برندسازی رستوران با ۱۵ روش خلاقانه و نو

برندیگ یا برندسازی رستوران مسیر پیچیده‌ای دارد. قبل از برداشتن هر قدم باید به آن به خوبی فکر کنید و آن را با نیاز مشتریان و طرح اجرایی رستوران هماهنگ نمایید تا دستیابی به اهداف میسر شود. در این بلاگ با ۱۵ روش خلاقانه و کاربردی برای برند سازی رستوران آشنا خواهید شد.

برندسازی رستوران با ۱۵ روش خلاقانه و نو

همه چیز در رستوران حول تجربه می‌چرخد. از طراحی منو رستوران گرفته تا بازاریابی، برند رستوران پلی است که به وسیله آن با مشتریان ارتباط برقرار خواهید کرد. آنها به وسیله آن برندینگ متوجه خواهند شد که رستوران شما دقیقا چه کاری انجام می‌دهد و از آن چه انتظاری می‌توانند داشته باشند.

مزه غذا، رفتار کارکنان، دکور در کنار هم طوری باشد، تا تجربه ای خاطره انگیز برای مشتریان رقم بزند. در این بخش مجله حبتور راهنمایی کاملی  برای طراحی و برند سازی رستوران ارائه داده است. در این بلاگ همه آنچه که به آن برای توسعه موفق مرزهای برند رستوران به آن نیاز است و اینکه چگونه قادر خواهید بود تا اثری مثبت بر روی شهرت رستوران و رابطه آن با مشتریان بگذارید، پوشش داده شده است.

نقش برندیگ در رستوران داری چیست؟

در هر روزیک بیزینس، برندیگ نقش مهمی و بعضا حیاتی بازی می‌کند. زمانی که به درستی انجام بگیرد می تواند ایده ای خوشایند در ذهن مشتری باشد و احساس خوبی در او ایجاد کند. از طرفی کسب و کار شما خاطره انگیزتر، دوستانه تر نمایید و ساده بگوییم همه چیز بهتر به چشم می آید. این اگر به درستی صورت گیرد، زیر بنای همه چیز را در رستوران داری تحت تاثیر خودش قرار می‌دهد.

زمانی که بخواهید برای رستوران برندسازی کنید، باید بدانید که پیشرفت شغلی این صنف کاری بستگی به بازخوردهایی که مشتریان در شبکه های اجتماعی و سایت های مختلف ثبت می‌کنند، خواهد داشت. حفظ کردن رابطه تان با مشتری ها به اندازه سرو غذای عالی و درجه یک مهم است. البته که این اجرای درست این جنبه با پیچیدگی هایی روبرو است. اما باید گفت خوشبختانه سختی آن به اندازه تهیه غذای که برنده ستاره میشل شود نخواهد بود.

تا زمانی که از پله های مهم برای ایجاد و توسعه برند آگاه باشید، قادر خواهید بود تا تمام گزینه های مهم برای طراحی برند رستورانی قدرتمند را در مجموعه خود عملی نمایید و با سادگی اعتماد مشتری را جلب نمایید. در ادامه توضیح خواهیم داد که چگونه می توانید ایده‌ برندهای رستوران های مختلف را زیر و رو کنید و برند رستورانی قدرتمند برای مجموعه خود طراحی نمایید.  

زمانی که می‌خواهید چهارچوب کلی برند رستوران را تعیین نمایید حتما از خودتان می‌پرسید دقیقا باید از کجا شروع کنید و بر روی چه چیزهایی تمرکز نمایید؟

اول از همه برند رستوران را با توجه به بخش های زیر تعریف نمایید:

  • بیان هدف و ارزش
  • شخصیت برند
  • بازار شما
  • جامعه هدف مشتریان

شکل دادن به هویت برند از طریق ابزارهای زیر اتفاق می‌افتد

  • صدای برند
  • تایپوگرافی
  • پالت رنگی
  • تصویرسازی

طراحی المان های برند

  • لوگو
  • وب سایت
  • شبکه های اجتماعی
  • المان های فیزیکی

۱.برند رستوران خود را تعریف کنید

به منظور آنکه به هویت برند خود شکل مناسبی بدهید، سوال های زیر را از خود بپرسید:

  • هویت خود را در راستای هدف کاری مد نظرتان و هویت برند تعریف نمایید.
  • دقیقا می‌خواهید چه کاری انجام دهید؟
  • چرا این کار را می‌خواهید انجام دهید؟

به این فکر کنید که چه چیزی بیشتربرای شما اهمیت دارد و روند عملیاتی رستوران مد نظر شما چیست؟

داستان اینکه از کجا شروع کنید و به کجا  برسید را با دقت شکل دهید. پاسخ های شما به این سوال ها کمک خواهد کرد تا زیربنای برند خود را بسازید. به یاد داشته باشید که برند رستوران نشانگر کلیت شخصیت شما است. بعد از پاسخ دادن به این سوال ها می‌توانید در مورد استراتژی های مختلف و احتمال موفقیت هرکدام بیاندیشید.  

۲.برند سازی رستوران: بیان هدف‌ها و ارزش ها

اگر این طور فکر می‌کنید ممکن است بیان هدف و ارزش‌ها غیر ضروری به نظر برسد، باید بگوییم که این ذهنیت اشتباه است. بیان هدف راهی مفید برای مشخص کردن اهداف رستوران و پاسخ دادن به چراهای پیش نیاز این کار است.

هسته ارزش مشخص کننده باورهای اصلی است که همانند راهنمایی مهم برای همسو کردن کل مجموعه همیشه در اختیار شما خواهند بود.

طرح کردن اهداف و ارزش ها نه تنها به توسعه و ساخت فاز اول برند کمک می کند بلکه در طول پیشرفت رستوران همیشه موثر خواهد بود.

۳.خلق تصویر برای کانسپت رستوران

همه چیز برندسازی با خلق تصویر آن آغاز می‌شود. از تصویری که ارائه می‌شود تا احساسی که به مشتری منتقل می‌نماید، از پیام خاص کسب و کار تان تا پیشنهادهای ویژه همه چیز نقش حیاتی در خلق تصویر هنری بازی خواهند کرد.

برای خیلی ها این تصویر حول بیان الگوی آماده سازی صحیح و پایدار متمرکز است. خیلی ها اصول آشپزخانه و پخت غذا را بر اساس استفاده از مواد اولیه با کیفیت بنا می‌کنند. در حالی که کلیت تصویر رستوران خود را حول اصالت مزه و پیروی از دستورهای غذایی اصیل می‌گذارند .

باید گفت که هرکدام از این ایده های تصویر سازی برند رستوران دقیقا چیزی است که مشتری به آن تمایل دارد و انتخاب اول او خواهد بود. رستوران دارانی که هنرمندانه توانستند این تصویر را خلق نمایند. گروهی از مشتریان که طرفدار مواد اولیه با کیفیت و دستورهای غذایی پایدار هستند همیشه از اینکه هنرمندانه غذایی برای آنها تهیه شود از آن استقبال می‌کنند و آن گروهی هم که طرفدار غذاهای اصیل باشند طعم عمیق و لذیذ برایشان مهمترین فاکتور است.

برای آنکه تصویر مناسبی را برای برند رستوران خود خلق نمایید که برای مشتریان نیز خوشانید باشد و استراتژی های بازاریابی روی آن موثر واقع گردد، باید مهم ترین ارزش های ایده کانسپت رستوران خود را تعیین نمایید و یا درک کنید که دقیقا چه داستان را می‌خواهید با برند خود روایت نمایید.

زمانی که داستان برند رستوران را در ذهن داشته باشید می توانید به سمت تفسیر آن برای متریال لازم برای ایجاد برند رستوران پیش بروید. تا زمانی که داستان شما بر اساس مرتبط و واقعی باشد به راحتی می‌توانید برندتان را حول آن بسازید.

۴.از ابزارهای بازاریابی به نفع خودتان استفاده نمایید.

به لطف پیشرفت بازاریابی، امروزه برندینگ به شکل و فرم های مختلفی ایجاد شده است. روزهایی که باید خود را به لوگو، تراکت و تبلیغات بیلبورد متکی می‌کردید، گذشته است. امروز باید از چند کانال مختلف به صورت هم زمان با استراتژی موثر استفاده کنید با برندسازی رستوران با تصویر آن تطابق پیدا کند و برای گروهی وسیعی از مشتریان دلپذیر باشد.

البته که طراحی لوگو، انتخاب پلت رنگ و طراحی بیلبورد و تراکت همگی بخشی از استراتژی سنتی اما موثر بازاریابی رستوران خواهند بود. اما زمان به کارگیری تمام این روش ها این اهمیت دارد که تصویری پیوسته را ارائه نمایید که در آن تم، ارزش و پیام در آن حاضر باشد تا جامعه هدف مشتریان رستوران شما را به ذهن بسپارند و در خاطر داشته باشند.

چه بخواهید تبلیغات بر روی بیلبورد اجرا کنید یا تبلیغات حوزه دیجیتال را فعال نمایید در هر صورت باید طوری باشد که برای جامعه دلپذیر باشد.

چرا استفاده از ابزارهای بازاریابی و برندسازی رستوران به نفع شما خواهد بود؟

به عنوان صاحب رستوران می توانید  از کانال های سنتی برندسازی رستوران عبور کنید و به سمت جنبه هایی که این صنف حول آن می‌چرخد و جذب مخاطب از آن بیشتر است بروید.

به فکر برندینگ منو و ایجاد محیطی که مشتری ها به سرعت با آن ارتباط برقرار میکنند بروید. از اینجا قادر خواهید بود تا ایده برند رستوران را شفاف تر نمایید.

زمانی که نوبت به برندسازی رستوران در محیط فیزیکی می‌رسد، این اهمیت دارد که نسبت به تم اولیه پایبند بمانید.

به این فکر کنید که دقیقا باید فضایی را طراحی کنید که در لحظه با مشتریان ارتباط برقرار کند. از آنجا می‌توانید برند رستوران را ارتقا دهید و حضور خود را در دنیای دیجیتال قدرتمندتر نمایید. از سوی دیگر اگر کانسپت رستوران که در نظر دارید بر اساس غذاهایی است که روند پخت حرفه‌ای تری را می‌طلبد در آن صورت مطمئن شوید که کلاس هر غذا و میزان استاندارد آن از یک سطح خاص پایین تر نخواهد آمد.

زمانی که به این مرحله اجرایی در برندسازی رستوران برسید قارد خواهید بود تا از پالت رنگ و لوگویی که انتخاب کرده‌اید به صورت موثر استفاده نمایید. تمام این المان ها باید در طراحی بخش مشتریان و منوی رستوران آورده شود. اما مراقب باشید که از این المان ها بیشتراستفاده نکنید.

۵.شخصی سازی کردن همه چیز کلید برندسازی موفقیت رستوران است

این احتمال وجود دارد که منطقی ترین برند ممکن را برای رستوران خود طراحی کنید اما هیچ عکس العمل ملموسی از مشتریان کسب نکنید. اما چرا این اتفاق می‌افتد؟ به این دلیل که گاهی منطق برند ارتباطی با احساسات گروه خاصی برقرار نمی‌کند. ایده های برندسازی رستوران باید به همان اندازه که

بر ذهن مشتری اثرگذاری داشته باشد تا براحساسات او اثر گذار باشد و او را جذب نماید.

بر طبق آمار جمع آوری شده، بیشترمشتریان خواهان نوعی سرویس هستند که دقیقا بر طبق میل آنها و نیازهایشان شخصی سازی شده باشد. بنابراین اگر استراتژی شما برپایه الگویی برای تمام نیازها باشد در آن صورت از شخصی سازی کردن سرویس ها برای گروه های مختلف مشتریان باز خواهید ماند و در آن صورت احتمال بالابردن محبوبیت برند کم رنگ خواهد شد.

برای آنکه در برندسازی رستوران موفق باشید لازم است تا جامعه هدف مشتریان خود را بشناسید و با سرویس مطابق با نیاز آنها جنبه های متعدد را شخصی سازی نمایید، این گونه کانسپت برندصرفا خشک و منطقی نیست و احساسات مشتریان را نیز درگیر می‌نماید.

  • دقیقا این همان دلیلی است که رستوران‌های زنجیره‌ای مختلف نیز همسو شدن با سلیقه های خاص مشتریان و ایجاد ظرفیت شخصی سازی کردن سرویس را در الویت کار خود قرار داده‌اند. به کار گرفتن این استراتژی باعث می‌شود که رستوران دارها و هر کسی که در این صنف فعال است گروه های مختلف مشتریان را بهتر شناسایی کند و روند طرح ریزی و پلان توسعه خود را بر آن اساس در طول زمان بهینه نماید. همچنین ارائه سرویس که در آن ظرفیت شخصی سازی فراهم باشد باعث می‌شود که منو خود را به صورت تناوبی تازه کنید و روند صعودی کسب درآمد را حفظ نمایید.

۶.برندسازی رستوران: تنظیم سرویس

در ذهن داشته باشید که همیشه از ابزارهای که در بالا به آن اشاره کردیم ( ابزارهای مارکتینگ و شخصی سازی) به نفع مشتریان و مجموعه خوب کمک بگیرید. برای انجام درست این هدف پرسونا مشتری های مختلف را تعریف نمایید و موقعیت جغرافیایی آنها را دقیقا مشخص کنید.

دقیقا تعیین کنید که چه گروهی از مشتریان را می‌خواهید جذب مجموعه خود نمایید و برندسازی رستوران دقیقا با آن منطبق نمایید.

برای انکه این هدف نیز به درستی  صورت بگیرید باید مطمئن شوید که تمام ایده‌ها و فرضیه چینی ها بر اساس کلکسیونی از داده ها است. این موفقیت تغییرات ممکن برای ارائه سرویس شخصی سازی شده را قطعی می‌نماید.

ایده های خلاقانه برندسازی رستوران را می‌توانید از هزاران مسیر ایجاد کنید و توسعه دهید. اما آنچه اهمیت دارد این است که ارزش‌های رستوران تعیین شده باشد و توجه به انتظارات مهم مشتریان یکی از اولویت ها گردد. زمانی که این تفاوت های ظریف را به درستی درک نمایید قادر خواهید بود تا برندسازی رستوران را به نحو احسنت انجام دهید.

در بخش اول بلاگ با کلیات برندسازی رستوران و به کار گرفتن استراتژی‌های موفق آشنا شدید. در بخش دوم مقاله از نمونه موفق برندسازی رستوران چیپوتله صحبت خواهیم کرد. آشنایی با این نمونه عملی شما در برندینگ موفق همراهی خواهد کرد.

برندسازی رستوران زنجیره ای چیپوتله: چگونه این رستوران هویت خود را قدرتمند کرد؟

شاید این سوال هم برای شما طرح شده باشد که برندهای بزرگ دنیا دقیقا چطور پیشروی می‌کنند تا بتوانند جامعه هدف وسیع تری را در رنج مخاطبان خود قرار دهند. یآ اینکه چگونه اعتماد و احترام مشتریان را در طولانی مدت جلب می نمایند؟ بگذارید نگاهی به برند چیپوتله ( رستوران غذاهای مکزیکی در آمریکا) بیاندازیم:

رستوران گریل مکزیکی چیپوتله یک رستوران با کانسپت فست کژوآل است که در سراسر دنیا شعبه‌های متعددی دارد. تخصص این برند در سرو تاکو و بوریتو ( لقه های مکزیکی) است. اما نقطه خاص بازاریابی موثر این برند ارجاع از طریق کلام مشتریان به نفراتی است که قبلا" مشتری این برند نبوده‌اند. اما دقیقا چطور چیپوتله این فاکتور موثر را عملی کرده است؟

۷.استفاده از هایکو یا شعرهای کوتاه

ساختار شعر کوتاه هایکو به این صورت است که ۱۷ هجا آن در فرمت ۵-۷-۵ سیلاب قرار می‌گیرند. برند چیپوتله در سال ۲۰۱۵ بین فالوورهای خود در فیسبوک و اینستاگرام مسابقه ای برگزار کرد که در آن از مشتریان خواست تا برای برند چیپوتله شعر کوتاه هایکو بنویسند. ۲۰ شعر برتر جایزه خرید مجانی از شعبه های چیپوتله را دریافت می‌کردند.

  • چرا این روش برای برندسازی این رستوران موثر بوده است؟

این یک اصل است که عموم همیشه از مسابقه های ساده استقبال خواهند کرد و سیستم برندیگ چیپوتله این را در استراتژی های خود به کار می‌گیرد.

همچنین این روشی هوشمندانه برای به کارگرفتن منابع در کانال‌هایی است که بیشترین تاثیرگذاری ممکن را برای برندسازی رستوران خواهند داشت.

موفقیت برندسازی رستوران چیپوتله به این روش ۳ دلیل دیگر نیز دارد:

  • نوشتن شعر کوتاه باعث به کار گرفتن خلاقیت می‌شود و همین نوآوری باعث می‌شود تا افراد بیشتری به مشارکت رغبت داشته باشند و روحیه خلاقیت خود را به اشتراک بگذارند.
  • چیپوتله برای شناسایی بهترین هایکوها از میزان به اشتراک گذاشتن و بازنشر در شبکه های اجتماعی استفاده می‌کند. همین رقابت کنندگان را ترغیب می‌کند تا از دیگران بخواهند تا شعر آنها را به اشتراک بگذارند. این راهکار عالی برای گسترش دایره مخاطبین برند چیپوتله است.
  • همچنین این مسابقه ای است که به تلاش زیاد و وقت گذاشتن برای برنده شدن نیاز ندارد. همین آن را مفرح می‌کند. از طرفی ارزش قابل قبول برای شرکت کنندگان فراهم می‌کند.

۸.محتوا با درجه کیفیت بالا

چیپوتله با هدف برندسازی رستوران خود یک سری ویدئو با عنوان “Farmed and Dangerous”  تهیه و منتشر نمود که در آن هیچ اسمی از برند چیپوتله آورده نشد در عوض به شیوه فکاهی به باورهای مهم  در مورد کیفیت غذا پرداخته شده است.

در این سری ویدئویی مخاطبان را از روند غلط تولید مواد غذایی در صنایع کشاورزی آگاه می‌کند و دقیقا نقطه قوت شیوه آماده سازی در رستوران های چیپوتله بدون اشاره مستقیم نشان داده می‌شود.

چرا تولید محتوای این سبکی برای برندسازی رستوران موثر خواهد بود؟

هر کسی که در معرض این سری ویدویی قرار بگیرد تحت تاثیر واقعی بودن داستان و کیفیت آن قرار خواهد گرفت. در زیر بنای آن نیز تصویر برند چیپوتله و ارزش های آن به خوبی نمایش داده می‌شود.

۹.راحتی سفارش دادن

چیپوتله از اهمیت راحتی در سفارش دادن اطلاع کامل دارد. مشتریان به طور معمول و طبق قانون سر انگشتی اکثر زمان خود را با موبایل هایشان می‌گذرانند. برندسازی رستوران هم باید به شیوه‌ای باشد که جایی که مشتری بیشترین زمان خود را می‌گذارند برند رستوران نیز حضور موفق داشته باشد.

چیپوتله برای قدرتمند کردن برند خود از همین مسئله کمک گرفته است و اپلیکشین طراحی کرده است که علاوه بر راحتی سفارش دادن ویژگی های زیر را هم دارد:

  • مشتریان مجبور نیستند که در شعبه های چیپوتله صف بکشند و مدت را برای گرفتن سفارش منتظر بمانند.
  • مشتریان می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن به روش های مختلفی پرداخت نمایند.
  • بر اساس موقعیت کاربران قادر خواهند بود تا خلوت ترین و بهترین شعبه را پیدا کنند.

چرا این اپلیکیشن نقطه قوت استراتژی برندسازی رستوران چیپوتله شده است؟

این اپلیکیشن طوری طراحی شده است که روند معمول آماده سازی چیپوتله را از قبل هم سریع تر می‌کند. مشتریان حتی می‌توانند قبل از آنکه وارد هر کدام از شعبه ها شوند می‌توانند سفارش خود را ثبت نمایند و هنگام ورود بدون منتظر ماندن سفارش را دریافت نمایند. این راحتی را برای مشتری دو برابر کرده است.

۱۰.آگاه کردن مشتریان در مورد پیام های مهم منطبق با تصویر برند  

این برند قدرتمند غذای مکزیکی ویدئوی کوتاهی عنوان Back to Start منتشر کرد. در طی زمان کوتاه دو دقیقه داستان کشاورزی را روایت می‌کند که بعد از صنعتی کردن همه چیز تصمیم به تولید ارگانیک می‌گیرد. این دقیقا همان چیزی است که تصویر برند چیپوتله را به خوبی به نشان می‌دهد.

  • چرا این برندینگ چیپوتله به این روش موثر واقع شده است؟

بیشتر مشتریان به کشاورزی و دامداری غیر اصولی حساسیت نشان می‌دهند و بازخورد نسبت به آن یا افراطی یا کم رنگ است. اما نوآوری چیپوتله این طور بوده است که حد وسط را هدف گرفته و تلاش کرده تا مخاطبین را آگاه کند و داستان برند خود را به شیوه‌ای دیگر منتشر نماید.

 

 

۱۱.چیپوتله بر روی راضی کردن مشتریان متمرکز شده است

چیپوتله با درجه عالی سرویس مشتریان شناخته شده است و همیشه سعی می‌کند تا رضایت آنها را جلب نماید. برای آنکه این محقق گردد چیپوتله در مدیریت نیرو و روند اجرایی تبحر بالایی دارد.

دلیل موثر بودن این روند این استراتژی در برندسازی رستوران چیست؟

روند عملیاتی مناسب در محیط کار می‌تواند کارکنان و مشتریان را به هزاران نماینده تبدیل کند که نقاط قوت این برند را به دیگران ارجاع می‌دهند. محیط که درچیدمان آن توجه شده باشد و نیروی کار از سپری کردن زمان در آن رضایت داشته باشند، باعث جلب وفاداری و توصیه این برند به دیگران خواهد شد.

۱۲.شرکت در فستیوال ها با هدف شناخت برند

خود برند چیپوتله فستیوالی رایگان با عنوان Cultivate را برگزار می‌کند که در آن از سرآشپزهای با تجربه می‌خواهد تا غذاهایی تهیه کند که حول کشاوزی ارگانیک و پایدار باشد. به ترتیب تصویر این برند نیز در غالب چنین پیامی به مشتری منتقل می‌گردد.

دلیل موثر بودن این راهکار برندسازی رستوران این است که اساسا" گردهمایی‌ها و فستیوال ها ابزاری قدرتمند برای دور هم آوردن گروهی زیادی از مردم است که همین باعث بالا بردن شناخت نسبت به برند خواهد شد. در فستیوال چیپوتله موزیک زنده و فعالیت هایی که حول تصویر برند باشد اجرا می‌گردد، و شرکت کنندگان در عین تفریح و سرگرمی و تفریح کاملا در فضای برند قرار می‌گیرند.

۱۳.انتشار محتوا در روزنامه های مطرح

برند غذای مکزیکی چیپوتله در روزنامه Huffington Post به صورت مداوم ستونی را با عنوان “ غذای فکر” را   منتشر می‌کند که با آن آگاهی عمومی را نسبت به کشاورزی پایدار و ارگانیک بالا می‌برد و بهترین شیوه های فرآوری مواد اولیه را در آن معرفی می‌کند. نوع عالی از محتوا که هم مصرف کنندگان سر منشا آن هستند و هم متخصصان تولید صنایع غذایی در آن دخیل شده‌اند.

دلیل موثر بودن این تیپ محتوایی این است که همکاری با روزنامه هایی که جامعه مخاطب آن اغلب گروه عامه هستند باعث خواهد شد که اعتبار و جدیدیت برند و تصویر سازی آن بالا برود. همچنین به داستان و تصویر کلی چیپوتله زاویه بیشتری می‌دهد.

۱۴.تعامل صمیمانه با مخاطبان در پلت فرم های دیجیتال

خیلی از رستوران ها و برندهای تجاری از محتوای بی کیفیت در شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنند که همین باعث خواهد شد تا مشتری ها توجه کم تری به آنها بکنند.

اما در تقابل با آن برند چیپوتله از شبکه های اجتماعی به طرز موثری استفاده می‌کند. کارکرد اولیه چیپوتله برقراری ارتباط مستقیم و صمیمی با مشتریان است.

  • زمانی که مشتریان بتوانند بدون واسطه با رستوران در ارتباط باشند، احساس نزدیکی بیشتری با برند خواهند داشت.

دلیل اثر گذاری این تیپ محتوایی در آن است که رستوران ها به خصوص آنهایی که زنجیره ای هستند، از دست رفتن ارتباط شخصی با کارکنان به سادگی رخ می‌دهد. اما برای آنکه برندسازی رستوران قدرتمندی خود را در بازده زمانی کاری حفظ نمایید، برقراری ارتباط موثر با مشتریان را در اولویت خود قرار می‌دهد.

۱۵.جذب سفیر رایگان برند

برند چیپوتله استراتژی های برندیگ خود را حول جذب سفیر رایگان تنظیم می‌کند. باور این برند تجاری این است که دیدن چهره‌های مشهور که محصولات مختلف را تبلیغ می‌کنند دیگر جذابیت معمول را ندارد. به همین دلیل چیپوتله با تولید متفاوت کردن غذاهای متنوع که دقیقا با میل روز هماهنگ هستند گروه های مختلف را متقاعد می‌کند تا سفیر رایگان این برند شوند و آن را به دیگران توصیه دهند.

 


آخرین‌های مجله
تاریخچه پیتزا
تاریخچه پیتزا

در متن زیر به صورت مختصر به تاریخچه پیتزا و پیدایش اولیه آن می پردازیم.
اسم پیتزا یادآور کشور ایتالیا و شهرناپل است. این غذای پرطرف‌دار برای تبدیل شدن به یک غذای بین المللی  راه طولانی را پیموده  است.

تقسیم بندی هودهای صنعتی آشپزخانه
تقسیم بندی هودهای صنعتی آشپزخانه

هودهای دیواری به دیوار توسط پیچ  نصب می شود و هودهای مرکزی نیاز به گرفتن ساپورت و اتصالات با محاسبات  مهندسی از سقف دارد که استقرار درست هود موجب بالارفتن ایمنی و ذخیره انرژی و کاهش دمای آشپزخانه و همچنین مانع ورود روغن به کانالهای اگزاست و در نهایت راحتی  پرسنل در زمان کار در آشپزخانه خواهد شد.

ماشین ظرفشویی صنعتی
ماشین ظرفشویی صنعتی

مهمترین دلیل استفاده از ماشین ظرفشویی صنعتی میزان انرژی است زیرا با استفاده از ماشین ظرفشویی صنعتی به میزان زیادی در مصرف اب برق و نیروی کار صرفه جویی می گردد البته علاوه بر کاهش مصرف انرژی یکی دیگر از مسائل مهم بهداشت نظم و انضباط در محیط اشپزخانه صنعتی است  .

انواع استیک
انواع استیک

گوشت گاو یکی از غذاهای مورد علاقه بشر از زمان های خیلی دور است و همچنان یکی از پر مصرف ترین و پرطرفدارترین انواع گوشتها می باشد. اما برش های مختلف گوشت گاو بر چه اساسی ومنشا آن از کجا بوده است؟ یک  استیک خوب چه ویژگی هایی دارد؟ مطلب زیر توسط کارشناسی به نام اتو  Otto به انواع استیک و کیفیت و نحوه برش آن پرداخته است.

مشاهده همه