Habtoor

به دست آوردن مشتریان جدید بسیار خوب است، اما چیزی که رستوران را سرپا نگه می‌دارد افرادی هستند که به طور مکرر به رستوران شما می‌آیند.

راه اندازی رستوران

به دست آوردن مشتریان جدید بسیار خوب است، اما چیزی که رستوران را سرپا نگه می‌دارد افرادی هستند که به طور مکرر به رستوران شما می‌آیند. این مشتریان دائمی، علاوه بر اینکه چهره‌های آشنا هستند، مشتریان برتر و وفادار شما نیز به حساب می‌آیند. بیشتر اوقات، آن‌ها پول بیشتری نسبت به سایر مهمانان رستوران خرج می‌کنند و از تجربیاتشان در رابطه با رستوران مورد علاقه خود به دیگران می‌گویند.

حفظ مشتری در صنعت رستوران

بر اساس یک مطالعه که توسط Bain & Company انجام شد، با حفظ مشتری تنها به میزان ۵٪، سود حاصل بین ۲۵٪ تا ۹۵٪ افزایش می‌یابد. بنابراین، اگر استراتژی کسب و کار شما صرفاً بر جذب مشتریان جدید متمرکز است ممکن است فرصت ارزشمندی را از دست دهید. ما در اینجا چهار استراتژی ثابت برای حفظ مشتری ارائه می‌کنیم که باعث می‌شود مردم در مورد رستوران شما صحبت کنند و به رستوران شما بازگردند. پس با ما همراه شوید!

۱. بهبود تجربه مشتری

احتمال بازگشت مشتری برای دفعات بعدی، به اولین برداشت و همچنین تجربه او از رستوران شما بستگی دارد. نظرسنجی از مشتریان باعث می‌شود کسب و کار شما برای ارائه خدمات باکیفیت‌تر در موقعیت بهتری قرار گیرد. هنگامی که مشتریان غذا خوردن را در رستوران شما به پایان رساندند، اطمینان حاصل کنید نظراتشان را در برنامه نظرسنجی که در اپلیکیشن رستوران یا از طریق وبسایت اختصاصی قابل دسترس است، با شما در میان بگذارند.

علاوه بر این، زمانی که کارمندان در محل کار احساس ارزشمندی داشته باشند، احتمال ارائه عملکرد بهتر از سوی آن‌ها وجود خواهد داشت. اگر کارکنان شما راضی باشند، این رضایتمندی در عملکردشان نمود پیدا می‌کند و بدین گونه می‌توان خدمات مشتری را بهبود بخشید. از سوی دیگر، کارکنان غیر مشتاق می‌توانند باعث ناراحتی مشتریان شوند و حس بدی به آن‌ها منتقل کنند و مشتریان ممکن است ترجیح دهند دیگر به رستوران شما بازنگردند.

۲. آیتم های منوی فصلی را معرفی کنید

پیشنهادات متناسب با فصل را در منوی رستوران خود بگنجانید تا در یک صنعت رقابتی متمایز شوید. اگرچه یک یا دو غذای خاص در منوی شما همیشه چیز خوبی است، اما باید به خاطر داشت که گزینه‌های غذایی باید مرتباً به روز شوند. این کار به مشتریان دائمی این امکان را می‌دهد که هر از گاهی چیزهای جدید و منحصر به فرد را تجربه کنند.

پیشنهادات با مدت زمان محدود نیز با ایجاد احساس فوریت، مشتریان را تشویق می‌کند تا بیشتر از حد معمول به رستوران شما سر بزنند. همان طور که میهمانان شما یاد می‌گیرند که ممکن است فقط با تغییرات اندکی رو به رو شوند، در عین حال مشتاق خواهند بود آخرین منو را امتحان کنند. مهم است که با مهمانان خود در مورد پیشنهادات غذا و نوشیدنی جدید ارتباط برقرار کنید تا آن‌ها را با تجارت خود درگیر نگه دارید.

۳. فرایند پرداخت را آسان و راحت کنید

همان طور که فناوری نقش مهمی در صنعت غذا و نوشیدنی یا F&B ایفا می‌کند، ما همچنان شاهد محبوبیت روش‌های پرداخت بدون تماس هستیم. مطالعه «مسترکارت» در سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد که ۵۱ درصد از بزرگ‌سالان آمریکایی حداقل از یک نوع پرداخت بدون تماس استفاده می‌کنند. تنها کاری که آن‌ها باید انجام دهند این است که به سادگی کارت اعتباری یا کیف پول تلفن همراه خود را در مجاورت یک دستگاه RFID قرار دهند تا تراکنش تکمیل شود.

در همین حال، اطمینان حاصل کنید که یک سفارش آنلاین آسان و بدون وقفه ارائه می‌دهید تا مشتریان بی‌هیچ دردسری به مرحله تسویه حساب برسند. باید گزینه‌های پرداخت متنوعی برای تطبیق با انواع سلیقه‌ها وجود داشته باشد. در نتیجه، این امر منجر به رضایت بیشتر مشتری می‌شود و این افراد به سفارش از شما چه در داخل رستوران چه به صورت تحویل در محل ادامه خواهند داد.

۴. مشتریان را تشویق کنید تا به برنامه وفاداری شما بپیوندند

بدون شک، پاداش دادن به وفاداری مشتری، برای بهینه‌سازی حفظ مشتری امری ضروری است. هنگامی که با غذای مخصوص و نوشیدنی‌های منحصر به فرد خود نظر مهمانان را جلب کردید اینک وقت آن است که با تشویق آن‌ها به ثبت نام در برنامه وفاداری به آن‌ها چیزی خاص ارائه دهید تا دلایلی برای ماندن در آن‌ها ایجاد کنید.

برخی از شرکت‌ها، یک راه حل تعامل و وفاداری مبتنی بر داده ارائه می‌کنند که به رستوران‌ها کمک می‌کند تا بهترین برنامه‌های وفاداری را ایجاد کرده و داده‌های مشتری را به طور موثر مدیریت کنند. به عنوان مثال، می‌توانید در برنامه وفاداری خود یک برنامه امتیازدهی راه اندازی کنید تا بدین وسیله مشتریان را تشویق کنید تا در رستوران شما یک پیش غذا یا دسر رایگان برنده شوند. همچنین می‌توانید با مشارکت دادن مشتریان در بازی و یا چرخاندن گردونه، سرگرمی را به لحظات مهمان‌هایتان اضافه کنید.

به منظور حفظ مشتری، با ارائه انگیزه برای جذب افرادی که برای اولین بار به رستوران می‌آیند می‌توانید از برنامه وفاداری استفاده کنید یا رویدادهای ویژه و اختصاصی را کنار هم بگذارید تا مهمانان احساس خاص بودن کنند. ترجیحات مشتریان خود را درک کنید و بر اساس آن برنامه وفاداری خود را طراحی کنید.

اگر به فکر راه اندازی رستوران هستید می‌توانید از خدمات مشاوره رایگان شرکت حبتور استفاده کنید. شرکت حبتور سال‌هاست که در زمینه مشاوره راه اندازی آشپزخانه صنعتی، طراحی آشپزخانه صنعتی، تجهیزات کافه رستوران فعالیت می‌کند. همچنین می‌توانید پروژه‌های انجام شده توسط شرکت حبتور را مشاهده کنید.

our projects

برخی از پروژه‌های ما

Services

خدمات حبتور