راه اندازی کافی شاپ به المانهای زیادی نیاز دارد تا به درستی انجام شود. با طی کردن مرحلهای این چک لیست شروع خوبی برای ورود به این کسب خواهید داشت. به خاطر داشته باشید که هرچه اطلاعات بیشتری در مورد کافه داری داشته باشید، حضورتان پرنگ تر و قدتمندتر خواهد شد و موفقیت قطعی خواهد بود.
با توجه به اینکه محبوبیت نوشیدن انواع قهوه هر روز بیشتر و بیشتر میشود، زمان کنونی بهترین بازه برای راه اندازی کافی شاپ است. چه بخواهید یک کافی شاپ خاص را در منطقه پر تقاضا باز کنید و چه تمایل داشته باشید تا کسب کافه سیار را شروع کنید در هر دو صورت طی کردن ۳۰ قدم زیر برای کسب موفقیت ضروری است.
حالا حتما از خود میپرسید که از کجا شروع کنید؟ همه چیز در این راهنما مرحله به مرحله تقسیم شده است تا اطلاعات لازم برای راه اندازی کافی شاپ موفق در اختیار شما باشد.
هرچه بیشتر بدانید احتمال ارتکاب خطا کم تر میشود، و هر چه تعداد خطا ها کم تر باشد هزینه راه اندازی کافی شاپ پایین تر میآید. راهنمای جامع حبتور همه آنچه برای راه اندازی کافی شاپ به آن نیاز دارید را پیش پایتان میگذارد.
راه اندازی کافی شاپ یک تجربه ارزشمند خواهد بود. با سرو نوشیدنیهای مختلف مشتریان را خوشنود خواهید کرد و از طرفی میتوانید میزان سودی مناسبی را کسب نمایید. تمام اینها ویژگیهای کاری کافه است. با این وجود ممکن است فکر راه اندازی کافی شاپ کاملا سطحی باشد. برای همین باید از تصمیم خود کاملا مطمئن باشید.
همین حالا هم ممکن است ایدههای متعددی در مورد نوع طراحی آشپزخانه کافی شاپ، دکور، فضا و اینکه چطور جمعیت را با موسیقیهای مختلف سرگرم نگاه دارید از ذهن شما میگذرد. اما به سرعت واقعیت دیگری خود را نشان میدهد و آن، همه صورت حسابهای مالیات و مشتریها سخت گیر و تجهیزات آسیب دیده کافه و باریستایی که کارش را جدی نمیگیرد، خود را به وضوح نشان میدهند.
قبل از عجله در راه اندازی کافی شاپ باید تصمیم بگیرید که آیا اصلا صاحب کافی شدن مناسب شما است یا خیر. دلیلهای زیادی وجود دارد که ممکن است یک کافه بعد از راه اندازی شکست بخورد.
این فاکتور قطعا یکی از دلایل مهم است. اینکه خود را از نظر ذهنی، روحی و مالی برای مدیریت و کنترل کافی شاپ آماده نکنید. قبل از همه چیز به خواندن این بلاگ ادامه دهید.
زمانی که بخواهید کافه خود را راه اندازی کنید و استارت این کسب و کار را بزنید، باید از وضعیت مالی خود را سازمان دهی کنید. سرمایه گذاری و ریسک کافی شاپ نباید زندگی شخصی شما و خانواده را شما به ریسک بیاندازد.
به معنی دیگر نیابد روی هر سرمایهای به دلیل راه اندازی کافی شاپ حساب باز کنید. باید مطمئن شوید که جریان کافی نقدینگی فراهماست تا بتوانید هزینههای ضروری زندگی را بدون هیچ مشکلی بپردازید.
خط حد مالی را به درستی مشخص کنید. اصلا به فکر کارآفرینی در صنعتی کافی شاپ ان هم با دریافت وامهای متعدد نباشید که این راه کار غیر منطقی است.
یکی از راهکارهایی که با آن میتوانید از تله ای مالی دور بمانید، نوشتن بیزنی پلن اختصاصی کافی شاپ است. این به شما این امکان را میدهد تا تمام هزینهها را قبل از راه اندازی کافی شاپ بررسی کنید و وضعیت مالی خود را با آن تنظیم کنید.
ضمن نوشتن بیزینس پلن کافی شاپ کل نقدینگی خود را به دو قسمت تقسیم کنید. بخشی را به بودجه مورد نیاز برای راه اندازی کافی شاپ اختصاص دهید و قسمت دیگر را به نیازهای شخصی خود تخصیص دهید.
قبل از اینکه جلوتر بروید لازم است تا کمی در مورد پاسخ سوالی که ذهن خیلی ها را به خود مشغول کرده است، بدانید. هزینه راه اندازی کافی شاپ چقدر است؟
پاسخ این سوال این است: عدد دقیق این هزینه، بستگی به کانسپ کافی شاپ شما دارد. البته که کافه سایر یا کافهای که فقط بیرون بر دارد از کافه بار هزینه کمتری دارد. همین طور کافه بکری از گافه بار با سایز متوسط هزینه تمام شده بیشتری دارد.
علاوه بر آن فاکتورهای کلیدی مثل موقعیت جغرافیایی، بازار املاک، هزینه نیروی کاری و ... نقش مهمی در هزینه راه اندازی کافی شاپ بازی میکنند.
بخش زیادی از این هزینههاصرف اجاره ماهانه و تجهیزات مورد نیاز کافی شاپ خواهد شد. خوب است بدانید که استاندارد صنف کافی شاپ این است که نباید بیشتر از 15 درصد از فروش کل صرف هزینه اجاره شود.
برای مثال اگر اجاره بهای ماهانه 10 میلیون تومان است واضح است که مبلغ فروش باید 67 میلیون تومان باشد. بنابراین پتانسیلهای موقعیت کافه را به دقت بررسی کنید و آن را در بیزنس پلان کافی شاپ بیاورید.
بیشتر مطالعه کنید: قبل از راه اندازی کافی شاپ حتما این نکات مهم را در نظر بگیرید
قهوه نوشیدنی دوست داشتنی اما در عین حال پیچیده است. در قهوه بیش از 1000 فلاونوئید وجود دارد که به مزه قهوه فرم میدهند. هر ترکیبی از این فلاونوئیدها میتواند بافت و مزه قهوه را تغییر دهد.متعاقبا، پروفیلهای رُست هم بیشمار هستند و ترکیبها زیادی از اینها وجود دارند که چشایی آنها را کشف کند.
حالا سوال این جا است که چه قهوهای را برای مشتریان سرو کنید؟
توصیه اکید این است که زمان بگذارید تا در مورد قهوه بیشتر بدانید. در مورد انواع قهوه با خواندن کتاب اطلاعات کسب کنید، به همایش و سمینار قهوه بروید و حتما در دورهمیهای تست قهوه شرکت کنید و با این روش نه تنها با افراد فعال در این حوزه آشنا میشوید بلکه اطلاعات خود را هم از بازار به روز میکنید.
انرژی بگذارید تا جایی که میتوانید در مورد قهوه هم به عنوان نوشیدنی گرم و هم به عنوان محصول کشاورزی جنبههای تازه یاد بگیرید. در مورد تنوع خارق العاده، سرمنشا هر نوع، چیزهای تازه بیاموزید.
هرچه در مورد قهوه بیشتر بدانید، حرفهای تر آن را سرو خواهید کرد.
چه تصمیم داشته باشید تا دانههای قهوه را خودتان رُست کنید یا خیر، در هر صورت کسب اطلاعات در مورد قهوه تقش حیاتی در کسب و کار وابسته به آن یعنی کافی شاپ دارد.
چناچه دانه قهوه را خودتان رست نکنید در این صورت هر رُست یک پروفایل منحصر به فرد به قهوه خواهند داد. دانستن این مهم است که، مچ کردن مزه هر پروفایل قهوه با رُست کننده آن ممکن است بررسی پاسخ مشتریان را زمان بر کند.
همین ما را به قدم بعدی راه اندازی کافی شاپ میبرد.
حتما میخواهید در کافه تا بهترین قهوه را بفروشید. فروش قهوه معمولی اصلا ایده خوبی نیست. به همی دلیل یاد گرفتن فرآیندهای مختلف رُست کردن قهوه را در در اولویت خود بگذارید.
زمانی که کافی شاپ راه اندازی میکنید، میتوانید دانه قهوه را رُست کنید یا با گروهی از رُسترهای قهوه همکاری کنید.
اگر قهوه را خودتان رُست کنید در طولانی مدت در هزینههای کافی شاپ صرفه جویی زیادی خواهید کرد. امادر قدمهای اولیه، باید بدانید که رُست کردن قهوه زمان بر است و به توجه ویژه نیاز دارد. همچنین دستگاه رُست قهوه و نصب آن هزینه جداگانه دارد. علاوه بر آنچه که گفت شد بخشی از نیروی کاری باید صرف خرید و ارسال دانه قهوه رُست نشده علا شود.
شاید تصمیم داشته باشید تا دانه قهوه را به صورت عمده از رُسترهای خریدداری کنید. در این صورت دیر یا زود باید با رُسترهای محلی قهوه در ناحیه خود آشنا شوید.
بهترین حالت این است که قبل از راه اندازی کافی شاپ این مرحله را شروع کنید. صحبت با رُسترهای قهوه که عاشق کارشان هستند شما را با کافی شاپ داری بیشتر آشنا خواهد کرد. اما در مورد انواع قهوهها و نوع مناسب آن برای کافه خود ذهنیت دقیق بدست آورید.
خیلی از رُسترهای قهوه سمپل رایگان انواع مختلف را به مشتریان میدهند تا مزه کنند. توصیه این است مزهای مختلف را با چند رُسترهای قهوه تست کنید. از آنها در مورد نرخ فروش عمده سوال بپرسید، و در مورد شیوه ارسال و یکدست بودن قهوه مطمئن شوید.
بسیاری از رُسترهای قهوه حتی آموزش دم کردن قهوه و کار کردن با تجهیزات را هم به مشتریان میدهند. برای این موارد هم میتوانید از آنها کمک بگیرید.
بیشتر مطالعه کنید : تجهیزات کافی شاپ کدام ها هستند؟
بیزینس پلن کافی شاپ تکنیک عالی است، زیرا به شما این امکان را میدهد تا دقیقا در مورد کانسپت آن تصمیم بگیرید. بودجه مورد نیاز را مشخص کنید و تمام هزینهها را بررسی کنید. اگر به فکر راه اندازی کافی شاپ هستید، لازم است تا نوشتن بیزینس پلن آن را زود آغاز کنید.
نوشتن طرح تجاری کافی شاپ دشوار نیست چون ضمن نوشتن این فرصت را فراهم میکند تا ایدههای شخصی را زیر و رو کنید. همچنین همه مراحل راه اندازی کافی شاپ را برایتان عینی تر به جریان میاندازد.
بیزینس پلن کافی شاپ ابزاری قدرتمند است که به شما کمک میکند تا هر مرحله را برنامه ریزی کنید. همچنین میتوانید به شرکا یا صاحبان ملکها طرح تجاری کافی شاپ خود را نشان دهید، و نظر آنها را جلب کنید. در کل بیزینس پلن ریسک های شکست بعد از راه اندازی کافه را به شدت کم خواهد کرد.
دقیقا چه نوع کافی شاپی میخواهید راه اندازی کنید؟ آی فکر راه اندازی کافی شاپ کیوسکی یا شاید کافه بکری را دارید؟ میتوانید ایده توسعه کانسپ تجاری کافه خود را زودتر از مراحل دیگر شروع کنید.
توسعه کانسپ جایی است که رویاهایتان را به قدمهای حساب شده واقعیت تبدیل خواهید کرد. جزییات کانسپ را در بیزنس پلن کافه نیز بیاورید. آن را آنقدر بپرورانید تا واقیعت بودجهای شما گردد.
راه اندازی کافی شاپ با رویاپردازی در مورد کانسپ این کسب و کار شروع میشود، و دوباره سنجی همه چیز در جهت بودجه طی کردن پلهها را سریع تر میکند.
در این مسیر تصمیم بگیرید که چه چیزهایی برای مشتری سرو خواهید کرد. برای مثال شاید بخواهید موراد زیر را برای مشتریان سرو کنید:
زمان بگذارید تا برای کامل شدن ویژن کافی شاپ از کافه های فعال و رُسترهای قهوه دیدن کنید. در آخر کافی شاپ خود را طرح ریزی کنید.
میخواهید چه چیزی را به مشتریان خود عرضه کنید؟ طراحی منوی کافی شاپ نقطه حساس بیزنیس پلن کافه است. بدون آن نمیتوانید در مورد تجهیزات مورد نیاز کافی شاپ، فضای فیزیکی مورد نیاز، موقعیت مناسب و بودجه به درستی تصمیم بگیرید.
زمان بگذارید تا برد منوی کافه خود شکل دهید. اگر تازه به این وارد این کسب و کار شدهاید، بررسی رقبا و منوی آنها به شما کمک زیادی در طراحی منو خودتان خواهد کرد.
در حالی که ممکن است قهوه تمرکز اصلی شما باشد، محصولاتی دیگری که سودآوری بالایی دارند نیز در ایجاد تعادل قیمت در آیتمهای منو نقش پر رنگی بازی میکنند. این شمال نوشیدنیهای سرد و انواع ساندویچها میشود.
البته که رو راست باید بگوییم این به آنچه که مشتری تقاضای آن را دارد بر میگردد. بنابراین توسعه منو باید با میل مشتری نیز کاملا همانگ گردد. این شمال تحقیق و دانش کامل در مورد میل بازار میشود.
این را به خاطر بسپارید که منو طولانی هزینه اولیه راه اندازی کافی شاپ را بالا میبرد، نظاران سازمان بهداشت و سلامت را ریزبین تر میکند وو همه چیز اندکی دشوار تر خواهد شد.
برای اینکه پتانسیلهای موفقیت را بالا ببرید، باید در انتخاب موقعیت کافه فوقالعاده حساس باشید. همان طور که اشاره شد باید در تعیین محل کافه زود تر از اجرای هر فاز دیگری حرکت کنید. تمام موقعیتها و پاسخ احتمالی آن را ارزیابی کنید.
مطمئنترین شیوه برای راه اندازی کافی شاپ این است که چندین موقعیت را در نظر داشته باشید. سپس اطلاعاتی در مورد رقیبهای فعال در صنعتی کافی شاپ در این منطقه جمع آوری کنید. با کسب و کارهای فعال در این منتطقه کمی گفت وگو کنید و از اطلاعاتی در مورد ترافیک رهگذران کسب کنید.
برای مثال نوع کسب و کارهای دیگر، فضاهای مسکونی، سازمانها فعال، سایر رستورانها، خوابگاه ها و آپارتمانهای مسکونی، دانشگاهها و ادارهها را در نظر بگیرید.
علاوه بر بررسی موقعیتهای احتمالی برای راه اندازی کافی شاپ روی بیزنس پلن کافه خود کار کنید، تا بتوانید قبل از اجاره هر ملکی آن را به صاحب ملک نشان دهید. مطمئن شوید که تعداد مشتریهای هر روز را محاسبه میکنید تا حجم مشتریها در بازه زمانی معلوم گردد. برای این، رقیبها و استراتژی های ورود به این رقابت را به خوبی بررسی کنید.
لازم است تا اطلاعات خوبی در مورد اینکه سایر کافهها و کسب کارهای شبیه به کافی شاپ چه میکنند، کسب کنید. رقیبهای کنونی در منطقه مد نظر شما چه کسانی هستند؟ عکس العمل آنها نسبت به راه اندازی کافه شما چیست؟ کسب و کارهای مشابه کافی شاپ در حوالی شما کدامها هستند؟
در حالی که ممکن است رقیب مستقیم نداشته باشید، کسب و کارهای مشابه نقش حیاتی در برآورد نیازهای مشتریان دارند. جایگزینهای حتی ممکن است دکههای قهوه و شیرینی و یا رستورانهای مختلف باشند.
همه این جنبهها را با ظرافت بررسی کنید، و از جرات به خرج دادن در پیش بینی موضوعهای مرتبط به رقبای خود اصلا نترسید. اگر احساس خوبی نسبت به موقعیتی ندارید، بهتر است از آن صرف نظر کنید و روی موقعیت دیگری متمرکز شوید. رویکرد خود در این مورد بین پیش بینیها و دادهها بالانس کنید.
زمانی که چندین موقعیت را برای کافه خود در نظر گرفتید، زمان آن رسیده است تا نرخ اجاره بها و نیروی کار راد رمنطقه آنالیز کنید. در آخر زمان بگذارید تا چیزهایی که مشتری حاضر است برای آن مبلغ خرج کند را شناسایی کنید. با این کار حتی قبل از اجرایی شدن طرح راه اندازی کافی شاپ جایگاه دقیقی خواهید داشت.
هنگام راه اندازی کافی شاپ ممکن است به هزینههای پیش بینی نشده و پیچیدگیهای مختلفی بر بخورید. در میان آنها، تجهیزات اختصاصی مورد نیاز فضای اجاره شده، مجوزهای سازمان بهداشت، مالیات و سایر هزینههای دفتری همه از مواردی است که ممکن است به آن بربخورید.
شهری که قصد راه اندازی کافی شاپ را در آن دارید، تعیین کننده این قوانین است. با این وجود اهمیت دارد تا قبل از اجرای همه چیز با آنها در تماس باشید و الزامات کافه مطلع گردید.
مالیات، قوانین کار، قانونهای ملک تجاری همه میتواند در تصمیم گیری به موقع و صحیح در مورد موقعیت کافی شاپ کمک کنند. با توجه به فضای که برای کافه در نظر میگیرد باید نرخ مالیات را هم در ظنر داشته باشید. به برخی از ملکهای تجاری 10 درصد سود مالیات تعلق میگیرد در حالی که این عدد با توجه به ظرفیت و میزان فروش متفاوت خواهد بود.
به چه نوع تجهیزات کافی شاپی نیاز دارید؟ این همیشه به منوی شما بستگی دارد. تجهیزات با کیفیت کافی شاپ به شما این در عملیاتی کردن موفق کافه کمک به سزایی میکند. داشتن تجهیزاتی که هر زمان که به آن نیاز دارید به درستی کار کند و هزینه نگهداری آن معقول باشد، یکی از کلیدهای موفقیت بعد از راه اندازی کافی شاپ است.
خرید صحیح تجهیزات به حجم فروش شما گره خورده است. بنابراین، نیاز دارید تا فروش را به درستی تعیین کنید و لوازم مورد نیاز را بر آن اساس خریداری کنید.
تجهیزات منو باید بر اساس آیتمهای منو، و حجم فروش باشد. علاوه بر آن فاکتورهایی مثل فضا و بودجه در خرید تعیین کننده خواهند بود. به صورت خلاصه تجهیزات زیر برای راه اندازی کافی شاپ ضروری است:
علاوه بر این به ابزارهای متعدد دیگری کافی شاپ نیاز است. حتی ممکن است خیلی از تجهیزات نیاز به ساخت سفارشی داشته باشند.
این ممکن است شامل بخش الکتریکی کافی شاپ، لوله کشی و بارهای استیل باشد. برای اطلاع از لوازم مورد نیاز کافی شاپ چک لیست حبتور را مطالع کنید.
سوال این است که چطور هزینههای کافی شاپ را دقیق اندازه گیری کنیم؟ برای پله شروع، باید با منو کافه، کانسپت و موقعیت آن را در نظر بگیرید. زمانی که تمام این المانها را در نظر داشتید آن زمان به درستی میتوانید بودجه کافی شاپ را به درستی مشخص کنید.
بودجه کافی شاپ یعنی هزینه تجهیزات، فضا و لوازم سفارشی به علاوه سایر هزینههای متغیر آن.
تعیین صادقانه بودجه برای کافی شاپ، دلیل اول تعیین کننده هزینههای کانسپ کافی شاپ انتخابی شما خواهد بود. باید در تعیین این عدد کاملا رو راست باشید و با هزینهها در پلههای اولیه راه اندازی کافی شاپ روبرو شوید.
اگر هنوز به دنبال یک نرخ ثابت هستید، باید گفت که حدقل بودجه برای راه اندازی کافی شاپ بالاتر از حد 70 میلیون تومان است. اما همه اینها بستگی به نوع کسب و کار، و همان و طور که گفته شد کانسپت کافه شما دارد.
بیشتر مطالعه کنید: راهنمای جامع شناخت دانه قهوه و شیوه ترکیب آنها
برای راه اندازی موفق کافی شاپ بنچ مارکهای مهم باید شناسایی شود، مهم ترین مسئله برای شروع چنین کاری کسب درآمد است.
بنابریان باید مشخص کنید که در چه نقطهای کافی شاپ شروع به سودهی خواهد کرد.
نقطهای که مجموعه شما شروع به سودهی کند، آن دقیقا نقطه عطف خواهد بود. هر چیزی زیر نقطه عطف نشان دهنده هزینههای ثابت، متغییر و هزینههای عملیاتی است.
این دشوار است که کسب و کاری را بدون مشخص کردن نقطه های بنچ مارک و یا نقطه های تغییر راه اندازی کرد و به آن با اطمینان تکیه کرد. زیرا مدیریت هزینهها پیچیده میشود.
مشخص کردن این نقطهها فقط تعیین اعداد نیست. بلکه مشخص کردن برند و همه خدماتی است که برای مشتری عرضه خواهید کرد.
ارزش بیشتر از فروش به شما کمک خواهد کرد تا حاشیه امن این کسب را بیشتر کنید و با سریعتر به سودهی برسید. بنابراین زمان گذاشتن برای تعیین بودجه کافه نقطههای عطف آن اهمیت بالایی دارد.
چه بخش از سرمایه شما هزینه شخصی خواهد بود؟ میزان سرمایه خود را تعیین کنید و راههای جذب سرمایه ار کانالهای دیگر را کنار سرمایه خود بچینید.
این پله نشان میدهد که دقیقا در کجا پروژه راه اندازی کافی شاپ قرار دارید، و به چه میزان جذب سرمایه نیاز است. اصل مهم این است که در تعیین هر عدد دقیق باشید و آن را محاسبه آن را چندین مرتبه انجام دهید. 20
درصد از کل سرمایه شخصی شما باید کنار گذاشته شود تا صرف هزینههای متغییر گردد. با تعیین نقطههای عطف کسب درآمدی و استراتژی های قیمت گذاری تصویر مالی کاملا شکل میگیرد.
ضمن طی کردن پلههای راه اندازی کافی شاپ، برخی از موارد قیمت بیشتری خواهند داشت در حالی که تحویل خیلی از اقلام با تاخیر روبرو میشود و در نتیجه قیمت تمام شده آن تغییر میکند. همه اینها موارد غیر قابل منتظرهای است که باید پیش از قطعی شدن مراحل اجرایی از آن مطلع باشید.
برای اداره کافی شاپ به نقدینگی نیاز است و به عنوان صاحب این کسب و کار باید مطمئن شوید که، جریان مالی آنقدر پایدار است تا به کافه به سودهی برسد.
داشتن بودجه کافی تا رسیددن به نقطه پایداری در کسب و کار کافی شاپ، یکی از فاکتورهای حیاتی است. به همین دلیل بیزنس پلن در این مورد به کمکم شما خواهد آمد و متریک حساس برای راه اندازی موفق کافی شاپ است.
مثل هر کسب و کار دیگری، راه اندازی کافی شاپ هم کمی کارهای اداری دارد. مشخص کردن ساختار کافه همه چیز را در روال قانونی میاندازد. با تعیین ساختار کافی شاپ، راه اندازی حساب مالیاتی، بیمه ها و پرداختی کارکنان همه واضح خواهد شد.
باید ساختار دقیقا با کارکرد شخصی شما هماهنگ باشد و برای این باید شرایط قانونی خاص موقعیت کافه خود را در نظر داشته باشید.
راه اندازی کافی شاپ با راه اندازی هر نوع کسب و کار دیگری متفاوت است، زیرا جذب اطلاعات از کانالهای مختلف است و همه چیز هیجان انگیز است.
یکی از قدم های مهم در راه اندازی کافی شاپ آشنایی با فروشندگان عمده است. به دلیل ماهیت کافه توزیع کنندگان مواد و تجهیزات مورد نیاز آن خود مشوق شروع کار در این حوزه هستند.
برای شروع کار در کافی شاپ خوب است که در پله های اول با توزیع کنندگان محلی کار کنید. از طریق آنها میتوانید اطلاعات زیادی جمع آوری کنید و مطمئن تر وارد کسب کافی شاپ شوید.
برای همین وقتی که با فروشندگان عمده مرتبط میشوید، از آنها وسوالهایی مثل هزینه ارسال چقدر خواهد بود؟ اگر جنسی معیوب باشد، شرایط مرجوعی چیست؟ نرخ شش ماه اقلام اصلی چقدر خواهد بود؟
مهم ترین مسئله ضمن ارتباط با فروشندگان این است که، بفهمید دقیقا بازار به چه سمتی میرود و نیاز روز مشتریهای کافه چیست؟ شروع سریع این مرحله، کل فرآیندر اه اندازی کافی شاپ را مطمئن تر میکند.
راه اندازی کافی شاپ نیاز به اخذ مجوز از ارگانهای مختلف از جمله سازمان بهداشت شهر دارد. زود دست به کار شوید و از مراحل کسب مجوز مطلع شوید. هر نوع کانسپتی در کافه و رستوران سر خط راعایت اوصل بهداشتی خود را دارد، بنابراین حتی از قبل از راه اندازی کافه، دانستن آنها به شما این امکان میدهد تا همه چیز را بر آن اساس بچینید.
همان طور که در کسب و کار کافی شاپ پیش میروید، تغییراتی باید اعمال شود. این کاملا طبعی است و باید انتظار آن را بکشید. در بیزنیس پلن کافی شاپ باید این تغییرات احتمالی و محاسبات نیز آورده شوند.
اطمینان از اینکه تمام المانهای متغییر قبل از راه اندازی کافه، به روز رسانی شدهاند باعث خواهد شد تا نیاز سنجی تان دقیق باشد. مهم تر اینکه بودجه خود را با توجه به شرایط لحظه ای تنظیم کنید.
زمان بگذارید تا تغییرات لازم را در جریان مالی اعمال کنید و آن را در طرح تجاری ذکر کنید. با این توضیحات به روز کردن طرح تجاری کافی شاپ باید همواره در مراحل متعدد به روز شود.
اگر این مسئله اندکی پیچیده است از قالبهای طرح تجاری کافی شاپ استفاده کنید. همچنین مقاله بیزنیس پلن کافی شاپ به شما در طی کردن این مسیر کمک خواهد کرد.
پیشتر گفته شد که نوشتن طرح تجاری کافی شاپ خود را آغاز کنید، در قدم 19 لازم است تا طرح تجاری را تکمیل کنید. بخش اساسی از موفقیت در این نوع کسب و کار، بستگی به تحقیق و انتقال آن به طرح تجاری کافه دارد.
زمانی که در حال نگارش طرح کسب و کار خود هستید، ممکن است همه چیز غیر ضرروی به نظر برسد اما نوشتن این طرح شما به فکر در مورد مسائل دشوار و پیچیده وا میدارد.
هر کافی شاپ نیاز به سیستم فروش اتوماتیک دارد. داشتن سامانه POS یا Point of sale systemتصمیم مهم برای راه اندازی کافی شاپ است.
در خرید سیستم فروش به مواردی از جمله راحتی استفاده، قابلیت کارایی و چاپ رسید برای هر نوع پرداخت فراهم باشد. مثل تمام توصیههای دیگر، خوب است که رسیدگی به این را هم زود شروع کنید.
به عنوان صاحب کافه باید گزینههای مختلفی پیش روی شما وجود داشته باشد. از میان آنها باید بتوانید مناسب ترین را انتخاب کنید.
بزینس کافی شاپ به حساب بانکی مجزا نیاز دارد. باز کردن یک حساب اختصاصی مدیریت همه چیز را بهتری میکند. لازم است تا حساب شخصی را از حساب کافه کاملا جدا کنید. این دو فایده اساسی دارد. اول از همه محاسبه مالیات ساده خواهد شد و دوم این که اصلا به مشکلات حساب داری بر نخواهید خورد.
طراحی برند برای راه اندازی کافی شاپ پروسهای لذت بخش است. انتخاب نام مناسب، رنگ، لوگو و شعار اهمیت به سزایی در تعیین ارزش و هویت کافه دارد.
برند نقطه آغاز کسب اعتماد مشتری است. بنابراین زمان بگذارید تا برند خود را غنی کنید. برای این کار از المانهای گرافیکی با طراحی قوی استفاده کنید.
مطمئن باشید که کافی شاپ شما به وب سایت نیاز خواهد داشت. کاربرد داشتن سایت برای قدرت دادن به برند مجموعه است. همچنین سایت کافی شاپ به عنوان نقطه تلاقی تمام شبکه های اجتماعی خواهد بود.
بر خلاف شبکه های اجتماعی، سایت کنترل کامل را به شما میدهد. در آن میتوانید همه چیز برند را در آن اعمال کنید. علاوه بر آن آفرهای ویژه در سایت ذکر میشود تا برای مشتریان اطلاع رسانی شود.
راه اندازی کافی شاپ با استخدام باریستا حرفهای به خود شکل میگیرد. جدا از آن باید برای کارکنان که تخصص ندارد، ورک شاپهای کوتاه آموزشی باریستا بگذارید. این در تهیه و سرو یکدست انواع نوشیدنیها اهمیت به سزایی دارد.
همچنین بعد از گذشت زمانی لازم است تا اصول قدمی باریستا را جایگزین تکنیکهای تازه آن کنید. این سرمایه گذاری در میزان پاسخ مشتری خود را به خوبی نشان میدهد.
بیشتر مطالعه کنید: با تکنیک های مختلف رست یا برشته کردن قهوه آشنا شوید
چه چیزی کسب و کار شما را از بقیه جدا میکند؟ چه نوشیدنی یا شیرینیای در منو شما غیر قابل صرف نظر کردن است؟ برای راه اندازی کافی شاپ که در ابتدا هم جایگاه خوبی دارد، باید تعیین کنید که چه چیزی کافه شما را از دیگری کاملا جدا میکند؟
اسانس تفاوت را مشخص کنید و آن را یادداشت کنید. آن را به کارکنان خود گوشزد کنید و در رویکرد کافی شاپ بیاورید. هر روز باید این اسانس به مشتری عرضه شود. زمانی که از پاسخ مطمئن شدید همه چیز کافه را حول آن بگذارید و آن را نقطه توسعه خود قرار دهید.
سودآوری اصلی ترین انگیزه راه اندزی کافی شاپ است. قیمت گذاری نقش مهمی در تبدیل سرویس به سود بازی میکند. در بعضی از بازارها مشتریها به قیمتها از سایر جوامع حساس تر هستند. هر گونه تغییر کل نرخ و حجم فروش را تغییر میدهد.
متاسفانه خیلی از صاحبان کافی شاپها قیمت ها را محاسبه نمیکنند و نرخ که در نظر دارند را برای آیتمهای منو اعمال میکنند. این اصلا راه کار درستی نیست. این مسیر منجر به از دست دادن 2 تا 12 درصد فروش کل میشود.
به جای آن روند هوشمندانه را پیش بگیرید. تمام دادهها را عم از هزینه مواد اولیه و سرویس را در جدل وارد کنید و فقط بعد از جمع آوری تمام این اطلاعات، قیمت دقیق منو را مشخص کنید.
زمان بندی برای توسعه و راه اندازی کافی شاپ مشخص کنید. همانند تمام تلاشهایی که برای برنامه ریزی کردید، تعیین هدف و بنچ مارک و مشخص کردن زمان بندی برای آن در پی گیری استراتژی درست، اهمیت بالایی دارد.
چه چیزی باید کامل شود و در تقویم درج گردد. در زمان بندی باید واقع گرا باشید. انجام هر چیزی باید بالانس شود بنابراین کوچک شروع کنید.
کافه شما چقدر درآمد دارد؟ راه اندازی سیستم حسابداری مشخص میکند که چه مقدار نقدینگی وارد کافه میشود و آنها برای چه مواردی هزینه میشوند.
سیستم حسابداری باید قابلیت محاسبه مالیات، پیگیری جریان نقدینگی، درآمد، هزینه لیست خرید و ضررهای احتمالی را در هر بازه زمانی داشته باشد.
باید از کسب و کار کافه خود محافظت کنید. بیمه پوشش دهنده تجهیزات گران قیمت کافه و محافظ آنها در برابر حادثههای غیر قابل پیش بینی است. بیمه کارکنان هم برای برآورد هزینههای مختلف آنها اهمیت بالایی دارد. فراهم کردن این دو بیمه از کافی شاپ شما مراقبت میکنند.
معرفی کافه زمان بر است. راه اندازی کافه نیاز به تعهد کاری، سرمایه گذاری مالی، زمان و انرژی دارد. باید علاقه خود را در این کسب و کار تا جایی که میتوانید از راههای مختلف به بقیه منتقل کنید.
راه اندازی کافی شاپ به المانهای زیادی نیاز دارد تا به درستی انجام شود. با طی کردن مرحلهای این چک لیست شروع خوبی برای ورود به این کسب خواهید داشت. به خاطر داشته باشید که هرچه اطلاعات بیشتری در مورد کافه داری داشته باشید، حضورتان پرنگ تر و قدتمندتر خواهد شد و موفقیت قطعی خواهد بود.