preloading
استراتژی بین المللی مک دونالد

این روزها، بازارهای بین المللی به دلیل آزادی تجارت جهانی وشرایط سرمایه گذاری بسیار رقابتی عمل می کنند. هر بنگاهی که درگیر تجارت بین الملل باشد باید برای مقابله با رقابت بین المللی یک استراتژی بین المللی نیز انتخاب کند.

چهار استراتژی برای ورود و رقابت در بازارهای بین المللی وجود دارد که به نام استراتژیهای داخلی چندگانه، بین المللی، انتقالی و جهانی است.

استراتژی بین المللی مک دونالد
هر استراتژی بر اساس فشار هزینه و پاسخگویی محلی متفاوت است.از کاهش فشارهزینه ها برای فعالیتهای اولیه مانند محصولات   R&D ، بازاریابی و فروش و خدمات می توان بهره مند شد. فعالیت های دیگرمانند موقعیت اقتصادی  در یک منطقه با حداقلها انجام می شود.ضمنا قبل از شروع تولید باید هزینه حمل و نقل در نظر گرفته شود. هزینه ها می تواند با فراگیری و برآورد اقتصاد نیز کاهش یابد. مک دونالد در تلاش برای ایجاد  اعتباربا انتقال توانایی ها از داخل به خارج است. این کارسیستم امتیازرا تحت تأثیر قرار می دهد و در نگهداری فرهنگ قوی  در ادامه تصمیمات اصلی درمتمرکز نگه داشتن دفتر مرکزی سهیم است.  در استراتژی بین المللی مک دونالد ساختار فیزیکی اکثربرندها ، چشم انداز ، سیستم سلف سرویس و محیط، تقریباً در همه امتیازها  در سراسر جهان یکسان است. بنابراین ، یک فرهنگ سازمانی بسیار متداولی دارد . تقریباً  در تمام تصمیمات اجرایی برای دفاترمنطقه ای و تا حدودی درحق امتیاز متمرکز می شوند. در ارائه حق امتیاز استقلال نسبتاً کمی وجود دارد.
گروه مک دونالد بزرگترین رستوران فست فود زنجیره ای در دنیاست.روزانه حدود 47 میلیون مشتری دارد و محصولاتی چون همبرگر، چیزبرگر،سالاد،صبحانه، نوشیدنی،دسر، میلک شیک  و فست فود که محور اصلی مک دونالد است، ارائه میگردد. در این گزارش چگونگی مدیریت مک دونالد در رستورانهای بزرگ و بازار رقابت جهانی رستورانهای  فست فود  بررسی می شود. مک دونالد تقریبا محصولات مشابهی می فروشد اما رستورانهای فست فود در هر منطقه محصولات متفاوتی ارائه می دهند.

فشار برای پاسخگویی محلی
طعم و ذائقه و دستورالعملها در کشورهای مختلف یکسان نیستند.در میان این کشورها شرایط تاریخی،فرهنگی و آب و هوایی متفاوت است. بنابراین رستوران های مک دونالد سیاست ها و رویه های مخصوص خود را در مورد شیوه های کاربردی و تجاری حفظ و تنظیم می کنند. این تصمیمات مربوط به تبلیغی است که طبق فرهنگ ، سنت ها و زبان های خاص کشور انجام می شود. در سطح کاربردی برندهای مختلفی وجود دارد که طبق غذاهای سنتی هر منطقه تهیه می شود. همچنین تفاوتهایی درمطالبات دولت میزبان مانند مالیات ، عوارض غیر مستقیم ، عوارض واردات ، محدودیت های فرهنگی دیگرو محدودیت های تعیین شده توسط دولت وجود دارد. این اختلافات همچنین در دفاتر منطقه ای هر کشورحل و فصل می شود. مانند  تفاوت درگوشت حلال ، تنوع گیاهخواران در هند و اندازه کوچک همبرگر در ژاپن و غیره وجود دارد.
سایر موارد مشابه:
همانطور که قبلا گفته شد فرهنگ قوی در این سازمان وجود دارد. محصولات مشابهی مانند جوجه، گوشت گوساله، سیب زمینی از همان منطقه به سراسر دنیا وارد می شود.
 
مهارت های اعمال شده
هنگامی که محصولی از یک منطقه به مناطق دیگر جهان منتقل می شود ، مک دونالد نیز از اثرات مثبت آن بهره مند می شود. از جمله ، بسیاری از غذاهای فست فود عربی دارای امتیاز در سایر مناطق مشهور شده اند. مانند غذای اصلی مک دونالد که همبرگر است. بنابراین ، برای مشارکت در مشاغل غذایی دیگر ، مک دونالد دارای سهم عمده ای در PRET A MANGER (یک خرده فروش ساندویچ مستقر در انگلیس) و صاحب CHIPOTLE MEXICAN GRILL و یک رستوران زنجیره ای با نام BOSTON MARKET است. از این طریق شرکت با اعمال نفوذ این شرکتهای تابعه مک دونالد توانسته است مهارتهای مدیریتی و بازاریابی زیادی کسب کند و نیز هزینه را کاهش دهد.
مک دونالد استراتژی بین المللی را تبدیل به یک شغل جهانی کرد این بهترین استراتژی است که مناسب مک دونالد است زیرا مک دونالد تحت فشار برای کاهش هزینه نیست. همچنین برای حفظ برابری حق امتیاز در سراسر جهان ، باید یک فرهنگ بین المللی قوی وجود داشته باشد. به این دلیل که تقریباً تمام تصمیمات مربوط به توانمندیهای اصلی در دفتر مرکزی گرفته می شود و اجازه می دهد که دارندگان حق امتیازطبق قوانین محلی آنها ، آیین نامه ها ، فرهنگ ، سنت ها برای جذب مشتری ، تجارت و نگه داشتن محصولات مطابق با سلیقه های منطقه ای  فعالیت کنند.
 
 
مترجم: مریم قنبری

آخرین‌های مجله
انتخاب کفپوش برای آشپزخانه رستوران، نانوایی و اغذیه فروشی
انتخاب کفپوش برای آشپزخانه رستوران، نانوایی و اغذیه فروشی

بدلیل جلوگیری از خطرات احتمالی در آشپزخانه های صنعتی انتخاب کفپوش با متریال مناسب بسیار مهم می باشد. بنابراین باید از متریالی استفاده کنید که بادوام، ضد آب، ضد لک و همچنین تمیز کردن آن آسان باشد.
در صورتی که آشپزخانه در معرض دید مشتریان باشد، لازم است متریال و رنگ کفپوش آشپزخانه با دکوراسیون کلی رستوران هماهنگی داشته باشد. اما مهمتر از مسائل ظاهری، باید انتخاب کفپوش بر اساس استانداردها و دستورالعمل های بهداشتی و ساختمانی باشد.

چگونه یک کافی شاپ راه اندازی کنیم؟
چگونه یک کافی شاپ راه اندازی کنیم؟

چنانچه علاقمند به افتتاح کافی شاپ می باشید مقاله زیر می تواند کمک و راهنمای مفیدی برای انجام این کار باشد.

افتتاح یک رستوران چقدر هزینه بر می دارد؟
افتتاح یک رستوران چقدر هزینه بر می دارد؟

هرآنچه که لازم است بدانید؛
وقت آن رسیده که رویایتان درباره رستوران به حقیقت بپیوندد! ولی با چه مقدار هزینه؟ هزینه یک استارتاپ بستگی به لوکیشن، مساحت ،ساخت بنا یا اجاره بنا دارد. مهم نیست چگونه و از کجا شروع می کنید ولی در زیر به برخی از هزینه های این استارتاپ اشاره می کنیم:

تجهیزات لازم برای راه اندازی کافی شاپ
تجهیزات لازم برای راه اندازی کافی شاپ

دستگاه اسپرسو ساز
دستگاه آسیاب قهوه برای تهیه اسپرسو
ابزار لازم برای تهیه اسپرسو مانند پیچر، تمپر، شات، قاشق فوم و غیره
قهوه ساز
ابزار اندازه گیری
ناک باکس، شستشوی پیچر
روش های دم آوری دستی با فیلتر،کتری و غیره

مشاهده همه