Habtoor

11 مرداد 1399

فود کورت(Food Court)  به فضا یا محوطه ای بزرگ معمولا در مراکز خرید، مال ها یا فرودگاه اطلاق می شود که در آن مجموعه ای از رستوران های کوچک به هم پیوسته همراه با تنوع غذایی اقدام به فروش غذا می کنند. 

تاریخچه فودکورت

فود کورت(Food Court)  به فضا یا محوطه ای بزرگ معمولا در مراکز خرید، مال ها یا فرودگاه اطلاق می شود که در آن مجموعه ای از رستوران های کوچک به هم پیوسته همراه با تنوع غذایی اقدام به فروش غذا می کنند. شما بعد از سفارش غذا در یکی از محوطه های چیدمان شده غذای خود را میل می کنید.

در فود کورت ها معمولا غذاها به صورت حاضری و فست ‌فودی به فروش می رسند. در واقع فودکورت‌ها شباهت زیادی به کافه تریاها دارند. تنوع غذاهای فودکورت‌ها به اندازه‌ای است که می تواند پاسخگوی بیشتر ذائقه ها باشد.
در این غذاخوری‌ها معمولا تهیه و مدیریت سرو غذا آسان‌تر و سریعتر از رستوران‌ها انجام می‌شود. فودکورت‌ها علاوه بر سرو غذا در محل، برای منازل و محیط‌های کاری نیز غذا تهیه و ارسال می کنند.
هدف از ایجاد فودکورت ‌تهیه و سرو سریع غذاست.  در ایران تجهیزات برخی از این فودکورت‌ها مفصل تر از رستوران‌های بزرگ می باشد.

تاریخچه فودکورت
نخستین باردر سال 1971عده ای تلاش کردند فودکورتی را راه اندازی کنند، اما موفقیت آمیز نبود ولی چند سال بعد یعنی در سال 1974 در مرکز خرید پاراموس پارک در نیوجرسی مجددا راه اندازی شد و این بار با موفقیت همراه بود. هدف از راه اندازی این نوع فضای رستورانی  این بود که افرادی که برای خرید مراجعه میکنند بتوانند در همان مکان غذای سریع و مختصری بخورند و درادامه به خریدشان بپردازند. این نوع روش غذا خوردن  با استقبال زیاد مواجه گردید وانگیزه ای برای به وجود آمدن فودکورت های دیگر در سایر نقاط جهان  شد. در ابتدا مواد غذایی در فودکورت‌ها در ظروف پلاستیکی و یک بار مصرف سرو می‌شد ولی در حال حاضر از طراحی وتنوع سرویس و ظروف پذیرایی برخوردارشده است.

فودکورت در ایران
در ایران نیز چند سالی است که فودکورت‌ها راه‌اندازی شده‌اند. فودکورت‌ برج میلاد، فودکورت باشگاه انقلاب، نگین ظفر، علاالدین، مگامال، فودکورت کیش،  فود کورت هایپر استار، فود کورت راه چوبی و … جزو معروف‌ترین فودکورت‌های ایران هستند. در مرکز خرید اصفهان نیز به تازگی فودکورت بزرگ و مجهزی افتتاح شده است.
طراحی و تامین تجهیزات فودکورت از تخصص تیم حبتور می باشد. تا کنون مجموعه ما پروژه های گوناگونی را در دست داشته و به اتمام رسانده است.  از جمله می توان از فود کورت پالادیوم، فود کورت روشا، فود کورت کیش، فود کورت ارگ کرمانشاه و فود کورت مهر و ماه قم را نام برد.
تیم حبتور آماده برای انجام خدمات مشاوره، ارائه نقشه های تاسیسات، طراحی و تجهیزفودکورت  در خدمت مشتریان عزیز می باشد.

our projects

برخی از پروژه‌های ما

Services

خدمات حبتور