Habtoor

محفظه‌های غذا به عنوان یک گزینه تحویل غذا به طور فزاینده‌ای محبوب شده‌اند. در این مقاله به چگونگی عملکرد آن‌ها خواهیم پرداخت. به طور کلی می‌توان گفت، مشتریان غذا را از رستوران‌های مورد علاقه خود سفارش می‌دهند و می‌توانند آن را از یک محفظه نگهدارنده تحویل بگیرند.

محفظه نگهدارنده غذا

محفظه‌های غذا به عنوان یک گزینه تحویل غذا به طور فزاینده‌ای محبوب شده‌اند. در این مقاله به چگونگی عملکرد آن‌ها خواهیم پرداخت. به طور کلی می‌توان گفت، مشتریان غذا را از رستوران‌های مورد علاقه خود سفارش می‌دهند و می‌توانند آن را از یک محفظه نگهدارنده تحویل بگیرند.

محفظه‌ نگهدارنده غذا چیست؟

از آنجایی که صنعت غذا و رستوران داری تحت تاثیر همه‌گیری کووید قرار گرفت، به منظور حفظ بقاء از حالت فیزیکی به حالت دیجیتال تبدیل شد. طبق تحقیقات و بررسی‌های انجام شده، ساز و کار رستوران‌ها به سرعت در حال تغییر و تحول است. در واقع پیش از دوران تاریک کرونا، مجهز بودن رستوران‌ها به تکنولوژی‌های پیشرفته صرفا یک گزینه‌ی تجملاتی و غیر ضروری به شمار می‌رفت. به گفته‌ی انجمن ملی رستوران‌ها، همه گیری ویروس کرونا ناقوس مرگ را برای بیش از ۱۱۰.۰۰۰ غذاخوری در ایالات متحده به صدا در آورد.

امروزه همان فناوری به شدت ضروری شده و تقریبا در میان همه رستوران‌ها همه‌گیر و گسترده شده است و حتی مشاغلی که سرسختانه در تلاش بودند تا به همان روش‌های قدیمی خود ادامه دهند نیز به ناچار در این مسیر قرار گرفتند.

بنابراین در روزگاری که رعایت فاصله اجتماعی بسیار ضروری بود، مجهز شدن رستوران‌ها به سیستم‌های سفارش و تحویل غذای آنلاین، سفارش غیر حضوری، سفارش و تحویل غذا در ماشین یا همان drive-thru، سفارش غذا با یک کلیک در وبسایت و سیستم Grab and Go برای وقتی که زمان کمی دارید، منجر به کاهش تعاملات میان مشتریان و کارکنان رستوران‌ها و به حداقل رساندن آن شد.

با این حال برخی رستوران‌ها دست از تلاش بر نداشته‌اند و به یک تکنولوژی دست یافته‌اند که ادعا می‌کند این تعاملات را به صفر می‌رساند. این امر با حضور محفظه نگهدارنده غذا یا اصطلاحا کمد غذا میسر شده است.

تحولی بزرگ در روش تهیه و نگهداری غذا

پس از آن که مشتریان، سفارش خود را نهایی می‌کنند، کارکنان رستوران سفارش مشتری را درون این محفظه‌ها قرار می‌دهند. محفظه‌ها غذا را در دمای مناسب نگهداری می‌کنند تا هنگامی که زمان تحویل فرا رسید وضعیت خوبی داشته باشد. غذا به کمک یک کد توسط خود مشتری یا مامور تحویل غذا از محفظه خارج می‌شود. محفظه‌ها می‌توانند با پاسخ به یک پیام متنی یا اسکن یک کد QR باز شوند تا هرگونه تماس را نیز به حداقل برسانند.

کمدهای غذا شباهت زیادی به همه‌ی کمدهای دیگری دارد که در فروشگاه‌ها، آپارتمان‌ها و یا محله‌ها دیده‌اید. دما و سایز این محفظه‌ها می‌تواند متغیر باشد. برای نگهداری غذا در دمای مناسب، مجهز به هر دو سیستم گرم کننده و سرد کننده هستند تا متناسب با نوع غذا آن را در دمای مناسب نگه دارند.

در انواع پیشرفته‌تر آن‌ها نور فرابنفش به کار می‌رود تا میکروارگانیسم‌ها را از بین ببرد. اهمیت تجربه غذاخوری دیجیتال برای مشتریان را می‌توان از گزارش Deloitte در دسامبر ۲۰۲۱ متوجه شد، که بر اساس آن ۶۴ درصد از پاسخ دهندگان اظهار داشتند نمی‌توانند به عادت غذا خوردن قبل از کووید برگردند و ۶۱ درصد افراد حداقل یک بار در هفته از بیرون غذا می‌گیرند. 

اشکال اولیه‌ محفظه های غذا

قدمت محفظه‌های نگهداری غذای امروزی را می‌توان به سیستم‌های غذاخوری خودکار در قرن ۱۸ و ۱۹ میلادی نسبت داد. به زبان ساده، این سیستم‌ها غذاهای فست فود می‌فروختند که با استفاده از دستگاه‌های فروش خودکار، غذا و نوشیدنی سرو می‌کردند. اولین دستگاه‌های سیستم اتومات یا خودکار، درسال ۱۸۹۵ در برلین، آلمان افتتاح شد.

نام این رستوران Quisisana بود و شعباتی در قسمت‌های زیادی از اروپای شمالی داشت. مجوز این تکنولوژی به Joseph Horn و Frank Hardart داده شد. در سال ۱۹۰۲ هورن و هاردارت اولین غذاخوری اتوماتشان در آمریکا را در فیلادلفیا راه اندازی کردند و تا اواسط قرن بیستم این کمپانی بیش از ۱۰۰ غذاخوری اتومات در نیویورک و نزدیک به ۵۰ دستگاه در فیلادلفیا داشت.

اولین مغازه هورن و هاردارت در سال ۱۹۱۲ افتتاح شد و این فروشگاه‌های زنجیره‌ای به سرعت فرمول موفقیت خود را کشف کردند. مشتریان برای خرید از دستگاه‌های اتومات، به صندوقدار اسکناس می‌دادند و در ازای آن نیکل دریافت می‌کردند و به این صورت می‌توانستند با استفاده از سکه نیکل از دستگاه خرید کنند. با وارد کردن سکه نیکل به داخل دستگاه، صفحه نمایشگر دستگاه موارد قابل انتخاب را نشان می‌داد و به این صورت افراد می‌توانستند غذای مورد علاقه خود از جمله پای گیلاس، بشقاب گوشت، پوره سیب زمینی و دیگر موارد متعدد داخل منو را انتخاب کنند.

جدا از اینکه این نوع تجربه غذاخوری به مشتریان حس راحتی می‌داد، یک کارکرد اجتماعی نهفته نیز در آن وجود داشت. سالن غذاخوری محیطی عمومی داشت و این سبک پذیرایی از مهمانان باعث شده بود که به دلیل معاشرت و مراوده مشتریان با یکدیگر، بسیاری از آن‌ها از انزوا در بیایند و مرزها شکسته شود و افراد با یکدیگر تعامل داشته باشند. هورن و هاردارت اولین رستوران زنجیره‌ای در نیویورک بود که قهوه تازه دم را به ازای یک نیکل برای هر فنجان به مهمانان خود ارائه می‌داد.

با این حال غذاخوری اتومات هورن و هاردارت نتوانست موفقیت خود را حفظ کند. در ابتدا هدف از این ایده کاهش نیروی انسانی و هزینه‌های آن بود، اما آنچه در واقعیت محقق شد استخدام کارکنان زیادی بود تا غذاها را آماده کنند و در ماشین‌های اتومات قرار دهند، ظروف را بشورند و…

اتومات‌های هورن و هاردارت، به علت بد رفتاری با کارمندان خود در پس دستگاه‌های خودکار، با مشکلات قابل توجهی مواجه شدند و در نهایت در دهه‌ی ۷۰ میلادی محبوبیت اتومات‌ها رو به زوال رفت. پس از آن رستوران‌های فست فود مانند کی اف سی و مک دونالد با منوهایی محدود اما با یک طعم قابل تشخیص وارد بازار شدند. همزمان با این رستوران‌های زنجیره‌ای، ذائقه افراد به سمت غذاهای سبک‌تر کشیده شد.

همچنین به دلایل اقتصادی، افراد اکثرا ترجیح دادند در خانه غذا درست کنند و به محل کار خود ببرند. آخرین شعبه‌ی هورن‌اند هاردارت در سال ۱۹۹۱ در نیویورک بسته شد. Eatsa یک رستوران زنجیره‌ای در سانفرانسیسکو با به‌کارگیری از تکنولوژی‌های پیشرفته، همین روش را مجددا امتحان کرد، اما آن نیز در سال ۲۰۱۹ به شکست منجر شد.

محفظه های نگهداری غذا چگونه کار می کنند؟

بیایید به نحوه عملکرد آن‌ها نگاهی بی‌اندازیم.

مشتریان می‌توانند به صورت آنلاین از طریق وبسایت رستوران یا اپلیکیشن‌های سفارش غذا با استفاده از تلفن همراه خود غذای مورد علاقه خود را سفارش دهند و غذای آماده را از محفظه‌ نگهدارنده غذا تحویل بگیرند. آن‌ها همچنین می‌توانند در قسمت صندوق و یا کیوسک رستوران سفارش خود را ثبت کنند.

با توجه به نحوه سفارش‌دهی مشتریان، هنگامی که غذا آماده می‌شود، مشتریان به کمک یک پیامک از آن مطلع شده و می‌توانند بسته‌ی خود را تحویل بگیرند و یا اگر بخواهند غذا را از خود رستوران دریافت کنند، به محض آماده شدن اطلاعات آن در یک تابلوی دیجیتال نمایان می‌شود.

رستوران‌ها برای نحوه‌ی باز کردن محفظه‌ها توسط مشتری، رویکردهای متفاوتی اتخاذ کرده‌اند، از جمله استفاده از یک نمایشگر لمسی و یا دستگاه‌های پین پد. یک کد در مرحله سفارش‌دهی به مشتری داده می‌شود که آن‌ها می‌توانند با استفاده از همان کد درب محفظه‌ها را باز کنند. همچنین می‌توانند با اسکن کردن یک کد QR و یا ارسال یک پیامک درب محفظه‌ها را باز کنند.

تنها کاری که مشتریان یا ماموران تحویل غذا باید انجام دهند این است که با تلفن همراه خود کد را اسکن کنند تا به محفظه درست دسترسی پیدا کنند. این شیوه باعث می‌شود در سفارشات مشتریان اشتباهی صورت نگیرد و در کمترین زمان ممکن غذا به دست مشتری برسد. غذا برای مدتی داخل کمد می‌ماند و به همین صورت سفارشات زیادی در طول روز ثبت و تحویل داده می‌شوند.

برای آن که مدت زمانی که مشتریان در رستوران منتظر می‌مانند را کاهش دهیم یا از تجمع افراد در مقابل درب رستوران جلوگیری کنیم، می‌توانیم به مشتریان زمان دقیقی برای تحویل غذا ارائه دهیم تا دقیقا در آن ساعت مشخص در رستوران حاضر شوند و سفارششان را دریافت کنند.

محفظه‌ها در ردیف‌هایی مرتب و روی یکدیگر چیده می‌شوند و کارکنان رستوران در طول روز آن‌ها را پر می‌کنند.

سایز و اندازه این محفظه‌ها با توجه به حجم نیاز و مصرف رستوران تعیین می‌شوند. برای مثال چهار سال پیش کمپانی بزرگ قهوه و دونات DUNKIN از محفظه‌هایی با حجم زیاد استفاده می‌کرد که در آن در حدود دوازده عدد دونات نگهداری می‌شد. همچنین کمپانی Box O’ Joe می‌تواند همزمان ۱۰ کاپ قهوه را سرو کند.

مزایای استفاده از محفظه های غذا

۱. در این روش اشتباهات کمتری صورت می‌گیرد و ابهامات را کاهش می‌دهد. با وجود آن که سفارش دهی آنلاین به نظر کاری آسان می‌آید اما گاهی اوقات ممکن است اشتباهاتی مثل جا به جا شدن غذای مشتریان رخ دهد و ماموران تحویل غذا، سفارش اشتباهی را به دست مشتری برسانند. مشتریان ناراضی که سفارش اشتباه به دستشان رسیده ممکن است در شبکه‌های اجتماعی و نظرسنجی‌ها، نظرات منفی دهند و این خبر بسیار بدی برای رستوران است. راهکار کاربردی محفظه‌های غذا برای به حداقل رساندن این مشکلات، استفاده از کدهای مخصوص و حفاظت شده است تا مشتریان به قفسه اشتباه دسترسی پیدا نکنند و از هرگونه دزدی و دردسرهای دیگر جلوگیری شود. 

۲. محفظه‌ها منبع داده‌های حیاتی و مهم هستند چرا که اطلاعات مهمی از جمله زمان انتقال سفارش به محفظه و تحویل غذا به مشتری را در اختیار رستوران می‌گذارند. این محفظه‌ها به طور مستقیم به دستگاه POS رستوران متصل‌اند و تمامی اطلاعات مربوط به تحویل غذا را به سرعت فراهم می‌کنند تا در جریان کاری کارکنان وقفه‌ای به وجود نیاید. در نهایت این امر باعث می‌شود ابهامات از بین برود و صاحبین رستوران زمان دقیق برداشتن غذا از محفظه توسط مشتری و مدت زمانی که غذا در آن مانده است را به طور دقیق متوجه شوند. در مجموع داده‌های گزارش شده می‌توانند برای فرایند تحویل غذا، مطلع‌سازی مشتریان از زمان آماده بودن سفارش و به طور کلی بهبود خدمات سرویس دهی، بسیار کارآمد باشند. 

۳. غذای خوش طعم‌تر. اگر مشتری یا ماموران تحویل دهنده غذا دیر بجنبند، ممکن است غذا مانده و یا سرد شود. با توجه به مطالعاتی که صورت گرفته است، از هر ۵ مشتری ۳ نفر عنوان کرده‌اند که توقع داشتند کیفیت غذایی که از رستوران می‌گیرند و به خانه می‌برند و یا درب منزل تحویل می‌گیرند مانند غذایی باشد که در رستوران میل می‌کنند. به هر حال سرو کردن غذای مانده برای مشتری تاثیر منفی بر شهرت رستوران دارد و می‌تواند بازخوردهای منفی در فضای مجازی داشته باشد. محفظه‌ها، غذا را در دمایی مناسب نگه می‌دارند. در این روش، به کمک مسیریاب و جی پی اس‌ها، رستوران‌ها قادرند غذا را در لحظه رسیدن مشتری آماده کنند. پیام‌های اطلاع‌رسانی در ارتباط با رسید مشتری، مراحل آماده سازی و پخت کامل غذا، همگی در جهت آن است که مشتری بتواند زمان دقیق رسیدن به رستوران و تحویل گرفتن غذا را مشخص کند. 

۴. جلوگیری از اتلاف فضا. مدیریت و نگهداری سفارش‌های خارج از رستوران، فضای زیادی از رستورانتان را اشغال می‌کند، چرا که حضور ماموران تحویل غذا و مشتریانی که برای تحویل گرفتن غذایشان آمده‌اند، می‌تواند شلوغی و هرج و مرج زیادی در داخل و خارج رستوران به وجود آورد. این امر ازدیاد جمعیت بیهوده و عدم رعایت فاصله اجتماعی را در رستورانتان به همراه دارد. مدیریت فضا به خصوص در Ghost Kitchens (رستوران‌هایی که فقط غذای بیرون بر سرو می‌کنند) که به دلیل نداشتن فضا برای نشستن مساحت زیادی ندارند، بسیار سخت است. محفظه‌ها، فضای زیادی نمی‌گیرند و می‌توانند در یک مکان مناسب و قابل دسترس برای مصرف کنندگان نصب شوند.

انقلاب محفظه ها در روش تحویل غذا

۱. زمان انتظار کمتر: با وجود کارمندانی که به صورت دستی سفارش‌های بیرون بر را توزیع می‌کنند قطعا اشتباهات کمتری رخ می‌دهد. اما ممکن است با زیاد شدن تعداد سفارشات، خطاهای انسانی نیز بیشتر شوند. مدیریت کردن غذاهای بیرون بر توسط کارمندان، نیاز به زحمت و زمان زیادی دارد و مشتریان باید در صف‌های طولانی منتظر بایستند تا سفارش خود را دریافت کنند. هر چه این انتظار کشیدن طولانی‌تر شود، به همان اندازه مشتری ناراضی‌تر و عصبانی‌تر خواهد شد. از طرف دیگر، محفظه‌ نگهدارنده غذا به مشتریان امکان دسترسی در لحظه به سفارش‌هایشان را می‌دهد. همچنین این امکان وجود دارد که مشتری در هنگام ثبت سفارش ساعت دلخواه خود را برای گرفتن غذا از رستوران وارد کند و هنگامی که غذایش آماده شد با دریافت یک پیامک مطلع شود. 

۲. بهینه‌سازی منابع انسانی: وجود این محفظه‌ها به خصوص برای رستوران دارانی که با مشکل کمبود نیروی انسانی مواجه‌اند، بسیار کارآمد است. به کمک سیستم گرمایشی و کیوسک‌های لمسی، در دورهام، کارولینای شمالی، Righteous Chicken و Rise Southern Biscuits با حذف هزینه‌های نیروی انسانی درآمد خود را افزایش دادند. در حالی که غذاخوری‌های قدیمی در حدود ۲۵٪ از فروش خود را به حقوق کارمندان اختصاص می‌دهند، رستوران Rise در شعبه‌ی دورهام خود در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۱ این عدد را به ۱۸ درصد رساند و حتی مشاهده شد که کاهش ۱۶ درصدی نیز پیدا کرده است.

۳. منبع درآمد اضافی: بازگشت پرقدرت محفظه‌های غذا به صنعت رستوران داری، همزمان با همه گیر شدن ویروس کرونا اتفاق افتاد. همان‌طور که به خاطر دارید، در دوران قرنطینه خیلی از رستوران‌ها به اجبار بسته شدند. در همین حین ماشین آلات و دستگاه‌های تولیدکننده غذا به طور خودکار و مداوم کار می‌کردند و برای صاحبین رستوران‌ها درآمد حاصل می‌کردند.
این دستگاه‌ها به طور ۲۴ ساعته حتی زمانی که رستوران بسته بود نیز فعالیت می‌کردند که این امر مزیتی بزرگ برای مشتریان به حساب می‌آمد، به ویژه آنان که علاقه داشتند نیمه شب غذا میل کنند. کارکنانی که در دوران پاندمی از کار بی‌کار شده بودند نیز دوباره استخدام شدند تا پا به پای این دستگاه‌ها کار کنند. در شرایط عادی، محفظه‌ نگهدارنده غذا با فراهم آوردن امکان سرو حتی پس از ساعت کاری، به درآمد رستوران می‌افزایند. 

۴. اطمینان بیشتری به مشتریان می‌دهد: درست در زمانی که غذا آماده شده و به داخل محفظه گذاشته می‌شود، مشتری از آن با خبر می‌شود، در نتیجه مشتری دیگر نگران به موقع آماده شدن و اینکه غذا چه مدت در محفظه مانده است نخواهد بود. همچنین مشتری دیگر نگران اینکه بسته‌اش با شخص دیگری جا به جا شود یا اشتباهی در سفارشش به وجود بیاید نخواهد بود. محفظه‌ها با مجهز بودن به سیستم امنیتی قوی که تنها با کد مخصوص باز می‌شود، به مشتری اطمینان می‌دهد که شخص دیگری بدون داشتن رمز به سفارشش دسترسی نخواهد داشت. کلیه فرایند سفارش تا تحویل غذا با وجود محفظه‌های غذا بسیار آسان شده و به این ترتیب مشتری تجربه خوبی از رستوران کسب می‌کند و به طور مرتب به رستورانتان سر خواهد زد.

استفاده برندهای بزرگ از محفظه های غذا

KFC در سال ۲۰۲۰ برای اولین بار در ژاپن در ۴ عدد از شعبات خود محفظه‌ نگهدارنده غذا را معرفی کرد. مشتریان از طریق تلفن همراه سفارششان را ثبت کرده و هزینه آن را پرداخت می‌کنند. کارکنان رستوران، غذای آماده را داخل محفظه‌ها می‌گذارند. حال زمان آن است که مشتری با استفاده از کد مخصوصی که برایش فرستاده شده است قفسه را باز کرده و بسته‌ی خود را بر دارد. این محفظه‌ها در دو دمای سرد و گرم می‌توانند انواع غذا و نوشیدنی را نگه دارند.

این رستوران شعبات مشابهی در روسیه نیز راه اندازی کرد. در این رستوران که به آن «رستوران آینده» می‌گویند، یک ربات غذای آماده را داخل محفظه می‌گذارد که به کمک یک کد توسط مشتری باز می‌شود، پرداخت هزینه سفارش با استفاده از کارت اعتباری یا سیستم تشخیص چهره صورت می‌گیرد.

فست فودهای Smashburger و Burger King نیز به رستوران‌های جدیدشان این گزینه را اضافه کردند. محفظه‌های گرمکن Rise Southern Biscuits و Righteous Chicken که قبل‌تر به آن‌ها اشاره شد، اتاقک‌هایی شیشه‌ای هستند که روی یکدیگر قرار گرفته‌اند. هر اتاقک مجهز به سیستم گرمایش مخصوص به خودش است که غذا را تا حتی پس از ۱ ساعت از زمان آماده سازی، گرم نگه می‌دارد.

برخی از فست فودهای معروف حتی پیش از شیوع ویروس کرونا به محفظه‌ نگهدارنده غذا مجهز بودند، برای مثال Dunkin در نوامبر سال ۲۰۱۸ رستوران زنجیره‌ای محفظه‌ نگهدارنده غذا را امتحان کرد. در نهایت Dunkin تصمیم گرفت از این محفظه‌ها در شهر شلوغی مانند نیویورک استفاده کند.

سه تامین کننده برتر محفظه های نگهداری غذا

۱. Panasonic:

به کمک تکنولوژی کانکت پاناسونیک، مشتریان می‌توانند سفارش خود را در زمان دلخواه از رستوران مورد نظرشان تحویل بگیرند. با استفاده از سخت‌افزار اختصاصی برای نگهداری بسته‌ها، فضایی که رستوران در آن قرار دارد از هر گونه آلودگی محافظت می‌شود. با استفاده از محفظه‌های پاناسونیک می‌توانید همان‌طور که قبلا گفته شد، با حفظ فضای رستورانتان درصد فروش را بالا ببرید. 

۲. Grubbrr:

با استفاده از این محفظه‌ها، مشتریان از فاصله دور سفارش خود را ثبت کرده و در زمان مد نظرشان آن را تحویل می‌گیرند. 

۳. Hatco:

انواع مختلفی از این برند وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به مدل‌های pick-up pod ,countertop lockers ,floor-mount lockers ,and built-in lockers اشاره کرد. ساز و کار این برند نیز درست مانند چیزی است که قبل‌تر گفته شد. این محفظه‌ها مجهز به سیستم گرمایشی با دماهای پیش فرض و قابل تنظیم هستند که می‌توانند غذا را تا دمای ۱۵۰-۱۸۰ درجه فارنهایت نگهداری کنند و همچنین می‌توانند غذا را برای ۴۵ دقیقه درون خود نگه دارد.

محفظه‌های نگهدارنده پیتزا شامل یک صفحه لمسی برای مشتری و کارمندان رستوران دارد، کارکنان رستوران با قرار دادن پیتزا در محفظه نام و کد سفارش مشتری مربوطه را وارد می‌کنند و مشتری با وارد کردن کد شخصی خود درِ محفظه را باز کرده و بسته‌ی خود را تحویل می‌گیرد.

در راه اندازی آشپزخانه صنعتی تجهیزات مختلفی مورد نیاز قرار می‌گیرند. شرکت حبتور در زمینه مشاوره راه اندازی آشپزخانه صنعتی، طراحی آشپزخانه صنعتی و تجهیزات کافه رستوران فعالیت دارد و با دارا بودن سابقه طولانی در اجرای پروژه‌های رستورانی، با چالش‌های این صنعت آشنا است و می‌تواند به شما کمک کند.

محفظه های غذا به کجا می رسند؟

طبق تحقیقات فدراسیون ملی خرده فروشی، ۹۳٪ مصرف کنندگان، هنگام استفاده از خدمات یک کسب و کار خرده فروشی، راحتی را در نظر می‌گیرند. همچنین این مطالعه نشان داد، ۸۳٪ از مصرف کنندگان نسبت به ۵ سال گذشته راحتی را اولویت خود قرار داده‌اند.

پاندمی کرونا اتومات‌ها و محفظه‌ نگهدارنده غذا را از نو به راه انداخت، حتی برخی از رستوران‌ها در پی آن‌ هستند که پا را فراتر بگذارند، برای مثال آشپزخانه اتومات که در سال ۲۰۲۱ در نیوجرسی راه‌اندازی شد، تنها از محفظه‌های غذا استفاده می‌کنند و به‌طور کلی هیچ پیشخدمتی استخدام نمی‌کنند.

هنگامی که غذا آماده شود، یک کد برای مشتری ارسال می‌شود و مشتری تنها با پاسخ دادن به آن پیام می‌تواند درب محفظه را باز کند، بدون آن که حتی نیاز باشد به محفظه دست بزند. رستوران Brooklyn Dumpling Shop از اتومات‌های مجهز به UV و سیستم کنترل دما استفاده می‌کند.

همانطور که مشخص است، محفظه‌ نگهدارنده غذا جایگاه ویژه‌ای در صنعت رستوران پیدا کرده‌ است و برخی از کمپانی‌های تولید کننده این کمدها در نظر دارند از این قفسه‌ها در ساختمان‌ها، مجتمع‌های ورزشی، شرکت‌ها و دانشگاه نیز استفاده کنند. محفظه‌ نگهدارنده غذا بسیار پرکاربرد و خوب هستند و به زودی به پدیده‌ای در صنعت غذا بدل خواهند شد.

ترجم: درسا درخشانی

https://rmagazine.com/articles/food-lockers-are-redefining-food-delivery-heres-how-they-work.html

our projects

برخی از پروژه‌های ما

Services

خدمات حبتور