ایده های تازه رستوران و ترندهای غذا در سال 2021

سال ۲۰۲۰ اصلا سال معمولی نبود و همین موج غذا و رستوران و کافه داری را به طور کل متحول کرد. در سال ۲۰۲۱ و روز های بعد از آن همه چیز باید متحول شود و کم و کاستی ها تا آنجا که ممکن است، جبران شود تا موفقیت کسب و کار خود را قطعی نمایید. در اینجا ۱۰ ایده برتر را آورده شده است تا شما را در تازه کردن همه چیز، همراهی نمایید.

ایده های تازه رستوران و ترندهای غذا در سال 2021

 

ایده های غذا هر روز متحول می‌شوند و شما هم باید با آن به روز شوید. غذاهای کلاسیک که همه عاشق آن هستند نمایی تازه ای به خود گرفته اند.خوردنی هایی مثل مرغ سوخاری آن هم به شکل ساندویچ زینگر یا حتی پیش روی تا دسر و معجون های خوش طعم، غذاهای ساحلی و مدیترانه ای و البته خوردنی های محبوب ملل مثل غذاهای خوش طعم هندی همه رنگ و روی تازه ای به خود گرفته اند.

بر اساس میزان محبوبیت شان در سال ۲۰۲۱ و زمان قبل از آن آورده شده است. اما در اینجا ۱۰ ایده برتر را آورده شده است تا شما را در تازه کردن همه چیز، همراهی نمایید. ترندهای رستوران و غذا هر روز با چیزهای جدیدی همراه هستند و در این مقاله به ترندهای رستوران و غذا محبوب در سال ۲۰۲۱ خواهیم پرداخت. این بلاگ به شما کمک می‌کند تا ایده های خود را خلاقانه تر کنید و همه چیز را با موفقیت همراه نمایید. 

سیستم بدون تماس سفارش و پرداخت

ثبت سفارش با موبایل و پرداخت از طریق درگاه‌های مختلف اپلیکیشن ها پیشتر از سال کنونی هم یکی از روش های مرسوم بوده است. اما در سالی که گذشت همه چیز معنای متفاوتی به خود گرفت. اما در دوران کنونی و آینده راحتی و سرعت از نگاه مشتری حرف اول را می‌زند. به کارگیری تکنولوژی هایی تازه تر برای سیستم پرداخت بدون تماس یکی از ترندها سال است.

برای بسیاری از رستوران ها، انتقال از دنیای دیجیتال و بهره بردن از آن، روند قابل قبولی با توجه به میزان تقاضا نداشته است. اما شرایط پیش آماده همه چیز را متفاوت تر کرده است. کیوسک های سلف سرویس دیجیتال نیز می توانند یکی دیگر از تکنولوژی های کاربردی باشند با کارایی بالا باشند.

ترجیح اول خیلی از مشتری ها استفاده از اپلیکیشن های موبایل برای ثبت سفارش است. اما این به آن معنا نیست که شما باید خود را به استفاده از برنامه های موبایل محدود کنید. فقط کافی است سیستم ثبت سفارش و پرداخت را طوری تنظیم کنید که همه چیز توسط خود مشتری در محل یا با استفاده از پلت فرمی به صورت آنلاین انجام شود. هر دو اینها کارایی را در فضا به شدت بالا خواهد برد.

سرمایه گذاری در این بخش بی فایده نخواهد بود زیرا ثبت سفارش و پرداخت توسط خود مشتری ویژن آینده است. بنابراین انجام آن آینده نگرایانه خواهد بود.

 

تمرکز طراحی رستوران در فضای بیرون

همان طور که قوانین بهداشتی حلقه تنگی را برای کسب و کار رستوران ایجاد می‌کرد، فضای باز جای فضای بسته را گرفته است و به یکی از ترندهای رستورانی تبدیل شده است. هر کافه و رستوران از هر محیطی که در آن امکان جریان هوا فراهم بوده است، استفاده کرده و همین به میل مشتریان شکل تازه ای داده است.

خیلی از رستوران ها و کافه ها هم از این فراتر رفته اند و چیزهایی مثل حباب، کابین و چادر را برای هر ناحیه نشستن در نظر گرفته اند. خوردنی هایی که که سالها است محبوبیت خود را حفظ کرده اند، فست فودهایی که بر اساس میل مشتری آماده می‌شوند، سالاد کیل و جوانه بروکسل، پخت و پز گیاهی، مزه های مکزیکی و دسرهای مینی جزو محبوب ترین های بازار شده اند.

 چیزی که باید در مورد ترندهای رستوران و غذا بدانید این است که برخی بازه  محبوبیت دارند و بعد از مدتی دیگر مشتریان زیادی ندارد، اما برخی از این ترندهای غذا همواره در میان مورد علاقه ها باقی می‌مانند.

  • شفافیت در رعایت بهداشت در همه چیز : همان طور که افراد بیشتر و بیشتر در مورد رژیم غذایی آگاهی کسب می‌کنند، انتخاب های آنها نیز متفاوت خواهد شد. رستوران هایی که در مورد رعایت اصول بهداشتی هم در فضا و هم در تهیه و آماده سازی شفافیت بیشتری داشته باشند احتمال جذب مشتری را بالا خواهند برد. چنانچه رستوران فعال باشید در آن صورت هم باید تغییرات منو زیاد نباشد و هم لازم است تا همه چیز را با ترندهای روز منطبق کنید. از سویی همسو کردن طراحی منوی رستوران تازه تاسیس ساده تر است. با تمام تغییرات در طول تجربه مزه های جدید و دور از ذهن، جزو علایق خیلی ها شده است. آزمایش پروفایل های مزه مختلف و اضافه کردن آیتم های نو به منو می تواند رستوران و کافه شما را متمایزتر نماید.
  • غذاها با تمرکز بر روی بهبود سیستم ایمنی بدن: در این ایامی که گذشت، ارتقای سیستم دفاعی بدن یکی از پر جستجو شده عبارت ها در دنیای وب بوده است. انواع ویتامین جزو جدا ناپذیر رژیم روزانه همه شد. از این دستورهای غذا و مواد اولیه آن نیز به همین سمت پیش رفته است. لازم نیست تا منو رستوران و یا کافه را کاملا تازه کنید فقط، نوشیدنی های سلامتی و یا سالادهایی تازه را به منو اضافه نمایید، و آن را به مشتریان پیشنهاد دهید. برای آنکه دربهره بردن از این ترند و اصلاح منو ، موفق باشید بر روی مواد اولیه ای مثل زنجبیل و زرد چوبه تازه و همچنین هر میوه دیگری سرشار از ویتامین متمرکز شوید. به این فکر کنید که باید از توصیه های درمانی سنتی را وارد کار کنید، در حالی که ظاهر آن را کاملا نو کرده اید. برای مثال انار یکی از میوهایی است که سرشار از انواع ویتامین است. آب این میوه می‌تواند داری آنتی اکسیدن، ویتامین سی و نوشیدنی عالی برای هضم غذا است. می توانید از تمام این ویژگی ها به نفع خود استفاده کنید، اما سرو ایده آل که مشتری آن را بپسنند برای مثال به صورت آب انار گرم با دارچین است. این برای فصول سرد می تواند یکی از انتخاب های ایده آل باشد. هم فضای ذهنی مشتریان را به سمت سلامتی پیش می برد و هم آنها را تشویق می کنند تا مجموعه شما را برای سفارش حضوری انتخاب نمایند.
  • رشد جایگزین های سازگار با محیط زیست: از انتهای سال ۲۰۱۹ رشد محبوبیت جایگزین های گیاهی گوشت متوقف نشده است و همراه صعودی بوده است. اما این به آن معنا نیست که شما باید گوشت را از منو رستوران و کافه حذف نمایید. بگذارید کمی عمیق تر به این ترند سال نگاه کنیم. در کنار جایگزین های گیاهی گوشت، خوردنی های دیگری مثل شیر سویا، بادام و فندق و سیروپ های گیاهی هم به  همان اندازه محبوب شده اند. از آنجایی که مشتریان بر تاثیر گوشت پروسس شده، آگاه تر شده اند، در خرید خود را تا آنجا که بشود با آیتم های حیوانی را با بهترین معادل گیاهی آن جایگزین می‌کنند. اگر نوشیدنی ها و دسر های رستوران و کافه را با این دسته از مواد اولیه آماده کنید، سوار بر این موج خواهید شد و مشتری های بیشتری را جذب مجموعه خود خواهید کرد. فقط کافی است یکی از دسرها را با سیروپ های که از صمغ گیاه آماده می شوند یا نوشیدنی ها را با شیر سویا هم موجود کنید، تا پذیرایی این دسته از مشتریان هم باشید.

 

انتخاب غذاها بر اساس المان های کلیدی

یک مثال از انتخاب این نوع غذاها می تواند این باشد که اگر در منطقه ای هستید که آب و هوای سردی دارد، اما ظرفیت استفاده از فضای باز وجود دارد در آن صورت دقیقا باید غذاهایی را در منو بگنجانید که گرم و دلپذیر باشند.برای مثال نان و شیرینی گرم تازه و  انواع سوپ دقیقا انتخاب غذا بر اساس المان کلیدی شرایط محیطی است. غذایی که مشتریان را گرم کنند، در عین حال به آنها فرصت لذت بردن از فضا را بدهد دقیقا چیزی است که ترند تازه را وارد کسب و کار شما خواهد کرد و مشتری را راضی و خوشحال نگاه می دارد.

  • لاته نئونی : هیچ کس نمی تواند بگوید “انتخاب غذا بر اساس المان های کلیدی” باید معمول باشد. از این هم فراتر بروید. برای مثال لاته درجه یک گرم را معمولی سرو نکنید، به جای آن ایده لاته نئونی که به تازگی به یک ترند محبوب تبدیل شده است را جزو منو خود بگذارید. نوشیدن لاته خود انقالابی به پا کرده و لاته طلایی با شیر، لاته زعفرانی، ترکیب لاته با رنگ دهنده های طبیعی مثل عصاره چقندر همه چیز را جذاب تر و محبوب تر کرده است. اینها را وارد منو کنید و کافه و رستوران را با ترندها سال یکسو کنید.
  • غذاهای اسپایسی اما کمی شیرین: همیشه اکثر افراد طرفدار غذاهای ادویه ای هستند. تندی ادویه اشتها را زیاد می‌کند، اما زمانی که اندکی مزه شیرینی و یا حتی ترشی را به آن اضافه کنید، همه چیز جذاب تر می‌شود. برای مثل جوجه ترش پرتغالی با سس شیرین تند و ادویه ای، زمانی که تازه و داغ برای مشتری سرو شود، او را به وجد می‌آورد. با نگاهی به این ترندها و پیش بینی ها سس ادویه با ته مزه شیرین یکی از پر طرفدار ترین ها برای انواع ساندویچ و پیتزا است.
  • کراست یا خمیرهای عجیب و غریب پیتزا : اضافه کردن مینی هات داگ به لبه های خمیر پیتزا، یا پر کردن کراست با سس رنچ و پنیر خامه ای اینها همه ترندهای محبوبی برای انواع پیتزا هستند. اما خیلی ها از این هم فراتر رفته اند و خمیر را بدون آرد و با گینوا و سیب زمینی هم درست کرده اند. این هم پیتزا را خوش طعم می‌کند و هم گزینه های سلامت تری را در اختیار مشتری ها قرار می‌دهد.

 

آشپزی با روش های قومی

اگر با خواندن این عنوان در ذهنتان آشپزی ملی تدایی شد، باید گفت که این ترند غذا کمی با آن تفاوت دارد. افراد زیادی تمایل دارند تا مزه اصیل غذاهای قومی که در زیر مجموعه غذاهای ملی هستند، را مزه کنند.

اما همه چیز در مدرن کردن خوردنی های قومی و تهیه غذاهای با درجه کیفی بالا  است.  همه دوست دارد تا بداند که نسل های قدیمی چطور غذا را آماده می‌کردن و آنها از خوردن چه مزه هایی لذت می‌برند. بازآفرینی این غذاها همه را هیجان زده خواهد کرد. به این روش دقیقا تجربه فرهنگی با سرو غذای که از ناحیه خاص سر منشا گرفته است، به مشتری منتقل می‌گردد.

روی دیگری از غذاهای ملل

مشتری ها بیشتر و بیشتر خود را در معرض مزه های جدید و انواع مختلف غذا قرار می‌دهند. این به آن دلیل است که غذاهای جهانی حالا در مقایس منطقه ای در دسترس خیلی های قرار گرفته است. حالا که گروه های زیادی با غذاهای ملل  آشنا هستند، تمایل زیادی به مزه های آن خوردنی ها دارند.

به خصوص غذاهای مدیترانه ای و کارائیب، مزه های ایتالیایی و استیک های آمریکایی در منوهای زیادی نفوذ کرده و دلیل آن تقاضای بالای آن است. آنچه ترند ویژه ای در میان خیلی از عاشقان غذا و مزه شده است، دیدن رنگ های روشن، مزه ادویه های با عطر قوی است. این فاکتورها رنج خوردنی ها را گسترده تر کرده است. این ویژگی ها دقیقا همان فاکتورهایی است که باید در رستوران و حتی کافه خود اجرایی کنید.   

صبحانه آماده در تمام ساعات کاری رستوران

تعریف وعده های غذایی در حال تغییر و متحول شدن هستند. خیلی ها تمایل دارند تا خوردنی های معمول صبحانه را  هنگام نهار، عصرانه و یا شام میل کنند. حقیقت است که زمان میل هر غذا آن هم با وعده های تعریف شده برای آن گذشته است.

رژیم غذایی خیلی ها طوری است که هر زمان که برنامه روزانه به آنها اجازه دهد و البته میل به خوردن داشته باشند، همه چیز را برای میل وعده ای محیا می‌کنند. خوردن غذاهایی که به طور سنتی برای وعده صبحانه تعریف شده در وعده مثل عصرانه، راحتی و رضایت را به طور هم زمان برای مشتری ها در بر دارد. اما این همه چیز نیست! راز موفقیت و بالا رفتن رستوران هایی که آیتم های صبحانه را در تمام ساعات کاری سرو می‌کنند، قیمت تمام شده آن است.

 مواد اولیه برای آماده کردن غذاهای صبحانه کم هزینه تر از گزینه های دیگر در منو است. شیر، تخم مرغ و آرد هزینه ها را آنقدر بالا نمی برد از طرفی طبخ خلاقانه آن ساده است. همین دو مشتری را بیش از پیش راضی می کند.

برندهای شناخته شده ای مثل مکدونالدز (McDonald’s) و سونیک (Sonic) سالها است که سرو صبحانه در تمام ساعات کاری را در برنامه فعالیت شعبه ها قرار داده اند. 

 

ترند اسنک ، میان وعده و  کیت های خوراکی

البته میل اسنک و میان وعده با رشد رژیم غذاهای کامل، میان خیلی ها نفوذ کرد با این حال، در سال کنونی میان وعده های سالم حتی محبوب تر هم شده اند. شاید تا قبل از سال گذشته ایده کیت غذا اصلا به ذهن خیلی ها خطور نکرده بود. اما این یک روش فروش غذا به مشتریان است. خیلی های تمایل دارند که غذایی را در فضایی آشنا آماده کنندو از سلامت آن مطلع باشند.

خیلی از نوشیدنی ها و غذاهای را می‌توان به کیت تبدیل کرد و آن را طوری آماده و بسته بندی کرد که تهیه آن برای مشتری جذاب باشد. اگر کیت های غذا با محوریت خوراکی سالم آماده شوند که دو فاکتور برتری را هم زمان با هم خواهند داشت.

 

رستوران اسپشالتی

احتمالا این کانسپت اندکی نا آشنا برایتان است. سر منشا این ایده خلاقانه تقریبا یک قرن پیش بوده است. اما امروزه به ترندی جذاب تبدیل شده است که همه چیز حول یک یا گروهی از غذاهای خاص می‌چرخد. برای مثال BurGR  رستورانی است که فقط تخصص خود را حول پخت انواع برگر گذاشته است. همه چیز از دکوراسیون گرفته تا شیوه طراحی و چیدمان آشپزخانه صنعتی از برگر تاثیر گرفته است.

ویژگی ترند کنونی رستوران های اسپشالتی در این است که خلاقیت در آنها بی حد و مرز است. برای مثال می توان رستوران اسپشالتی تاسیس کنید که فقط بر روی تهیه و سرو انواع دسر متمرکز باشد. حتی می توان این را به نحو دیگری معنا کرد، و آن این است که یک نوع ماده اولیه مثل سس خاص پنیری یا نوعی تاپینگ را مرکز همه چیز کرد.

شاید بتوان گفت که یکی از موثرترین انتخاب ها در مورد در ترند رستوران های اسپشالتی جایگزین کردن کاهو است! بله درست متوجه شده‌اید. جایگزین کردن کاهو با مواد اولیه ای مثل برگ سبزیجات و هر نوع گیاه دیگری، مشتری های را هیجان زده می‌کند.

 

تجربه غذای بوتیکی

بی شک همه دوست دارند تا به نحوی استرس را از خود دور کنند. بیکری، کترینگ و کافه رستوران های بوتیکی دقیقا غذا و فضایی را فراهم می‌کنند که به این نیاز مشتری پاسخ داده می‌شود. نان و شیرینی های دست ساز و غذاهای لاکچری ترند است که در سال آینده، مشتریان بیشتری هم خواهد داشت، زیرا بر خاص بودن تجربه مشتری تاکید دارد.  

منو مزه : همان طور که سفارش حضوری به تدریج پر رنگ تر می‌شود، همان منو های قدیمی دیگر پاسخ گوی میل ها مختلف نیست و تمایل ها متفاوت شده‌اند. به احتمال زیاد درصد بالایی از مشتریان گزینه سفارش حضوری را تحت شرایطی انتخاب می‌کنند، که موقعیت خاصی را بخواهند جشن بگیرند و یا دور هم باشند.

دورهمی های کوچک همیشه یکی از گزینه های فروش برای رستوران و کافه ها است. چناچه فضایی را برای مشتری طراحی کنید که در آن بهترین تجربه ممکن را میان همراه خود داشته باشد، در آن صورت دقیقا این گروها را هدف خواهید گرفت و میزان فروش خود را در سال جدید بالا خواهید برد.

 

 

نوستالژی، محبوب ترین ترند رستوران و کافه

حقیقت این است که خیلی ها به دنبال تجربه هایی هستند که آنها به دنیای زندگی قبل از قرنطینه و اتفاقات سال ۲۰۲۰ ببرد. همین حالا هم این در انتخاب طعم های مختلف توسط مشتریان می توان این را مشاهده کرد.

برای نمونه یکی از ترندها سفارش شیرینی های سنتی و نوشیدنی های زعفرانی تقاضای زیادتری در مقایسه با سال قبل از آن داشته اند.  هر چیزی که پیوندی میان ایام خوش گذشته و حال کنونی مشتریان برقرار کند، در سال ۲۰۲۱ به ترند محبوب تری تبدیل خواهد شد.  

  • میکس های نوستالژیک اما مدرن شده: حالا که از خوردنی های خاطره انگیز صحبت کردیم، بگذارید از میکس های نوستالژیک که از فیلتر مدرنیته عبور کرده‌اند هم بگوییم. این خوردنی یکی از ترندهای سال خواهد شد و این در حالی است که با نوع قبلی اندکی تفاوت دارد. ایده این است که می توانید غذاهای آشنا را به نحوه ای دیگر آماده کنید و طعمی تازه را خلق کنید.

پیتزای معمول یکی از غذاهای نوستالژیک دوست داشتنی است. اما اگر آن را به دسر تبدیل کنید در عین خاطره انگیز بودن آن را تازه و هیجان انگیز می‌کنید. دقیقا مثل رستوران های اسپشالتی به کار گرفتن خلاقیت در این ترند بی حد  و مرز است. برگر نودل ، دنات ماکارونی و ناچوی لازانیا تنها چند مورد از ترندهای میکس نوستالژیک هستند.

 

ترند فروش محدود خوراکی های خلاقانه:

قطعا این به خودی خود ترند نیست اما می توان غذاها و نوشیدنی های خوش طعم که قبلا در منو نبوده اند، از طرفی برای مشتری جذاب به شمار می آیند را به صورت محدود بفروشید. بگذارید به مثال های قبلی برگردیم. به لاته زعفرانی یا ساندویچ دناتی فکر کنید. این دو دو آیتم نو هستند که از فروش آنها آنقدرها مطمئن نیستید.

 با این وجود، می توانید این دو را به ترند تبدیل کنید و بهترین استراتژی با فروش محدود آن است. برای مثال در یک ماه از سال آیتم های این چنینی را به منو اضافه کنید و آن را به مشتری پیشنهاد بدهید. این مجموعه شما را به روز نگه می دارد در حالی که فروش را بالا خواهید برد. فقط از یاد نبرید که برای موفق بودن در به کارگیری این ترند المان های آشنا را با ناآشنا ترکیب کنید.

 

در نهایت باید گفت که رستوران ابری ایده ای نیست در پاسخ به شرایط پاندمیک به ترند جذاب تبدیل شده باشد. سیستم ارسال غذا در سال پیش از آن همه چیز را به سمت و سوی این آشپزخانه ها سوق داده است. جدا از این ایده های تازه، تکنولوژی های جدید و خاص تری وارد کار  شده اند، که فکر طراحی و راه اندازی رستوران را برای خیلی ها آسان تر و عملی تر کرده است.

همه آنها ۵ سال پیش، نه تنها قابل اجرا، بلکه اصلا به ذهن خطور نکرده بود. اما زمان و میل های تغییر کرده و شما هم باید تا آنجا که می توانید همه چیز را امروزی کنید. سال ۲۰۲۰ اصلا سال معمولی نبود و همین موج غذا و رستوران و کافه داری را به طور کل متحول کرد. در سال ۲۰۲۱ و روز های بعد از آن همه چیز باید متحول شود و کم و کاستی ها تا آنجا که ممکن است، جبران شود تا موفقیت کسب و کار خود را قطعی نمایید.

 


آخرین‌های مجله
12 مرحله برای راه اندازی رستوران
12 مرحله برای راه اندازی رستوران

یکی از جذاب‌ترین مراحل راه اندازی انتخاب کانسپت است

تقسیم بندی فضا بر اساس ظرفیت رستوران
تقسیم بندی فضا بر اساس ظرفیت رستوران

تقسیم بندی فضاهای آشپزخانه رستوران جهت دفتر مدیریت، اتاق شستشو و یا اتاق زباله به ابعاد و ظرفیت رستوران بستگی دارد.

فر پخت ترکیبی رشنال
فر پخت ترکیبی رشنال

 فر پخت ترکیبی رشنال (فر کامبی) توانایی پخت انواع سبزیجات، انواع گوشت ها و ... را به روش کامبی در کوتاه ترین زمان ممکن به شما می دهد. فر رشنال قابلیت پخت به روش ۱- فقط حرارت، ۲- پخت به روش حرارت و بخار و ۳- روش فقط بخار را دارد.

 

طراحی فود تراک
طراحی فود تراک

به عنوان یک کارآفرین، شاید بخواهید یک کسب و کار موفق در زمینه فود تراک انجام دهید. پس از تحقیق در مورد خرید یک فود تراک، در مرحله بعد باید بدانید چه نوع چیدمانی در فود تراک برای رفع نیاز شما مناسب است.  برای آشنایی با طراحی و چیدمان داخلی فود تراک متن زیر را دنبال کنید.

مشاهده همه