Habtoor

برند وی ام اف همیشه در ساخت انواع دستگاه قهوه ساز، ابتکاری ترین متدهای مهندسی شده را به کار می‌گیرد.

برند وی ام اف همیشه در ساخت انواع دستگاه قهوه ساز، ابتکاری ترین متدهای مهندسی شده را به کار می‌گیرد. بیشتر از نیم قرن است که این برند آلمانی دستگاه های خود را بر طبق نیاز مشتری سفارشی می سازد و کارایی را چاشنی همه جنبه ها می‌کند.

در این بلاگ با تکنولوژی های خاص به کار گرفته شده در قهوه سازی های وی ام اف  WMF آشنا شوید.  

ترکیب‌بندی یکپارچه قهوه ساز وی ام اف

مدل های جدید طوری ساخته شده است که استفاده از این دستگاه در کانسپت‌های سنتی و اصیل هم قابل استفاده باشد. می توان فنجان قهوه فیلتر شده وی ام اف را جایگزین سیستم انتخابی شیر کرد. مثل سیستم شیر داینمیک وی ام اف شیر داغ و سرد و افزودنی فوم شیر را می‌توان به صورت جداگانه تنظیم کرد. قهوه فیلتر شده تازه را می‌توان کاملا حرفه ای آماده کرد و آن را با شیر دقیقا همانند نوشیدنی های اسپشالتی آماده و سرو کرد.

حتی در سیستم های شستشوی موجود، تکنولوژی (FFC) یا قهوه فیلتر شده تازه به صورت یکپارچه با دستگاه ادغام شده است. به همین دلیل فرآیند شست و شو و تمیز کردن آن ابزار خاص و پروسه جداگانه نیاز ندارد. در این بلاگ حبتور با ویژگی های انحصاری دستگاه های این برند آشنا شوید: 

سیستم تولید فوم شیر در قهوه ساز WMF

مشتری ها کافی شاپ و یا کافه رستوران علایق مختلفی دارند. باید قادر باشید تا قهوه فیلتر شده و هر نوع اسپشالتی را مطابق با میل انها تهیه کنید. قهوه ساز وی ام اف راه حل جامع برای ئوشش همه علاقه ها و سفارش ها است. اطمینان از کیفیت هر نوع نوشیدنی هر بار در هر فنجان قطعی است.

استفاده از بخش فوم ساز شیر این دستگاه سادگی ویژه ای دارد. هر کسی با هر سطح تجربه ای قادر است تا انواع فوم شیر را آماده نمایید.

سیستم فرآوری شیر در قهوه ساز وی ام اف سه نوع مختلف دارد:

  • مدل پایه (Basic Milk)در حالت مُد پایه فوم شیر آماده شده برای آماده کردن انواع کاپوچینو، لاته ماکیاتو و لاته معمول مناسب است.
  • مدل آسان(Easy Milk)این مُد برای آماده کردن انواع فوم شیر هم برای نوشیدنی های سرد و هم برای نوشیدنی های گرم مناسب است. سیستم داخلی قهوه ساز وی ام اف به این صورت است که شیر سرد، شیر گرم و یا فوم شیر از نازل با توجه به نوشیدنی مد نظر به فنجان تزریق می‌شود. این مُد برای مدل های WMF 1200 S, WMF 1500 S, WMF 1500 S+,  WMF 5000 S  و  WMF 5000 S+ تعبیه شده است.
  • مدل داینمیک (dynamic): اگر باور شما تا به حجال این بوده که برای آماده کردن انواع قهوه فقط به یک نوع فوم شیر نیاز است، سخت در اشتباه‌اید. برای آماده کردن انواع نوشیدنی های مختلف با حداکثر کیفیت باید قابلیت انواع فوم فراهم باشد. در مُد داینمیک به صورت تمام اتوماتیک قابلیت آماده کردن ۴ نوع فوم شیر داغ، و ۳ مدل فوم شیر سرد وجود دارد.

از هر باریستا و فردی که دستی در کار کافه داری دارد که بپرسید، او به شما خواهد گفت که دمای شیر و فوم تهیه شده از آن، کلید آماده کردن بهترین فنجان نوشیدنی برای پایه قهوه است. بر همین اساس قهوه ساز وی ام اف به سنسور دماسنج ویژه برای شیر مجهز شده است.

سنسور اندازه گیری دمای شیر

سنسور جداگانه در داخل قهوه سازی وی ام اف تعبیه شده است که دمای شیر را از ابتدا تا هر مرحله آماده سازی به صورت نمودار بر روی نمایشگر دستگاه قابل مشاهده است. در ادامه بخش آماده سازی شیر، قهوه سازهای وی ام اف سه سیستم تولید بخار مختلف دارند.

این سیستم ها با عنوان مد پایه، آسان و اتوماتیک مکمل بخش فرآوری شیر و فوم است. جداسازی این دو قسمت کاربری این دستگاه را ساده کرده است.

سیستم تولید بخار قهوه ساز وی ام اف

اول از همه بگذارید با انواع فوم شیر آشنا شویم. فوم شیر درجه بندی های مختلفی دارد. بر این اساس نوع فوم شیر در ۳ دسته زیر قرار می‌گیرد:

  • فوم شیر استاندارد: از این نوع فوم شیر برای نوشیدنی هایی که حجم بالاتری دارند ( در لیوان های بزرگ سرو می‌شوند) و نوشیدنی هایی که لایه ای هستند، ایده‌آل ترین نوع فوم است. برای مثال از مُد استاندارد قهوه ساز وی ام اف می‌توانید برای تهیه ماکیاتو درجه یک استفاده نمایید.
  • فوم شیر با حباب ریز: این نوع فوم شیر بافت بسیار مناسبی برای آماده کردن فنجان کاپوچینو و نوشیدنی کم حجم تر را دارد.
  • فوم شیر با حباب بسیار ریز: اگر برای آماده کردن نوعی خاصی از نوشیدنی به خامه و فوم شیر با حباب بسیار زیر نیاز باشد، این مُد حالت ایده آل تهیه فوم شیر می‌باشد.

سیستم بخار در دستگاه های برند WMF

سیستم بخار ادغام شده در داخل قهوه ساز به ظرفیت، و ویژگی های محصولات برند وی ام اف بعد دیگری می‌دهد و آن را بی رقیب می‌کند. ۳ مُد بخار در نظر گرفته شده تنوع و رنج آماده سازی قهوه را در این دستگاه بسیار وسیع می‌کند. می توان با این ویژگی فرآوری بخار سطح نوشیدنی ها بر پایه قهوه را به درجه عالی برسانید.

برای مثال برای آماده کردن لاته آرت ویژه و انواع دمنوش های خلاقانه کیفی مختلف بخار بسیار کاربردی خواهد بود.

  • سیستم بخار پایه: از این سیستم می‌توان برای به سرعت آماده کردن انواع نوشیدنی‌ ها گرم از شکلات داغ گرفته تا دم نوش و یا شیر گرم بر اساس سفارش خاص مشتری استفاده نمود.
  • سیستم بخار آسان: از این سیستم برای آماده کردن نوشیدنی های گرم به صورت تمام اتوماتیک یا به صورت دستی بر اساس نیاز استفاده کرد. اما مُد بخار آسان حالت نیمه اتوماتیک نیز دارد که تهیه فوم سنتی را ساده تر می‌کند.
  • سیستم تولید بخار تمام اتوماتیک: هم زن شیر جداگانه در مُد تمام اتوماتیک به کاربران قهوه ساز وی ام اف اجازه می‌دهد به هر اندازه که تمایل دارند بافت فوم شیر را بر اساس میزان تراکم حباب و بر طبق میل خود، تهیه کنند.

سنسور هوشمند تشخیص فنجان

دستگاه قهوه ساز وی ام اف مجهز به سیستم شناخت فنجان در بخش جلویی بدنه است. به همین دلیل سرویس دهی با استفاده از این ساختار در کافی شاپ و یا رستوران کاملا هوشمند خواهد شد. اگر دستگاه قهوه یاز کاملا هوشمند باشد در آن صورت با هر فنجان خود را سازگار می‌کند.

مدل های WMF 5000 S+ و WMF 1500 S+ از سری های جدید دستگاه های قهوه ساز وی ام اف WMF آلمان مجهز به سنسور شناخت فنجان هستند. این حالت به صورت اتوماتیک درست زمانی که بر فنجان و یا لیوان روی پیش خوان و زیر نازل قرار می‌گیرند، اتفاق می‌افتد.

هنگاهی که قهوه ساز وی ام اف WMF فنجان را شناسایی می‌کند، به صورت نازل را به صورت تمام اتوماتیک بر روی دهانه ظرف می‌اورد تا فاصله چکه کردن کاملا دقیق و مناسب باشد. این دستگاه حتی این قابلیت را دارد که بر اساس سایز و وزن فنجان، نوع نوشیدنی را از پیش تشخیص دهد. این ویژگی مداخله دستی و احتمال دستکاری باریستا یا مسئول سرو را به حداقل می‌رساند.

همچنین احتمال سر ریز شدن از ظرف و هر نوع فنجانی صفر خواهد بود. نتیجه کار با این سیستم هوشمند قهوه ساز وی ام اف WMF برای هر کسی دلچسب است. باید گفت که این قهوه ساز هر نوع ظرفی را دقیقا بر اساس ارتفاعش پر می‌کند.

سنسور فنجان قهوه ساز وی ام اف WMF دقیقا چطور کار می‌کند؟

از این ویژگی منحصر به فرد می توان بسته به نیاز به روش های مختلفی بهره برد. در یک حالت از سنسور تشخیص هوشمند فنجان می توان برای حالت بدون تاچ و سرو سریع کمک گرفت.

در این وضعیت برای آماده کردن چندین نوشیدنی در زمان کوتاه قهوه ساز وی ام اف WMF در واحد ثانیه فنجان ها را بدون دخالت دست پر می‌کند. حتی از این ویژگی برای سرو بوفه ای و رستورانی که در آن سلیقه ها متفاوت است، می توان استفاده کرد.

همچنین به دلیل آنکه نازل در فاصله مناسبی از ظرف قرار می‌گیرد، دما سرو هر نوع نوشیدنی در ایده‌ال ترین وضع ممکن خواهد بود.

سیستم فیلتر قهوه در دستگاه های وی ام اف WMF

سیستم مبتکرانه قهوه ساز وی ام اف WMF با “فلترینگ تازه قهوه” در برای هر فنجان، طوری طراحی شده است که هم بتوان اسپشالتی های متنوع و هم قهوه فیلتر شده را تهیه کرد. هر دو این دو نوع با به کارگیری یک دستگاه ممکن شده است.

با این وجود دیگری نیازی نیست تا برای دستگاه فیلتر قهوه جداگانه هزینه بکنید. قهوه ساز وی ام اف این ظرفیت را دارد تا هم اسپشالتی و هم قهوه فیلتر شده را آماده کند. این به آن معنا است که هم در زمان و هم فضا صرفه جویی خواهد شد و نیاز به سرویس نگهداری به شدت پایین خواهد آمد.

تازه، خوشمزه و با دلپذیرترین دما

برای هر فنجان، قهوه ساز وی ام اف شروع به آسیاب کردن دانه های قهوه می‌کند و کافه کرم و اسپرسو را دم و آماده می‌کند. در حالی که بر روی مُد فیلترینگ قرار داده شده است، قهوه وارد کپسول های فیلتر در داخل دستگاه می‌شوند.

این فرآیند هر گونه ناخلصی و روغن را از قهوه دم شده جدا می‌کند. سپس قهوه بعد از عبور از فیلتر دوباره وارد دهانه فواره  و نازل خروج نهایی و به فنجان ریخته می‌شود. مانیتور کردن جایگاه صحیح و عملکرد سیستم فلترینگ قهوه ساز وی ام اف توسط سنسور داخلی دقیقا کنترل می‌شود. در صورتی که فیلترها به درستی جاسازی نشده باشند یا مدت استفاده از آنها به پایان رسیده باشد در آن صورت پنل آن را پیامی اطلاع می‌دهد.

علاوه بر آن، شیر بخار این اطمینان را می‌دهد که بالاترین استاندارد و کیفیت، با مزه و حجم و دمای مناسب هر بار در هر فنجان قهوه تکرار خواهد شد. کپسول های فیلتر قهوه ساز وی ام اف ظرفیت آماده سازی ۱۰۰ فنجان را در روز دارد.  در صورتی که به این میزان فنجان قهوه فیلتر شده در روز آماده شود در آن صورت، فیلتر باید هر سه روز یکبار جایگزین شود.  

جایگزین کردن فلتر هم در قهوه ساز وی ام اف ساده است. فرآیند تعویض فیلتر قهوه کهنه با نوع، مرحله به مرحله بر روی نمایشگر پنل نشان داده می‌شود. این کاربری برای هر کسی آسان می‌کند.

قابلیت خنک کردن سریع در دستگاه وی ام اف

مشتری ها در کافی شاپ و هر نوع مراسم دیگری، رنج ذائقه وسیع و متفاوتی دارند. خیلی ها سفارش آیس کافی را می‌دهند. تهیه این نوع نوشیدنی با فنجان اسپرسو داغ اصلا نتیجه دلچسبی ندارد. اما در قهوه ساز وی ام اف WMF قابلیتی تعبیه شده است که اگر بر روی آن مد قرار بگیرید دمای فنجان اسپرسو به سرعت پایین آورده می‌شود. با وجود این قابلیت آیس کافی بالاترین کیفیت ممکن را خواهد داشت.

زمانی که دمای فنجان اسپرسو و یا هر نوع شات قهوه دیگری پایین آورد شود، طعم انواع بستنی و سیروپ با یخ در آن دلچسب تر خواهد شد.

قابلیت خنک کردن سریع چطور کار می‌کند؟

این سیستم مبتکرانه به شما اجازه می‌دهد تا انواع مختلفی از نوشیدنی ها سرد با پایه قهوه را به آسانی و با سرعت بالا آماده نمایید. برای تعبیه این ویژگی در قهوه ساز وی ام افWMF ابتدا زمانی که قهوه در مدلWMF 5000 S+ در حال آماده سازی است، درست قبل از رسیدن به نقطه جوش، مایع قهوه به محفظه مبدل حرارتی جریان معکوس گرمایی هدایت می‌شود.

دقیقا در همان زمان آب سرد برای آماده کردن فنجان نوشیدنی بعدی به نازل بخار ارسال می‌شود. زمانی که این دو مایع با درجه دمایی مختلف هنگام عبور در مجاورت یکدیگر قرار می‌گیرند، دمای قهوه گرم پایین می‌آید. از طرفی آب سرد مورد نیاز برای نوشیدنی بعدی اندکی گرم می‌شود.  

بنابراین به انرژی کم تری برای آماده کردن هر دو نوع نوشیدنی نیاز است. نه تنها قهوه ساز وی ام اف مصرف انرژی کم تری دارد، بلکه یخ و هر نوع بستنی و سیروپ بدون آب شدن، در فنجان باقی می‌ماند و این دقیقا همان کیفیتی است که مشتری خواهان آن است.

 قفل شدن درب قهوه ساز وی ام اف  WMF به صورت تمام اتوماتیک

این دستگاه قدرتمند کیفیت و امنیت را هر دو با هم و هم زمان برای کاربرها فراهم می‌کند. این ویژگی به صورت سفارشی در دستگاه های مدل  WMF 5000 S+  و  WMF 1500 S+تعبیه می‌شود. درب تمام اتوماتیک قهوه ساز وی ام اف با کمک گرفتن از تکنولوژی الکتورمگنت دقیقا زمانی که نوشیدنی در حال ریخته شدن است، قفل می‌شود.

هنگام قرار گرفتن فنجان و یا هر لیوانی درب قهوه ساز وی ام اف به صورت اتوماتیک بسته و قفل می‌شود. این ویژگی احتمال پاشیدن و سوختن دست را به صفر می‌رساند. این به خصوص برای مراسمی که هر فردی اقدام به ریختن نوشیدنی می کند ( مثل سلف سرویس ) ویژگی کاربردی و ایده آل است.

از درب الکترومگنت این قهوه ساز برای شست شوی اتوماتیک دستگاه نیز می‌توان استفاده نمود. زمانی که بر روی مُد شست و شو قرار داده شود، درب از نفوذ مواد شست و شو جلوگیری می‌کند.

ویژگی ها در یک نگاه:

  • از پاشیدن نوشیدنی های داغ جلوگیری می‌کند.
  • احتمال سوختگی را به صفر می‌رساند.
  • فنجان قبل از برداشتن، کاملا پر می شود.
  • مُد شست و شوی اتوماتیک با دقت بالا صورت می‌گیرد.

شستشوی دستگاه های وی ام اف

هر قهوه سازی که حرفه ای باشد علاوه بر آنکه می توان با آن اسپشالتی های عالی آماده کرد، شست و شوی آن نیز بر طبق برنامه تعریف شده سیستم ساده است. قهوه ساز وی ام اف نیاز به آموزش کارکنان و سرویس کردن دستگاه را به حداقل می‌رساند. برای آنکه نیازهای هر گروهی برآورده شود، برند آلمانی وی ام اف سیستم یک سری شست و شوی HACCP را برای مدل های مختلف دستگاه خود در نظر گرفته است.

هر مُد شست و شوی طوری مهندسی شده است که کارایی در آن بهینه شده باشد. فقط کافی است یکی را بر اساس نیاز انتخاب نمایید.

برنامه های شست و شوی قهوه ساز وی ام اف

  • حالت شستشوی پایه: در این سیستم که به صورت دستی صورت می‌گیرد، ماشین قهوه استفاده شده است. نازل ها هر روز به سوت دستی تمیز می‌شوند. زمانی که بیشترین کارکرد آماده کردن فوم شیر پایه باشد، شستشوی پایه بهترین انتخاب است.
  • حالت شستشوی آسان: این مُد کاملا اتوماتیک است و از آن زمانی که بیشترین استفاده از برنامه Easy Milk یا فوم شیر ساده است، این حالت ایده‌آل خواهد بود. در حالت شستشوی آسان از محفظه های ویژه و قرص های مخصوص شستشوی قهوه ساز وی ام اف استفاده می‌شود. بعد از متصل کردن شیلنگ شیر به محفظه تمیز کننده دستگاه، ماشین آب و مواد شستشوی را به صورت اتوماتیک، را به داخل دستگاه تزریق می‌کند. در صورت به کارگیری این مُد شستشو، نازل آماده سازی شیر باید هفته ای یکبار به صورت دستی تمیز شود.  
  • برنامه شست و شوی Plug+در این مُد از آب داغ و بخار برای تمیز کردن سیستم شیر استفاده می‌شود. روش استفاده از آن در دستگاه های وی ام اف به این صورت است که آداپتور Plug+Clean به سوکت دستگاه نصب می‌شود. این به آن دلیل است که دیگر نیازی نیست تا هر روز فوم ساز جدا شودو این نیاز به سرویس را پایین می‌آورد. همانند مُد بالا، در صورت استفاده از برنامه شستشوی  Plug+Clean به صورت هفتگی باید نازل فوم ساز دستی تمیز شود.
  • شستشوی در محل: این مُد شستشو یکی از پیشرفته ترین سیستم های تمیز کاری در قهوه سازی وی ام اف می‌باشد. در این حالت نازل فوم ساز شیر هم کاملا تمیز می‌شود. در صورتی که از برنامه فوم ساز دایمنیک استفاده شود، این ایده‌آل ترین برنامه شستشو است.

بیشتر مطالعه کنید: با لیست کامل تجهیزات کافی شاپ آشنا شوید

our projects

برخی از پروژه‌های ما

Services

خدمات حبتور