Habtoor

هر سرخ کن صنعتی با ویژگی های مختلفی همراه است. موارد مهم از جمله سایز، منبع انرژی مورد استفاده، جایگیری و چیزهای دیگری که در کیفیت این محصول اثر گذاری به سزایی دارد.

سرخ کن صنعتی

هر سرخ کن صنعتی با ویژگی های مختلفی همراه است. موارد مهم از جمله سایز، منبع انرژی مورد استفاده، جایگیری و چیزهای دیگری که در کیفیت این محصول اثر گذاری به سزایی دارد.

درک تفاوت های هر مدل از سرخ کن صنعتی بسیار کلیدی خواهد بود. باید از اینکه کدام  ویژگی های با نیاز خاص شما مطابقت دارد کاملا مطمئن شوید. در این راهنما خرید ویژگی های کلیدی مدل های مختلف سرخ کن صنعتی آشنا خواهید شد. 

سوال این است که چه نوعی از سرخ کن های صنعتی مناسب شما کانسپت رستوران شما خواهند بود؟

برای آماده کردن و سرخ کردن دنات های شکری یا کرن داگ دقیقا برای هر کاری نوعی از سرخ کن های صنعتی وجود دارد.

زمانی که فرآیند داغ کردن روغن آن هم با حجم زیاد احتمالا در نگاه اول ساده هب نظر می‌رسد اما باید به سرخ کن صنعتی اندکی جزیی تر نگاه کنید تا بتوانید مناسب ترین مدل ممکن را برای مجموعه خود خریداری نمایید.

چه رستوران شما یک مجموعه با درجه کلاس بالا و چه به فکر راه انازی فست فود سیار باشید در هر صورت این راهنما به شما کمک خواهد کرد تا عملی ترین واحد سرخ کن را برای مجموعه خود خریداری نمایید ( که پوشش دهنده آماده سازی حجم مختلفی مثل آماده سازی پیش غذا، تا دسر همه را پوشش دهد) در ابتدا بگذارید به یک سوال مهم در این بازه پاسخ دهیم:

سرخ کن صنعتی چیست؟

سرخ کن صنعتی یکی از تجهیزات مهم آشپزخانه صعتی است که در مقایس بزرگ می‌تواند گرما تولید نماید و با ان می توان سیب زمینی  و یا تکاه پنیر موزارلا را سرخ کرد. مهم ترین تفاوت سرخ کن صنعتی در توانایی گرم کردن روغن در کوتاه مدت و سرخ کردن حجم زیادی از مواد غذایی در بازه زمانی کوتاهی خواهد بود.

با این وجود کاربرد سرخ کن صنعتی به مدل خاص آن و اینکه چه نوعی از غذا را می خواهید با آن آماه کنید ارتباط مستقیم دارد.

مدلی که بین تمام انواع سرخ کن های صنعتی مشابه است این است که دمای روغن را به درجه دلخواه برسانید،  

با سبد سرخ کن های صنعتی می توانید مواد غذایی را در روغن غوطه ور نمایید و زمانی که مواد غذای کاملا سرخ شد آن را سایرین جدا و به مرحله سرو ارسال نمایید. پیشنهاد می شود که روغن را از مواد غذایی

انواع مختلف سرخ کن صنعتی

هر سرخ کن صنعتی با ویژگی های مختلفی همراه است. موارد مهم از جمله سایز، منبع انرژی مورد استفاده، جایگیری و چیزهای دیگری که در کیفیت این محصول اثر گذاری به سزایی دارد.

درک تفاوت های هر مدل از سرخ کن صنعتی بسیار کلیدی خواهد بود. باید از اینکه کدام  ویژگی های با نیاز خاص شما مطابقت دارد کاملا مطمئن شوید.

سرخ کن صنعتی مدل کانتر تاپ در مقایسه با مدل های معمول

در پایه‌ای ترین حالت سرخ کن ها  را می توان به دو دسته بر اساس استایل تقسیم نمود و هر کدام از این استایل های ویژگی ها و نقاط ضعف خاص خودشان را دارند. که هرکدام بسته به شرایط با کاربرد خاص خودشان را دارند.

سرخ کن صنعتی مدل کانترتاپی

اگر هم فضا و هم میزان کارایی برای شما اهمیت داشته باشد در آن صورت سرخ کن صنعتی کانتر تاپی یکی از مدل های مطلوب خواهد بود. اگر سرخ کردن یکی از روش های اصلی پخت در آشپزخانه صنعتی رستوران شما نباشد در آن صورت ظرفیت سرخ کن صنعتی مدل کانترتاپی پاسخ گوی نیاز شما خواهد بود.

برای مثال فودتراک و دکه های غذا همه می‌تواند از سرخ کن صنعتی مدل کانتر تاپی بهره ببرند و با آن غذاهای خوش طعم را در فضای محدود و با سرعت بالا برای مشتری سرو نمایند.

سرخ کن صنعتی کانترتاپی نیز خود مدل های بدون دریچه دارند که در آنها سیستم فیلتر روغن نیز تعبیه شده است. این ویژگی بسیار کاربردی است زیرا کیفیت غذا را حفظ می نماید در عین حال کارایی را بالا خواهد برد.

سرخ کن صنعتی مدل زمینی

سرخ کن صنعتی که بر روی پایه و زمین قرار می گیرد مناسب رستوران هایی است که حجم فروش مواد غذایی سرخ کردنی در آنها بالا است. از این رو ظرفیت این مدل برای این گروه بسیار مناسب خواهد بود.

دستگاه سرخ کن صنعتی زمینی هم با گاز کار می کند و هم با نیروی برق از این رو قادر خواهید بود تا دقیقا آن مدلی را انتخاب نمایید که با ساختار چیدمان آشپزخانه صنعتی شما هماهنگ باشد.

مدل های این نوع از سرخ کن صنعتی از تک محفظه شروع می شوند و تا 4 سبد هم مورد استفاده هستند. در بدنه آنها از متریالی استفاده شده است که مدت زمان کارکرد آنها را بالا می‌برد

در برخی از مدل های سرخ کن های صنعتی سبد کارکرد اتوماتیک دارد از این رو روش استفاده آن ساده است. حتی برخی از مدل های این دستگاه قابلیت برنامه ریزی دارند و می‌توان آن را بر اساس پخت برنامه ریزی کرد.

سرخ کن های صنعتی با کارکردخاص   

سرخ کن صنعتی بدون نیاز به هود به طور معمول از آن می‌توان در بخش های مختلفی استفاده کرد.

این استفاده از کارایی استفاده از فضا را بالا می‌برد.

همچنین سرخ کن های صنعتی که به هود نیاز ندارند را می‌توان در بخش های مختلفی از چیدمان آشپزخانه صنعتی در نظر گرفت.

سرخ کن صنعتی که به هود نیاز ندارد می تواند در نقسیم حجم و فشار موثر باشند. هر کدام از این مدل ها در بخش بالایی سیستم فیلتر روغن دارند که نیاز به هود حذف می‌کند. این به آن معنا است که از این مدل می‌توانید در هر موقعیتی و هر فضایی حتی استند های غذا، فست فودهای سیار و کیوسک ها مختلف استفاده نمایید.

دستگاه سرخ کن صنعتی دنات و انواع خمیر

برخی می توانید انتظار داشته باشید تا برخی از مواد غذایی را در سرخ کن های معمول یا انهایی که محفظه عمیق دارند آماده کنید و همان نتیجه مورد نظر را بگیرید.

اما در مورد سرخ کردن انواع خمیر همه چیز متفاوت خواهد بود. سرخ کن صنعتی مناسب این نوع از مواد غذایی باید محفظه با عمق کم و مساحت زیاد نیاز دارد. دلیل این مسئله این است که خمیر هنگام پخت باید از موارد دیگر فاصله داشته باشد و احتمال چسبیدن در آن کم باشد.

دستگاه سرخ کن صنعتی با قبلیت جاسازی در کانتر ( مدل ( Drop-in

طراحی این مدل طوری است که بتوان آن را در هر قسمتی از کانتر جاسازی کرد. همین ویژگی باعث خواهد شد تا استفاده از فضا به بهترین شکل میسر شود. همچنین از آنجایی که در داخل کانتر و نه بر روی آن جاسازی می‌شود از آن رو لاین آماده سازی هم سطح خواهد شد. این جدا از زیبایی بصری میزان کارایی را در آشپزخانه صنعتی بالا خواهد برد.

در نظر گرفتن نوع انرژی مصرفی سرخ کن های صنعتی  

برخی از آشپزخانه های صنعتی منبع انرژی یکی از فاکتورهای اصلی برای انتخاب دستگاه های مد نظر خواهد بود. بسته با اندازه و مدلی که در نظر دارید باید چنیدین جنبه را در نظر داشته باشید تا با الزامات پیش فرض در محیط آشپزخانه صنعتی  کاملا هماهنگ شود.

نیروی برق

نیروی برق: سرخ کن صنعتی که با نیروی برق کار کند از چنیدین المنت که به صورت مستقیم با روغن در تماس باشد برای گرم کردن استفاده خواهد کرد. آنها به خصوص برای بالا بردن زمان و سرعت گرم کردن روغن اهمیت زیادی دارد.

به طور کلی دستگاه های سرخ کن صنعتی که با برق کار می‌کند به زمان کمتری برای تنظیم درجه روغن بعد از اضافه هر بار اضافه کردن مواد غذایی نیاز خواهند داشت.

همچنین سرخ کن های صنعتی از آنجایی که به نیروی گاز و درگاه آن وابسته نیستند به راحتی می‌توان آنها را در فضاهای مختلفی در آشپزخانه صنعتی و ناحیه آماده سازی رستوران جاسازی نمود.

اما یکی از نقاط ضعف سرخ کن صنعتی این است که دمای روغن را نمی توانند به درجه بسیار بالا برساند.

نیروی گاز طبیعی

این مدل از دستگاه سرخ کن یا با نیروی گاز طبیعی کار می کند یا می توان از پروپان مایع برای به کار انداخت آن استفاده نمود.

این مدل از سرخ کن های صنعتی از المنت های گرمایی دارند که در زیر محفظه یا حتی کاملا خارج از آن قرار گرفته اند.

بسته به موقعیت جغرافیایی استفاده از این نوع سرخ کن می تواند

سرخ کن صنعتی که با نیروی گاز مولد آن باشد در ز مان کوتاه تری به دمای بالایی می رسد و می‌تواند رنج حداکثر دامایی بیشتری داشته باشد. اما نقطه ضعف احتمالای این نوع از سرخ کن های صنعتی در این است که زمانز که در چیدمان آشپزخانه صنعتی جای گذاری می‎شوند، احتمال تغییر موقعیت جایگذاری اصلا فراهم نخواهد بود.

بررسی طراحی المنت های  گرمایی

بخش تزریق گرما در دستگاه هی سرخ کن صنعتی می تواند طراحی‌های مختلفی داشته باشد. در این قسمت راهنمای خرید سرخ کن صنعتی به بررسی انواع المنت ها می‌پردازیم:

تزریق گرما با طراحی Open Pot : در این مدل طراحی قسمت تزریق گرما در ناحیه خارجی محفظه قرار داده شده است. این شیوه طراحی محبویت زیادی در بین کارخانه های تولید کننده دستگاه سرخ کن صنعتی دارد. دلیل آن این است که این نحوه جاسازی باعث می‌شود تا ظرفیت سرخ کن صنعتی بالا برود.

در مدل هایی که از این مدل طراحی تزریق گرما بهره می‌برند می توان انواع سیب زمینی سرخ کرده، مرغ سوخاری، و هر چیزی دیگر که به نان سوخاری آغشته شده باشد را تهیه کرد. اما این مدل از سرخ کن صنعتی برای مواد غذایی که رطوبت زیادی دارد مناسب نیست زیرا زمان با گرم کردن روغن بعد از اضافه کردن مواد غذایی در این نوه دستگاه سرخ کن صنعتی مدت زیادی دارد.

تزریق گرما با طراحی Tube : واحدهای که با مشعل تیوبی کار می‌کنند  از طریق انتقال گازبه وسیله لوله ها از انرژی تغذیه می‌شوند. این بخش ها قسمت اصلی تزریق انرژی گرما به سرخ کن صنعتی است. دستگاه سرخ کن صنعتی که طراحی در آن بر اساس ساختار تیوپی باشد بهترین کارکرد را برای سرخ کردن مواد غذایی مرطوب و آغشته دارد.  اما باید گفت که دستگاهی که از سیستم تزریق گرمایی بهره می‌برند تمیز کردن آنها اندکی مشکل است زیرا تیوپ ها در جای خود کاملا فیکس شده‌اند.

تزریق گرما از طریق نوار یا Ribbonسیستم گرمایی ریبون یا نواری در پایینی ترین قسمت سرخ کن جاسازی می‌شود. این نحوه طراحی باعث خواهد شد تا سرعت گرم کردن روغن بالاتر برود همچنین سرعت ریکاوری و به دما رساندن بعد از اضافه کردن مواد اولیه بیشتر است. باید گفت که تمیز کردن بخش ریبون یا المنت های نواری دشوار است همچنین زمان تخلیه محفظه ها احتمال تماس با نوارها وجود دارد.

سیستم طزریق گرما Flat Bottom: در طراحی این سیستم تزریق گرمایی به طور معمول در سرخ کن های صنعتی که عمق کم تری دارند جاسازی می‌شود. به طور معمول سرخ کن های اسپشالتی یا سرخ کن های مخصوص دونات و خمیر مناسب هستند. جاسازی المنت ها در بخش پایینی  طوری است که تمیز کردن آن ساده است.

دستگاهی که از این سیستم تزریق گرمایی در آن جاسازی شده باشد با سرعت بالایی گرم نخواهد شد. به همین دلیل آن را برای آماده سازی و سرخ کردن انواع خمیر مناسب خواهد بود. باید گفت که این مدل برای سرخ کردن حجم زیادی از مواد غذایی مناسب نخواهد بود.

بررسی عمر مفید مدل های مختلف سرخ کن صنعتی

سازندگان دستگاه های سرخ صنعتی را از جنبه های مختلفی دسته بندی کرده اند و قبل از نهایی کردن خرید باید از کارکرد مختلف و میزان ماندگاری سرخ کن صنعتی مطمئن باشید.

  • سرخ کن صنعتی حجم سبک: این مدل های سرخ کن های صنعتی مناسب حجم کم کاری هستند. برای مثال بهترین کارکرد آنها استندها مواد غذایی یا فضاهای محدود کاری خواهد بود. اگر استفاده شما دائمی باشد این مدل اصلا مناسب نخواهد بود.
  • سرخ کن نیمه صنعتی: میزان کارکرد این سرخ کن صنعتی مشابه سرخ کن صنعتی با حجم سبک است اما داوم آن بالاتر است و به همین دلیل در تداوم استفاده از این مدل مشکل در طولانی مدت به وجود نخواهد آورد.  
  • سرخ کن صنعتی: اگر حجم کاری در رستوران شما بالا باشد و بخواهید مجموعه بزرگی را راه اندازی نمایید، دستگاه سرخ کن صنعتی سنگین پاسخ گوی نیاز شما خواهد بود. بدنه این مدل ماندگاری بالا دارد و هر محفظه ها طوری جاسازی شده‌اند که می‌توان به صورت هم زمان حجم زیادی از مواد غذایی را سرخ نمود.

سایز سرخ کن صنعتی

همیشه هنگام بررسی و انتخاب سرخ کن صنعتی باید اول از همه حجم مورد نیزا خود را در نظر داشته باشید. بعد از آن مهم ترین نکته فضای قرار گیری سرخ کن است. سایز سرخ کن های صنعتی که بر روی زمین قرار می‌گیرند تنوع بالایی دارد.

با این وجود سایز ۳۰ سانتی متر در ۱ متر یکی از متداول ترین مدل ها در این میان است. باید گفت که حداکثر سایز برای سرخ کن صنعتی ۲۳۸ سانتی متر است.

جدا از حجم سازندگان دستگاه های سرخ کن صنعتی ظرفیت هر محفظه را بر اساس لیتر روغن ارائه می‌کنند.

از این رو می‌توانید چندین واحد را با یکدیگر ادغام کنید تا ظرفیت سرخ کردن را در مجموعه خود بالا ببرید. اضافه کردن هر واحد به سرخ کن بر اساس نیاز به شما کنترل بهتری و بیشتری خواهد داد. برای آنکه از انتخاب خود مطمئن باشید تعداد روزانه مشتریان را محاسبه نمایید. همچنین لازم است تا تنوع منو را هم با حسایت موقع برآورد نیازهایتان در نظر داشته باشید.

برخی از مدل های سرخ کن های صنعتی این قابلیت را دارند تا با سبد های مجزا محفظه سرخ کن را در هر واحد تقسیم بندی نمایید. این ویژگی می‌تواند  تنوع و سرعت کار را برایتان بالا ببرد.

گزینه های کنترل پیشرفته  سرخ کن های صنعتی

  • قابلیت برنامه دادن: مدل های پیشرفته‌ای روانه بازار شده اند که به سیستم عمل مجهز هستند. این ویژگی در برخی مدل ها به کسانی که با این دستگاه کار می‌کنند آلارم می‌دهد که زمان پخت به پایان رسیده است. این قابلیت پخت دقیق و عالی را قطعی خواهد کرد.
  • سبد سرخ کن اتوماتیک: سبد تمام اتوماتیک دقیقا بعد از به اتمام رسیدن زمان پخت به صورت اتوماتیک از محفظه روغن جدا می‌شود و بالا می‌آید. به فرآیند انجام چند کار به طور هم زمان در آشپزخانه صنعتی کمک خواهد کرد. قادر خواهید بود تا پیازحلقه ای سرخ شده و یا تکه های ماهی سوخاری شده را در بهترین حالت ممکن آماده خواهید کرد.  
  • سیستم فلیتر روغن: این ویژگی یکی از کاربردی ترین قابلیت های دستگاه های سرخ کن مدرن است. اگر در سرخ کن رستورانی سیستم فیلتر مجزا تعبیه شده باشد در آن صورت هم کیفیت غذا حفظ خواهد شد و هم هزینه های تمام شده به شدت پایین خواهد آمد. رغن تمیزتر به معنای طعم بهتر غذا و کیفیت مطلوب تر خواهد بود.
  • مدل با مصرف بهینه انرژی: برخی از مدل های طوری طراحی شده اند که مصرف انرژی آنها بهینه باشد. موتور این مدل های طوری طراحی شده است که گرمای حاصل از احتراق را در سیستم هدایت می‌کند. چنین ساختار فقط به فشار گاز برای تزریق گرما متکی نیست. برخی دیگر از مدل ها المنت های پرمیکس دارند که دقیقا نسبت دقیقی از اکسیژن و گاز را برای بالا بردن کارایی می‌سوزانند.

محل قرار گیری دستگاه سرخ کن صنعتی

اغلب از اهمیت سرخ کن صنعتی چشم پوشی می‌شود. همچنین روغن باید کاملا شفاف و تمیز باشد تا طعم نامطبوع در غذا ایجاد نشود. اخصاص فضای مشخص به دستگاه سرخ کن صنعتی باید در اولویت باشد همچنین باید به فضایی قرار گیری دستگاه فلیتر نیز در نظر گرفته شود.

  • نکته اساسی این است که دستگاه سرخ کن در چیدامان آشپزخانه صنعتی نباید در مجاورت شعله گاز، دستگاه گریل و یا بخاز پر صنعتی باشد.

 در صورتی که فضا محدود است خمی توانید از صفحه های بلند جدا کننده استفاده نمایید. همچنین درپوش می‌تواند یکی از اکسسوری های کاربردی باشد زیرا زمانی که دستگاه خاموش است سطح روغن را با آن می‌پوشانید و به این طریق کیفیت روغن در بازه بلند مدت تری حفظ خواهد شد.

روش صحیح نگهداری از دستگاه سرخ کن صنعتی

با توجه به اینکه استفاده از دستگاه در آشپزخانه صنعتی بسیار زیاد است بهتر است که در بازه های زمانی مشخص سرخ کن را تمیز و سرویس نمایید.

عمر مفید سرخ کن صنعتی بزرگ در ۷ تا ۱۰ سال است. اما می توانید این بازه را طولانی تر با سرویس مدام طولانی تر نمایید. در این قسمت مشکلات عمده ای که ممکن است برای سرخ کن صنعتی رخ دهد آورده شده است: 

تانکر های

  • اولین نشانه خرابی در سرخ کن های صنعتی به علت نشتی تانکرها است. لازم است تا بعد چندباز استفاده کف تانکر ها را بررسی کنید و اگر بعد از استفاده چیزی در کف چشبیده است آن را به آرامی از محفظه تانکر جدا نمایید.

جایگزین کردن اکثر بخش های سرخ کن صنعتی گران تمام خواهد شد. برای مثال نصب کردن ترموستات، تانکر جدید و درپوش هزینه بالایی خواهد داشت.

ویژگی های روغن مصرفی برای سرخ کن صنعتی

  • داستن اینکه چه روغنی انتخاب نمایید و محفظه سرخ کن صنعتی را چطور تمیز کنید مهم و حیاتی خواهد بود. کیفیت کلی روغن که رابطه مستقیم با فلیتر شدن ان به صورت مستقیم دارد. همچنین برای حفظ کیفیت روغن لازم است تا بعد چنیدن مصرف و فلیتر آن را عوض کنیدس. به همین دلیل همیشه بعد از چند استفاده رنگ روغن را کنترل نمایید.
  • حتما محفظه های را در صورتی که از دستگاه سرخ کن صنعتی استفاده نمی‌کنید، بپوشانید. تابش نور و در معرض گرما بودن روغن را تیره رنگ می‌کند. از این رومجبور خواهید بود تا روغن را بیشتر فیلتر کنید و این هزینه های رستوران را بالا خواهد برد.
  • این اهمیت دارد تا مرتبا بعد از تخلیه روغن به محفظه ها آب اضافه نمایید و بگذارید تا برای مدتی آب داخل بجوشد تا سرخ کن صنعتی از چربی ها کاملا پاکیزه گردد. این کیفیت مزه غذا هم بالا خواهد برد.

کلیت بدنه سرخ کن صنعتی

اگر زمان طولانی تری طول می‌کشد تا سرخ کن گرم شود و یا اینکه سرخ کن در یک بازه دمایی باقی نمی ماند در این صورت لازم است تا دستگاه سرویس شود.

پخت در دمای بالا می تواند باعث خراب شدن هر تانکر سرخ کن صنعتی شود. هر دمایی بالاتر از ۳۷۵ درجه فارنهاید در رنج بسیار بالا و نامناسب قرار می‌گیرد و اصلا ضررورت استفاده ندارد.

بهترین کیفیت پخت در دمای بین ۳۲۵ تا ۳۷۵ درجه فارنهاید است. اگر این بازه دمایی را حفظ نمایید برای مدت طولانی تری می‌توانید از روغن استفاده کنید و این هزینه های تمام شده رستوران را پایین خواهد آورد.

سعی کنید تا سرخ کن صنعتی را از نفوذ رطوبت و آب دور نگه دارید. هرگونه رطوبت باعث زنگ زدن و تخریب سرخ کن خواهد شد. به یاد داشته باشید که جایگزین کردن بخش های مختلف سرخ کن صنعتی هزینه بالایی دارد.

ترموستات در سرخ کن صنعتی

  • اگر ترموستات دستگاه سرخ کن صنعتی ایراد داشته باشد باعث خراب شدن سنسور سرخ کن می‌شود. برای مثال اگر دما از ۴۰۰ درجه فانهاید بیشتر شود و ترموساتات به درستی عمل نکند، سنسور دستگاه سرخ کن صنعتی را خاموش می‌کند.
  • اکر هم سنسور و هم ترموستات به درستی کار نکنند، ممکن است سرخ کن آتش بگیرید.

سرخ کن صنعتی تحت فشار محفظه را تحت فشار نگه می دارد و این دما را بالا خواهد برد. این به آن معنا است که رطوبت مواد غذایی کم تری بخار می‌شود و انواع سوخاری در عین ترد بودن آب دار خواهد ماند. سرخ کن تحت فشا این قابلیت را دارد که با یک چهارم میزان روغن مواد غذایی را کاملا سرخ و سوخاری نماید.

  • برند هنی پنی بیش از 50 سال پیش سرخ کن های تحت فشار را به بازار معرفی کرد. مزیت پخت تحت فشار این است که دمای روغن پایین تر بماند در حالی که با سرعت بیشتر مواد غذایی سرخ خواهند شد. این ویژگی کیفیت و ماندگاری روغن را در آشپزخانه صنعتی رستوران بالا خواهد برد
  • برند فرای مستر این سیستم کنترلی عملکرد و دمای روغن را با دقت بالا کنترل می‌کند و زمانی که نیاز به فیلتر کردن روغن باشد آن را در نمایشگر نشان خواهد داد. بخش تخلیه روغن نیز در بدنه جاسازی شده است کافی است با باز کردن دریچه این قسمت روغن مصرف شده را از آن خارج نمایید.
our projects

برخی از پروژه‌های ما

Services

خدمات حبتور