35 دلیل شکست رستوران های تازه تاسیس: راه کارهای پیش گیری از آنها چیست؟

راه اندازی رستوران رویایی بسیاری است. شاید سالها فکر آن را در ذهن داشته‌اید و یا شاید هم فکر این ورود به این کار اخیرا به ذهنتان خطور کرده باشد. در هر صورت زمانی که وارد فاز عملی آن بشوید، ممکن است به مشکلات بی شماری برخورد کنید و کنترل مدیرت همه چیز از دست شما خارج شود. در این بلاگ مجله حبتور با دلایل شایع شکست در رستوران داری و راه کارهای آنها آشنا خواهید شد. 

35 دلیل شکست رستوران های تازه تاسیس: راه کارهای پیش گیری از آنها چیست؟

راه اندازی رستوران رویایی بسیاری است. شاید سالها کسی فکر آن را در ذهن داشته باشد و شاید هم فکر ورود به این کار اخیرا به ذهن خطور کرده باشد. در هر صورت زمانی که وارد فاز عملی آن بشوید ممکن است همه چیز به کابوس تبدیل شود و به مشکلات بی شماری برخورد نمایید.

چرا درصد قابل توجه ای از رستوران داران با شکست روبرو می‌شوند؟

صادقانه باید بگوییم که رستوران داری بر خلاف آنچه که فکر می‌کنید آنقدرها ساده نیست. باید برای موفقیت سخت تلاش کنید و همین نشان می دهد که چرا نرخ شکست در سال اول بعد راه اندازی رستوران ۶۰ درصد است. حتی این درصد بعد از چهار سال کاری بیش تر هم می‌شود.

این به آن دلیل است که اغلب مدیران رستوران ها نشانه های شکست را در نظر نمی‌گیرند و به تکرار اشتباه ادامه می‌دهند. البته که اینها اشتباهای رایجی در تمام شهرها و شاید کشورها هستند و به نظر می‌رسد که راهنمایی جامع که با آن همه به بررسی علل این روندها نادرست بپردازد طرح نشده است.

در این بلاگ مجله تخصصی حبتور ۳۵ مورد از اشتباه های رایج رستوران دارن مرتکب آن می‌شوند و همین باعث ضرر و نهایتا شکست مجموعه خواهد شد می‌پردازیم. همچنین با ارائه راهکار این موارد به کلیدهای موفقیت مدیریت رستوران تبدیل خواهیم کرد.

زمانی که این مشکلات را حل نکنید، روند درست همه چیز را تحت شا قرار خواهید داد. در اینجا همه آنچه که با آن برای مدیریت موفق رستوران به آن نیاز خواهید داشت آورده شده است. از نحوه برقراری ارتباط با تامین کننده گرفته تا شیوه های بازاریابی همه فاکتورهای پوشش داده خواهد شد. زمان آن رسیده است تا مسئولیت هزینه مواد غذایی را به عهده بگیرید زیرا موفقیت رستوران بیش از پیش به این بستگی خواهد داشت.

اشتباه رایج اول: قیمت تمام شده مواد اولیه

مدیریت قیمت آیتم های منو پروسه زمان بری دارد، و ساده است تا فقط به فراهم کردن لیست مواد مورد توجه کنید. اما باید در نظر داشته باشید که هزینه مواد اولیه ۱/۳ کل هزینه های رستوران را تشکیل می‌دهند. بنابراین اگر بگذارید تا از مدیریت آن از دست شما خارج گردد در واقع در آینده مجموعه شما با ضرر غیر قابل جبران مواجه خواهد شد.

بی توجهی به هزینه مواد اولیه یکی از شایع ترین دلایل شکست بعد از راه اندازی رستوران است. راه حل این مشکل آن است که به تنظیم لیست مواد مورد نیاز و بررسی آن زمان جدا گانه اختصاص دهید. از تکنولوژی نیز برای مدیریت بهتر و موثرتر بهره بگیرید تا همه چیز دقیق‌تر شود.

اشتباه رایج دوم: ماهی یک مرتبه میزان فروش و هزینه‌های رستوران را محاسبه می‌کنید

شاید شما یکی از معدود رستوران هایی هستید که محاسبه هزینه های تمام شده و میزان فروش را جزو روند ماهانه خود گنجانده‌اید. این استراتژی مناسبی است اما باید گفت که قطعا مرور ماهانه این ارغام اصلا مناسب نخواهد بود.

اگر می‌خواهید تا مدیریت رستوران به درستی صورت بگیرید لازم است تا همه چیز را به صورت هفتگی محاسبه نماییدو این یکی بهترین راه کارهایی است که با آن قادر خواهید بود ضعف های رستوران را شناسایی نمایید و راه حلی مناسب برای آن طرخ نمایید. علاوه بر آن حتما درصد هفتگی را هم محاسبه کنید. این اعداد در مدیریت موثر رستوران به شما کمک خواهند کرد.  

اشتباه رایج سوم: هیچگاه مسیر توزیع تجهیزات و مواد مورد نیاز را شناسایی نکرده اید

بگذارید صادق باشیم توزیع کننده تجهیزات و مواد مختلف نقش مهمی در روند روز به روز رستوران شما خواهد داشت. اما اگر همه آنها را در یک خط کاری مشخص نگه ندارید مدیریت رستوران از دست شما خارج خواهد شد.

برقراری ارتباط مستقیم با توزیع کننده ای که قصد خرید مواد مختلف از او را دارید می تواند به یکی از کلیدهای موفقیت مجموعه شما تبدیل گردد.

زمانی که وقت بگذارید و هر سه ماه کسب و کار خود را بررسی نمایید همه چیز از جمله ارزش و میزان سودهی کاملا به وضوح مشخص خواهد شد و قادر خواهید بود تا هزینه مواد اولیه را به درستی مدیریت نمایید و نرخ آن را پایین نگه دارید. همچنین رابطه خود را با توزیع کننده تجهیزات و مواد اولیه موثرتر خواهید کرد.

اشتباه رایج چهارم: سفارش مواد اولیه بدون برآورد قبلی

کار رستوران داری فشار کاری بالایی دارد و به راحتی در حجم و پیچیدگی های کاری سرخط همه چیز گم خواهد شد. برای خیلی ها پیش می‌آید که بعد از مدتی به صورت سرخود و بدون برآورد هر بار موارد کم استفاده را در لیست خود بگنجانند و هزینه های ماهانه رستوران را بالا ببرند.

مدیریت اصولی رستوران بر این اساس است که به هر آنچه که در جریان کاری آشپزخانه رستوران رخ می‌دهد به دقت توجه کنید. زمان بگذارید تا تعداد سفارش ها و میزان هرکدام دسته بندی کنید و مواد مورد نیاز مجموعه را بر اساس آن تهیه نمایید تا از هزینه های اضافی جلوگیری شود.

  • میزان فروش مجموعه شما باید بر اساس آیتم های منو دسته بندی گردد و برآورد لیست مواد اولیه بر اساس آن صورت گیرد.

اشتباه رایج پنجم: به قیمت های مواد اولیه آنقدرهای توجه نمی‌کنید

زمانی که صحبت از کنترل و مدیریت سفارش‌ها، ثبت قیمت ها و تغییرات آنها به میان می‌آید باید اطمینان حاص نمایید که بهترین قیمت ممکن را برای مواد اولیه می‌پردازید.

به همین دلیل راهی پیدا کنید تا قیمت مواد اولیه محلی و میانگین قیمت ها در مقیاس عمده و خرده فروشی ثبت کنید. حتی اگر فرصت این کار را ندارید این استراتژی را برای ۲۰ آیتم مهم و ضروری رستوران به صورت ماهانه محاسبه کنید. مطمئن باشید که این راهکار اثر به سزایی در رشد سود مجموعه شما خواهد داشت.

اشتباه رایج ششم: بر اساس حداقل میزان استفاده سفارش نمی‌دهید.

احتمالا پیش می‌آید در ساعات شلوغ کاری برخی از مواد اولیه تمام شود یا از سوی دیگر آنقدر مواد اولیه اضافه بیاورید که مجبور شوید تا مقدار قابل توجه ای را دور بریزید. دلیل این مشکل آن است که حد حداقلی مواد اولیه را محاسبه نکرده‌اید.

تعریف حداقل مواد اولیه به زبان ساده این است که ۲۰ مورد از مواد اولیه ای که بیشترین استفاده را دارد حجم خریداری آن باید دقیقا نه اضافه باشد و نه کم و دقیقا برابر فضای داخلی برای مواد پر استفاده در آشپزخانه صنعتی باشد. با به کارگیری این استراتژی قادر خواهید بود تا هزینه های را پایین نگاه دارید و روند مدیریتی رستوران را منسجم تر نمایید.

ارتباط روند عملیاتی با تامین کنندگان

اشتباه رایج هفتم: خریدهای شما بدون تعیین بودجه است

بودجه بندی هفتگی که دقیق  باشد و جزییات آن شرح داده شده باشد باعث رمز موفقیت هر رستورانی با هر کانسپتی خواهد بود. اگر به این منوال پیش بروید قاد خواهید بود تا تمام آمار که در حال سقط هستند را به نرخ موفقیت تبدیل نمایید.  

در نظر گرفتن بودجه بندی هفتگی که جزییات آن مشخص شده باشد به شما و کارکنانتان هدف می‌دهد و کنترل همه چیز ساده‌تر خواهد شد. با داشتن بودجه هفتگی قادر خواهید بود تا سفارش ها را اصلاح کنید. برای مثال چیزهایی که فروش دارند را تهی نمایید و از  مواد اولیه که استفاده آنها کم  است را از لیست حذف کنید.

سعی کنید تا با کارکنان حداقل به صورت هفتگی جلسه هرچند کوتاه برگزار نمایید و آنها را از اعداد و ارقام مطلع کنید.همه چیز موفقیت در مدیریت رستوران حول خرید هوشمندانه می‌چرخد.

اشتباه رایج هشتم: از  تکنولوژی اشتباه استفاده می‌کنید

آینده رستوران شما به تصمیم های کلید و مدیریت اصولی آن گره خورده است. البته که به کارگیری تکنولوژی همه چیز را ساده تر خواهد کرد. امروزه همه چیز را از سیستم مدیریت کارکنان تا برآورد هزینه ها همه چیز را می‌توان با ابزارهای تکنولوژی ثبت نمود. اما این همه چیز نیست!

اگر فقط به ظاهر توجه کنید و کارکرد اصلی این ابزارها را در نظر نداشته باشید، در آن صورت به جای سادگی مدیریت رستوران با پیچیدگی روبرو خواهید کرد. بنابراین زمان بگذارید و دقیقا ابزاری را انتخاب نمایید که برای نوع کار شما بهترین کارکرد ممکن را دارد.

اشتباه رایج نهم: بدون تنظیم طرحی دقیق سعی دارید رستوران خود را توسعه دهید

این اشتباه مدیریتی بسیار رایج است و شما بدون آنکه طرحی دقیق از پیش تعیین کنید مدام به فکر این هستید که چگونه شعبه دوم رستوران یا کافه خود را راه اندازی نمایید. اما اگر ماشه راه اندازی شعبه های دوم و سوم را خیلی سریع بکشید قطعا با شکست روبرو خواهید شد.

اول از همه قبل از چند شعبه ای کردن رستوران یا کافه باید از روند کاری جز  به جز مجموعه خود مطمئن شوید. سپس زیر بنای افتتاح شعبه های دیگر را با برنامه‌ای مشخص و دقیق پی ریزی نمایید.

حسابداری رستوران

اشتباه رایج دهم: لیست درآمد و نقدینگی هیچ نظمی ندارد!

دسته رسیدها و دریافتی ها از مشتری هیچ وقت کم نخواهد شد و همیشه بیشتر و بیشتر می‌شوند و حجم آنها بالا می‌رود. به موازت آن هرچه رکورد نقدینگی بدون سازمان دهی مناسب بالاتر برود، احتمال شکست رستوران یا کافه هم بیشتر و بیشتر خواهد شد.

بعه همین دلیل باید راهی پیدا کنید تا این فرآیند را اتوماتیک نمایید. برای این کار از نرم افزار یا اپلیکیشن های موبایل که برای ثبت نقدینگی و دریافتی ها تنظیم شده‌اند استفاده نمایید. با به کارگیری این استراتژی رکوردی از تمام نقدینگی‌ها خواهید داشت از طرفی این رکورد همیشه در دسترس شما است. به سادگی می‌توانید در هر زمانی آن را کنترل نمایید.

اشتباه رایج یازدهم: اصلا به حسابداری اهمیتی نمی‌دهید

خیلی‌ها اصلا به حسابدار اهمیتی نمی‌دهند و بر این باور هستند که خودشان قادرند تا رکورد مالی رستوران را با دقت و حساسیت بالا ثبت کنند.

درست است که مدیریت رستوران به این شیوه هم ممکن است اما مدیر رستوران باید به هزاران جنبه ریز و درشت بپردازد و ممکن است که از حسابرداری دقیق همه چیز غفلت نمایید. با این وجود باید گفت که حسابداری رستوران فاکتور تعیین کننده است که باید آن را جدی بگیرید.

اشتباه رایج دوازدهم: غفلت از بالانس بانکی

به احتمال زیاد به عنوان مدیر رستوران بررسی بالانس حساب بانکی خود را در اولویت قرار نمی‌دهید. این یکی از اشتباه های رایج رستوران داری است.

به جای آنکه مجبور باشید تا آخر سال با همه پیچیدگی های مالی و بانکی روبرو شوید، بهتر است تا به صورت ماهانه بالانس حساب بانکی و هزینه‌های آن را حساب و پرداخت نمایید.

اشتباه رایج سیزدهم: استخدام حسابداری که در حوزه رستوران داری متخصص نیست  

بای آنکه در مدیریت رستوران موفق باشید باید حسابداری را استخدام کنید که در حوزه رستوران‌داری و یا صنف کافه تخصص داشته باشد.

شرح وظایف حسابداری در حوزه کاری رستوران با سایر حوزه های کاری متفاوت است و اگر کسی را استخدام کنید که با این صنفت آشنایی لازم را نداشته باشد به احتمال زیاد به مشکلات بزرگی بر خواهید خورد. به همین دلیل حسابداری را استخدام نمایید که در حوزه رستوران و کافه متخصص باشد.

اشتباه رایج چهاردهم: حسابداری شما بر پایه دریافت نقدینگی است

این روش محاسبه درآمد و سود نیز بسیار رایج است. احتمالا همه چیز اعم از سود و زیان را بر اساس میزان دریافت نقدینگی محاسبه می‌کنید.

به کارگیری این روش احتمال موفقیت در رستوران داری با مدریتی کافه را به شدت پایین می‌آورد. راه حل مناسب این روش به کارگیری متدی است که در آن علاوه بر حجم فروش کلی میزان سودهی جزیی نیز محاسبه گردد. به این طریق سود حاصله از هر ثبت سفارش محاسبه خواهد شد و کنترل هزینه های مجموعه دقیق تر می‌شود.

اشتباه رایج پانزدهم: حسابرسی همه چیز ماهانه است

زمانی که حسابرسی ماهانه باشد احتمال خطا در مدرییت رستوران بالا خواهد رفت. به جای آن بهتر است روند حسابرسی هفتگی را در برنامه کاری خود بگنجانید. به این روش مقایسه قیمت ها و کنترل هزینه های واقع گرایانه تر خواهد شد.

تهیه مواد مورد نیاز رستوران

اشتباه رایج شانزدهم: به لیست مواد مورد نیاز آن طور که باید توجه نمی‌کنید

تهیه لیست مواد مورد نیاز و فراهم کردن بهترین و به صرفه ترین چیزها جزو کارهای مورد علاقه خیلی از مدیرها نیست.

با این وجود بررسی نیازمندی ها و تنظیم لیستی از مواد مورد نیاز که به صورت هفتگی تهیه شود اعدادی را در اختیارتان قرار می‌دهد که با آن قادر خواهید بود هزینه ها را هوشمندانه تر مدرییت نمایید و از میزان ریسک شکست بکاهید. حدس زدن در مدیریت موفق رستوران اصلا کاربردی نیست. همیشه باید به اعداد و ارقام اتکا نمایید.

اشتباه رایج هفدهم: وظیفه خرید لیست لوازم مورد نیاز را به کارکنان ناآشنا محول کرده‌اید

در روزهای کاری رستوران اصلا نباید بی خبر با چیزهای ناخواسته مواجه شوید از این سپردن تهیه و خرید لیست لوازم مورد نیاز رستوران به کسی که تخصص و علاقه‌ای به آن ندارد، کار اشتباهی خواهد بود.

راه حل آن این است که یک یا چند نفر از کارکنان را برای خرید لوازم و مواد اولیه مورد نیاز رستوران آموزش دهید. در قبال خرید با کیفیت بر اساس بودجه برای آنها تشویق هم در نظر بگیرید تا روند به کارگیری این استراتژی مدیریتی مثبت باشد.

اشتباه رایج هجدهم: حساب دور ریزها را ندارید

چه بخواهید و چه نخواهید رستوران و کافه دور ریز دارد. مواد غذایی فاسد می‌شوند، ضمن آماده سازی مواد اولیه روی زمین می‌ریزد و یا مشتری غذا را بر می‎گرداند. این جنبه رستوران و کافه داری اجتناب ناپذیر است اما باید راه حلی هوشمندانه برای آن داشته باشید.

راهکار دقیق این است که به صورت روزانه دور ریزها بررسی نمایید و میزان موادی اولیه که دور ریخته می‌شود در جایی ثبت کنید. همچنین در کنار دلیل دور ریز ( مثلا گذشتن تاریخ ) را نیز به صورت خلاصه یادداشت نمایید. می‌توانید حتی نظر کارکنان را هم در این مورد بپرسید.

اشتباه رایج نوزدهم: بدون پیش زمینه دقیق تصمیم گیری می‌کنید

زمانی که اعداد و ارقامی در اختیار نداشته باشید و حتی یا این اعداد صحیح نباشند، تصمیم های مدیریتی هم به روند موفقیت رستوران کمک نخواهد کرد و به این صورت احتمال شکست مجموعه بالا خواهد رفت. نهایتا تصمیم ها به جای آنکه مثمر ثمر باشند برای مجموعه شما مضر خواهند بود.

اشتباه رایج بیستم: هنوز لیست مواد و لوازم مور نیاز رستوران را با دستی می‌نویسید!

سرهم کردن لیستی از مواد و لوازم آن هم به صورت دستی می تواند پر از اشتباه خواهد بود. از طرفی دقت لازم برای مدیریت هزینه ها رستوران یا کافه را نخواهد داشت. علاوه بر آن باعث خواهد شد تا هر هفته چندین ساعت را برای تنظیم این لیست صرف نمایید.

بهترین راه کار برای آنکه لیستی دقیق و عاری از هر گونه خطا آن هم به صورت هفتگی تنظیم نمایید، این است که از نرم افزارهای ویژه مدیریت رستوران که نسخه موبایل و یا تبلت آنها هم موجود است، استفاده نمایید.

با استفاده از این نرم افزارهای قادر خواهید بود تا در لحظه هر آیتم مورد نیاز را به لیست هفتگی اضافه یا کم کنید. همچنین آن را به سیستم حسابداری خود متصل کنید تا برآوردهای مالی اتوماتیک شود.

بخش کافه بار و یا شربت خانه

اشتباه رایج بیست و یکم: به بازخوردهای باریستا یا مسئول شربتخانه رستوران توجه نمی‌کنید

قانون کلی در مدیریت این بخش این است: اگر مشتریان تمایل به نوشیدن آیتمی از منو کافه بار ندارند، آن را از لیست سرویس ها حذف نمایید. نظر باریستا یا مسئول شربت خانه بخواهید و تیپ سفارش نوشیدنی را زیر نظر بگیرید و منو خود را بر آن اساس بهینه کنید.

اشتباه رایج ۲۲: تنوع آب جو با میل اکثر مشتریان همخوانی ندارد

آب جو یکی از محبوب ترین نوشیدنی‌ها در منوی هر رستورانی است. اما امروزه تنوع مزه آن بی حد اندازه شده است. از طرفی ذائقعه مشتری‌ها هم متفاوت و بعضا خاص است. با شامل کردن مزه‌های محبوب در منو شروع کنید و با بررسی بازخورد مشتری ها مزه های تازه را به منو رستوران اضافه نمایید.

اشتباه رایج ۲۳: در منو رستوران یا کافه نوشیدنی‌های دست ساز خاص وجود ندارد

البته که باید تا آنجا که می‌توانید از طراحی منویی طولانی بپرهیزید، با این وجود مطمئن باشید که انواع آب میوه ترکیبی یا دمنوش که در لحظه سفارش آماده شود، همه چیز را برای مشتری دلپذیرتر خواهد کرد. به همین دلیل نوشیدنی های جدید را بر اساس آنچه که بین مشتریان کنونی محبوب است به منو اضافه کنید و آنهایی که طرفدار ندارد را حذف نمایید.

اشتباه رایج ۲۴ : سرو هر نوشیدنی حجم و ظرف مشخصی ندارد

برای مثال ممکن است طوری شود که مجبور باشید تا سفارش های متعدد کاپوچینو یا قهوه نیتروژنه در یک نوع فنجان برای مشتری آماده کنید. این یکی از اشتباه های مدیریتی است.

باید در بخش سرو نوشیدنی در عین حفظ تنوع، پرشن را کنترل نمایید و برای هر نوع نوشیدنی گرم و سرد ظرف مجزا در نظر بگیرید. به این ترتیب کنترل همه چیز دقیق تر خواهد شد.

اشتباه رایج ۲۵: به بازخورد های ثبت شده در شبکه های اجتماعی اصلا اهمیت نمی‌دهید

همیشه مشتری هایی هستند که از سرویس شما ناراضی خواهند بود. در دنیای دیجیتال تمام بازخوردها در شبکه های اجتماعی و سایت های نظرسنجی ثبت می‌شود. بی توجهی به این نظرات ریسک شکست در صنعتی کافه و رستوران داری را بالا خواهد برد.

باید زمان بگذارید و به تمام بازخوردهای مشتریان را مرور نمایید و روند کاری مجموعه خود را بر آن اساس تا جایی که می‌شود اصلاح کنید. همچنین تا آنجا  که می‌توانید به این بازخوردها پاسخ دهید تا میزان وفاداری مشتریان را بالا ببرید.

مدیریت موثر باید صبور، خلاق و باهوش باشد و مطمئن باشید که مشتری به همه اینها توجه خواهد کرد.  

اشتباه رایج ۲۶: هیچ آفر ویژه‌ای در منوی شما وجود ندارد!

بعد از طراحی منو اگر آن به مدت زیادی آیتم های آن را ثابت نگاه دارید در آن صورت قادر نخواهید بود تا رنج بیشتری از مشتریان را هدف گیری نمایید.

استراتژی اصولی مدیریت رستوران این است که همیشه چند غذا، سالاد و یا نوشیدنی خاص را در خارج از منو اصلی در نظر بگیرید و در بازه های  مشخصی آن را به منو اضافه نمایید.

این همه چیز را برای مشتری‌های از یکنواختی خارج خواهد کرد و می‌توانید به بالا رفتن تعداد مشتریان با پیشنهاد مشتریان کنونی به دیگران حساب باز کنید.

اشتباه رایج ۲۷: از سرویس بیرون بر استفاده نمی‌کنید

سرویس بیرون بر به تجارت با ارزش ۱۰۰ بلیون دلار تبدیل شده است و این رقم رو به رشد است. اگر رستوران و کافه خود را وارد این روند رو به رشد نکنید به احتمال خیلی زیاد درصد ریسک شکست مجموعه را بالا خواهید برد.

راحتی اولویت تعداد زیادی از مشتریان است و با توجه به این واقعیت اگر این فاکتور را چاشنی کار خود نکنید خیلی زود با شکست در رستوران داری مواجهه خواهید شد.

مدیریت کارکنان

اشتباه رایج ۲۸: کارکنان آموزش لازم را نمی بینند

کارکنان همکاران زیر بنایی شما هستند و انجام درست همه چیز در رستوران و کافه نیاز به کار تیمی خواهد داشت. بر این اساس ارزش‌ها که برای کارکرد مجموعه شما جزو مهم ترین ها هستند را مشخص نمایید و اولا آن را به کارکنان آموزش دهید و در طی کار برای کارکرد دقیق به توصیه سازنده را هم به مشتریان گوشزد نمایید.

اشتباه رایج ۲۹: استخدام کارکنان از اصول خاصی پیروی نمی‌کند

قطعا مشابه هر فضایی دگیری رستوران و کافه شما نیز فرهنگ مستقلی را برای خودش شکل خواهد داد. این فرهنگ هرچه باشد باید اطمینان حاصل کنید که کسانی که استخدام مجموعه می‌شوند با این فرهنگ کاری فصل مشترک دارند.

قبل از استخدام ارزش ها و نرم‌های مجموعه را در نظر داشته باشید و آنها را به تازه کارهای مجموعه منتقل نمایید.

اشتباه رایج ۳۰: به بازخوردهای کارکنان هیچ توجه‌ای نمی‌کنید

کارکنان کسانی هستند که ارتباط مستقیم با مشتریان خواهد داشت و آنها نسبت به اکثر کاستی های اطلاع کامل دارند. اگر به بازخورد آنها توجه نکنید در آن صورت به راهکارهای اساسی برای بهبود روند مجموعه خود توجه‌ای نخواهید کرد.

این در طولانی مدت باعث بالا بردن ریسک شکست خوردن در این کار خواهد شد. برای بهینه کردن همه چیز حتما بررسی بازخوردها و نظرات مشتریان در دستور کار مدیریت رستوران بگذارید.

اشتباه رایج ۳۱: آموزش مداوم پیوسته نیست

حتی با تجربه ها هم در این کار این اشتباه را مرتکب می‌شوند. شاید به صورت پیش فرض با خود فکر می‌کنید که کارکنان قدمی تر هر کسی که به تازگی وارد مجموعه شود را آموزش خواهد داد. اما عدم آموزش مدام پیچیدگی کار رستوران داری را بیشتر و بیشتر خواهد کرد.

به خصوص که آشپز اصلی باید با سایر کارکنان هماهنگ باشد و این همکاری یکی از مهم ترین فاکتورهای موفقیت رستوران است.

اشتباه رایج ۳۲: قوانین داخلی رستوران را جدی نمی‌گیرید

زمانی که قوانین داخلی رستوران با حساسیت اجرا نشود، همین روند کاری مجموعه را با مشکل روبرو خواهد کرد. برای موفقیت در این کار اول از همه قوانین مشخص اما کمی را تعیین کنید و ثانیا اجرایی شدن آن را در رستوران زیر نظر داشته باشید.

اشتباه رایج ۳۳: سودهی دیگر از اولویت های کاری شما نیست

چیزهای زیادی در جریان کاری رستوران اتفاق می‌افتد و ممکن است سودهی از لیست الویت های شما کنار برود. مثلا منو بخش کافه را به کلی تغییر دهید و فقط به میزان محبوبیت آیتم ها توجه کنید.

ابتدا کیفیت و سپس میزان سودهی باید در بالا ترین اولویت شما باشند و در کنترل آن حساسیت بالایی به خرج دهید. در غیر این صورت مجموعه با شکست روبرو خواهد شد.

بخش بازاریابی

اشتباه رایج ۳۴: به میل و نیاز عامه در بازه‌های زمانی مشخص توجه‌ای ندارید

الان دیگر هیچ کس با گشت گذار در شهر و مواجه شدن با رستورانی قصد رفتن به آن را نمی‌گیرد. تقریبا ۹۹درصد از افراد ابتدا در شبکه های  اجتماعی و اینترنت دنبال رستوران‌ها و کافه های جذاب می‌گردند و بعد از مطمئن شدن از کیفیت و منو خاص تصمیم به امتحان غذاها و نوشیدنی های آن را می‌گیرند.

مدیریت موفق رستوران برنامه بازاریابی را با میل زمانه منطبق می‌کند. در غیر این صورت همه چیز مسیر درستی را طی نخواهد کرد.  

اشتباه رایج ۳۵: به برگزای افتتاحیه و یا مراسم اصلا اهمیتی نمی دهید

برگزاری افتتاحیه می‌تواند یکی از قدم‌های موثر برای مدیریت موفق رستوران باشد. اما برای افتتاحیه برنامه حساب شده طراحی کنید.

همچنین یکی از درگاه های درآمدی رستوران، ظرفیت برگزاری مراسم مختلف است. برای آنکه بتوانید جشن‌های مختلف را برگزار کنید حتما لوازم ضروری را تهیه نمایید و آن را در سیستم کاری رستوران یا کافه بگنجانید.

در آخر باید گفت که میزان شکست کسب رستوران داری در حدود 60 درصد است. آنچه ذکر شد اصلی ترین دلایل شکست هستند اما ممکن است هزاران دلیل دیگر وجود داشته باشد که روند کاری شما را با مشکل روبرو کند.  همیشه هزینه مواد غذایی، بازاریابی، و خریدها همچنین بازخوردهای مجوعه را کنرتل کنید تا میزان اشتباه ها را به حداقل برسانید.  


آخرین‌های مجله
انواع استیک
انواع استیک

گوشت گاو یکی از غذاهای مورد علاقه بشر از زمان های خیلی دور است و همچنان یکی از پر مصرف ترین و پرطرفدارترین انواع گوشتها می باشد. اما برش های مختلف گوشت گاو بر چه اساسی ومنشا آن از کجا بوده است؟ یک  استیک خوب چه ویژگی هایی دارد؟ مطلب زیر توسط کارشناسی به نام اتو  Otto به انواع استیک و کیفیت و نحوه برش آن پرداخته است.

اهمیت منو
اهمیت منو

انواع وطبقه بندی منو
مزایا و معایب انواع مختلف منو
اصول برنامه ریزی منو و عوامل مورد نظر
مراحل برنامه ریزی منو
روانشناسی منو
دقت و درستی منو

هوای تازه
هوای تازه

آنچه که میتواند به عنوان یک تجربه ناخوشایند به هنگام غذا خوردن در رستوران ها شکل گیرد؛ بوی بد و ماندگاری غذا در سالن اصلی است.

فر ترکیبی رشنال مدلIcombi pro
فر ترکیبی رشنال مدلIcombi pro

دارای استاندارد جدید
فر رشنال مدل  Icombi pro یک دستگاه جدید وکارآمد است، تمامی اطلاعات مانند رطوبت، سرعت هوا و دما را بطور خودکار تنظیم می کند و به خاطر می سپارد. باز ماندن طولانی مدت درب کابینه پخت و یا استیک ضخیم تر از حد معمول را هشدار می دهد.  فر رشنال  به طور خودکار تنظیمات را اجرا و نتیجه دلخواه را با راندمان بالا تحویل می دهد. در نهایت، این همان چیزی است که فر رشنال Icombi pro  برای آن طراحی شده است!!

مشاهده همه