Habtoor

رستوران به خصوص فست فودها بخش جدا نشدنی زندگی هر روزه شده‌اند و به موازات آن تقاضا برای محیط پاکیزه و غذایی سالم رو به رشد است.

لوازم شستشوی رستوران

رستوران به خصوص فست فودها بخش جدا نشدنی زندگی هر روزه شده‌اند و به موازات آن تقاضا برای محیط پاکیزه و غذایی سالم رو به رشد است. برای آنکه در حداقل زمان قادر به تمیز تجهیزات و محیط باشید باید از موثرترین و کاربردی ترین ابزارها موجود استفاده نمایید. در این راهنما با لوازم  شستشوی رستوران به طور کامل آشنا شوید.

رستوران و به خصوص فست فودها یکی از بخش های جدا نشدنی زندگی هر روز اکثر افراد شده است. به موازت آن تقاضا برای بهداشت و تمیز کردن بخش مشتریان و آشپزخانه صنعتی بالا رفته است.

از طرفی رستوران باید سرویس را در کم ترین زمان ممکن به مشتری ارائه کند و از سوی دیگر حداکثر پاکیزگی را در تمام بخش ها رعایت نماید. با توجه به آنچه که گفته شد لوازم شست و شوی رستوران باید کاملا اختصای و با هدف کارایی روزمره مجموعه های شلوغ خریداری و در آشپزخانه صنعتی تجهیز گردند.

قانون کلی در اداره رستوران و هر نوع فست فودی این است که قبل و بعد از ساعات کاری همه چیز باید پاکیزه باشد. بنابراین هم در حین کار و هم بعد از اتمام ساعات کاری لازم است تا تمیز کاری به صورت کامل با استفاده از لوازم شست و شوی رستوران انجام شود.

زمانی که وظیفه مدیریت هر نوع رستورانی را به عهده داشته باشید در آن صورت حفظ سلامتی و امنیت مشتریان و کارکنان به رعایت اصولی بهداشت مجموعه وابسته است. اگر در فکر آن هستید که از کجا شروع نمایید و چطور اجرای برنامه شست و شوی رستوران موفق عمل کنید، در درجه اول باید با لوازم شست وشوی رستوران سنتی و قدیمی خداحافظی کنید.

الان زمان آن رسیده است که ابزارهای تخصصی قدرتمند برای برای شست و شوی مجموعه خود به کار بگیرید. در راهنمای زیر در این بلاگ مجله حبتور با انواع لوازم شست و شوی  رستوران آشنا و طرز استفاده صحیح آنها آشنا خواهید شد.

لوازم  شستشوی رستوران: ابزارهای خرد

دستمال های گردگیر یکی از ابزارهای کاربردی برای پاک کردن گرد و غبار در بدون مرطوب کردن بخش های مختلف هستند. دستمال های آنتی باکتریال که ویژه این کار هستند یکی از لوازم موثر غبار روبی در محیط آشپزخانه رستورانی به شما می‌آیند.

از دستمال های ابر روبی می توان برای شست و شوی سریع و بدون درگیر کردن سایر ابزارها استفاده نمود. همچنین استفاده از دستمال های آنتی باکتریال باعث خواهد شد تا فرآیند شست و شوی هر بخش از رستوران به خود سرعت بیشتری بگیرد. گرد و غبار گیری خشک را می توان بین ساعات کاری نیز انجام داد.

سیستم گرد و غبار گیری مرطوب میکروفایبر استفاده از سطال های مرسوم را به طور کلی حذف می‌نماید. این روش موثر تر است زیرا باعث خواهد شد تا سازماندهی بصری در هنگام کار برای مشتریان فراهم باشد و همه چیز منظم به نظر بیاید.

زمین شوی یا تی های اتوماتیک که سطل حاوی مخلوط شوینده به بخش فرچه متصل است. این مدل بر خلاف زمین شوهای سنتی کارکرد بهتری دارد و فرآیند تمیز کردن  و شست و شوی همه چیز در آشپزخانه صنعتی و یا قسمت مشتریان به شویه ای موثر تر انجام خواهد شد.

این مدل از زمین شوی به خصوص برای شست و شوی کف پوش های خاص و سخت بسیار مناسب خواهد بود. از آنجایی که محفظه حاوی مواد شوینده در این مدل جای دار است نیاز به تخلیه مداوم و شست و شوی تی حین کار وجود ندارد.

همچنین بخش سطل این مدل قابل جدا سازی است از این رو از آن می توان برای غبار روبی خشک هم استفاده نمود. به جای آنکه آلودگی را در فضا پخش کنید استفاده از تی بدون محفظه شوینده متصل به ان در چنین مواقعی بسیار کاربردی خواهد بود.

بسته به نوع کف پوش صنعتی آشپزخانه صنعتی ممکن است در بعضی مواقع نیاز به تی سنتی باشد. در این صورت از میان لوزام شست و شوی رستوران بهترین مدل برای این کار نوعی است که سطل آن چرخ یا ترولی داشته باشد. بخش هایی که به نظافت جزیی تری نیاز داشته باشند در ساعات غیر کاری رستوران می‌توان آنها استفاده نمود.

خاک اندازی با کف کاملا صاف و جارو هم ارتفاع آن: در میان لوازم شست و شوی رستوران وجود خاک انداز که کف آن کاملا صاف باشد و جارو اختصاصی کاربردهای فراوانی دارد. از آن می توان برای تمیز کردن مواد غذایی و هر چیزی که بعضا بر روی زمین می‌ریزد، استفاده نمود.

شیشه شوهای مگنتی ( وایپرهای لبه دار): از وایپرهای ویژه شست و شوی شیشه های برای تمیز کردن و برق انداختن تمام سطوح شیشه ای موجود در رستوران می‌توان استفاده نمود.

سطل زباله رستورانی: در کنار اکثر لوازم شست وشوی رستوران بودن یک زباله دان مجزا ضرروی است. سطل زباله رستورانی مرتفع است و جنس آن از ترکیب های سخت ساخته شده است. از طرفی سطل زباله رستورانی باید ظاهر بصری مناسبی و مقاومت بسیار بالایی نیز داشته باشد.

لوازم  شستشوی رستوران: ابزارهای صنعتی  

وکیوم کلینر یا جارو برقی صنعتی سطوح خشک و مرطوب:  از این دستگاه برای شست و شوی عمیق سطوح مختلف رستوران و آشپزخانه صنعتی استفاده می‌شود. جارو برقی های صنعتی بر اساس نوع کارکرد مدل های بسیار مختلفی دارند.

دستگاه  شستشوی سطوح: با وجود آنکه از تی های مختلف  برای شست و شوی رستوران استفاده می‌نمایید، در پایان هر روز و یا بازه کاری سطوح آشپزخانه صنعتی به خصوص ناحیه های اطراف سرخ کن و دستگاه های این چنیی باید عمیقا تمیز شوند.

برای این هدف لوازم شست و شوی رستوران که در رنج معمول قرار می‌گیرند، برآورده کننده این نیاز نیستند. از این رو لازم است تا با توجه به  سایز و ظرفیت مجموعه از  دستگاه اختصاصی شست و شوی سطوح استفاده نمایید.

این ابزار بهداشت مجموعه را به طرز چشم گیری ارتقا می‌دهد و کلیه میکروب و آلودگی های کف را می‌زداید. یکی از قابلیت های ویژه دستگاه کف شوی آشپزخانه صنعتی و رستورانی این است که به کف ساب مجهز هستند. از این رو شست و شوی عمیق سطوح فقط با نوع مناسب این دستگاه ممکن خواهد شد.

برای انتخاب دستگاه کف شوی مناسب آشپزخانه صنعتی موارد زیر را حتما در نظر داشته باشید:

  • متراژ فضای که باید به صورت مرتب تمیز شود، چقدر است؟ ( حتما فاصله آن را با میزها و سایر بخش های در نظر داشته باشید)
  • جنس سطحی که دستگاه کف شوی صنعتی آن را تمیز خواهد کرد. جنس کف پوش صنعتی در انتخاب درست دستگاه کف شوی اهمیت بالایی دارد.
  • باید به این توجه کنید که آلودگی بیشتر از چه بخش های منتشر می‌شود و مطابق با آن دستگاه شست و شوی صنعتی را انتخاب نمایید که ظرفیت تمیز کردن آن را داشته باشد.
  • قابلیت حرکت و پرتابل بودن دستگاه کف شو نیز از ویژگی های کلیدی است که باید آن را در نظر داشته باشید.

سیستم کارکرد دستگاه کف شوی صنعتی به این صورت است که فرچه های به صورت استوانه ای جاسازی شده اند و همین برای ظرفیت تمیز کردن را در این دستگاه بالاتر خواهد برد.

دستگاه بخارشوی

بخار شوی برای شست و شوی موثر آشپزخانه صنعتی هر رستوران یکی از بهترین ابزارهای موجود در بازار  خواهد بود. روش های سنتی شست و شوی آشپزخانه صنعتی رستوران به این صورت است که همه چیز به صورت دستی با اب و مواد شوینده پاک می‌شود. اما با به کارگیری این روش همه چیز کاملا تمیز نخواهد شد.

دستگاه بخار شوی صنعتی دقیقا برای همین هدف در نظر گرفته شده است. با استفاده از این بخار شوی می توان تمام آلودگی های موجود در روزنه ها هر سطحی را پاک نمود. شست و شو با بخار داغ برای استفاده کم تر از مواد شوینده شیمیایی در رستوران و کافه ضرروی خواهد بود. به این روش میکروارگانیسم های مرده با فشار بخار از بین می‌روند. همچنین  بعد از تمیز کردن سطوح احتمال رشد میکروب صفر خواهد شد.

یکی دیگر از فواید استفاده از دستگاه بخار شوی صنعتی این است که هزینه خرید مواد شوینده برای مجموعه رستوران و یا کافه به شدت پایین خواهد آمد. همچنین از دستگاه بخار شوی صنعتی می توانید برای میکروب ضدایی و شست و شوی چربی موجود بر روی درهای آون ها و هود استفاده نمایید. این بهداشت روند آماده سازی مواد غذایی را بالا خواهد برد و در نهایت کیفیت غذا بالاتر خواهد رفت.

ابزارهای شستشوی تحت فشار

در داخل آشپزخانه صنعتی خیلی از لوازم را نمی توان با لوازم شست و شوی رستوران که پیشتر به آن اشاره کردیم، میکروب زدایی کنید.

ابزار ایده آل برای میکروب ضدایی سطل های زباله، علایم و بخش های رفت و آمد مثل ورودی های پارکینگ را باید با ابزارهای شست و شوی تحت فشار میکروب ضدایی نمایید. از این رو در لیست لوازم شست و شوی رستوران باید لوازم شست و شوی تحت فشار مثل شلنگ های باریک با قدرت تزریق سریع را قرار دهید.

 مدیریت صحیح رستوران و کافه حکم می‌کند که همه چیز را تا آنجا که ممکن است تمیز نمایید و از باکتری ضدایی و رعایت بهداشت را در اولویت کاری خود بگذارید.

بهترین روش های شست و شوی بخش های مختلف همیشه با فراهم کردن مناسب ترین لوازم شست و شوی رستوران ممکن خواهد بود.

برای آنکه در رعایت بهداشت و تمیز نگه داشتن رستوران و کافه موفق عمل کنید لازم است تا برنامه روزانه، هفتگی و ماهانه برای میکروب ضدایی بخش های مختلف داشته باشید، و کارکنان را در انجام صحیح همه چیز و استفاده از لوازم شست و شوی رستوران همراهی نمایید.

our projects

برخی از پروژه‌های ما

Services

خدمات حبتور