Habtoor

ایده‌های کاربردی در جهت داشتن یک افتتاحیه مناسب برای رستورانتان

رستوران

ایده‌های کاربردی در جهت داشتن یک افتتاحیه مناسب برای رستورانتان

سه ایده برای افتتاحیه های بزرگ که افراد را تحت تاثیر قرار میدهد.

نکات کلیدی :

– غذای رایگان هدیه دهید، از یک خیریه محلی حمایت کنید و یا با هنرمندان محلی ارتباط بگیرید، اینگونه افراد بیشتری به مراسم افتتاحیه خواهند آمد.
– مخاطبان معمولا سخت گیر هستند، پس تلاش کنید نظرات مثبت آن ها را جلب کنید.
– هرچه افتتاحیه تان پر سر و صدا تر باشد، بهتر است. البته بازگشایی های آرام و بی صدا برای مراسم های کم جمعیت مناسب است.

فرض کنید استیج یا همان سن برنامه چیده شده است، زمان مقرر فرا رسیده و همه مهمانان در حال رسیدن اند. امروز، روز افتتاحیه بزرگتان است!

هیچ کاری به اندازه افتتاحیه ها برای صاحبین کسب و کار جذاب نیست. حتی اگر اولین بارتان نباشد که مراسم افتتاحیه برگزار می‌کنید. طبیعتا برای اینکه مراسم بازگشاییتان را مجلل تر کنید و توجهات بیشتری را به سمت خود جلب کنید، نیازمند کمی تنوع هستید.
با تنوع گرایی، امکان بیشتری برای برگزاری یک افتتاحیه با کیفیت خواهید داشت، به این صورت می‌توانید اطمینان حاصل کنید که همه چیز به آرامی پیش رفته و کسب و کارتان رو به جلو حرکت می‌کند.

انتشار و عمومی سازی نام کسب و کار جدیدتان، برای جذب مشتریان بالقوه بسیار مهم است. یک افتتاحیه بزرگ فرصتی بی نظیر به شما می‌دهد : افکار مشتریان و بینندگان بالقوه و جدید شما مانند یک لوح سفید است، پس میتوانید یک تاثیر ماندگار بر ذهن آنان بگذارید. بنابراین با برگزاری یک افتتاحیه مجلل و باشکوه که می‌‍‌‌تواند به اولین برداشت افراد از شما کمک کند، رونق کسب و کار خود را تضمین کنید. بنابراین، لازم است مراسم خود را با چیزی بیشتر از یک روبان بریدن ساده، برگزار کنید.
از آن جایی که گزینه های زیادی برای برگزاری این مراسم وجود دارد، ما در این مطلب به شما کمک می‌کنیم تا ایده های مناسب برای افتتاحیه های خود پیدا کنید.
در ادامه این متن سه ایده پیشنهاد شده است که شما می‌توانید از آن ها استفاده کنید و اطمینان یابید که در صورت رعایت این نکات، مراسمتان به خوبی پیش خواهد رفت. این نکات تا کنون به رستوران های زیادی کمک کرده‌اند و در طی زمان خودشان را اثبات کرده‌اند.

1. هدیه بدهید :


در طی زمان ثابت شده که هدیه دادن راهکاری بسیار موثر است و به صاجبین کسب و کار‌ها کمک می‌کند برند خود را زود تر جا بیاندازند.
این هدیه ها می‌تواند در قالب غذای رایگان یا اشانتیون های ساده، نوشیدنی رایگان و یا آیتم هایی با لوگوی رستوران مانند تیشرت و غیره … باشند.
اگر بودجه ای که برای بازاریابی خود در نظر گرفته اید، به اندازه‌ای است که می‌خواهید محصولات رایگان مانند کلاه و تیشرت و ادوات دیگر هدیه دهید، در نظر داشته باشید مراسم افتتاحیه بهترین زمان برای این کار است. در هر حال، این کار تنها برای این است که خودتان را به عموم مردم بشناسانید. اگر پیش از افتتاحیه تان بتوانید در مورد نام تجاری یا برند خود آگاهی سازی کنید، یک ترقی مداوم و همیشگی به کسب و کارتان می‌دهد.
به همین صورت، نمونه های های رایگان مانند غذا و نوشیدنی رایگان نیز باعث می‌شود افراد بیشتری راجع به شما صحبت کنند.


2. برای یک خیریه محلی، کمک های مالی جمع آوری کنید :

کمک به جوامع محلی در مراسم افتتاحیه می تواند به تقویت سازمان شما به عنوان بخشی ارزشمند از محله کمک کند. جمع آوری کمک های مالی می تواند به صورت قرعه کشی انجام شود، به عنوان مثال، بخشی از درآمد بلیت صرف خیریه شود. جوایز قرعه کشی می تواند از کسب و کار شما یا سایر کسب و کارهای محلی که می خواهند به آن بپیوندند، اهدا شود .
مثال های از جوایز می‌تواند شامل موارد زیر شود :
– یک وعده غذای رایگان برای دو نفر
– 50% تخفیف ( یا هر درصد دیگری که بخواهید )
– کالاهای تبلیغاتی مثل : تیشرت ها، کلاه ها و یا کاور لیوان های نوشیدنی ها
– یک بطری نوشیدنی رایگان به همراه غذا

ایده ی هدیه دادن به مشتریان برای آن است که آنان را تشویق کنید تا به رستورانتان بازگردند.
جایزه ای که در نظر می‌گیرید باید به قدری جذاب باشد که مردم را به خرید بلیط قرعه کشی ترغیب کند. اگر جایزه کوچک و کم ارزش باشد، آن را فراموش خواهند کرد. در حالت ایده آل برندگان قرعه کشی به رستوران شما برخواهند گشت و جزء مشتریان وفادارتان خواهند شد.
کمک کردن به خیریه را به چشم یک تبلیغات مهم نبینید، تلاش کنید خیریه ای را انتخاب کنید که از کمک کردن به آن لذت ببرید و بتوانید بخشی از سود خود را به آنان بدهید. مشتریان جدید، مهربانی و دست و دلبازی شما را به خاطر خواهند سپرد و هر بار که به افتتاحیه بزرگتان فکر کنند این رفتار شما را در ذهن مرور می‌کنند. این امر به آنان کمک می‌کند که به خواست خودشان به رستوران شما بازگردند و مشتری دائمیتان شوند.
مهمتر از همه، شما با این کارتان، به خیریه کمک می‌کنید و قسمتی از دنیا را به جای بهتری برای زیستن تبدیل می‌کنید.

3. هنرمندان و نوازندگان محلی را برای روز افتتاحیه استخدام کنید.

برای آن که مردم را به افتتاحیه تان بکشانید، یک گروه موسیقی محلی را استخدام کنید تا برای مراسم موسیقی زنده بنوازند. به طراحان و نقاشان سفارش دهید، یا از آن ها بخواهید بر روی یک دیوار در رستورانتان نقاشی بکشند، یک گروه حرکات موزون رزرو کنید، یا استعدادهای مشابه دیگر را به کار گیرید. حمایت کردن و ایجاد یک فضای دوستانه بین شما و هنرمندان امری بسیار مهم است، چرا که هنرمندان، ارتباطات زیادی دارند و از این طریق نام بیزینس شما بر سر زبان ها می‌افتد.
همکاری با هنرمندان محلی، بازخورد های مطلوبی برای شما به همراه خواهد داشت و دیگران متوجه خواهند شد شما دوستدار هنر و هنرمندان هستید. حتی می‌توانید طرفداران آن هنرمندان را نیز جذب رستوران خود کنید. در بسیاری از موارد سلبریتی های محلی به همین طریق ساخته می‌شوند.

نکات مهم و حرفه‌ای که پیش از افتتاح باید در نظر بگیرید :
راه اندازی یک رستوران، فشارهای زیادی برای شما به همراه دارد. اما اگر بتوانید روز اول یعنی همان روز افتتاحیه را به درستی سپری کنید، بسیاری از برنامه ریزی ها و پیش بینی هایتان انجام شده و فشار روانی کمتر می‌شود. در این جا مواردی که باید پیش از بازگشایی در نظر بگیرید آمده است:
اگر برای یک افتتاحیه خیلی بزرگ آماده نیستید، می‌توانید آن را کمی مختصر تر برگزار کنید. افتتاحیه مختصر تر، اغلب یک مرحله آزمایشی برای نمایش آیتم های منو، آموزش کارکنان و ارزیابی کلی رستورانتان است.
این گونه افتتاحیه ها به شما کمک می‌کند تا بفهمید چه مواردی درست کار می‌کنند، چه مواردی نیاز به بهبود دارند و چه مسائل پیش بینی نشده ای ممکن است به وجود بیایند.

بر خلاف افتتاحیه های خیلی بزرگ، وقتی آن را مختصر و مفید برگزار می‌کنید نیاز نیست تبلیغات گسترده ای انجام دهید، تبلیغ در شبکه های اجتماعی یا ساختن یک رویداد فیسبوکی و یا به صورت دهان به دهان کفایت می‌کند .
لازم نیست افراد زیادی در چنین افتتاحیه ای حضور داشته باشند، چرا که اینگونه افتتاحیه ها بیشتر شبیه به یک اجرای آزمایشی است. بازخورد مشتریان بسیار مهم است. به آن ها توجه کنید و در نظر داشته باشید که مشتریان در چنین شرایطی دست و دلبازتر عمل خواهند کرد.

از اینفلوئنسر ها استفاده کنید تا مردم را از برگزاری مراسمتان آگاه کنند:

طبیعتا باید به افراد اطلاع دهید که افتتاحیه با شکوهی دارید. بهترین زمان برای برگزاری مراسم افتتاحیه، آخر هفته هاست چرا که اوج زمان شلوغی برای رستوران ها همین روزها می‌باشد.
برقراری ارتباط با اینفلوئنسرها در رسانه های اجتماعی می‌تواند گامی ارزشمند برای یک کسب و کار کوچک و جدید محسوب شود.
چهل و نه درصد از افراد برای یافتن رستوران‌های جدید به توصیه‌های اینفلوئنسر‌ها گوش می‌دهند، بنابراین با چند اینفلوئنسر غذا در منطقه خود همکاری کنید.
این نوع بازاریابی به ویژه در شهرهای بزرگ بسیار حیاتی است، در این مرحله، یک اینفلوئنسر محلی می‌تواند مخاطبان گسترده‌ای داشته باشد و بسیار سریع‌تر از یک کمپین تبلیغاتی خبر را منتشر کند.
بر اساس نرخ اینفلوئنسرها، به ازای هر پست باید مبلغی را به آنان پرداخت کنید، همچنین می‌توانید دستورالعمل هشتگ گذاری برای پستتان را نیز به آنها توضیح بدهید. همکاری با اینفلوئنسرها می‌تواند بسیار نتیجه بخش باشد، اگر پست و استوری های تیک تاکی، اینستگرامی و … آن ها جذاب باشد، شما پیش از شروع کارتان بر سر زبان ها می‌افتید. ترکیب این نوع بازاریابی رسانه های اجتماعی با هر یک از ایده های فوق می تواند بسیار ارزشمند باشد. چیزی شبیه این را تصور کنید، “در افتتاحیه بزرگ رستوران ما ده درصد از هر صورتحساب به خرید غذا برای پناهگاه حیوانات در نظر گرفته می شود.” حتی کسانی که شرکت نمی کنند، نام شما را از پیش دیده اند و حس مثبتی نسبت به شما دارند.


موفقیت آمیز بودن افتتاحیه رستورانتان با استفاده از ابزارهای مناسب صورت می‌گیرد:
چه با ارائه خدمات رایگان و چه با حمایت از یک موسسه خیریه و یا استخدام هنرمندان محلی، باید اطمینان حاصل کنید که آشپزخانه رستوران شما به شکلی عالی به کارش ادامه می دهد. داشتن یک نرم‌افزار پیشرفته، به شما و کارکنانتان این امکان را می‌دهد تا خدماتی بدون نقص و رضایت ‌بخش ارائه دهید. مشتریان شما، مطمئناً آن را به خاطر خواهند سپرد.


منبع: https://restaurants.yelp.com/articles/grand-opening-ideas/?utm_medium=search&utm_source=type:claim_ad_google&utm_campaign=ClickLogic-Main_CPC_D_Promo_yelp&utm_content=RSA_Jan_2022&promo=GAPCSMD300V9

مترجم: درسا درخشانی

our projects

برخی از پروژه‌های ما

Services

خدمات حبتور