‌های سلامتی درک کلی در مورد اصول راه اندازی رستوران رو به تغییر است. بر طبق مطالعات اخیر " تعریف مشتریان در مورد معنای رستوران رو به تغییر است " به همین دلیل این کسب و کار فرصت رشد زیادی دارد.

درک مشتریان دیگر بر اساس مکانی که در آن به سرعت غذا سرو می‌‌شود نیست. اما امروزه فست فود با تاکید بیشتر بر روی کیفیت ومحیط توسعه داده می‌شوند.

تغیر در رویکرد فست فود چه معنایی برای کارآفرینان فعال در این حوزه دارد؟

راه‌اندازی فست فود مدرن رویای خیلی‌ها است. اما واقیعت از این وریا دور است. کسب و کار رستوران اصلا ساده نیست، اما اگر اراده باشد حتما قادر خواهید بود تا آن را عملی کنید.

در حالی که ویژن کلید جاه طلبی استارت آپ است، تبدیل آن به موفقیتنیاز به برنامه ریزی و پشت کار دارد. با این اوصاف کجا همه این موارد به هم پیوند می‌خورند؟ در این قست توضیحات اختصاصی برای موفقیت شما در اداره فست فود و این نوع کسب  و کار ارائه می‌کنیم.

 

راه اندازی فست فود _ کسب و کار جدید 

 

مهم ترین فاز قبل از راه اندازی فست فود: تحقیق، تحقیق، تحقیق

به دلیل اینکه کسب و کار رستوران رقابت بالایی دارد، این جنبه حیاتی است که تحقیق گسترده در مورد روند اجرا و توسعه پیش از عملی کردن همه چیز انجام دهید.

اول از همه با افرادی که در این زمینه تخصص دارند و قبلا این کار را انجام داده اند گفتگو کنید. حتما مشاوره تخصصی بگیرید. برای مثال در کنار مشاوره تخصصی راه اندازی فست فود خوب است که به همایش‌های کسب و کار بروید و کسانی که هدف کاری شبیه شما داشتند صحبت کنید.

سعی کنید در این گفتگوها چیزی که کارایی دارد را از چیزی که، به نفع طرح راه اندازی فست فود شما نیست تشخیص دهید. این را در ذهن داشته باشید که چه تفاوت در انجام چه جنبه شما را موفق‌‎تر خواهد کرد؟

اگر در این مسیر به مواردی بر خوردید که بعد از راه اندازی فست فود و کار در آن شکست خوردند، دلیل آن را شناسایی کنید. مسیر برای اطلاع از این جنبه در فرم‌های آنلاین کسب و کار راه عالی برای آگاهی از کلیت این مسئله در مقایس منطقه ای است.

اطلاع از این که چه چیزی دراین بازه زمانی خوب است و چه کاری اشتباه است، هدف بازار کاری فست فود شما را مشخص می‌کند. با این الگو می‌توانید هدف هسته‌ای را در نظر بگرید.

با این روش می‌توانید مثل تجاری بسیار قوی بچینید و به دنبال توسعه آن باشید. چه منو فست فود محدود به انواع هات داگ باشد یا بخواهید غذایی با کیفیت خاص سرو کنید. مهم این است که سعی نکنید همه چیز را یکباره انجام دهید.

بالاتر از همه، زمان بگذارید. سعی کنید زمان اختصاص دهید و درک کنید که چه رنج قیمتی برای مشتریان بهترین نرخ ممکن است. رقابت در این حوزه چقدر است؟ آیا جمعیت محلی از کسب و کار شما پشتیبانی خواهند کرد؟ ( هم اکنون و هم در آینده)

همانند لوکیشن‌های با پتانسیل تحقیقات، شهری را انتخاب کنید ترافیک عبوری را جذب فست فود کند. خیلی از  لوکیشن‌های شهری تمرکزی بالاتری بر روی فست فودهای خانوادگی دارند. توصیه و مشاوره متخصص به انتخاب منطقه مناسب برای راه اندازی فست فود استفاده کنید.

 

 راه اندازی فست فود حبتور

 

در مقیاس کوچک شروع کنید

ممکن از در فکرتان کانتر مرمری باشد. سا بخواهید آشپزخانه صنعتی بسیار تجهیز را چیدمان کنید. اما شروع کوچک همه چیز به سمت رستوران دار شدن

نه تنها این رویکرد شما را از اصول پایه مطلع خواهد کرد همچنین به نقدینگی کمتری نیاز خواهید داشت.  به موازات آن ریسک همه چیز پایین تر خواهد بود.

این را در نظر داشته باشید که راه اندازی فست فود در واقع پله ای برای عبور و رسیدن به صاحب کسب و کاری شدن خواهد بود.

بعد از نوشتن طرح تجاری مناسب و پیدا کردن سرمایه گذار هماهنگ، لازم است تا الزامات پیش نیاز را دریافت کنید.

از ثبت تجاری فست  فود در مرحله راه اندازی تا دریافت جوازهای مختلف همه چیز از مواردی است که باید حتما به آن بپردازید.

 

 راه اندازی فست فود کوچک

 

چک لیست راه اندازی فست فود

در ادامه بخش اساسی در چک لیست راه اندازی فست فود آمده است. اول از همه کانسپ رستوران را تعریف کنید. اما به این توجه داشته باشید که کانسپبتی که انخاب می‌کنید باید به تمام جنبه‌های فست فود شما پیوند بخورد.

  1. از غذا‌های منو تا استایل و خدمات مشتریان، کانسپ باید منعکس کننده رستوران، طراحی ** همه چیز و دکور باشد.  
  2. طرح تجاری را روی کاغذ بیاورید. بیزنس پلن باید بنیان طرح عملیاتی شما باشد مطمئن شوید که خلاصه طرح اجرایی، توصیف شرکت، آنالیز صنف و آنالیز جغرافیایی و آنالیز هدف بازار، طرح بداشت غذا، منوی نمونه، استراتژی بازاریابی و پلن مالی را در این بخش توسعه می‌دهید.
  3. در طرح تجاری باید نقطه های ممکن شکست را از قبل طرح ریزی کنید. به موازات لازم است تا آنالیز مالی را برای به درستی انجام دهید.این به شما کمک می‌کند تا حد جاری مالی را به درستی اندازه گیری کنید.
  4. برای راه اندازی فست فود به دریافت مجوزهای مختلفی نیاز است. برای مثال برای دریافت مجوز بهداشت باید یک سری از قوانین را در مجموعه ابتدا عملی کنید، تا این اجازه نامه به شما اعطا شود.

برای این منظور کنترل مدیریت پروتکل مواد غذایی باید در اولویت کسب و کار شما باشد. بنابریان باید هر چیزی که وارد آشپزخانه صنعتی می‌شود را در نظر داشته باشید و هر چیزی که از محیط آشپزخانه خارج می‌شود را قبل از باز کردن رستوران لیستی کنید.

به خصوص اگر مجموعه شما جزوی از رستوران‌های زنجیره‌ای باشد، مسائل بهداشتی با توجه به ناحیه راه اندازی فست فود متفاوت خواهد بود.

هم برای دریافت مجوز از سوی سازمان بهداشت، و هم برای گرفتن تاییده بازرسان آنها در تناوب زمانی مختلف لازم است تا همه چیز در انبار مواد اولیه، سلامتی و بهداشت کارکنان و جریان عملیاتی در موارد پاکسازی و تمیز کاری را رعایت کنند.

با آشنا شدن با قوانین سازمان بهداشت و دریافت مجوزهای مختلف فرصت جذب حداکثری مشتری را در روزهای آغاز به کار بعد از راه اندازی فست فود به بالاترین حد خود خواهید برد.

 

 راه اندازی رستوران حبتور

 

هزینه راه اندازی فست فود چقدر است؟

خیلی برای ورود به این کار، سوالاتی در مورد هزینه راه اندازی فست فود مستقل دارند. این سوال ساده یک جواب کامل برای همه ندارد. حقیقت این است که هزینه راه اندازی فست فود با توجه به فاکتورهای زیر قابل محاسبه است:

  • اول از همه سایز فست فود
  • نوع فست فود و کانسپ انتخابی آن
  • تعداد کارکنان فست فود
  • موقعیت مکانی

شروع یک فست فود معمولا هزینه بر است، و باید گفت پیش بینی غلط و ارزیابی نادرست بودجه از دلایل شکست زود هنگام بعد از راه اندازی فست فود است.

 

هزینه راه اندازی فست فود

 

از چنین وضعیتی جلوگیری کنید و در مورد هزینه‌ها و چگونگی پیش بینی واقع گرایانه ای از بودجه خود را آموزش دهید.

  1. لگو و برند فست فود خود را ثبت کنید. این شما را از کپی کردن و سو استفاده مصون نگاه می‌دارد. اهمیت این مسئله در موفقیت کلی مجموعه شما خود را نشان می‌دهد.
  2. بعد از انتخاب لوکیشن دقیق فست فود، لازم است تا تجهیزات صنعتی را سفارش دهید. این لوازم گران قیمت هستند، بنابراین در تهیه آنها استراتژیک عمل کنید.

اول از همه مواردی که کانسپ فست فود شما بدون آن اجرایی نخواهد شد را لیست کنید. نباید در این مورد نظر شخصی را وارد کنید، زیرا این هم به آیتم‌های منوی شما گرده خورده است. بعد از نوشتن لیست بر اساس بودجه موجود تصمیم گیری کنید.

در ادامه بخش‌های جای خالی ویژگی‌های فست فود را پیدا کنید. این به شما کمک می‌کند تا دورنمای رقابتی را به درستی درک کنید، و استراتژی بازرایابی ضمن راه اندازی فست فود را با کاررایی بالا مشخص کنید.

 

برای اطلاع از مجوزهای لازم برای راه اندازی فست فود این مقاله کوتاه را بخوانید

 

اگر رویای شما راه اندازی فست فود است ، ممکن است در نظر داشته باشید تا یک شعبه از رستوران‌های زنجیره‌ای را خریداری کنید. ممکن است در نگاه اول مسیری سر راست به نظر برسد اما چون قبل از ورود به حوزه رستوران داری حتما یکی از مشتریان پر پا قرص رستوران‌های زنجیره ای محبوبمان بوده‌ایم و هر کدام از آنها موفق به نظر می‌رسند.

اما همه چیز خیلی واضح و بدون مشکل نخواهد بود، حتی اگر راه اندازی فست فود با خرید و قرار داد با یک رستوران شناخته شده و مطرح باشد. اول از همه هزینه که اول از همه باید پرداخت کنید در اکثر موارد بالا است.

در این بلاگ در مورد تمام جزییات مسیر برای راه اندازی فست فود و شرایط ممکن برای خرید یک شعبه از رستوران‌های زنجیره‌ای را بررسی خواهیم کرد.

فست فود زنجیره‌ای چطور کار می‌کند؟

به صورت خلاصه، زمانی که یکی از شعبات فست فود زنجیره‌ای را اجاره می‌کنید یا می‌خرید در واقع حق خرید درسترسی به اسم، ملک و موارد دیگر مثل دستورهای غذایی خاص، سیستم و کلیه فرآیندها را پرداخت می‌کنید.

همچنین توافق می‌کنید تا بعد از راه اندازی فست فود آن را بر طبق ضوابط شعبه مرکزی اداره خواهید کرد. در مقابل آن شعبه مرکزی از شما در مواردی مثل ملک، طراحی کلی ، تبلیغات و آموزش پشتیبانی می‌کند.

این را به ذهن بسپارید که شما هرگز اداره کننده تام الاختیار در چنین مجموعه‌ای نیستید و همه چیز باید با هماهنگی صورت بگیرد. اول از همه هزینه اولیه‌ای برای مشارکت و راه اندازی فست فود در زیر مجموعه رستوران اصلی پرداخت می‌کنید.

سپس درصدی از سود را هم به صورت ماهانه یا زمانبدی‌های تعیین شده به مجموعه اصلی پرداخت خواهید کرد.

 

 راه اندازی فست فود زنجیره ای

 

چقدر زمان می‌برد تا بعد از راه اندازی فست فود صاحب اصلی آن شوید؟

ماه‌ها و سالها زمان می‌برد تا شعبه جدید یک فست فود زنجیره‌ای در منطقه ای جدید جا بیافتد. اما برای پاسخ به این سوال باید گفت که اول از همه تصمیم خود را برای همکاری با یک رستوران خاص مشخص کنید.

بعد به گزینه‌های مالی ممکن برای پرداخت اولیه حق استفاده از نام مجموعه بیاندیشید. دانستن این مسئله مهم است که برخی از فست فودهای زنجیره ای اجازه دریافتی از چندین گروه مختلف را نمی‌دهند. به همین دلیل برای همکاری با آنها باید کلیه هزینه‌ها را خودتان تقبل کنید.

بعد از اینکه تصمیم را قطعی کردید و منابع مالی مشخص شد، لازم است تا فرآیند انحصاری هر کدام از شعبه های مرکزی را پی بگیرید. به طور معمول شعبه مرکزی برای راه اندازی فست فود در مکان جدید بعد از بررسی ها و تایید مالی، تحقیقات میدانی را آغاز می‌کند.

هیچ فست فود زنجیره ای تمایل نخواهد داشت تا شعبه جدیدی را در منطقه راه اندازی کند که در آن شانس زیادی برای فروش وجود نداشته باشد. به همین دلیل در تحقیقات میدانی دفتر مرکزی تعداد مشتریان، هزینه اجاره و یا قیمت کل محل فست فود و موارد دیگر را با موشکافی محاسبه می‌کند.

بر طبق این روند گفته شده، 3 الی 6 ماه زمان می‌برد تا راه اندازی فست فود عملی شود و درب آن به روی مشتریان جدید باز گردد. اگر می‌خواهید تا این فرآیند سریع تر پیش برود به فکر خرید یک شعبه راه اندازی شده باشید. نه تنها زمان را به حداقل می‌رساند بلکه هزینه تمام شده را کم تر از نرخ معمول آن برایتان تمام می‌کند.

 

 راه اندازی فست فود - حبتور

 

آیا اصلا راه اندازی فست فود شعبه ای به درد می‌خورد؟

اگر تا اینجا با ما بودید، احتمالا با خود فکر می‌کنید که این آنقدرها هم بد به نظر نمی‌رسد. شاید نظر شما درست باشد به شرطی که راه اندازی فست فود شعبه ای اولی تجربه رستوران داری شما نباشد.

اما بزرگترین مشکلی که اکثر مردم دارند زمانی رخ می‌دهد که راه اندازی چنین فست فودی با هیچ تجربه ای قبلی همراه نباشد. در این حالت اگر قبلا در تجربه اداره غذاخوری شلوغ و سطح بالا را ندارید راه اندازی فست فود زنجیره ای اصلا فکر خوبی نیست.

هر کسی که تجربه راه اندازی فست فود را دارد به خوبی از این مسئله مطلع است که ساعت‌های کاری طولانی هستند و آشپزخانه همیشه داغ است و مدیریت کارکنان پیچیده است.

و این را هم به تمام این موارد اضافه کنید که هر روز با روز دیگر متفاوت است. باید در سیستم مدیریت خود همه چیز را روزانه تظیم و کنترل کنید و تغییرات ضروری را اعمال کنید.

برای مثال بودجه، زمان ورود و خروج کارکنان و بیمه از مواردی هستند که بیاد تحت نظر باشند. ممکن است مدیریت ده‌ها شعبه برای یک نفر ساده باشد، یا کنترل یک مجموعه تبدیل به یکی از مشکل ترین فاز‌ها شود. البته که می‌توانید مدیر سالن استخدام کنید تا او کنترل این مسائل را به عهده بگیرید.

مسئله دیگری که در راه اندازی فست فود باید از آن مطلع باشید، توافقنامه خاص دفتر مرکزی است. توافق نامه های فست فودهای زنجیره ای طولانی و پیچیده هستند. اغلب انها توسط بهترین وکلا برای مجموعه اصلی تنظیم می‌شوند و هدف اصلی پشتیبانی همه جانبه از دفتر مرکزی است.

همه چیز راه اندازی فست فود شعبه بسته به فهم دقیق از موارد قرارداد و توانایی مذاکره ضمن عقد آن است. باید از موارد درج شده در توافق نامه به خوبی مطلع باشید و احتمالا را در نظر بگرید و  نهایتا به نحو احسن در مورد همه چیز گفت و گو کنید.

 

 راه اندازی فست فود

 

راه اندازی فست فود زنجیره ای مناسب چه کسی است؟

نباید بدبین نانه به کلیت این نوع همکاری نگاه کرد. برای بسیاری، رویای راه اندازی فست فود غیر قابل صرف نظر کردن است. شروع کار با مجموعه با سابقه که صاحب چنیدین شعبه است، خیلی از سختی های شروع وجود ندارد. اما قبل از قطعی کردن این فاکتورهای مهم را در نظر بگیرید:

  • تجربه اداره رستوران قبل از راه اندازی فست فود زنجیره‌ای یک باید است: باید بدانید دقیقا بدانید که هر روز کار در فست فود چه طور می‌گذرد. این به آن معنا است که قبلا با سرخ کن صنعتی کار کرده‌اید، همراه به مشتریان در ثبت سفارش بوده‌اید، با آماده کردن بیرون بر و زمان ارسال آن کاملا آشنا هستید و از اهمیت تمیز کاری به خوبی آگاهید.

تجربه قبلی مدیریت فست فود به این معنی است که بدانید چطور افراد مختلف، بودجه، فروش و تایم شیت ورود و خرج کارکنان را مدیریت کنید.

  • بودجه کافی دارید: اکثر کسانی که می‌خواهد راه اندازی فست فود را عملی کنند باید وام مالی بگیرند. این در مورد فست فودهای زنجیره‌ای کاملا طبیعی است. اما باید اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی بودجه دارید ا برای شروع چنین کسب و کار به درآمد زیادی نیاز نداشته باشید.

بگذارید ساده بگوییم که صرفا با نصب نام یک مجموعه مشهور بر روی درب فست فود نمی‌توانید انتظار فرش بالا را در ابتدای کار داشته باشید. تا همه چیز روی روال بیفتد به زمان نیاز است.

  • از ساختار پرداخت نقدینگی به شعبه مرکزی و جزییات توافق نامه خوب مطلع باشید: قبل از راه اندازی رستوران و سرمایه گذاری لازم است تا باید انتظارات واقعی در مورد تا ضررهای احتمالی پیش رو را از قبل پیش بینی کنید.

زمانی که مدیریت رستوران زنجیره‌ای را به عهده دارید، تبدیل همه درآمد به سود فست فود میل غیر منطقی است. به همین دلیل برای پرداختی دفتر مرکزی برنامه ریزی مشخص داشته باشید.

  • آماده اید تا همه انرژی خود را صرف این کار کنید: راه اندازی رستوران زنجیره ای اصلا مساوی افتتاح آن و رها کردنش نیست. باید آماده باشید تا هر روز کار کنید. رستورانی که بدون کنترل روزانه باشد زود با شسکت روبرو خواهد شد.

بنابراین، اگر تجربه و نقدینگی کافی فراهم باشد و حاضر باشید تا انرژی کافی را برای بعد از راه اندازی فست فود صرف موفقیت آن کنید، این کار مناسب شما است.

این را فراموش نکنید که شروع فست فود با سود کلان همراه نیست و کمی زمان می‌برد تا همه چیز به روند مد نظر شما نزدیک شود. بعد از اینکه درآمد فست فود به حد مناسب رسید و ثابت شد، به فکر باز کردن شعبه‌های دیگر باشید.

 

 راه اندازی فست فود

 

به فکر راه اندازی فست فود مستقل هستید؟

ساختن برند برای رستوران بخش جدا نشدنی راه اندازی هر فست فودی است. شناخته شدن نقش حیاتی در توسعه و رشد آینده فست فود شما دارد. برند فست فود دقیقا چیزی است که آن را از بقیه جدا می‎کندو شما را به رقیب جدی در این کسب و کار تبدیل می‌کند.

داشتن المانی که باعث شناخته تر شدن بهتر مجموعه شما شود، این امکان را فراهم می‌کند تا فاکتور تصمیم گیرنده برای مشتریان باشد.

در اینجا چک لیست ساخت برندی برای فست فود مستقل آورده شده است:

  • اول از همه با تعیین موقعیت خود در این کسب و کار شروع کنید. ارزیابی محصولات، جایگاه فست فود و قیمت تعیین کننده جایگاه شما در میان تمام رقیبان و جایگاه فروش منحصر به فرد در میان مشتریان خاص آن است. این کار برای فرم دادن به برند حیاتی است.
  • کانسپت و موقعیت شما اهمیتی به سزایی در تعیین جایگاه فست فود دارد. از طراحی داخلی آن گرفته تا حتی انتخاب کارکنان، کانسپت همه این تصمیم ها را دیکته می‌کند. میزان دسترسی، رقابت محلی چیزهایی هستند که پوزیشن و به موازات آن برند شما را تغییر می‌دهد.
  • هدف اصلی خود را در راه اندازی فست فود کاملا مشخص کنید. برند و الگوی اصلی باید پیام مشخص داشته باشد. این پیام دقیقا هدف هسته ای فست فود شما است. برای تعیین هدف راه اندازی فست فود، به سوالات از قبیل: کارکتر شما چه هم خوانی با طراحی کلی فست فود دارد؟، یا دقیقا دوست دارید مشتریان چه احساسی در محیط فست فود شما داشته باشند؟ پاسخ دهید.
  • در آوردن جزییات پیوسته عملی کنید. انتقال برند فست فود شما از طریق هر المانی در کسب و کارتان اتفاق می‌افتد. بنابراین برندی شفاف و به یاد ماندی را برای مجموعه خو طراحی کنید.

ضمن آن در آوردن تمام جزییات پیوستگی داشته باشید. المان‌های خاص شما باید در الگو، منو، فرم، دکور و هر جایی نوشته دیگری آورده شود. صدای برند شما باید با شفافیت کامل در شبکه های اجتماعی و وب سایت فست فود توسط کاربران و مشتریان احتمالی شناخته شود. مطمئن شوید که همه اینها از جرییات برند شما پشتیبانی می‌کنند.

زمانی که برند خود را ساختید لازم است تا شناخت نسبت به آن در میان مشتریان آینده ایجاد کنید. برای این کار چک لیست زیر را پی بگیرید:

  • برگزاری افتتاحیه با مدعوین محدود: ویژگی افتتاحیه انحصاری این است که گفتگو در مورد رستوران شما میان خیلی ها برقرار می‌کند. اما پوشش و اطلاع رسانی در بازه زمانی خاص دقیقا همان چیزی است که به اهمیت موضوع مراسم راه اندازی فست فود را میان شرکت کنندگان چندین برابر خواهد کرد.

علاوه بر آن برگزاری افتتاحیه با ظرفیت محدود به کارکنان این فرصت را می‌دهد تا همه چیز را در آشپزخانه صنعتی امتحان کنند. همچنین چیدمان منو با باتوجه به بازخوردهای شرکت کنندگان دقیق تر خواهید کرد.

  • جذب طرفداران و نهایتا وفادار : باید به مشتریان که به صورت مدارم از فست فود شما دیدن می‌کنند پاداش دهید تا وفاداری آنها را حفظ شود. این الگو یکی از قدرتمندترین روش‌ها است که می‌تواند مشتری که برای بار اول در بازه بعد از راه اندازی فست فود پا به این محیط می‌گذارد، را به مشتری قدرتمند تبدیل کند.

 همین مشتری یکی از صداهای قوی برند فست فود شما خواهد شد. در نظر داشته باشید که چنین مشتری پایه ارزشی مهم، برای رشد و توسعه مجموعه شما است.  برای موفقیت در کسب و کار رستورانی باید بر روی انتشار کلام  تکیه کنید. در واقع افراد نزدیک به مشتریان از هر منبع دیگری پیشنهاد آنها را تایید و پیگیری می‌کنند.  

 

 راه اندازی فست فود

 

مراقب الگوهای محبوب راه اندازی فست فود باشید

به عنوان مدیر فست فود باید مسئول الگوهای محبوب در صنعتی رستوران داری باشید. همه چیز را از قبل به درستی پیش بینی کنید. اما این فقط اختصاص به مد زودگذر ندارد. تکنولوژی به رستوران کمک می‌کند تا تجربه بهتری داشته باشد.

تکنولوژی تبدیل به یکی از قسمت‌های اساسی برای موفقیت در این صنعت شده است. از این گزینه‌ها برای کسب موفقیت بعد از راه اندازی فست فود بهره بگیرید:

  • دریافت بازخورد آنی از مشتری: ثبت بازخوردها از تجربه مشتری از طریق رسید دیجیتال این امکان را می‌دهد تا شما به اطلاعات ارزشمند دست پیدا کنید.

با این اطلاعات می توانید هر چیزی را در فضای رستوران بهبود ببخشید. باخورد یکی از ابزارهای همراهی مشتری است. این کمک می‌کند تا شما اطلاعات مناسب تری دریافت کنید.

  • پرداخت با موبایل را در دریافتی ها فعال کنید: در نظر داشته باشید که آینده پرداخت از همراه داشتن کارت الکترونیکی هم فراتر خواهد رفت. به همین دلیل لوازم را محیا کنید تا مشتریان حتی بدون کارت الکترونیکی بتوانند مبلغ رسید خود را پرداخت کنند.
  • سرویس بیرون بر: برای اینکه دایره مشتریان را وسیع تر کنید، از خدمات ارسال غذای فست فود را ویژه کنید. این به شما امکان می‌دهد تا به بازاری نفوذ کنید که حتی پیشتر برایتان فراهم نبود. سرویس بیرون یکی از اهرم‌هایی است که شما را در رقابت با سایرین به خوبی نگاه می‌دارد.
  • پیش خدمت الکترونیکی: همان طور که صنعتی فست فود رو به رشد است و همه چیز رو به اتوماتیک شدن می‌رود، مشتریان این عصر دوست دارند تا به صورت اتوماتیک سفارش دهند.

 

 راه اندازی فست فود

 

برای این منظور تبلت‌های سفارش غذا در کنار هر میز، بهترین تجربه ثبت غذا را در اختیار مشتری می‌گذارند. سادگی استفاده تبلت‌های سفارش غذا، ثبت هرگونه نوشیدنی را ممکن می‌کنند و سفارش بدون نیاز به پیشخدمت به آشپزخانه ارسل می‌گردد.  

 بعد از راه اندازی فست فود برای کسب موفقیت در این کسب و کار، باید تصمیم خود را مصمم کنید. هر زمان که خود را در شرایط دشواری دیدید، تلاش‌های خود را چندین برابر کنید. چه نگرفتن سفارش کافی با از دست دادن کارمند جدید باشد، در هر صورت جریان بلاخره اتفاق می‌افتد.

در روزهای اول بعد از راه اندازی فست فود، مهم ترین نکته این است که در اولین تجربه حضور خود را تا جایی که ممکن است پر رنگ کنید و نظر خود را نسبت به فست فود خود جلب کنید.


آخرین‌های مجله
10 کانسپت کافی شاپ متمایز
10 کانسپت کافی شاپ متمایز

آن روزهایی که کافی شاپ صرفا محلی برای خرید سریع قهوه و انواع میان وعده بود، گذشته است. فضاهای کافه ها بیش از پیش متحول شده‌اند، و آنها چنان توسعه یافته اند که به محل های محبوب برای دور هم بودن و فعالیت های اجتماعی بی شماری تبدیل شده اند. انتخاب تم متمایز برای کافی شاپ می تواند به این میل مشتری ها پاسخ دهد و آن را با موفقیت روبرو کند. در ادامه با ۱۰ کانسپت پرطرافدار آشنا خواهید شد.

طراحی کافی شاپ به شیوه خلاقانه و مدرن
طراحی کافی شاپ به شیوه خلاقانه و مدرن

احتمالا با انواع قهوه، و تکنیک های رست کردن و ترفندهای باریستا آشنایی خوبی دارید و در نظر دارید تا کافی شاپ را افتتاح کنید. اما انتخاب ها برای طراحی کافی شاپ آن هم به طوری که مدرن و جذاب باشد، بی شمار است. به خصوص اگر متراژ زیادی را در اختیار نداشته باشید.

طراحی کافی شاپ برای جذب مشتری الزامی است، و یکی از مهم ترین قدم های برای شروع موفق در این کار است. هدف این است که هر رهگذری که تمایل به صرف نوشیدنی و میان وعده دارد، را به مشتری دائمی خود تبدیل کنید. برای همین باید اصول طراحی کافی شاپ را بدانید تا المان های جذاب برای مجموعه خود انتخاب نمایید. در این بلاگ حبتور با روش طراحی کافی شاپ آشنا خواهید شد.

چگونه بهترین مکان ممکن را برای راه اندازی رستوران انتخاب کنید؟
چگونه بهترین مکان ممکن را برای راه اندازی رستوران انتخاب کنید؟

موقعیت مناسب، مکان یابی دقیق، انتخاب بهترین لوکیشن همه اینها بر این واقعیت تاکید می‌کند که باید برای انتخاب مکان رستوران، راه کارهای اساسی را به کار بگیرید تا موفقیت در این کار را از همان ابتدا قطعی کنید. در این بلاگ با روش های انتخاب بهترین موقعیت رستوران آشنا شوید.

تجهیزات رستوران ایتالیایی
تجهیزات رستوران ایتالیایی

رستوران ایتالیایی با منویی از بر گرفته از رنج خاصی از غذاهای مدیترانه ای مثل  پاستا، پنه و پیتزاهای متفاوت، پذیرای مشتریان است. لازم است تا برای طبخ این نوع منو، آن هم در حجم بالا و بر طبق استایل رستوران، تجهیزات رستوران ایتالیایی اختصاصی را به کار بگیرید و کیفیت  سفارش ها را چند برابر کنید.  در این بلاگ حبتور با جزییات این نوع لوازم آشنا می ‌شوید.

مشاهده همه