Habtoor

در این مقاله با انواع مختلف سینک و مشخصات هر کدام آشنا می‌شوید.

انواع سینک

انواع سینک

سینک‌ها دارای دسته‌بندی و انواع مختلفی می‌باشند که به فراخور فضای قرارگیری می‌توانند در یکی از دسته‌های زیر جای گیرند:


۱. Pot sink: برای شستن قابلمه‌ها و ماهیتابه‌ها در قسمت ظرفشورخانه.
sinkwarewashing یا scullery sink

۲. Three Compartment Sink: سه لگن جداگانه برای شستشو، آبکشی و ضد عفونی کردن در آشپزخانه اصلی در نظر گرفته می‌شوند.

۳. Prep sink: به منظور شستن و پوست کندن سبزیجات در بخش‌های آماده‌سازی اولیه.

۴. Utility Sink: برای نظافت و شستن تی‌ها در اتاق تیشورخانه.

۵. Bar Sink: برای قسمت بار در کافی شاپ.


به طور کلی در هر ۴/۵ متر تجهیزات آماده‌سازی یک سینک جهت شستن دست‌ها باید در راستای آن خط قرار بگیرد، به ازای هر ۲۸ متر مربع سطح پخت یک سینک شست و شوی دست باید قرار داشته باشد. برای هر ناحیه‌ی پخت و آماده‌سازی به صورت جداگانه یک سینک شست و شوی دست لازم است.


سینک‌ها برای دوام بیشتر و شستشوی راحت‌تر باید از جنس استیل ضد خش باشند. نظر به اینکه مدل ۳۰۴ به خاطر ترکیباتش (۸ درصد نیکل به اضافه ۱۶ درصد کروم) دوام بیشتر و خاصیت ضدزنگ زدگی کمتری نسبت به انواع دیگر استیل دارد، در ساخت انواع سینک مورد استفاده قرار می‌گیرد.


در صورتی که لبه‌های سینک منحنی (coved corner) باشند راحت‌تر تمیز می‌شوند و همچنین اگر شیر سینک و حتی انواع بن ماری به روی دیوار نصب شود تمیز کردن قسمت‌های زیرین سینک بهتر انجام می‌گیرد. چنانچه سینک شما یک سینک ظرفشویی باشد باید درین برد را به لیست نیازمندی‌های سینک اضافه نمایید و اگر درین برد بیشتر از ۹۰ سانتی متر باشد باید برای آن پایه‌هایی جداگانه در نظر گرفت.

مشخصات انواع سینک

Pot sink

ارتفاع استاندارد سینک نباید از ۳۸ اینچ تجاوز کند و عمق سینک از جلوی سینک تا پشت آن باید ۲۸ اینچ در نظر گرفته شود.

Dish sink

در رستوران‌هایی که موارد منو محدود هستند برای تجهیزات کافه و رستوران از این سینک‌ها بیشتر استفاده می‌شود، که دارای سه لگن بوده و سایز هر لگن ۱۶ در ۲۰ اینچ می‌باشد و عمق لگن‌ها ۱۴ اینچ است. این گونه سینک‌ها باید دبل درین برد باشند یکی در انتهای سمت راست و دیگری در انتهای سمت چپ.

pot-dish sink ترکیبی

در رستوران‌های کوچک می‌توانید از سینک سه لگنه با اندازه‌ی بزرگ‌تر، هم برای شستن قابلمه، هم برای شستن ظروف استفاده کنید. اندازه هر لگن سینک معمولا ۲۰ در ۲۰ با عمق ۱۴ اینچ می‌باشد، اما چنانچه برای شستن ظروف عریض از سینک استفاده می‌کنید می‌توانید ابعاد لگن‌ها را ۲۴ در ۲۴ و یا ۲۴ در ۲۸ اینچ در نظر بگیرید.

Hand sink

این نوع می‌تواند پایه‌دار و یا دیواری باشد. سینک دیواری به دلیل عدم وجود پایه، آسان‌تر تمیز می‌شود. این نوع سینک معمولی ۲۰ اینچ طول، ۱۶ اینچ عرض و ۸ اینچ عمق دارد، سایزهای کوچک‌تر هم قابل قبول است.

Bar sink

یک سینک ۴ قسمتی است با طولی معادل ۸ تا ۱۰ فیت و حداقل به ۲۴ اینچ درین برد در هر دو طرف سینک احتیاج است، این گونه سینک‌ها بین ۱۸-۲۴ اینچ عرض دارند و عمق هر لگن آن معادل ۱ فیت می‌باشد.

Prep sink

معمولا یک سینک دو لگنه است که یک سطل آشغال صنعتی زیر یکی از لگن‌ها نصب می‌شود. سایز آن‌ها بستگی به میزان کاری دارد که در آشپزخانه انجام می‌شود.

Utility sink

یک سینک بزرگ عمیق مستطیلی در پشت آشپزخانه که معمولا به هم ریخته و کثیف است، دست کم اگر زیبا نباشد بسیار پرکاربرد است. اگر نوع دیواری آن را انتخاب کنید از فضای زیر آن برای نگهداری سطل زباله می‌توان استفاده کرد.

گرد آوری مهشید ذوالفقاری

our projects

برخی از پروژه‌های ما

Services

خدمات حبتور