فودهال تفسیری مدرن از کانسپت فودکورت

توسعه دهنده های فودهال این ظرفیت را فراهم کرده اند تا آیتم های خاص برند های فعال به فضای این چنینی آورده و البته نسخه بهتری از آن غذا ها سرو  شود.  این کانسپت دقیقا بر روی همین متمرکز است. هر مجموعه می تواند پرفروش ترین آیتم خود را متفاوت تر در فود هال به فروش برساند. هیچ شکی نیست که با این رویکرد ساخت، فود هال به عادات غذایی افراد هم شکل می‌دهد. رستوران هایی با رنج قیمتی میانه، بازار را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند و همه چیز را برای مخاطبین جذاب تر می‌کنند. 

فودهال تفسیری مدرن از کانسپت فودکورت

در سالهای اخیر شاهد رشد سالن های غذا خوری بسیار زیادی بوده ایم. تحقیقات نشان می دهد در پایان سال ۲۰۲۰ این تعداد سه برابر خواهد شد. بنابراین خود را برای سالن های غذا خوری بیشتر در اطراف خود آماده کنید.فود هال یک بازار در حال رشد است که انواع رستوران های محلی کوچک، فروشندگان مواد غذایی و یک یا دو فروشگاه غذایی را در زیر یک سقف در بر می گیرد. همچنین می توانید انتظار دیدن بار ،قصابی ، فعالیت های مختلف و حتی موسیقی زنده هم در آن داشته باشید.

برخلاف فودکورت ها - که در مراکز خرید واقع شده اند و غالباً شامل مجموعه ای از زنجیره های غذایی فست فود می باشند – فود هالها اغلب در انبارهای مرمت و بازسازی شده شهر یا طبقه همکف چند ساختمان و رستورانهای محلی به جای زنجیره ای ساخته می شوند. غذاها معمولاً با دریافت سفارش به صورت تازه تهیه می شود – نیازی به لامپ حرارتی برای گرم کردن غذا نیست. این سالن ها متفاوت از فود کورتهای قدیمی هستند. خوردن غذا دیگر به عنوان تسهیلات و امکانات به حساب نمی آید، اما دلیل اصلی است که مردم از این مکانها بازدید می کنند.

انواع فودهال

در حال حاضر، دو طراحی مفهومی از کانسپت فودهال در بازار موجود است:

  • فود هال مولتی-کانسپت: در فودهال مولتی-کانسپت، تمام گزینه های مختلف رستوران توسط یک فروشنده ( صاحب متحد) عمل می کنند. این به سازندگان اجرایی این ظرفیت را می‌دهد که تا آنجا که ممکن است با کانسپت های مختلف در فضا و چیدمان مختلف آنها را امتحان نمایند.
  • فودهال مولتی-وندور: فودهال های مولتی-وندور فضاهایی هستند که از زیر بناهای از پیش ساخته شده است، استفاده می‌کند. این مدل از فودهال طراحی ویژه ای همانند فودهال مولتی-کانسپت ندارد. در مجموع راه اندازی آن ساده تر است و می توان برنامه کاری آن را طور چید که رستوران ها به هر فرمی به صورت چرخشی در آن فعال باشند. (این حتی می تواند ایده خوب برای حضور رستوران تازه تاسیس، اما با منویی متفاوت باشد)

تفاوت بین فود هال و فودکورت در چیست؟ چرا فود هال محبوبیت خوبی دارد؟

یکی از دلایلی که افراد به فضا علاقه دارند این است که فضای آن دوستانه تر است و در آن می توانند زمان بیشتری در آن بگذرانند. به بازدید کنندگان فرصت کشف علایق و مزه های جدید را می‌دهد.اما ممکن است این آنقدرها متقاعد کننده نباشد. در زیر دلایل محبوب بودن فودهال ذکر شده است:

 فودهال کلکسیونی از کانسپت های رستوران کوچک و ( کانسپت های رستورانی که به صورت محلی توسعه یافته اند یا فضاهایی هستند که آشپزها شروع به نوآوری و طبخ غذاهای متفاوت می‌کنند.

دسته بندی از انواع غذاهای منحصر به فرد است. همه چیز بر این اساس تهیه می‌شود که غذاها از پایه آماده می‌شوند. در خط رستوران های شناخته شده همه چیز تا حد زیادی آماده شده است، تا سرعت کار بالا برود. ( همه چیز در برابر مشتری آماده می‌شود و آنچه در ذهن سر آشپز می‌گذرد به خوراکی جذاب در آن روز تبدیل خواهد شد)

 اما در مقابل آن فودکورت فضایی است که چیدمان رستوران ها از قبل برای آن تعیین شده است. انتخاب کانسپت رستوران ها به طور معمول این طور است که در آن یک یا دو رستوران غذای آسیایی، یک کافه با تمکز بر روی سرو انواع دسر جدید، یک رستوران با منو متمرکز بر روی پیتزا، یک شعبه متمرکز بر روی برگر، غذا و نوشیدنی های سلامتی و غذاهای سنتی است. همه چیز از پیش تعیین شده است و جای برای تغییر زیاد وجود ندارد.

 در مقابل آن گزینه های غذا در فودهال از اصل بالا پیروی نمی کند. مثال مشابه آن کلکسیونی از فودتراک ها در محیطی مثل پارک است. نگاه کانسپت فود هال به غذا جزیی تر است. برای مثال به جای غذاهای ملی، غذاهای محلی و استیل های کم تر شناخته شده انواع پیتزا پخته و سرو می‌شوند. فود هال به هیچ سیستمی محدود نیست. طراحی فودهال به صورتی است که از لحاظ بصری جذاب است. اغلب تم آن شباهت زیادی به انبار وسیع، ایستگاه قطار، یا حتی آسیاب قدیمی و سقف بلند دارد. این شباهت می تواند یا ساختگی باشد و یا از تبدیل محیط هایی سابقه تاریخ دارند، به عنوان موقعیت فود هال استفاده کرد.

 در فودهال زیبایی مکان تاریخی با خوراکی متمایز ترکیب می‌شوند و تجربه تازه ای به بازدید کنندگان منتقل می‌شود. تازگی محیط با طراحی صنعتی باعث شکل گرفتن هسته اجتماعی می‌شود. این در حالی است که در محیط فودکورت همه چیز با تمرکز بر روی جذب بازدید کنندگانی که هدف اولیه آنها خرید از مرکز خرید است، طراحی و تنظیم شده است.  فودهال خودشان مقصد اصلی خیلی از مراجعین است. مغازه های فروش اقلام تعداد کمی دارند و طوری به چیدمان اضافه شده اند که فقط علاقه بازدید کنندگان به خرید را حفظ نمایند. این نوع مغازه ها طوری انتخاب می‌شوند که تجربه مفرحی از غذا را مشتریان منتقل نمایند.

اما از طرفی هدف فودکورت این است که بازدید کنندگان مرکز خرید که مشغول بازدید متراژ وسیعی هستند، را در فضا بیشتر نگه دارد. برای مثال اگر با وقت گذرانی آنها گرسنه شدند از به هر دلیلی از محیط فودکورت خارج نشوند. کانسپت فودهال دقیقا برعکس این است. لایف استیل یا سبک زندگی که فضایی مثل فودهال برای بازدیدکنندگان تعریف می‌کند، بر اساس غذا و نوشیدنی و لذت بردن از فضا است. بازدید لذت بخش هیچ ارتباطی با میزان خرید از مغازه های مختلف ندارد. دقیقا این یکی از دلایل دیگر محبوبیت فود هال در میان گروه های مختلف است.

محبوبیت کانسپت فودهال از کجا شروع شد؟

اگرچه مدتی است که فود هال ها در حال فعالیت هستند، اما اخیراً بیشتر مورد توجه قرار گرفته انددر سال ۲۰۱۰ ، فقط ۲۵ سالن در کل ایالات متحده وجود داشت، اما تا سال ۲۰۱۵ این تعداد بیش از دو برابر شد و به بیش از ۵۰ سالن رسید.

در پایان سال ۲۰۱۷، تعداد ۱۱۸ سالن در کل کشور وجود داشت و یک سال بعد، این تعداد با سرعت زیاد به ۱۸۰ سالن تبدیل شد. با توجه به سرعت رشد، برخی پیش بینی می کنند تا سال ۲۰۲۰ تعداد به  ۳۰۰ سالن برسد.

حل ممکن این سوال پیش بیاید که دلیل محبوبیت این کانسپت در چیست؟ فودهال‌ها هم مانند فود تراکها مورد محبوبیت واقع شدند. تغییراتی که در سال ۲۰۰۸ روی داد و در آن زمان مردم می خواستند از سالن های زنجیره ای فاصله بگیرند و به دنبال یک چیز منحصر به فرد، سریع و مقرون به صرفه بودند. تغییر فرهنگ غذا، افزایش هزینه های کار، افزایش اجاره و جذب مردم به خرده فروشی در اهمیت و رشد این فود هال ها نقش داشته است.

راه اندازی این فود هال ها بالقوه موفقیت آمیز است در ۱۰۰ مورد افتتاح شده در ایالات متحده، فقط سه مورد آن با شکست مواجه شده اند.وقتی به مزایای مشتریان، پیشرفت خرده فروشی و رستوران ها فکر می کنید، چنین پیشرفتی تعجب آور نخواهد بود.

در کجا می توان این کانسپت را راه اندازی کرد؟

به نظر می رسد که فود هالها در هر ایالت و شهری در حال راه اندازی و پیشرفت می باشند. برخی از آنها در صحنه های اصلی غذا در نیویورک ،شیکاگو ، فیلادلفیا ، سانفرانسیسکو و لس آنجلس و همچنین شهرهای کوچکتر مانند آستین، پلانو، پورتلند، ماین و اوماها ساخته شده و یا در دست احداث هستند.

نقاط قوت فود هال از نگاه مشتریان:

چه چیزی یک فرد را به سمت فود هال جذب می کند؟ برخی از این مزایا را در زیر خواهید دید.

  • تجربه خاص غذایی: وجود اغذیه فروشی های زیاد و متنوع که توجه مشتریان را به خود جلب می کنند.
  • انتخاب نا محدود: مشتریان در انتخاب تنوع مواد غذایی و نوشیدنی محدودیتی ندارند.
  • راحتی: سالن های غذاخوری در زیر یک سقف تنوع زیادی دارند و برای لذت بردن مجبور به خرید در لحظه نیستند.
  • جو محیط: با پخش موسیقی زنده و فعالیت های دیگر، فود هال ها شلوغ و پر جنب و جوش می شوند.
  • مقرون به صرفه بودن: غذاخوری ها مواد اولیه را با قیمت هایی خریداری می کنند که ورشکست نشوند.
  • تازگی: برای خیلی از افراد، دیدن آشپزی در این مکان جالب خواهد بود.

نقاط قوت این کانسپت برای خرده فروشی ها:

چرا خرده فروشی ها می خواهند در فود هال ها جایی برای خود باز کنند؟ در اینجا به برخی از این موارد اشاره می کنیم.

  • افزایش درآمد: خرده فروش ها می توانند مکانی را در طبقه پایین فود هال اجاره کنند و در نتیجه درامد بیشتری برای فود هال به همراه آورد.
  • شانس موفقیت بیشتر: وجود زیاد فروشندگان مواد غذایی در یک فضا شانس موفقیت را افزایش می دهد.
  • ارزش املاک و مستغلات: ارزش فود هال در مجاورت با سایر ساختمان ها افزایش می یابدبه عنوان مثال، یکی از دلایل مهمی که گوگل ساختمانش را در بازار چلسی خریداری کرده وجود بازار و رفاه برای کارمندانش بوده است.

فاکتورهای برتری فود هال برای رستوران ها

اگر نمی دانید که چرا فود هال محلی بخشی از برنامه مارکتینگ شماست مزایای زیر را مطالعه کنید:

  • هزینه های کمتر: هزینه های راه اندازی یک فود هال از راه اندازی یک رستوران مستقل کمتر است. زیرا یکی از دلایل هزینه کمتر این است که بسیاری از مالکان امکانات رستوران مانند وسایل، مبلمان و تجهیزات را از ابتدا فراهم می کنند. شما فقط باید جایگاه خود را شخصی و سفارشی کنید.
  • هزینه های مشترک: بسیاری از هزینه ها، مانند نگهداری و مراقبت عمومی در بین تمام مستاجران تقسیم می شود.
  • قرار گرفتن در معرض دید: فود هالها در معرض دید عموم قرار دارند بنابراین نیازی به بازاریابی نیست.
  • تردد دائمی: تنوع فروشندگان، موسیقی زنده و فعالیت ها باعث ایجاد یک مکان پر تردد می گردد.
  • زیرساخت: بازار هزینه برق و لوله کشی را تأمین می کند بنابراین نگرانی کمتری بابت پرداخت هزینه خواهید داشت.
  • ریسک کمتر: مزایای فوق ریسک کمتری برای شروع کار یا آزمایش روش های جدید برای رشد رستوران دارد.
  • شروع کار: می توانید با سرعت بیشتری فروشگاه راه اندازی کنید زیرا زیرساخت کافی دارید و به سرمایه اولیه کمتری هم نیاز خواهید داشت.
  • قراردادهای کوتاه تر: زمان قرارداد فود هال در مقایسه با رستوران های مستقل کوتاه ترند. این قراردادها انعطاف پذیر می باشند بنابراین می توانید بدون پرداخت جریمه قبل از پایان دوره کار را ترک کنید – اگر در این کار موفق نبوده اید ضرر نخواهید کرد (در بخش بعدی در مورد قراردادها بیشتر بحث می شود).

 چرا فود هال نقطه عالی شروع برای سرویس های غذایی تازه تاسیس هستند؟

به اطراف خود نگاه کنید و شاید به ایده هایی مشابه فودهال بر خورده باشید. اگر بخواهیم نگاهی کاربردی به رویکرد فود هال بیاندازیم، به سادگی می توانیم 5 دلیل برتری فودهال برای مجموعه های حرفه ای تازه تاسیس را بیان نماییم. یکی از نقاط برتری فودهال این است که تنوع در آن نسبت به کانسپت های دیگر بالاتر است. تقاظا برای تنوع بالا و قیمت مناسب یکی از ویژگی های بارز فودهال است.

میل مشتری ها اصلا قابل کنترل نیست و آن هر روز و هر ساعت متغیر است. فود هال دقیقا به همین جنبه پاسخ می‌دهد. چیزی که رستوران های سنتی که به صورت جداگانه فعالیت می‌کنند، پاسخ گوی آن نیستند. تنوع غذا مهم ترین فاکتور برتری است. رستوران های زیادی می توانند رنجی وسیعی از آیتم ها را در منوی خود بگنجانند و این امکان وجود دارد تا این رنج را در بازه های مختلف تغییر دهند.

خیلی از رستوران در یک حوزه مشخص فعالیت می‌کنند و بودن در مکانی که انواع پیش غذا و کباب های باربیکیویی هر غذای محبوب دیگری در یکجا حاضر داشته باشد، غیر ممکن است. فودهال به مشتریان امروز اجازه می‌دهد از هر چیزی که دوست دارند، مقداری میل کنند. طراحی فود هال اگر هوشمندانه باشد، طوری است که فروش پرشن های کوچک در زیر بنای واحد های به نحوی طراحی شده است که مشتریان را ترغیب می‌کند تا  استال گردش و خوردن برای بازدید کنندگان فراهم شود.

هزینه تمام شده آنها برای رستوران های تازه تاسیس کم تر است

در شروع کار هر رستورانی، فود هال این اجازه را می‌دهد تا بدون صرف سرمایه زیاد و تعهد زیر بنایی به موقعیت جغرافیایی خاص کار خود را آغار نمایند. نیازی نیست تا هزینه کلانی برای شروع کار به فضا کای و طراحی بخش مشتریان اختصاص داده شود. همه این جنبه ها در فود هال در نظر گرفته شده است.

اصلاح برند مجموعه های با سابقه با ریسک کم تر 

چناچه پلن فود هال به درستی طراحی شده باشد، فاکتورهای متمایز کننده بی شماری نسبت به فود کورت کلاسیک خواهد داشت. انتخاب فود هال به عنوان فضای ملاقات انتخاب محبوب تری خواهد بود به این دلیل که خوراکی ها آن در سطح متفاوتی هستند. در آن صرفا برگر و سوخاری سرو نمی شود. در خیلی از فودهال ها کیوسک های غذا از سرآشپزها شناخته شده تعبیه می‌شود که در آن طعم های ویژه با درجه کیفی بالا سرو می‌گردد.

انتقال بی دردسر بازار فعال در فودهال به مرزهای جدید

توسعه دهنده های فودهال این ظرفیت را فراهم کرده اند تا آیتم های خاص برند های فعال به فضای این چنینی آورده و البته نسخه بهتری از آن غذا ها سرو  شود.  این کانسپت دقیقا بر روی همین متمرکز است. هر مجموعه می تواند پرفروش ترین آیتم خود را متفاوت تر در فود هال به فروش برساند. هیچ شکی نیست که با این رویکرد ساخت، فود هال به عادات غذایی افراد هم شکل می‌دهد. رستوران هایی با رنج قیمتی میانه، بازار را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند و همه چیز را برای مخاطبین جذاب تر می‌کنند. 

البته نقدهایی هم در رابطه با کانسپت فودهال همیشه وجود دارد. این نقدها این است که بازار در حال حاضر با رستوران های متعدد اشباع شده است. مثلا این احتمال وجود دارد که کل مجموعه فودهال با تکرار روبرو شود و ترکیب بندی درستی از غذاخوری ها در کنار یکدیگر قرار نگیرید. یا ممکن است کیفیت دچار نقص شود. در این صورت هدف فود هال برآورده نخواهد شد.انتقاد های دیگر به کانسپت فودکورت، شلوغ و نا منظم شدن فضا، خطوط انتظار طولانی، از بین رفتن آرامش محیطی و در معرض قرار گرفتن بیش از اندازی مشتریان برای انواع خوراکی است. در واقع ممکن است گزینه های بی شمار شوند و همین باعث عدم سازمان دهی خواهد بود.

یکی از راه کارها برای نقد آخر این است که فعالان در محیط فودهال ثابت نباشند و به صورت چرخشی کار کنند. همچنین هنگام تخصیص فضای کاری به محدود کردن منو و آیتم های آن توجه ویژه ای شود. با تمام این گفته هنوز فود هال کانسپت هیجان انگیزی است و گروهی زیادی به توسعه آن علاقه نشان می‌دهند.

یک مثال عینی از طراحی موفق کانسپت فودهال

خیلی طراحان فودهال ها از چنین مجموعه هایی برای برگزاری مراسم به صورت فستیوال استفاده می‌کنند. اما یک مثال این مدل را یک قدم پیشتر برده است. Brews Hall در غربی ترین ایالت آمریکا نگاه خاصی تری به سیستم فودهال دارد. فودهال مفهوم تازه نیست و اولین مدل های آن یک قرن پیش ساخته شده است. اما محبوبیت این کانسپت همواره رو به رشد بوده است. با اضافه کردن جنبه های خلاقانه فودهال باب میل شده‌اند.

ریشه هایی در بازار عمومی است که بازار فروشندگی، پیشه وران، حتی تولید کنندگان محلی اقلام کشاورزی را در زیر یک سقف قرار می‌دهد. ترکیب محلی و هنری هر دو معنای متفاوتی به تامین کنندگان مواد غذایی خلاص می‌دهد. اکثر فودهال فضایی را جداگانه برای کارکنان، مدیریت در نظر می‌گیرند. جریان درآمدی هر کدام از اینها از طریق فروشندگان است. اما کار آفرین فودهال Brews Hall این مدل را با نگاهی ریز بینانه به آینده طراحی کرده است. با الهام از کانسپت ghost kitchen یا اشپزخانه ارواح، فضاهای کار را به صورت اشتراکی طراحی کرده است. کانسپت فودهال هرگز از مد نمی افتد و همیشه با استقابل زیادی روبرو خواهد شد. اما اعمال چنین ظرفیت آن را آینده نگرایانه می‌کند.

ایده مرکزی چنین طراحی فودهال به این صورت است که رستوران های خود مختار فعال در مجموعه همان طور که از فضای نشستن اشتراکی استفاده می‌کنند، برای فستیوال ها نیروهای خود را در فضایی که بر این اساس طراحی شده است، ادغام می‌کنند.اگر بخواهیم ساده تر بگوییم، این به آن معنا است که همه چیز از سر آشپزها، کارمندان و درآمد کلی مجموعه در چنین مواردی با یکدیگر متحد می‌شوند. چنین طراحی باعث نمی‌شود که هزینه های نیروی کار و مدیریت پایین بیاید، و جریان ورود و خروج آنها به به درستی کنترل شود.

گزارش های تحقیقات نشان می‌دهد که تعداد فود هال ها چهار برابر خواهد شد. برای مصرف کنندگان فودهال مفهوم جذاب تری دارد زیرا، در خاطر آنها تدایی کننده فضایی است که خوراکی ها در آن خلاقانه تر تولید و آماده سازی می شوند. همچنین هنر آشپزی در آن رنگ و روی بهتری دارد.البته رشد منسجم کانسپت فودهال نتیجه تغییرات بی شمار در بخش فروش در بازار جهانی و منطقه است. به خصوص به دلیل خدشه دار شدن کسب و کارهای بی شماری در سال اخیر، تبدیل فضاهای از پیش ساخته شده و یا تخصیص زیر بنا به فودهال برای سازندگان و طراحان جذاب تر است.

مالکیت فودهال توزیع پیچیده ای دارد. برخی از فودهال ها توسط مالک ملک مدیریت می‌شوند در حالی که برخی دیگر توسط شرکت که آن را اجاره کرده و یا مالکیت آن کسب کرده است، مدیریت می‎شوند. بگذارید به مثال قبل نگاهی بیاندازیم. در مورد فود هال the Brews Hall  توسعه یافته توسط گروه veteran Dave Furano توسعه یافته است. در مجموعه Brews Hall  کانسپت های متعددی قرار داده شده است. گروه توسعه دهنده این فودهال حق مالکیت شرکت وابسته و کلیه عملیات آنها را دارد، اما رستوران های فعال در این فود هال لایسنس ( مجوز) جداگانه ای دارند.       

درآمد به هر کدام از موجودیت های فعال طبق توافق نامه پرداخت می‌شود. ( سود حاصل ار فروش هر کدام از اقلام به تک تک مشارکت کنندگان تعلق می‌گیرد) بر این اساس کل مجموعه در زیر چتر یک حساب بانکی، یک کارت اعتباری، یک مدیر عمومی، یک سرآشپز اصلی کار می‌کند. مقایس عملیاتی به این شیوه قبلا انجام نشده بود.

در این فودهال گریل ماهی و استیک، برگرشاپ های متفاوت و انواع نوشیدنی و البته منویی متمرکز بر خوراکی درست شده با مرغ گردآوری شده است.ساختار سیستمی این فودهال به این صورت است که بازدید کنندگان در کانترها سفارش می‌دهند و غذاهای آنها به آنها در میز تحویل داده می‌شود. در بخش سرو نوشیدنی ها ۲۴ صندلی به صورت منطقه ای قرار داده شده است و منو جداگانه ای برای آن در نظر گرفته شده است.سرویس نوشیدنی گرم و سرد بر خلاف باور معمول در این فود هال فقط ۵ روز در هفته صورت می‌گیرد. اما تنوع نوشیدنی ها گرم و سرد بسیار بالا است.

متراژ این فودهال ۱۰۰۰۰ متر مربع است اما بنا از نقطه صفر مطلق ساخته نشده است. پیش تر این فضا مکانیکی عظیمی بوده است. از این این فضا پارکینگ زیادی به صورت پیش فرض داشته است. علاوه بر آن۶۵ محل های نشمین علاوه بر میز های پیکنیک در فضای بیرون که ظرفیت ۴۸ نفر را دارند. طراحی فود هال طوری است که می توان درب گاراژ ساختمان در بخش میانی باز کرد و نمایی دیگری به مجموعه داد.

سرویس غذا به مشتریان ۴۰۰۰ متر از متراژ را به خود اختصاص داده است.  همچنین هر آشپزخانه ۳۶ فیت فضای هود را به اختصاص داده است. سایر بخش ها طوری جای گذاری شده است که تمام کیسوک های غذا را بتوان در این ناحیه های به راحتی جای داد. سرآشپز تعیین شده برای کنترل کیفی در کل مجموعه در این بخش ها هم فعال است. هر کدان از ناحیه ها یک آشپرز جداگانه خواهند داشت.

این سیستم ساده و هزینه های آن کاملا کاربردی هستند. همین فشار تخصیص بودجه نیروی انسانی را متعادل می‌کند. این به برندها این اجازه را می‌دهد تا مدیریت متمرکزتری داشته باشند. در پیوستن به ترند غذای بیرون بر، مجموعه Brews Hall بخش اختصاصی برای ارسال انواع غذا و پارکنیک مجاز برای تیم ارسال دارد. همین فاکتورهای طراحی را همه چیز را در نهایت برای مخاطبین مجموعه که زمان زیادی ندارند راحت تر خواهد کرد.

ناحیه ها ساخت و سازی مشابه فودهال به سرعت از فاز تخصیص بودجه عبور می‌کنند و به توسعه کانسپت رستوران و کافه می ‌رسند. ساخت و سازهای غیر ضروری باعث ناهمنگ کردن همه چیز با بودجه تعیین شده خواهد شد. در واقع، دلیل اول اینکه اکثر رستوران ها با شکست مواجه می‌شوند این است تخصیص نامناسب بودجه است. کانسپت فودهال اصلا به این جنبه متکی نیست.

 

با توجه به محبوبیت رو به رشد فود هال، ایدهایی مثل برگزاری فستیوال هایی که در آن تمام غذاهای قوی هر شهر برای بازدید کنندگان سرو شود، به دوستداران غذا فرصت میل غذا در عین راحتی را می‌دهد.  در فود هال می توان، انواع فست فود سیار، فودتراک، تنوع بی حدی مرزی از انواع کانسپت رستورانی را جای داد. همچنین با بودن در چنین فضایی مشتریان حس حمایت از کسب و کارای محلی را خواهند داشت. از نگاه سازندگان،  فودهال محلی است که همیشه در آن ظرفیت توسعه وجود دارد. انتخاب فودهال البته که آینده نگرایانه است اما نیاز به بررسی تحصصی بر اساس فاکتورهای موجود دارد. در این رابطه با تیم مشاوره و راه اندازی تخصصی حبتور در ارتباط باشید.


آخرین‌های مجله
10 کانسپت کافی شاپ متمایز
10 کانسپت کافی شاپ متمایز

آن روزهایی که کافی شاپ صرفا محلی برای خرید سریع قهوه و انواع میان وعده بود، گذشته است. فضاهای کافه ها بیش از پیش متحول شده‌اند، و آنها چنان توسعه یافته اند که به محل های محبوب برای دور هم بودن و فعالیت های اجتماعی بی شماری تبدیل شده اند. انتخاب تم متمایز برای کافی شاپ می تواند به این میل مشتری ها پاسخ دهد و آن را با موفقیت روبرو کند. در ادامه با ۱۰ کانسپت پرطرافدار آشنا خواهید شد.

طراحی کافی شاپ به شیوه خلاقانه و مدرن
طراحی کافی شاپ به شیوه خلاقانه و مدرن

احتمالا با انواع قهوه، و تکنیک های رست کردن و ترفندهای باریستا آشنایی خوبی دارید و در نظر دارید تا کافی شاپ را افتتاح کنید. اما انتخاب ها برای طراحی کافی شاپ آن هم به طوری که مدرن و جذاب باشد، بی شمار است. به خصوص اگر متراژ زیادی را در اختیار نداشته باشید.

طراحی کافی شاپ برای جذب مشتری الزامی است، و یکی از مهم ترین قدم های برای شروع موفق در این کار است. هدف این است که هر رهگذری که تمایل به صرف نوشیدنی و میان وعده دارد، را به مشتری دائمی خود تبدیل کنید. برای همین باید اصول طراحی کافی شاپ را بدانید تا المان های جذاب برای مجموعه خود انتخاب نمایید. در این بلاگ حبتور با روش طراحی کافی شاپ آشنا خواهید شد.

چگونه بهترین مکان ممکن را برای راه اندازی رستوران انتخاب کنید؟
چگونه بهترین مکان ممکن را برای راه اندازی رستوران انتخاب کنید؟

موقعیت مناسب، مکان یابی دقیق، انتخاب بهترین لوکیشن همه اینها بر این واقعیت تاکید می‌کند که باید برای انتخاب مکان رستوران، راه کارهای اساسی را به کار بگیرید تا موفقیت در این کار را از همان ابتدا قطعی کنید. در این بلاگ با روش های انتخاب بهترین موقعیت رستوران آشنا شوید.

تجهیزات رستوران ایتالیایی
تجهیزات رستوران ایتالیایی

رستوران ایتالیایی با منویی از بر گرفته از رنج خاصی از غذاهای مدیترانه ای مثل  پاستا، پنه و پیتزاهای متفاوت، پذیرای مشتریان است. لازم است تا برای طبخ این نوع منو، آن هم در حجم بالا و بر طبق استایل رستوران، تجهیزات رستوران ایتالیایی اختصاصی را به کار بگیرید و کیفیت  سفارش ها را چند برابر کنید.  در این بلاگ حبتور با جزییات این نوع لوازم آشنا می ‌شوید.

مشاهده همه