کانسپت رستوران به چه معنا است؟

اين روز ها كلمه كانسپت از تمام راه انداز ها، مشاوران ، سرآشپزان و اينفلوئنسر ها و البته متولیان مشاغل فوق در صنعت خوراك و نوشيدنى به راحتى شنيده مى شود و هركدام تفسير خود را از اين كلمه دارند. در این بلاگ حبتور با مفهوم کانسپت رستوران و روش انتخاب درست آن آشنا شوید.

کانسپت رستوران به چه معنا است؟

 

اين روز ها كلمه كانسپت از تمام راه انداز ها، مشاوران ، سرآشپزان و اينفلوئنسر ها و البته متولیان مشاغل فوق در صنعت خوراك و نوشيدنى به راحتى شنيده مى شود و هركدام تفسير خود را از اين كلمه دارند. کانسپت یا عنوان انگلیسی آن concept، از نقطه نظر تفسیر واژگان به معنای ایده کلی است. این کلمه کاربرد فراوانی دارد اما در زیر بنای راه اندازی رستوران، کانسپت رستوران به معنی ایده کلی است که در راستایی متحد، توسعه داده می‌شود.

برای مثال کافه با بر طبق سیستم سرو سریع صبحانه یا با فریم کاری رستورانی که از استایل پذیرایی بوفه تبعیت می‌کند، هر دو اینها در واقع به عنوان کانسپ رستوران و هسته ایده مجموعه تعریف می‌شوند. می توان گفت که هر زمان صحبت از کانسپت رستوران به میان می‌آید، در واقعه تلاش داریم تا یک ایده کلی برای مجموعه را بیان می‌کنیم. این ایده کلی به هیچ وجهه به جهت گیری و بیان تفاوت بنیادی و تعریف های تعهدهای برند رستوران نمی پردازید، بلکه صرفا نقش زیر بنایی دارد.

"كانسپت يعنى مفهوم" معادل فارسى كلمه كانسپت معنى مفهوم است اما كانسپت رستوران ایده کلی یا موضوعی است که رستوران را تعریف می کند كه تنها در سه بخش خلاصه مى شود: 

  •  سرويس
  • محيط
  •  غذا

مفاهیم شامل يك نوع همگرايى در طراحی منو ، نام برند ، سبک سرویس ، دکور سالن و البته سبک غذا است. بسیاری از رستوران ها براساس تجربیات شخصی یا علاقه مندی های یک سرآشپز تصور می شوند. میراث ، مواد محلی ، سنت ها ، فرهنگ ، تمدن و یا حتى خانواده ، همه موارد فوق مى توانند الهام بخش برای مفاهیم ( كانسپت )يك رستوران هستند. اما مفاهیم را می توان با تجربه سفر و یا علاقه مندی به یک منطقه خاص ، ذائقه، هنر خلاقيت در اشپزى و يا بافت و سن جمعيت تعریف کرد. چرا که غذا ، به هر حال ، ترکیبی از همه آن چیزهاست. اجزاى مفهومى رستوران براى یک كانسپت خوب ، بايد با یک روحيه و لحن منسجم از نام تأسیس گرفته تا حتی رنگ روی دیوارها و همه ديگر جزئیات به تعريف كانسپت کلی کمک می کند.

تفاوت تعریف کانسپ رستوران با برند یا برندینگ در چیست؟

اگر بخواهیم به زبان خلاصه بگوییم، برند رستوران را به سادگی نمی توان تعریف کرد. برندینگ تعریف پیچیده‌ای دارد. برند صرفا با لوگو مجموعه، و اجرای جزییات طراحی داخلی خلاصه نمی‌شود. آنچه نیازمند نگاه دقیق تری است، این است که کانسپ رستورانی بخشی از برند رستوران است. در حقیقت توصیفی کاربردی از برند رستوران است.

اما در مقابل آنچه از تعریف کانسپت رستوران می‌دانیم، باید گفت که برند رستوران فکری است که به ذهن مشتری هنگام ورود به نقطه های اتصال ( بخش های ارتباط بین مشتری و مجموعه که شامل هر فاکتورهای مختلفی می‌شود) خطور می‌کند، و احساسی است که به او منتقل می‌شود. تعریف ریز بینانه جایگاه رستوران یا کافه، بیان ویژگی های متمایز کننده مجموعه و طرح دلایلی که چرا باید انتخاب مشتری های مجموعه، شما باشد همه بر پایه انتخاب کانسپت رستوران صورت می‌گیرد.

 اگر بیان پیام از هر یک از نقطه های اتصال به درستی صورت نگیرید، آن بخش به طور کلی از چهارچوب برندینگ مجموعه، از نگاه مشتری حذف خواهد شد. برای مثال یکی از نقطه های اتصال طراحی منو با پیروی از کانسپت رستوران است. اگر طراحی منو به درستی صورت نگیرد، در آن صورت اثرگذاری آن کاملا از نظر مشتری و درک او از فضا حذف خواهد شد.

یا اگر سرویس به درستی و دقت صورت نگیرد، در آن صورت علاقه و میل مشتری را به خود جذب نخواهد کرد. این یک فاکتور منفی برای تمام بخش های رستوران و حتی کافه است. نمای دیگر این است که چناچه تخفیف و کوپن بی شماری را به مشتری پیشنهاد دهید در حالی که استیک هاوس خاصی را اداره می‌کنید، در آن صورت چهره برند مخدوش می شود و نفوذ آن کم اثرگذاری کم تری خواهد داشت.

بر این اساس می توان نتیجه گیری کرد که هر نقطه اتصال بین مشتری و کارکنان اهمیت به سزایی دارد. چه برندیگ را برای رستوران در نظر بگیرید و چه آن را از سرخط کاری خود حذف نمایید، در هر صورت آن به بدنه مجموعه وجودپیچیده شده است، و رشد و توسعه از طریق آن صورت می‌گیرد.

 

لیست جامع از تمام کانسپت های رستورانی

کانسپت منو در واقع لیستی از آیتم های منو ( مثل غذاهای ایتالیایی، انواع برگر و غیره) است. این نقطه شروع برای طراحی دکور، محیط و استایل رستوران یا کافه است. به طور کلی سیستم رستوران به سه گروه دسته بندی می‌شود:  

  • رستوران سرو سریع: این دسته از رستوران ها با عنوان فست فود نیز شناخته می‌شوند. منوی طراحی شده برای چنین مجموعه هایی محدود در نظر گرفته می‌شود و طوری انتخاب می‌شوند که آماده سازی آن به زمان کمی نیاز داشته باشد. بخش عمده ای در آمد چنین رستورانی هایی از کانال سرویس بیرون بر و مشتریان گذری می‌باشد.  
  • رستوران با کلاس کاری میانه: این نوع رستوران سه غذا ( پیش غذا، وعده اصلی و دسر) را در منو جای داده است، و قیمت آن رنج میانه را هدف گرفته است. رستوران با کلاس میانه می تواند یا به صورت سرویس کامل یا به صورت بوفه، با سرویس سفارش محدود فعالیت اجرایی داشته باشد.  
  • رستوران های با سطح کلاس کاری بالا:  همان طور که از نام  آن بر می‌آید غذا سفارشی توسط تیم حرفه ای آماده می‌شود.کیفیت آن درجه یک است و همسو با کلاس کاری این رستوران و فضای آن می‌باشد.

لیست از اتمام کانسپت های رستوران در زیر آورده شده است، که هر کدام پوشش دهنده نوع خاصی علایق و نیازهای مشتری ها هستند:

انواع کانسپت رستوران و کافه

  • رستوران آسیایی
  • رستوران بوفه صبحانه
  • کژوآل داینینگ (غذاخوری غیر رسمی)
  • رستوران چینی
  • کافی شاپ و کافه رستوران
  • رستوران کانسشن (concession concept)
  • کانسپت دلی کیت نس یا فروش غذاهای حاضی (Delicatessens)
  • کانسپت قومی یا ملیتی
  • کانسپت رستوران اروپایی
  • کانسپت رستوران خانوادگی
  • فست فود
  • رستوران های فاین دای نینگ (fine dining) یا سرویس غذای درجه یک:
  • رستوران فرانسوی
  • کانسپت رستوران با سرویس کامل
  • رستوران یونانی
  • کانسپت هندی
  • کانسپت رستوران ایتالیایی
  • کانسپت رستوران ایتالیایی رسمی
  • کانسپت رستوران ژاپنی
  • رستوران مکزیکی
  • کانسپت رستوران استرالیایی مدرن
  • کانسپت استرالیایی غیر رسمی
  • کانسپت رستوران سیار
  • رستوران Pop up
  • کانسپت پیتزا فروشی
  • کانسپت رستوران هتلی
  • کانسپت رستوران ساحلی
  • رستوران غذاهای دریایی
  • کانسپت رستوران با غذاهای دریایی رسمی
  • رستوران های اسپشالتی
  • فروشگاه های کوچک اسپشالتی
  • کانسپت رستوران استیک
  • کانسپت سوشی بار
  • کانسپت رستوران تایلندی
  • رستوران های موضوعی (بر اساس تم خاص)
  • رستوران ترکی
  • کانسپت کترینگ

 

بیشتر مطالعه کنید : راه اندازی رستوران در 11 مرحله 

توصیه های کاربردی برای انتخاب صحیح کانسپت رستوران

انتخاب کانسپت رستوران کار ساده ای نیست و اصلا نباید این طور فکر کرد فقط یک انتخاب است. در واقع این یکی از مهم ترین قدم های برای راه اندازی موفق رستوران یا کافه می‌باشد. کانسپت رستوران فونداسیون برند مجموعه شما خواهد بود و به وسیله آن تعریف و اجرای تجربه ای خاص به مشتری ممکن می‌شود. به همین دلیل چیزهای زیادی است که باید به آن پیش از قطعی کردن همه چیز فکر کنید. در این راستا طراحی پلان کانسپت می تواند یکی از بهترین ایده ها برای به تصویر کشیدن ویژن مجموعه شما خواهد بود و راهنمای شما در تصمیم گیری های مهم خواهد شد.

دو مورد حیاتی در طراحی پلان کانسپت رستوران و کافه

اول از همه کانسپتی را انتخاب کنید که گویای علایق نهادین شخصیت شما باشد: شاید این عجیب به نظر برسد اما علایق شخصی و خاص فاکتوری است که حین کار در رستوران و کافه به انگیزه قوی تبدیل خواهند شد. از این رو ارتباطی بین میل وافر خودتان و انتخاب اولیه کانسپت رستوران بر قرار کنید. اما فراموش نکنید که آنچه اهمیت دارد این است، که همیشه واقع گرا باشید.

به دلایل خود برای راه اندازی رستوران خوب فکر کنید. می‌خواهید زمان ارزشمند خود را در چه فضایی صرف کنید؟ آیا از ملاقات افرادی جدید لذت می‌برید؟ در این صورت کانسپتی را انتخاب کنید که بر قرار ارتباط روزانه با مشتریان جزو یکی از اصل های کاری آن باشد. از سوی دیگر شاید علاقه شما بیشتر به سوی کارهای عملیاتی مثل آماده کردن غذاهای هیجان انگیز باشد و تزیین آن باشد. در این صورت به فکر کانسپت هایی باشید که در آن کارهای عملیاتی پر رنگ تر هستند. این کانسپت هایی این دسته، سرویس کترینگ، بیکری و کانسپت دلی کیت نس است که به صورت خلاصه در بالا به آن اشاره شد.

حقیقت این است که فارغ از انتخاب کانسپت، زمان و انرژی زیادی را صرف تبدیل ویژن خود را واقعیت خواهید کرد. همه چیز باید کارکرد دقیقی داشته باشد و عملکرد مجموعه باید وارد جریان دقیق خودش شود. به همین دلیل باید در مورد سطح مهارت ها، علایق، پیش زمینه فرهنگی و ترجیحات هنگام انتخاب کانسپت رستوران خوب فکر کنید

دوم فروش تجربه ای نو به جای فروش غذا: منوی شما یکی از مهم ترین جنبه های تعیین کننده چهارچوب کلی کانسپت است.اما آن تنها فاکتور نیست. انعکاس کانسپت در هویت و تم رستوران ( برندینگ) خود را نشان خواهد داد. اینکه مزه غذا چطور باشد همیشه مهم است، اما برای کسب موفقیت لازم است تا در کنار مزه ۴ مورد دیگر حواس پنجگانه را هم در نظر بگیرید. این یکی از مهم ترین فاکتورهای موفقیت در افتتاح رستوران و مدیریت اجرایی آن است. حس شنوایی، لامسه، بصری و بویای همه باید در انتقال تجربه به مشتری به کار گرفته شوند.

بر پایه کانسپت رستوران، لازم است تا المان های برندینگ را جز به جز بر طبق بودجه و میل خود به درستی اجرا کنید. برای مثال اجرای این فاکتورها را در برنامه کاری مرحله ای راه اندازی رستوران بگذارید:

  • انتخاب نام مناسب برای رستوران
  • طراحی منو و آوردن توصیف های لازم در کنار هر آیتم
  • استیل سرویس ( برای مثال، بر طبق کانسپت رستوران ممکن است استایل سرویس شما یکی از موردهای فاین داینیگ، استایل خانوادگی، بوفه، فودتراک و غیره باشد)
  • دکور و طراحی کلی محیط
  • موسیقی پس زمینه
  • طراحی پلان آشپزخانه صنعتی و قسمت مشتریان به صورت جداگانه
  • مشخص کردن تعداد میزها و محل قرار گیری هر کدام از آنها

طبیعتا همه المان ها در رستوران و کافه به تهیه و سرو غذا و نوشیدنی ختم می شود، بنابراین باید به این فکر کنید که چطور هرکدام از این المان ها تکمیل کننده منو شما خواهد بود. هر کدام از جزییات باید در خدمت تصویری بزرگ تر باشد. برای مثال کانسپت غذای ایتالیایی سنتی با کانسپت رستوران خانوادگی نقاط مشترک بسیاری دارد. ایده ترکیب این دو کانسپت با همدیگر می تواند درصد بالایی از موفقیت را به همراه داشته باشد.

در مورد فاین داینیگ (fine dinning) می توان گفت که باید تعداد صندلی ها محدودتر باشد و سرویس و دکور از درجه بالایی از کیفیت پیروی کنند.

به تصویر کشیدن کانسپت رستوران

شاید این در کنار سایر مراحل راه اندازی رستوران و کافه مثل نوشتن پلن تجاری، طراحی پلان آشپزخانه صنعتی و طراحی پلن بخش مشتریان کمی گیج کننده به نظر برسد. بگذارید کمی ساده تر بگوییم، طراحی نقشه ای تصویری و متنی برای تعریف کانسپت رستوران و یا کافی شاپ یکی از حرفه ای ترین پیش نیازها است.  این به این معنا است که انتخاب کانسپت رستوران خشک و بی روح است و ویژگی های مهم را همراه خود ندارد.

اما اگر طراحی نقشه ای تصویری و متنی بعد از نوشتن طرح تجاری( بیزنیس پلن رستوران) جزو برنامه کاری خود نمایید در آن صورت به همه چیز از همان ابتدا روح و معنایی عمیق خواهید دارد. اجرا این پیش نیاز موفقیت شما را قطعی می‌کند.

 چرا طراحی نقشه ای تصویری و متنی کانسپت رستوران و یا کافه باعث موفقیت شما می‌شود؟

حتما می دانید که یکی از فاکتورهای تعیین کننده موفقیت رستوران، انتخاب موقعیت جغرافیایی عالی آن است. همین قانون به ظاهر ساده با انتخاب صحیح کانسپت رستوران گره خورده است.

کانسپت رستوران صرفا انتخاب ایده ای تئوری نیست. گزینیشی کاملا عینی و واقعی است. بر طبق این واقعیت، انتخاب درست به تحقیق نیازمند تحقیق گسترده و درک عمیق از بایدها و نبایدهای این صنف کاری می‌باشد.

با نگاهی می توان گفت که نرخ شکست در این کسب و کار پایین نیست. به همین دلیل باید ایده هایی را جدی بگیرید، که پیش تر در مورد آن تعمق زیادی کرده باشید.

اکثر افراد در مورد روش های نوآورانه سرویس دهی به مشتریان اصلا هیچ ایده ای ندارند. این تنها یک جنبه است، و حین بررسی همه کانسپت های رستورانی باید تا آنجا که می توانید همه جنبه های پوشش دهید و این سوال های از خود بپرسید:

  • چه جنبه های منحصر به فرد در کانسپت مد نظر شما، باعث جذب مشتری خواهد شد؟
  • در نهایت تمایل دارید به چه چیزی های ( جایگاه، محبوبیت و غیره) دست پیدا کنید؟

جامعه مخاطب و انتظارهای همیشگی مشتری

شما در انتخاب کانسپت تنها نیستید! نظر مشتری های آینده باید در انتخاب کنونی شما دخیل شود. شاید بتوان گفت که نظر مشتری های و ترندهای غذایی زمانه پر اهمیت تر هم باشند. از این رو باید به تحقیق بازار فعال بپردازید. این یکی از قدم های الزامی برای شروع کسب و کاری از این جنس است. فارغ از اینکه تجارت شما چه شکلی به خود خواهد گرفت، گزینش کانسپت رستوران و کنار هم گذاشتن آیتم های منو همه گروه مشخصی از مخاطبان را هدف می‌گیرد.

هدف گرفتن گروهی مشخص از مشتریان همانند، تعریف برند غیر قابل اجتناب است. چه بخواهید و چه اصلا به آن فکر نکنید در هر صورت ضمن کار در حال هدف گرفتن رنج مشخص از مشتریان هستید. ویژگی های گروه مخاطبان شامل گروه سنی آنها و میزان درآمد شان و متریک های دیگری است. آشنایی با ویژگی های مشتریان، می تواند شما را از اولویت ها و انگیزه های آنها آگاه کند و این در شکل دادن به تم رستوران و کافه کاربرد زیادی خواهد داشت.

تحقیقات میدانی در انتخاب کانسپت رستوران

این اهمیت دارد تا تحقیق در شعاع موقعیت تجاری را جزو قدم های ضرروی برنامه های کاری خود بگذارید. گروه های جمعیتی مختلف در یک منطقه خاص چه میل هایی دارند؟ آیا تمایلات آنها با کانسپت انتخابی شما هماهنگی دارد؟ در این صورت چطور می توانید ایده های خود را متفاوت کنید تا سهمی از  بازار موجود را به خود اختصاص دهید، و به سمت موفقیت پیش بروید؟

گاهی اوقات برخی از موقعیت های جغرافیایی بعضی از کانسپت های رستوران و کافه را پس می‌زند. برای مثال، در منطقه ای که اکثر افراد سن بالایی دارند و تمایل به خوراک سالم و تازه برای آنها در اولویت است، انگیزه بالایی برای خرید از فست فود نخواهند داشت. اجرای چنین کانسپتی در فضای این چنینی اصلا کاربردی نخواهد بود.

  • توصیه کلیدی: شبکه‌های اجتماعی محبوب یکی از منابع عالی برای کسب شناخت نسبت به مشتریان احتمالی است. به خصوص اگر به بررسی مشتریان فعالان کنونی در منطقه مد نظر بپردازید، درک دقیق تری نسبت به نیازها آنها خواهید داشت. 

اهمیت نگاه جزیی تر به غذاهای کانسپت منتخب

کمی به عقب برگریدم و آن زمانی را به خاطر بیاورید که اصلا خود را به ایده افتتاح رستوران و یا کافه منعهد نکرده بودید. دقیقا آن زمان را به خاطر آورید که اولین جوانه ایده سرو غذایی خاص به ذهنتان خطور کرد. همیشه فکر راه اندازی کافی شاپ یا رستوران با خیال سرو غذای خاص آغاز می‌شود.

کانسپت رستوران باید آنچه را که شما نسبت به آن علاقه وافر دارید را در کانالی مشخصی به ایده عملی و قابل اجرا تبدیل نمایید. این به آن معنا است که اگر غذایی خاص را در ذهن دارید، باید آن را آنقدر اصلاح و بهینه کنید تا هم با تم مجموعه هم خوانی داشته باشد و هم قابلیت پخت فضای رستورانی را داشته باشد.

اغلب، تعیین محدوده رستوران با انتخاب نوع یا انواع خاصی از غذاها آغاز می‌شود. این می‌تواند برگر یا شایدم غذاهای آسیایی باشد. همین نقطه خوبی برای شروع است. اما همه چیز به این تصمیم ختم نمی‌شود باید ایده های خود را محدودتر کنید تا همه چیز عملی تر شود.

برای مثال، اگر فکر مورد غذای ایتالیایی را در سر دارید، شاید بهتر است کمی آن را تغییر دهید و ایتالییایی ترکیبی ( ترکیب شده یا غذاهای مورد علاقه ناحیه جغرافیایی مد نظر) را به عنوان کانسپت رستوران خود انتخاب نمایید.

  • میکس غذاهای مدرن با تکنیک های آماده سازی سنتی و اصیل همیشه ایده ها را خلاق تر و بهتر خواهد کرد و اثر گذاری آن بالاتر خواهد رفت.

یا مثال دیگر این است که احتمالا به فکر سرو برگر و سیب زمینی سرخ کرده هستید. اما آیا این به اندازه کافی برای مشتریان جذاب است؟ یا شاید بهتر باشد تا آن را مدرن تر کنید و از تکنیک غذاهای کلاسیک آمریکایی برای آماده سازی غذاهای خود بهره ببرید. این جا دقیقا همان جایی است که در ذهن جامعه مخاطب مشتریان به خاطر بیاورید. اگر ایده های شما نوآورانه هستند، حتما قبل از افتتاح رستوران و یا کافه بر آن اساس باید آن را امتحان کنید.

احتمالا در توجیه خواهید گفت که، رستورانی فعال همین را اجرا کرده و موفق بوده است. اما به خاطر داشته باشید که مجموعه با سابقه می تواند درصد ریسک خود را نصب به مجموعه تازه کار بالا ببرد. این در مورد افتتاح اصلا صدق نمی‌کند. از این رو گروهی از افراد که با شما آشنایی چندانی ندارد، را دعوت کنید تا این ایده های تازه را مزه کنند. نظر آنها را بخواهید و آن را برای بهتر کردن همه چیز یادداشت نمایید.

محدودیت ها را فراموش نکنید

محدودیت در هر مقیاسی وجود دارد. بنابراین رو راست باشید و زمانی که می‌خواهید ایده های خود را اجرا کنید، محدودیت ها را شناسایی کنید و آنها را واقعه گرایانه در نظر بگیرید.

اگر عملا نمی توانید فضای جداگانه را برای بخش بیرون بر در نظر بگیرید، در این صورت انتخاب کانسپت فست کژوآل ( کانسپت رستوران غیر رسمی با سرویس سریع) اصلا ایده خوبی نیست. شما در طراحی دچار محدودیت هستید و باید کانسپت دیگری را انتخاب نمایید.  

شکل دادن به تصویر ذهنی تم رستوران و کافه به صورت هم زمان، هنگام انتخاب کانسپت رستوران

تم (theme) رستورانی یکی از اهرم هایی است، که به وسیله آن می‌توانید مجموعه خود را متفاوت کنید. طراحی تم نباید بعد از انتخاب کانسپت و رسیدن به فاز اجرایی صورت بگیرید.

برای متعهد کردن همه چیز و از قلم نیانداختن جزییات، هنگام انتخاب کانسپت، به تصویر ذهنی تم آن نیز بپردازید. از اینکه ایده های خود را بر روی کاغذ بیاورید، اصلا نترسید. ویژگی های فضا را در نظر بگیرید و تم رستوران را به تصویر بکشید.

  • توصیه حرفه ای: بعد از در نظر گرفتن غذاهای منتخب منو، سری به دنیای وب بزنید و بررسی کنید که در ناحیه های مد نظر، اولا چه رستوران هایی بیشترین محبوبیت را دارند و دوما، پر طرفدارترین غذاهای آنها کدام ها هستند. البته که کپی برداری هیچ وقت باعث موفقیت نخواهد شد اما این می تواند منبع عالی برای الهام گرفتن در راستای کار خودتان باشد.

 

راحتی شما هم ملاک است

کانسپتی را انتخاب کنید که بیشتر از همه در اجرا و توسعه آن راحت هستید. این درک مشتریان را هم ساده تر می‌کند. برای مثال، جنبه هایی مثل ظرفیت سفارش آنلاین و رزرو کردن می تواند در جذب گرو ها مختلف تفاوت به سزایی ایجاد نماید.

در نهایت اگر مطمئن باشید که منطقه مورد نظر همه چیز عملی است و قابل اجرا شدن است، در آن صورت قادر خواهید بود تا مدیریت خود را حرفه ای تر نمایید.

همچنین این اهمیت دارد تا حداکثر کارایی در تجهیز کردن رستوران، جزو ملاک های شما باشد. این باعث می شود تا روند کاری نرم باشد و پیچیدگی به حداقل برسد. با توجه به همه آنچه که در این بلاگ با شما به اشتراک گذاشتیم باید، گفت که در انتخاب کانسپت رستوران از تیم مشاور متخصص کمک بگیرید. به راحتی می توانید با برقراری ارتباط با تیم حبتور، ایده های خود را با موفقیت به واقعیت تبدیل نمایید.

 


آخرین‌های مجله
12 مرحله برای راه اندازی رستوران
12 مرحله برای راه اندازی رستوران

یکی از جذاب‌ترین مراحل راه اندازی انتخاب کانسپت است

تقسیم بندی فضا بر اساس ظرفیت رستوران
تقسیم بندی فضا بر اساس ظرفیت رستوران

تقسیم بندی فضاهای آشپزخانه رستوران جهت دفتر مدیریت، اتاق شستشو و یا اتاق زباله به ابعاد و ظرفیت رستوران بستگی دارد.

فر پخت ترکیبی رشنال
فر پخت ترکیبی رشنال

 فر پخت ترکیبی رشنال (فر کامبی) توانایی پخت انواع سبزیجات، انواع گوشت ها و ... را به روش کامبی در کوتاه ترین زمان ممکن به شما می دهد. فر رشنال قابلیت پخت به روش ۱- فقط حرارت، ۲- پخت به روش حرارت و بخار و ۳- روش فقط بخار را دارد.

 

طراحی فود تراک
طراحی فود تراک

به عنوان یک کارآفرین، شاید بخواهید یک کسب و کار موفق در زمینه فود تراک انجام دهید. پس از تحقیق در مورد خرید یک فود تراک، در مرحله بعد باید بدانید چه نوع چیدمانی در فود تراک برای رفع نیاز شما مناسب است.  برای آشنایی با طراحی و چیدمان داخلی فود تراک متن زیر را دنبال کنید.

مشاهده همه