Habtoor

میز آماده سازی یکی از المان‌های الزامی در هر آشپزخانه صنعتی و رستورانی است. با توجه به کانسپت رستوران و سایز فضا باید از مناسب ترین مدل آنها در چیدمان آشپزخانه استفاده کرد تا کارایی در حد بالایی باقی بماند. بنابراین انتخاب درست آن اهمیت بالایی دارد.

میز کار آشپزخانه صنعتی

میز آماده سازی یکی از المان‌های الزامی در هر آشپزخانه صنعتی و رستورانی است. با توجه به کانسپت رستوران و سایز فضا باید از مناسب ترین مدل آنها در چیدمان آشپزخانه استفاده کرد تا کارایی در حد بالایی باقی بماند. بنابراین انتخاب درست آن اهمیت بالایی دارد. 

میزهای آماده سازی فریزر دارد یکی از لوازم ضروری در طراحی آشپزخانه صنعتی و هر نوع سرویس غذایی دیگری هستند. میز آماده سازی دو قابلیت را با یکدیگر یعنی راحتی انتقال از یخچال فریزر و بریدن و قطعه قطعه کردن مواد اولیه را با هم دیگر ترکیب می‌کند.  این باعث می‌شود که تهیه غذا سرعت بگیرد و همه چیز برای آماهده سازی غذاهای خاص رستورانی مهیا باشد.

میز آماده سازی برای آشپزخانه های رستورانی در اندازه و سایزهای مختلفی در بازار وجود دارند و هرکدام جهیزات داخلی متفاوتی دارند.

با فراهم بودن گزینه‌های متنوع انتخاب میز آماده سازی مناسب یک چالش بزرگ در طراحی و چیدمان صحیح آشپزخانه صنعتی است. در این بلاگ مهم‌ترین اطلاعات در مورد میزهای آماده سازی آورده شده است تا بتوانید با فکر آسوده آشپزخانه رستوران خود را تجهیز کنید.

میز آماده سازی ساندویچ و پیتزا در مقایسه با میز آماده سازی پیتزا

میز آماده سازی ساندویچ و پیتزا سرویس متفاوتی نسبت به میز آماده سازی پیتزا ارائه می‌کنند. میز آماده سازی ساندویچ با صفحه‌های که برای خرد کردن در نظر گرفته شده‌اند همراه‌اند اما این میزها قطر زیادی ندارند و صرفا برای نان ساندویچ و اقلام سبک در نظر گرفته شده‌اند.

۶/۱ فضای بالایی برای میز آماده سازی در نظر گرفته شده است. از طرفی میز آماده سازی پیتزا صفحات عریض‌تری دارند که قطعه کردن و آماده کردن انواع مواد را ساده می‌کنند. میز آماده سازی پیتزا ۳/۱ فضای بالای آن را تشکی می‌دهد.

سایز میزهای آماده سازی در آشپزخانه‌های رستورانی

انتخاب اندازه مناسب میز آماده سازی با توجه به متراژ آشپزخانه اهمیت بالایی دارد. به همین دلیل میزهای آماده سازی رنج اندازه‌ای ۶۸، ۸۱، ۱۲۱، ۱۵۲، ۱۷۲، ۱۸۲، ۲۳۶ سانتی متر دارند. هرکدام از اینها فواید خود را دارند. میزهای کوچک تر فضای مناسبی در اختیار رستوران‌های کوچک تا متوسط می‌گذارد اما فضای ذخیره سازی داخلی آنها هم محدود است.

در صورتی که میزهای آماده سازی بزرگ‌تر فضای ذخیره سازی خیلی بیشتری در اختیار کاربر آن می‌گذارد. چیدمان آنها در فضاهای مختلف اندکی مشکل است اما انعطاف پذیری بالایی در ذخیره‌سازی مواد اولیه دارند. هرچه در منوی رستوران شما ساندویچ‌ها تنوع بیشتری داشته باشند میز آماده سازی آن باید به نسبه وسیع تر باشد. فاکتور دیگری که انتخاب میز آماده سازی را تحت تاثیر خودش قرار می‌دهد این است که چه تعداد مواد اولیه در ساندویچ استفاده می‌شود.

اگر تنوع آن بالا است بهتر است میز آماده سازی مورد استفاده در آشپزخانه صنعتی بزرگ باشد تا تمام مواد اولیه را برای استفاده حاضر داشته باشد.

در آخر در برخی از میزهای آماده سازی هم فریزر و هم یخچال جاسازی شده است. چناچه این مدل مناسب فضای آشپزخانه رستوران شما است بهتر است از مدل‌های دو دما با واحد ذخیره سازی مناسب استفاده کنید. 

درها و دراورها در میز آماده سازی 

دومین فاکتور برای انتخاب میز آماده سازی مناسب این است نحوه باز و بسته شدن آن است. اول از همه باید تصمیم بگیرید که آیا درب کشووی مناسب کار شما است یا درب با امکان باز و بسته شدن ترکیبی گرینه بهتری است.

خارج از اولویت ترجیح شما هر دو نوع میز آماده سازی ( با درب معمولی یا محفظه دراوری ) طوری طراحی شده اند که در بخش بالایی پن ریل داشته باشند و غذا را نگاه دارند.

بسیاری از یونیت‌ها با درب پوشی در بخش بالایی همراه هستند و جنس برخی از آنها از تلق شفاف است. این نوع میزهای آماده سازی برای تهیه انواع ساندویچ روبروی مشتری یک گزینه ایده آل هستند.

  • میز آماده سازی با درب: یکمحفظه فریزر که شبیه یخچال خریزرهای ریچ این است دارد. در این نوع میز آماده سازی می‌توان قفسه جایگذاری کرد و انواع مختلف مواد اولیه را در آن جای داد.
  • میز آماده سازی با محفظه‌های درآوری: این نوع میز آماده سازی به صورت معمول فضای کم تری برای ذحیره سازی در بخش خنک کننده دارد. اما هر درآور با درپوش تمام استیل طراحی شد است تا مواد اولیه مختلف را نگاه دارد. این مدل طراحی فرصت کار هم زمان را به کارکنان می‌دهد.
  • میز آماده سازی با درب ترکیبی: این نوع میزهای قابلیت‌های هر دو مدل قبلی را دارند. واحدهای آماده سازی با درب ترکیبی طوری طراحی شده‌اند که هیچ فضایی بدون استفاده باقی نماند.

دانستن این جنبه اهمیت دارد که در و دآورها ممکن است روتین آماده سازی غذا را بسته به فضای آشپزخانه صنعتی اندکی پیچیده کنند. میزها آماده سازی که با درب تجهیز شده‌اند به صورت اتوماتیک بسته می‌شوند اما در مقابل میز آماده سازی که با درآور طراحی شده باشد تمام اتوماتیک نیست و باید به ضورت دستی باز و بسته شوند.

از طرفی میزها آماده سازی بزرگ در دار هنگام باز و بسته شدن فضای زیادی می‌گیرند و اگر متراژ محدود باشد مدل درآور آن گزینه مناسب تری خواهد بود. در آخر این جنبه اهمیت دارد که هنگام انتخاب میز آماده سازی فضا،  جریان ترافیک کاری و و نوع آماده سازی غذا را در نظر بگیرید.

فضای کاری و میز آماده سازی

همان طور که میز آماده سازی  طراحی‌های مختلف پن ریل‌ دارد،  هرکدام از آنها نیز در بخش آماده سازی ساختار متفاوتی دارند. برخی از این نوع میزها فضای ذخیره سازی وسیع با میز آماده سازی ساده بر روی آنها دارند که لبه آنها کمی کشید تر است. این مدل برای آماده سازی سریع مواد اولیه یک گزینه بسیار مطلوب است. از آن حتی می‌توان برای دستگاه‌های گریل ساندویچی هم استفاده کرد. در زیر دسته بندی میزها آماده سازی مختلف آورده شده است:

میز آماده سازی استاندارد تاپ

این نوع میز آماده سازی به طور معمول ۲ ردیف پن غذا دارد که با یک میز خرد کن همه چیز را برای تهیه سریع غذا مهیا می‌کند. آنها انتخاب عالی برای آماده سازی اکثر ساندویچ‌ها و سالادها هستند زیرا فضا ذخیره سازی فریزری در زیر آنها تعبیه شده که همه مواد را می‌توان در آن نگهداری کرد.

در میز آماده سازی استاندار تاپ پن ریل متحرک برای دسترسی سریع و آسان به تاپینگ‌ها قرار داده شده است. در یان مدل یک میز برش مواد اولیه هم وجود دارد که برای بسته بندی انواع ساندویچ کاملا مناسب است.

میز آماده سازی مگا تاپ

واحدهای مگا تاپ می‌توانند تا ۵۰ درصد بیشتر در فضای ذخیره سازی در مقایسه با مدل استاندارد مواد نگه دارند. این مدل با پن ریل‌ها کشویی همراه هستند اما میز برش مواد قطر کم تری دارد. میزهای اماده سازی مگا تاپ برای رستوران‌های مناسب هستند که مواد اولیه تنوع بالایی دارد.

میز آماده سازی کاتینگ تاپ

انی مدل میز آماده سازی ویژه هستند زیرا به یک میز برش جدا گدانه اختصاصی تجهیز شده‌اند. این به کارکنان آشپزخانه صنعتی فضای کاری بیشتری می‌دهد. میز آماده سازی کاتینگ تاپ برای رستوران‌هایی مثل کترینگ مناسب است که سایز پرشن غذا بزرگ است.

بخش یخچال و فریزر در آشپزخانه صنعتی و میزهای آماده سازی

در میزهای آماده سازی سه نوع یخچال دارد که به طور معمول تعبیه می‌شود. فضای برودتی با تزریق هوای سرد دیوار برودتی و جکت مایع از انواع این نوع میز ها هستند. واحدهایی که با تزریق هوای سرد کار می‌کنند برای رستوران های مناسب هستند که تازه شروع به کار کرده‌اند. میزهای آماده سازی با فضا برودتی که هوای سرد به آنها تزریق می‌شود هزینه نگهداری کم تری دارند و کار با آنها ساده است. اما قدرت آنها محدودتر است از فریزها اختصاصی صنعتی است.

میز آماده سازی با طراحی دیوار برودتی خطوط سرمایی در داخل میز تعبیه شده است تا محیط ذخیره سازی را سرد نگاه دارد. این مدل به صورت معمول تنوع پن و قفسه بیشتری دارد بنابراین امکان شخصی سازی فشای ذخیره سازی در آن فراهم است.

همچنین این مدل پتانسیل خروجی بالاتری در مقایسه با واحدهایی که با تزریق هوا کار می‌کنند دارند. با این وجود میز ذخیره سازی با دیوار برودتی ممکن است توزیع دمای یکسانی نداشته باشد. این در کیفیت نگهداری مواد اولیه اثر می‌گذارد. میز آماده سازی جک مایع جدید ترین مدل این دسته از تجهیزات است. به طور معمول از آن برای واحدهای آماده سازی پیتزا استفاده می‌شود. در بخش داخلی آنها از پروفیل باریک استفاده شده است تا محیط ذخیره سازی بیشترین فضا را داشته باشد.

همچنین این مدل دما را در سراسر واحد یکسان نگاه می‌دارد. این مدل گران ترین میز آماده سازی است که برای رستوران‌های توسعه یافته مناسب خواهد بود. گزینه دیگر برای تهیه میز آماده سازی مناسب مدل تخلیه هوا از قسمت شیار جلویی است. این مدل هم تزریق هوا و هم تخلیه آن را بخش جلویی میز انجام می‌دهند. به همین دلیل در طراحی آشپرخانه صنعتی محیط را یکپارچه خواهند کرد و به راحتی می‌توان آنها را به اتصالات آب منتقل کرد. نگهداری این مدل ساده است. 

میز آماده سازی یکی از المان‌های جدا الزامی در هر آشپزخانه صنعتی و رستورانی است. با توجه به کانسپت رستوران و سایز فضا باید از مناسب ترین مدل آنها در چیدمان آشپزخانه استفاده کرد تا کارایی در حد بالایی باقی بماند. بنابراین انتخاب درست آن اهمیت بالایی دارد. 

our projects

برخی از پروژه‌های ما

Services

خدمات حبتور