Habtoor

بدلیل جلوگیری از خطرات احتمالی در آشپزخانه های صنعتی انتخاب کفپوش با متریال مناسب بسیار مهم می باشد. بنابراین باید از متریالی استفاده کنید که بادوام، ضد آب، ضد لک و همچنین تمیز کردن آن آسان باشد.

کفپوش آشپزخانه

بدلیل جلوگیری از خطرات احتمالی در آشپزخانه های صنعتی انتخاب کفپوش با متریال مناسب بسیار مهم می باشد. بنابراین باید از متریالی استفاده کنید که بادوام، ضد آب، ضد لک و همچنین تمیز کردن آن آسان باشد.
در صورتی که آشپزخانه در معرض دید مشتریان باشد، لازم است متریال و رنگ کفپوش آشپزخانه با دکوراسیون کلی رستوران هماهنگی داشته باشد. اما مهمتر از مسائل ظاهری، باید انتخاب کفپوش بر اساس استانداردها و دستورالعمل های بهداشتی و ساختمانی باشد.

انواع کفپوش:

کاشی
معمولی ترین نوع کفپوش آشپزخانه صنعتی برای رستوران ها کاشی و سرامیک می باشد، که بسیار با دوام و مقاوم می باشد و همچنین نظافت آن بسیار آسان است. کاشی ها جز کفپوش های گران قیمت محسوب می شوند.کاشی از جنس خاک رس است که در کوره های صنعتی با دمای بالا حرارت داده می شود. کاشی بدون لعاب به صورت چهار گوش به رنگ آجری، قهوه ای و خاکستری می باشد. این نوع کفپوش ها جزء کفپوش های زیبا محسوب نمی شوند ولی به عنوان کفپوشهای محکم و بادوام، مناسب هر نوع آشپزخانه ای می باشد.


وینیل صنعتی
وینیل از جنس مواد مرتجع و درواقع نازک است و به زیرسازی کف بستگی دارد که روی آن را پوشش می دهد. چنانچه بر روی سطح سخت نصب شود نظافت آن راحت است ولی مقاومت بالایی ندارد و ماندگاری متوسطی دارد. در بعضی موارد، می توانید یک لایه پد زیرساز برای راحتی کار زیر وینیل قرار دهید. با این وجود بازهم ممکن است کفپوش در معرض آسیب و ساییدگی قرار گیرد. بنابراین برای استفاده در آشپزخانه زیاد مناسب نمی باشد.
این نوع کفپوشها به صورت ورقه ای یا تایل موجود می باشند که راحت ترین نوع کف پوش برای نصب محسوب می شوند.


سنگ طبیعی
تایل سنگ طبیعی در برخی آشپزخانه های صنعتی رده بالا به کار می رود کفپوش سنگی مانند کاشی و سرامیک بسیار محکم و بادوام می باشد ولی بسیار گران قیمت و هزینه بردار است.
برای نصب سنگ به عنوان کفپوش باید دقت بالای داشته باشید. زیر ساخت باید سطح کاملا صافی داشته باشد تا شیب ایجاد نکند و همچنین از همه مهمتر در مقابل رطوبت دارای مقاومت بالایی باشد. سنگهای صیقلی برای کف آشپزخانه بسیار لغزنده و سر می باشد.


بتنی
استفاده از بتن به عنوان کفپوش آشپزخانه صنعتی سبکی کلاسیک می باشد. بتن بسیار مقاوم و بادوام و دارای تنوع بافت و تاثیرات بصری می شود. بتن یک محصول دارای استحکام بسیار بالا و سطح صاف و یکپارچه است که به راحتی تحت تاثیرگرما و خراب شدن قرار نمی گیرد.یک کفپوش همه کاره که مناسب هرگونه سبک رستورانی می باشد.
بتن حالت متخلخل دارد و برای مقاومت در برابر لکه ها و تغییر رنگ بر اثر مواد غذایی و روغن باید بصورت دوره ای آب بندی شود. بتن نیز مانند کاشی های دیگر دارای کف سختی است، به همین دلیل بسیاری از آشپزخانه ها برای نرم کردن کفپوش بتنی از کف پوش و تشک لاستیکی یا کاشی استفاده می کنند.


اپوکسی
کفپوش رستورانی اپوکسی از رزین اپوکسی، کلرانت یا رنگ افزا و مواد افزودنی برای بافت و مقاومت در برابر لغزیدن ساخته شده است. یکی از مواد افزودنی رایج تراشه های مرمر است. این تراشه های مایع به صورت سخت و محکم در می آید، کفپوش اپوکسی یکپارچه و بسیار بهداشتی است. معمولاً برای روکاری کفهای آشپزخانه قدیمی برای ایجاد یک سطح جدید و محکم استفاده می شود. اپوکسی حتی می تواند چند سانتی متر ازدیوارهای آشپزخانه بالاتر رود و یک سطح مقعر ایجاد و آب را به صورت یکپارچه از گوشه ها جاری کند تا نظافت راحت تر صورت بگیرد.

Commercial Kitchen Flooring
our projects

برخی از پروژه‌های ما

Services

خدمات حبتور