Habtoor

دستگاه گرمخانه‌ غذا صنعتی یکی از تجهیزات کاربردی برای سرو سفارش‌ها در بهترین حالت ممکن و سرعت دادن به روند کار در فضای آشپزخانه صنعتی است.

دستگاه گرمخانه صنعتی

دستگاه گرمخانه‌ غذا صنعتی یکی از تجهیزات کاربردی برای سرو سفارش‌ها در بهترین حالت ممکن و سرعت دادن به روند کار در فضای آشپزخانه صنعتی است. با شناخت ویژگی‌های کلیدی این ابزار کاربردی قادر خواهید بود تا مطلوب ترین مدل را تهیه کنید.

بگذارید رو راست باشیم این غیر ممکن است که همه چیز را بعد از سفارش گرفتن در محیط آشپزخانه صنعتی رستوران طبخ کنید. باید راه‌کارهایی بیاندیشید تا بتوانید به مراحل آماده سازی سرعت ببخشید.

به همین دلیل این اهمیت دارد تا تجهیزاتی را انتخاب کنید که هم تازگی مواد غذایی را حفظ کند و هم بافت مواد را در وضعیت مطلوبی نگاه دارد. برای مثال اگر مواد غذایی ترد باشد در آن صورت مرطوب شدن آن اصلا ایده‌آل نخواهد بود.

گرم خانه صنعتی وسیله بسیار کاربردی در بخش‌های مختلف رستوران است، و مدل‌های بسیار متنوعی دارد که هر کدام پوشش دهنده یک گروه از نیازهای خاص در آشپزخانه رستورانی است.

با خواندن این راهنما قادر خواهید بود تا تجهیزات مناسب عملیات پیش سرو غذا و اینکه کدام یکی با نیاز شما همخوان است، را به درستی شناسایی کنید.

بررسی ویژگی های کلی گرمخانه غذا در آشپزخانه رستوران ها

از دستگاه‌های گرم خانه رستورانی به طور معمول در آشپزخانه‌های صنعتی و ناحیه پشتی (بخش کارکنان) استفاده می‌شود. بدنه خارجی گرمخانه غذا صنعتی از جنس استیل ضد زنگ خواهد بود که مانگاری بالایی دارد. در اغلب موارد تمرکز این دسته از تجهیزات بر روی کارکرد است و به فرم ظاهری درجه اهمیت زیادی داده نمی‌شود.

کاربرد گرمخانه صنعتی در آشپزخانه رستورانی به این صورت است  چه در محیطهای مرطوب و چه در محیط های خشک تمام سطوح کابین را گرم نگاه می‌دارند و از این طریق برای مدت قابل توجه‌ای غذا را تازه و گرم  حفظ می‌کنند.

گرم خانه صنعتی می‌تواند ابزار کاربردی برای هر نوع سرویس غذایی باشد. این دستگاه حتی در حالتی که رطوبت در فضا وجود نداشته باشد، غذا را تازه و گرم نگاه می‌دارد. اکثر گرمخانه‌های صنعتی بر روی چرخ سوار شده اند از این رو تغییر مکان و استفاده از این ابزار را در هر متراژی و هر نوع رستورانی ساده تر خواهد بود.  

بدنه خارجی خیلی از این دستگاه ها از جنس پلی اتیلن ساخته شده است همین احتمال فرسوده شدن را پایین خواهد آورد.

هر کابین تعبیه شده در دستگاه گرمخانه رستورانی، تقسیم بندی شده است که این بخش بندی کاملا قابل تغییر خواهد بود و می‌توان تقسیم بندی داخلی را بر اساس نیاز خاص خودتان تغییر دهید.

به طور معمول ظرفیت گرمخانه‌های صنعتی با توجه به فقفسه بندی‌ها داخلی آن مشخص می‌گردد. اما آنچه اهمیت دارد این است که از گرمخانه بیشتر برای چه غذایی استفاده خواهید کرد؟

اول از همه باید گفت که گرمخانه‌های صنعتی یا برقی هستند یا گازی، و حجم متفاوتی دارند. سیستم کارکرد داخلی گرمخانه‌ای که مناسب پیتزا باشد با انواع دیگر آن فرق می‌کند. برای مثال گرمخانه‌های صنعتی که به واحدهای کشویی تجهیز شده اند برای استفاده در رستوران ‌های شلوغ به همین دلیل برای حجم عملیاتی بالا مناسب هستند.

در برخی مدل‌های گرمخانه‌های صنعتی درب‌ها از جنس شیشه یا پلی‌کربنات ساخته شده‌اند. دلیل استفاده از این متریال در بدنه درب‌ها گرمخانه این است که عایق گرما هستند و از دست رفتن انرژی را به حداقل می‌رسانند.

گرمخانه‌هایی که اندازه آنها بلند باشد معمولا دو درب یکپارچه یا چهار درب در بالا و پایین آنها تعبیه گردیده است. این دسترسی را برای کارکنان به بسیار ساده خواهد کرد و مصرف انرژی را با میزان نیازهای خاص رستوران همسو خواهد کرد.

گرمخانه صنعتی: مدل وامر کانترتاپی

 گرمخانه کانترتاپی خودش انواع مختلفی دارد و سایزهای آن در بازار رنج وسیعی دارد. برخی از مدل‌ها سایز کامل دارند و اندازه برخی از آنها    ۴/۳  اندازه معمول است که حتی قابلیت پخت هم در آن تعبیه شده است.

ظرفیت گرمخانه صنعتی اغلب بر اساس لیتر مشخص می‌گردد. رنج ظرفیت آنها از ۴ تا ۱۱ لیتر متغییر است. سوپ و چیلی از غذاهایی متداول هستند که از وامرهای کانترتاپی برای تازه نگاه داشتن از این مدل از گرمخانه صنعتی استفاده می‌گردد.

برای کارایی صحیح این مدل از گرمخانه های صنعتی به مقداری آب هم نیاز دارند. اندکی آب باید در محفظه داخلی این مدل از دستگاه گرمخانه صنعتی ریخته شود تا ضمن گرم نگاه داشتن رطوبت آن دسته از غذاهایی که خشک نیستند را حفظ کند.

این مدل طوری طراحی شده است که بر روی کانترتاپ از جنس فلز یا چوب سوار می‌شود. دستگاه گرم خانه صنعتی روکانتری از طریق المنت گرمایشی  و توزیع گرما در صفحه ها و دیوارها مواد غذایی را گرم نگاه می‌دارند.

گرمخانه صنعتی مدل روکانتری هم کارکرد تمام ضد رطوبت برای مواد غذایی ترد و هم امکان گرم نگاه داشتن مواد غذایی که نیاز به رطوبت دارند با این مدل وجود دارد. لامپ های گرم نگاه دارنده غذا نیز از مدل‌های گرمخانه صنعتی قرار می‌گیرد که برای تازه نگاه داشتن انواع سفارش‌های آماده سرو از آنها استفاده می‌گردد.

از این مدل می‌توان برای گرم نگاه داشتن انواع مواد سرخ کردنی مثل مرغ و غذاهای دیگر قبل از سفارش استفاده کرد. همچنین به دلیل آنکه فضای قرار گیری آن محدود است در قسمت‌های مختلفی به سادگی می‌توان از این مدل دستگاه گرمخانه رستورانی استفاده کرد.

گرمخانه صنعتی مدل کانترتاپ‌های به قفسه های که غذا را گرم  نگاه می‌دارند تجهیز شده است. در حالی که همه چیز را در دمای مناسب سالم نگاه می‌دارد.

هر دو نوع مدل کانترتاپ و Drop-in  دارند. فرم انها اغلب مستطیل است و برخی از این نوع از دستگاه های گرمخانه فرم منحنی نیز دارند. جنس کانترتاپ‌های به طور معمول از فلز، سنگ و یا شیشه است. گرمخانه‌های کانترتاپ یا از سایز کامل یا با پن‌های کوچک تر ساخته شده است که باید برای گرم شدن آن از به آن آب هم اضافه گردد. آب گرم می‌شود و انرژی گرمایی آن به مواد غذایی منتقل می‌گردد.

در زیر مجموعه گرمخانه صنعتی دستگاه‌های زیادی قرار می‌گیرند. برای مثال چراغ‌های وارمر غذا و دستگاه گرم کننده انواع چیپس و غذاهای سرخ شده و دستگاه وارمر سوپ از انواع گرمخانه‌ها هستند.

گرمخانه غذا: مدل ماکروویو صنعتی

نوع دیگری از گرمخانه‌های صنعتی، ماکروویو رستورانی است. البته که این ابزار در دنیای رستوران دارها آنچنان شناخته شده نیست. دلیل آن این است که باور عامه بر این اساس استوار شده است که غذا حتما باید در لحظه آماده شود.

اما جریان کاری در آشپزخانه‌های صنعتی اندکی با آنچه در ذهن عوام است متفاوت است. باید برای آنکه همه چیز در به موقع و به درستی پیش برود لازم است تا گرمخانه صنعتی هم به خط کاری آشپزخانه اضافه گردد که با توجه به نوع نیاز می‌توان از ماکروویو صنعتی استفاده هم استفاده نمود.

این هم مشتری را راضی نگاه می‌دارد و کیفیت غذا را در ایده آل ترین شرایط قبل از تحویل به مشتری حفظ خواهد کرد. در دسته بندی گرمخانه صنعتی ماکروویو خو سه نوع کاربری دارد که آنها شامل ظرفیت کم، ظرفیت متوسط و نوع صنعتی برای حجم بالای کاری ( مثل استفاده آنها در تجهیزات آشپزخانه هتل و یا حتی بیمارستان‌ها است)

قانون کلی است است که هرچه وات دستگاه بالاتر باشد سرعت گرم کردن در آن بالاتر خواهد رفت. خیلی از مدل‌های طوری ساخته شده‌اند که قابلیت برنامه ریزی نیز در آنها گنجانده شده است.  با استفاده از این قابلیت آماده کردن انواع مواد ساده تر می‌شود و روند آن سرعت می‌گیرد.  

دستگاه گرمخانه غذا صنعتی: مدل کابینتی

این مدل از گرمخانه ها طوری طراحی شده است که مواد غذایی را در دمای ۱۴۰ تا ۱۶۰ درجه فارنهاید نگاه دارد. از این مدل به طور معمول برای موارد مصرف که به زمان کوتاه‌تری برای گرم ماندن نیاز دارند بهترین کاربرد را دارد.

برخی از انواع همین مدل رنج گرمایی بالاتری نیز خواهد داشت. برای مثال رنج برخی از آنها از ۱۸۰ درجه فارنهاید شروع می‌شود و بالاتر می‌رود. هرچه رنج دمایی بالاتر برود امنیت حفظ سلامتی مواد غذایی هم بالاتر خواهد رفت. از طرفی برای مدت طولانی تری می‌توان هر نوع مواد غذایی را نگه داری کرد.

دستگاه گرمخانه صنعتی مدل کابینتی در سایزهای مختلف با طراحی ظاهری متنوع در بازار وجود دارند. که با توجه به متراژ فضا موجود و نوع چیدمان آشپزخانه صنعتی هر کدام که مناسب فضا باشد را می‌توان تهیه کرد.

دستگاه های گرمخانه از جنس استیل ضد زنگ، آلومینیوم با کامپوزیت از هر دو ساخته می‌شود.

دستگاه گرمخانه خمیر نان  

در رستوران، کافه‌ و قنادی‌هایی که نان و یا شیرینی تازه تهیه می‌شود این نوع از دستگاه گرمخانه‌ای یکی از کاربردی ترین تجهیزات است. به این دلیل که دمای آخرین استراحت خمیرهای نان و برخی از خمیرهای مخصوص شیرینی پزی باید از دمای آشپزخانه بالاتر و به دمای پخت نزدیک باشد.

دستگاه گرمخانه خمیر نان یکی از تجهیزات آماده سازی انواع خمیر است. نحوه کارکرد آن به این صورت است که از کف انرژی گرمایی را به بالا انتقال می‌دهد. قسمت پایینی صفحه‌های المنت دار تجیهز شده است و با اضافه کردن آب به داخل محفظه گرما آب را به بخاز تبدیل می‌کند و آن را در داخل کابین پخش می‌کند. از این دستگاه می‌توان برای آماده کردن نان، دنات و کروسانت و انواع دیگر نان و شرینی استفاده کرد.

دستگاه گرمخانه غذا صنعتی: مدل درآوری

این مدل به فضای زیادی نیاز ندارد و در داخل بدنه کانتر تاپ‌ها جاسازی می‌گردد. از آن می‌توانید به سادگی برای گرم کردن و گرم نگاه داشتن مواد غذایی مختلف استفاده کنید. درآورهای گرمخانه‌ای خود مدل ایستاده ( بدون نیاز به کانتر مجزا) یا مدلی که باید الزاما آن را جاسازی کرد تقسیم می‌شود. با توجه به متراژ فضا موجود می‌شود می‌توان یکی را برای چیدمان آشپزخانه صنعتی در نظر گرفت.

در مدل هایی که در بدنه کانتر تاپ جاسازی می‌شود بعضا سیستم کنترل رطوب هم در نظر گرفته شده است. چنین ساختار طوری خواهد بود تا کیفیت غذا و تازگی آن را در بالاترین حد ممکن حفظ کند.

این مدل یکی از بهترین محفظه‌های برای تازه نگه داشتن انواع نان تازه است. این امکان در این مدل گرمخانه صنعتی وجود دارد که هر درآور را بر روی دیگری سوار شود تا از حداقل متراژ و  فضا برای جاسازی آن استفاده شود. پنل کنترل درآورهای گرمخانه‌ای از ترموستاتیک کنترلی خواهد بود.

دستگاه گرمخانه غذا صنعتی: مدل صفحه ای

این نوع از وامرها ورمیز هستند و به طور معمول جنس آنها از سنگ یا آلومینیوم است.  المنت‌های در داخل و کف هر قفسه قرار دارند و غذا را با انتقال گرما از ناحیه اتصال گرم نگه می‌دارند. دستگاه گرمخانه غذا صنعتی مدل قفسه‌ای یا قابل حمل و نقل دارند یا فرم جایگذاری آنها  Drop- in است.

گرمخانه‌های رستورانی مخصوص فروش

در قسمت رابط بخش فرات و بک و ناحیه تجهیزات آشپزخانه صنعتی رستوران‌ها از مدل‌هایی از دستگاه گرمخانه صنعتی استفاده می‌گردد که قسمت خارجی آن از جنس شیشه باشد. به صورت هم مشتری‌ها و هم کارکنان می‌تواند در هر لحظه محتویات داخل را ببینند و بر اساس آن سفارش بدهند و برای مشتری آن را سرو نمایند.

دیسپلی‌های گرم خانه‌ای

این دسته از تجهیزات گرم خانه‌ای امکان دیدن شدن غذا را در محفظه دارند.  این به خصوص برای مشتریان یکی ویژگی مهم طلقی خواهد شد. اما باید گفت که حتی از برخی از این مدل‌ها می‌توان در بخش پشتی و آشپزخانه صنعتی رستوران هم استفاده کرد.

یکی از پرکاربرترین مدل‌های دیسپلی گرم خانه، دیسپلی هات داگ است که با حفظ دمای مطلوب باعث می‌شود که حجم فروش اصلا پایین نیاید. از طرفی نوع طراحی آنها طوری است که می‌توان از آنها هم بر روی مدل‌های مختلف کانترتاپ‌ها و هم سطوح دیگر استفاده کرد.

این نوع از گرمخانه‌ها با استفاده از المنت‌های جاسازی شده در کف یا دیوارها یا ترکیبی از دو، گرما را به داخل منتقل می‌کنند و برای مثال دیسپلی‌های پیتزا و دنات هر دو از زیر مجموعه های دستگاه های گرمخانه‌های صنعتی هستند. با توجه با ماهیت کانسپت کترینگ طراحی دستگاه‌ گرمخانه صنعتی مناسب آن هم متفاوت خواهد بود. از این رو باید مدل‌های در لیست تجیهزات مورد نیاز کترینگ قرار بگیرید که پاسخ گوی نیازهای خاص آن باشد.

میز بخار

از میز بخار برای داغ نگاه داشتن مواد غذایی مختلف استفاده می‌شود. این مدل به خصوص در  سرو به فرم بوفه یا سلف سرویس بسیار مناسب خواهد بود.

گرمخانه صنعتی: وارمر کترینگ و بوفه

وامر بوفه یکی از ابزارهای کاربردی است که با آن می‌توان اقلا م پرفروش کترینگ را در طور زمان سرویس کاملا تازه و گرم نگاه داشت. همچنین از کاربردهای دیگر این مدل از وامرها زمانی خواهد بود که سرو غذا به صورت بوفه‌ای و یا سلف سرویس است. این نوع وامر از تجهیزات مورد نیاز هتل‌ها نیز هست.

 گرم خانه‌های غذا یکی از رابط‌های کاربردی در خط آماده سازی انواع غذاها است. با تجهیز کردن آشپزخانه صعنتی به یکی از انواع آن می‌توانید کاراریی را در محیط به حداکثر برسانید. 

our projects

برخی از پروژه‌های ما

Services

خدمات حبتور