تکنیک مدیریت بعد راه اندازی رستوران: از صرف هزینه زیاد برای این ۶ مورد بپرهیزید

رستوران داری صنفی است که رقابت در آن بسیار بالا است. جدا از کیفیت غذاهایی که سرو می‌شود، باید بخش تجاری همه چیز را هم زیر نظر داشته باشید، تا بعد از راه اندازی رستوران و طی کردن مراحل اولیه میزان سودآوری پایین نیاید. در این مقاله با 6 مورد از مواردی آشنا خواهید شد که مدیران رستوران ها برای بی دلیل هزینه زیادی صرف می کنند.

تکنیک مدیریت بعد راه اندازی رستوران:  از صرف هزینه زیاد برای این ۶ مورد بپرهیزید

باید گفت که بعد از راه اندازی رستوران هیچ نیازی به زیاد هزینه کردن نیست. البته که در صنف رستوران رقابت زیادی وجود دارد. جدا از غذایی که سرو می‌کنید حتما باید به جنبه تجاری آن هم بپردازید و درآمد مجموعه را به تعادل برسانید.

بعد از راه اندازی رستوران و کافه به یک پلان مالی دقیق نیاز است، تا بتوانید در این کار رشد کنید و موفق شوید. زیاد هزینه کردن از همان ابتدا به این معنا است که رستوران و یا کافه شما با مشکل روبرو خواهد شد و نمی تواند سود کافی جذب کنند تا تمام هزینه‌های جاری رستوران را پوشش دهد.

همیشه آنهایی که می‌خواهند اطلاعات خوبی در مورد راه اندازی رستوران کسب کنند با این سوال مواجه هستند که هزینه این کار چقدر است؟ خوب باید گفت که هیچ پاسخ خلاصه ای برای این سوال وجود ندارد، زیرا هزینه‌های رستوران بعد از افتتاح به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. آنها موارد زیر هستند:

  • سایز رستوران
  • نوع رستوران
  • تعداد کارکنان
  • هزینه اخذ مجوزهای مختلف

هدف شما علاوه بر سرو غذای درجه یک باید این باشد که مشتری‌ها را راضی و خوشحال نگه دارید. باید سودآوری رستوران در سطح مثبت باشد تا فرصت رشد برایتان فراهم باشد.

برای اینکه این جنبه عملی شود، این اهمیت دارد که از مورادی که به طور معمول و ناخودآگاه مدیران رستوران ها برای آن هزینه زیادی صرف می‌‎شود را شناسایی کنید و در استراتژی های خود از صرف هزینه زیاد برای آنها خوداری کنید.

خیلی از رستوران های تازه تاسیس از همان ابتدا زیاد هزینه می‌کنند. در این بخش مواردی که می‌توانید در صرف هزینه برای آن حتی صرفه جویی کنید نیز آورده شده است.

بعد از راه اندازی رستوران صاحبان این کسب و کار به طور معمول برای آنچه که ضرروتی ندارد هزینه می‌کنند. ذهنیت آنها این است که بعد از راه اندازی رستوران نباید هیچ چیزی را به شانس بسپارند، به همین دلیل برای مواردی که ضرروتی ندارد زیاد هزینه  می‌کنند.

اگر بودجه بندی و برنامه کاری طوری باشد که به خواهید سلامت مالی رستوران خود را قطعی کنید در آن صورت باید به فکر همه اینها باشید.

تیم مشاوره و راه اندازی حبتور سالها است که در این حوزه فعالیت دارد و بارها و بارها به مجموعه‌هایی بر خورده است که  تجربه کاری کافی ندارند. برای مثال بر روی طراحی محیطی که هر سمت آن هیجان انگیز به نظر برسد، یا چیزهای دیگر از این دست هزینه کلانی می‌کنند.

اگر در نظر دارید تا ایده راه اندازی رستوران را عملی کنید و بخواهید تا بودجه مد نظر خود را با حساسیت زیادی در بخش‌های مختلف هزینه کنید در این صورت نباید بیشتر از آنچه که نیاز است تا ایده‌های خود را به عملی کنید برای آن هزینه نمایید.

در زیر لیست آنچه که تخصیص هزینه باید برای آن معقول و منطقی باشد آورده شده است. بنابراین به خواندن ادامه دهید تا متوجه مواردی که در آن ناخواسته هزینه زیادی می‌شود گردید.

 

1.به کارگیری بیش اندازه تکنولوژی

تکنولوژی در همه جا کاربرد دارد و هیچ کس نمی‌تواند بدون آن زندگی کند. اما آیا واقعا بعد از راه اندازی رستوران به آن نیاز مبرمی خواهید داشت؟ استفاده بیش از اندازه از تکنولوژی در رستوران و محیط آشپزخانه صنعتی می‌تواند نه تنها مفید بلکه به ضرر شما هم تمام شود.

اول از هر بخشی که می‌خواهید در آن از تکنولوژی استفاده کنید را در لیست خود بیاورید . اما قبل از همه چیز به سیستمی برای محاسبه درج سفارش‌ها و میزان فروش روزانه و ماهانه نیاز خواهید داشت. در کنار آن باید سیستمی را به کار بگیرید که با آن ریز تمام تمام هزینه های را ثبت نمایید. قطعا استفاده از تکنولوژی برای این دو  الزامی خواهد بود.

باید اولویت بندی کنید و فقط مهم ترین های لیست را خریداری کنید. ساده بگویم در واقع برای راه اندازی رستوران فقط به سیستم ثبت سفارش و دریافت به علاوه درگاه مالی (POS) آنها نیاز خواهید داشت. اینها اقلام ضرروی تکنولوژی در محیط رستوران هستند.

در حالی که تکنولوژی های مورد استفاده در رستوران های و  آشپزخانه های صنعتی آنها رو به رشد است این به شما بستگی دارد که چقدر  بخواهید برای فراهم کردن آنها هزینه کنید.

اگر مدل تجاری کسب و کار رستوران شما دیکته می‌کند که از منوهای دیجیتال استفاده کنید در آن صورت در مورد قیمت ها تحقیق کنید. شاید رستوران شما به جدیدترین مدل آن در بازار نیاز نداشته باشد و احتملا مدل‌های قدیمی تر نیز کاربردی خواهند بود.

در ذهن داشته باشید که لوازم راحتی مشترهای باید فراهم اما شود اما لازم است تا  هزینه‌های تمام شده برای مثال وای فای تا آنجا که ممکن است در محیط رستورن پایین نگاه داشته باشد.

دوباره تاکید می‌کنیم که تا آنجا که ممکن است همه چیز را بودجه بندی کنید تا بیش از مقدار تعیین شده برای تکنولوژی هزینه نکنید.

 تکنولوژی در هر کاریی تاثیر به سازایی بر روی مشتریان و رضایت آنها خواهد داشت. اما گاهی کسانی که به تازگی وارد کسب و کار رستوران می‌شوند آنقدر تکنولوژی را جدی می‌گیرند که بالانس مالی را در این کار بهم می‌ریزند و خود را با چالش بیشتری روبرو می‌کنند.

سوال این است که بعد از راه اندازی رستوران به کارگیری چه نوع تکنولوژی برای این کار حیاتی است.

اگر شک دارید که چه نوع تکنولوژی می‌‍ تواند باعث سودآوری مجموعه شما شود. راهکارهای این قسمت می‌تواند راهنمای شما باشند:

  • اول از همه چیزهایی را تهیه کنید که برای مشتری مفید هستند: اگر می‌خواهید که رمز کار شما فقط غذا نباشد بلکه در چیزهای دیگری نیز نهفته شود، اول از همه به فکر به کارگیری تکنولوژی در قسمت تجهیزات بهداشتی باشید. بعد از شامل کردن تکنولوژی در تجهیزات بهداشتی حتما امکان سفارش آنلاین راحت و ساده و استفاده از اینترنت رایگان را در اولویت رستوران قرار دهید.

 

2. بودجه بیش از اندازه برای طراحی قسمت مشتریان

بدون شک طراحی فضایی که  شیک با طرح بندی منحصر به فرد باشد  زیبایی و جذابیت رستوران را دوچندان می‌کند. اما گاهی صاحبان رستوران ها بدون برنامه ریزی برای آن هزینه می‌کنند و همین روند کاری آنها را بعد از راه اندازی رستوران با مشکل مواجه می‌کند.

برای آنکه به اندازه در بخش دکور هزینه نمایید موراد زیر را در نظر داشته باشید:

باید قادر باشید تا رستوران را طوری طراحی کنید که بیشترین همخوانی را با کانسپت شما داشته باشد.

باید در نظر داشته باشید که رستوران های تازه تاسیس به طور معمول برای این جنبه ها هزینه زیادی می‌کنند. برای آنکه از این مشکل جلوگیری باید بودجه تعیین شده‌ای برای طراحی فضای مشتریان از قبل تعیین نمایید.

از هر چیزی می‌توان در فاز راه اندازی رستوران و طراحی آن استفاده کرد. اما باید خرید چیزهایی را در نظر بگیرید که دقیقا با کانسپت رستوران شما همخوانی داشته باشد.

این دقیقا جایی است که صاحبان رستوران‌ها برای آن بیش از اندازه هزینه می‌کنند و پلان مالی و روند کاری رستوران و یا کافه را به خطر می‌اندازند.

واضح است که قبل از راه اندازی رستوران باید از این جنبه مطلع باشید که سرمایه موجود باید در قسمت های مختلفی هزینه گردد و این تنها به یک چیز ختم نخواهد شد.

مهم تر از همه اینکه باید بودجه اضطراری را برای رستوران در نظر بگیرید و تا بتوانید از آن در شرایط حساس استفاده کنید.

برای دکور باید المان هایی را انتخاب کنید که بیشترین اثرگذاری را بر روی فضا و مشتریان خواهند داشت.

 

3.دکور و بازسازی

دکور کردن فضای مشتریان هرینه بردار است و این ربطی به آنکه فاز کاری بعد از راه اندازی رستوران باشد یا آنکه سال ها در محیط رستوران مشغول به کار بوده‌اید و حالا در نظر دارید تا همه یا بخش‌هایی را بازسازی کنید. در هر صورت این فاز هزینه بر خواهد بود.

به خصوص زمانی که وارد پروسه دکور یا بازسازی شوید هزینه ها به سرعت بر روی یکدیگر جمع خواهند شد و از انچه که شما در نظر گرفته اید بیشتر خواهند شد.

بنابراین در مورد لیستی از اولویت ها تشکیل دهید و تصمیم بگیرید که چه چیزی از همه در صدر لیست قرار خواهد گرفت و از همه مهم تر خواهد بود. چیزهایی مثل لوستر و جابجا کردن دیوارها قطعا هزینه زیادی خواهد داشت.

به دلیل آنکه سرعت همه عملیات ها بعد از راه اندازی رستوران و شروع به کار بالا است، ساده است که از جدا کردن المان ها ضروری از غیر ضروری باز بمانید.

این امکان وجود دارد که بعد از راه اندازی رستوران تنها با رنگ، نورپردازی مناسب به همراه لوازم و دکور با رنج قیمت میانه فضای دلنشین را برای مشتریان طراحی کنید.

اما کلید این کار این است که از فضای را طراحی کنید که المان ها در آن جذاب باشند اما در عین حال قیمت تمام شده آنها پایین باشد. باید میانگین قیمت منو را محاسبه کنید و بر اساس آن بودجه دکور و یا بازسازی را تعیین کنید.

 

بیشتر مطالعه کنید: راه اندازی رستوران در 11 قدم 

4.کلکسیونی از تجهیزات غیر ضروری برای راه اندازی رستوران

این را اشتباه نگیرید اما تجیزهات درجه یک کی از بخش های حیاتی آشپزخانه صنعتی هر رستورانی است. اما گاهی صاحبان رستوران لیست بدون انتها برای راه اندازی رستوران را ترتیب می‌دهند و در آن تجهیزاتی را می‌آورند که اصلا ضرروتی ندارد. احتمالا تلاش می‌کنند تا هرچیزی که مناسب به نظر می‌رسد را در برای آشپزخانه صنعتی رستوران تهیه کنند.

تجهیزات رستوران می‌تواند خیلی زود تبدیل به یک لیست طول و طویل دار شود. و چیزی که در آخر اتفاق می‌افتد این است که نه تنها تمام بودجه بلکه خیلی بیشتر از آن را خرج خواهید کرد.

اگر بخواهید رستوران راه اندازی کنید باید درک درستی از چالش های روز های اول کار داشته باشید. به جای آنکه کولکسیونی از تجهیزات مختلف را داشته باشید بایدنسبت به تجهیزات شناخت پیدا کنید و آنهایی که دقیقا نیاز شما را برآورده می‌کنند را برای آشپزخانه صنعتی مجموعه رستوران یا حتی کافه خود تهیه نمایید.

توصیه هایی برای خرید دقیق تجهیزات آشپزخانه صنعتی رستوران

به خصوص اگر تجربه شما در اجرا و مدیریت رستوران کم باشد به مشکلاتی در زمینه خرید تجهیزات بر خواهید خورد. اما برای اینکه این کار را به درستی انجام دهید این توصیه ها را عملی کنید:

  • تجهیزات را بر اساس نوع منو و کانسپت رستوران خریداری کنید: راه اندازی رستوران و کافه به تجهیزاتی مثل یخچال و فریزر با درب شیشه‌ای ماشین چای ساز و قهوه ساز نیاز خواهید داشت. از خرید تجهیزاتی که در دقیقا راستای تهیه و سرو آیتم های منوی رستوران نیست باید بپرهیزید.
  • تجهیزات را از تامین کننده عمده آن خریداری کنید: گزینه هایی که هزینه تمام شده آنها با بودجه شما هماهنگی دارند از طرفی کارایی مورد نظر را دارند انتخاب ایده‌آل خرید خواهند بود. از همه مهم تر اینکه حتما تمام این تجهیزات را از تامیین کننده عمده خریداری کنید. کنترل هزینه با این رعایت اصل آسان خواهد شد.
  • خرید حجم زیادی از ظروف و ابزاهای سرو : ظروف یکبار مصرف و دستمال و بسته بندی برای هر رستورانی حیاتی خواهد بود. با وجود اینکه اگر خرید این لوازم نمی‌توان صرفه نظر کرد گاهی اوقات صاحبان رستوران ها در بازه بعد از راه اندازی آن حجم زیادی از ظروف یکبار مصرف و دستمال و بسته بندی را سفارش می‌دهند.

اطمینان حاصل کنید که فقط به اندازه در بازه‌های مشخص این موارد را تهیه می‌کنید.  با ابزار سرو نیز همانند خرید تجهیزات مختلف برخورد کنید.  اگر اطمینان ندارید که کدام ظروف سرو را باید ابتدا برای رستوران تهیه کنید توصیه ها زیر را در نظر بگیرید:

  • بیش از اندازه ظروف و ابزار سرو تهیه نکنید: به این فکر نکنید که باید برای کل سال ابزار سرو لگو خورده تهیه کنید. فقط ابزاهایی را خریداری کنید که برای میزان و نحوه مصرف آنها در بازه زمانی کوتاه مدت برنامه مشخصی دارید.

این نه تنها میزان ریسک کلی کسب رستوران را پایین می‌آورد بلکه این فرصت را به شما می‌دهد تا نوع‌های مختلفی از ظروف و ابزار را در بازه های زمانی مختلف امتحان کنید و از مورد مد نظر خود مطمئن شوید.

  • خرید همه چیز باید بر اساس منو باشد: رنج فنجان های یکبار مصرف قهوه، فنجان سرو نوشیدنی سرد و بشقاب‌های رستورانی و کیت های کارد و چنگال، ظروف ذخیره سازی و باکس ارسال مواد غذایی بسیار وسیع است. اما این به آن معنا نیست که شما در ابتدای کار به تمام آنها نیاز پیدا خواهید کرد.

برای آنکه روند خرید همه چیز صحیح باشد لازم است تا منو را محور کار خود کنید و هرچه را که می‌خواهید تهیه کنید را بر اساس آن تنظیم کنید.

  • از توزیع کننده عمده لوازم کافه و رستوران خرید کنید: هوشمندانه خواهد بود که با توجه به شرایط گزینه هایی را انتخاب کنید که هزینه آنها مناسب باشد. برای این کار باید از توزیع کننده عمده خرید کنید . توزیع کننده های عمده مثل کیت لاین همه چیز را با قیمت مناسب بر اساس نیاز مشتری عرضه می‌کنند. می‌توانید همه چیز را با قیمت مناسب و دقیقا مطابق با نیازهای خود خریداری نمایید

 

5.خرید مواد اولیه غیر ضروری

گاهی اوقات صاحبان رستوران ها بدون هماهنگی با کارکنان آشپزخانه به خصوص آشپزها اقدام به خرید مواد اولیه غیر ضروری می‌کنند. نتیجه این کار فقط بالا رفتن میزان دور ریز در آشپزخانه خواهد بود. این هم بودجه بندی شما را بهم می‌زند و هم ریسک روند کار رستوران را بالا خواهد برد.

به خصوص در بازه ابتدایی کار بعد از راه اندازی رستوران این را در نظر داشته باشید که تمام مواد اولیه دقیقا باید با اقلام منو هماهنگ باشند. برای مثال اگر در رستوران بخش کافه هم فعال است برای آن تجهیزات فقط مواد اولیه ای را تهیه کنید که اوللا از کیفیت آنها مطمئن هستید و دوما بر اساس حجم فروش ار همه آنها برای آماده سازی آیتم های منو استفاده خواهید کرد. غیز از آن هرچه که برای آماده سازی کاربرد مستقیم ندارد را از لیست مواد اولیه حذف کنید.

  • نکته کاربردی این است که حتما از کارکنان اصلی آشپزخانه رستوران برای خرید مواد اولیه مرغوب کمک بگیرید و نظر آنها را قبل از نهایی کردن همه چیز بخواهید. در صورتی که رستوران بزرگ است قبل از خرید مواد اولیه همه چیز را با مدیر سالن نیز هماهنگ کنید.

 

6.بازاریابی بدون برنامه

انجام بازاریابی چیزی است که در بعد از راه اندازی رستوران باید انجام گیرد و نمی‌توان آن را به هیچ وجه حذف کرد. هیچ کسب و کاری بدون استراتژی بازاریابی موفق نخواهد شد.

اما بعضا این اتفاق رخ می‌دهد که کسانی که تازه وارد این کار شده‌اند ترفندهایی را انتخاب می‌کنند که کل بودجه این کار را بهم می‌زند و تخصیص درست آن را با مشکل روبرو می‌کند. شناخته شدن زمان بر است و از روز اول انتظار نتیجه خارق العاده را نداشته باشید.

اما بعد از راه اندازی رستوران بازاریابی بر اساس بودجه چگونه خواهد بود؟

پاسخ این سوال این است که اول از همه بازاریابی آفلاین را با ابزارهای موجود شروع کنید. برند خود را بر روی بسته بندی و بخش های مختلف رستوران چاپ کنید و با ترفندهای این چنین خود را به مشتری ها بشناسانید.

بعد از طی کردن پله های ابتدایی بازاریابی آفلاین قدم بعدی به کارگیری شبکه های اجتماعی خواهد بود. کانال های بازاریابی این چنینی هزینه بالایی ندارند اما اثر گذاری آنها زیاد است.

 

راهکارهای حیاتی برای کنترل بودجه بعد از راه اندازی رستوران

اگر قصد راه اندازی رستوران را دارید و به تازگی وارد انی صنف شده‌اید و تجربه کافی آن را ندارید، در آن صورت قبل از به جریان افتادن همه چیز میزان فروش هفتگی و ماهانه را محاسبه نمایید. حتما باید ایده‌ای در مورد آنکه عدد فروش هفتگی و ماهانه چقدر خواهد بود داشته باشید.

در بهترین حالت ممکن است میزان فروش از هزینه های محاسبه شده بالاتر برود. در غیر این صورت اگر فروش از هزینه ها بالاتر نرود اولین کاری که در هفته دوم کاری و ماه‌های بعدی باید انجام دهید این است که محاسبه فروش خود را تصحیح کنید. سپس روند محاسبه هزینه ها بر اساس فروش محاسبه و همه چیز را بودجه بندی نمایید.

اما چناچنه راه اندازی رستوران تجربه اول شما نباشد و در صورتی که در این کسب و کار برای مدت فعالیت کرده باشید در مورد فروش و مالیات، نحوه صدور رسیدهای مختلف، مدیریت دفتر  و جزییات دیگر اطلاعات مناسبی دارید.

برای مثال بگذارید تصور کنیم که برای دو سالی که در  صنف رستوران داری فعالیت داشته‌اید باید مالیات پرداخت کنید. همان اعداد را در ثبت کنید، سپس اعداد میزان درآمد و هزینه های کل مجموعه را نهایی کنید. آنها را ابتدا جمع سپس از یکدیگر کم کنید تا یمزان فروش ماهانه محاسبه شود.

همچنین در ذهن داشتن این اعداد به شما کمک خواهد کرد تا ایده‌ای شفاف‌تر در مورد میزان فروش رستوران‌های تازه تاسیس داشته باشید.

این نقطه آغاز مناسبی خواهد بود اما برای آنکه بعد از راه اندازی رستوران موفق شوید باید دقت و حساسیت محاسبه را بالا ببرید تا میزان فروش دقیق صورت بگیرد و بودجه بندی شما با مشکل روبرو نشود. به یاد داشته باشید که برای آن به صدور رسید، دفتر حسابرسی، به کارگیری تکنولوژی در ثبت تاریخچه از فروش و درآمد نیاز خواهید داشت.

محاسبه صحیح تر جمع کل میزان درآمد که ماه به ماه باشد می‌تواند چیزهایی که باید برای آنها بیشتر هزینه کنید را برایتان آشکار کند.

برای مثال زمانی که درآمد سه سال اخیر را مرور می‌کنید، متوجه خواهید شد که میزان فروش در ماه شهریور و مهر به صورت ناگهانی بالا رفته است. کمی تحقیق در مورد پس زمینه علت بالا رفتن فروش مشخص می‌کند که شروع فصا مدارس و دانشگاه‌ها یکی از عوامل بالا رفتن میزان فروش بوده است.

این نوع پدیده‌های اجتماعی سالانه تغییر نخواهند کرد، بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که سال آینده در طول این دو ماه نیز میزان فروش بالا خواهد بود. این رو برنامه ریزی دقیق روان تر و ساده‌تر خواهد شد.

یکی از برتری های پیگیری این روند کاری این است که می‌توانید برای میزان درآمد افزوده این دو ماه و بودجه آن برنامه ریزی نمایید. ممکن است بخواهید تا برای تعمیر تجهیزات و خرید ابزارهای تازه زمانبدی را در نظر بگیرید. این پیش بینی ها به شما برای انجام صحیح همه چیز کمک خواهد کرد.

فارغ از میزان تجربه باید تاریخچه میزان فروش را به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه ثبت نمایید. این به شما کمکم خواهد کرد تا درک درستی از جریان ورودی و خروجی داشته باشید و جاهایی که باید هزینه ها پایین آورده شود را دقیقا شناسایی کنید. علاوه بر آن چیزهایی که باید برای آن بیش از پیش هزینه کنید در برنامه کاری رستوران شما قرار خواهد گرفت.

یکی دیگر از فواید بودجه بندی همه چیز بر اساس اطلاعات میزان فروش و درآمد این است که متوجه خواهید شد دقیقا حداکثر فروش در چه بازه زمانی رخ می‌دهد. این به آن معنا است که بعد بررسی اعداد دقیقا متوجه می‌شوید که برند خاصی از نوشیدنی باب طبع اکثر مشتریان نیست و آن را در خرید بعدی تغییر می‌دهید و به صورت مرحله ای تمام این جزییات را ارتقا می‌دهید.

اطلاعات این چنینی به شما کمک خواهد کرد تا سر حد فروش را بالا ببرید. بعد از راه اندازی رستوران آنچه مهم است  کشف جزییات نهفته در چیزهایی است که فروش را بالا می‌برند. این رمز موفقیت رستوران وکافه های تازه تاسیس خواهد بود.  

 

 

منبع: https://getsling.com/blog/restaurant-budget

 


آخرین‌های مجله
تاریخچه پیتزا
تاریخچه پیتزا

در متن زیر به صورت مختصر به تاریخچه پیتزا و پیدایش اولیه آن می پردازیم.
اسم پیتزا یادآور کشور ایتالیا و شهرناپل است. این غذای پرطرف‌دار برای تبدیل شدن به یک غذای بین المللی  راه طولانی را پیموده  است.

تقسیم بندی هودهای صنعتی آشپزخانه
تقسیم بندی هودهای صنعتی آشپزخانه

هودهای دیواری به دیوار توسط پیچ  نصب می شود و هودهای مرکزی نیاز به گرفتن ساپورت و اتصالات با محاسبات  مهندسی از سقف دارد که استقرار درست هود موجب بالارفتن ایمنی و ذخیره انرژی و کاهش دمای آشپزخانه و همچنین مانع ورود روغن به کانالهای اگزاست و در نهایت راحتی  پرسنل در زمان کار در آشپزخانه خواهد شد.

ماشین ظرفشویی صنعتی
ماشین ظرفشویی صنعتی

مهمترین دلیل استفاده از ماشین ظرفشویی صنعتی میزان انرژی است زیرا با استفاده از ماشین ظرفشویی صنعتی به میزان زیادی در مصرف اب برق و نیروی کار صرفه جویی می گردد البته علاوه بر کاهش مصرف انرژی یکی دیگر از مسائل مهم بهداشت نظم و انضباط در محیط اشپزخانه صنعتی است  .

انواع استیک
انواع استیک

گوشت گاو یکی از غذاهای مورد علاقه بشر از زمان های خیلی دور است و همچنان یکی از پر مصرف ترین و پرطرفدارترین انواع گوشتها می باشد. اما برش های مختلف گوشت گاو بر چه اساسی ومنشا آن از کجا بوده است؟ یک  استیک خوب چه ویژگی هایی دارد؟ مطلب زیر توسط کارشناسی به نام اتو  Otto به انواع استیک و کیفیت و نحوه برش آن پرداخته است.

مشاهده همه