Habtoor

تجهیزات فست فود یکی از تعیین کننده‌ترین کلیدها برای اداره موفق این کانسپت پرطرفدار رستورانی است.

تجهیزات فست فود

لیست تجهیزات فست فود

تجهیزات فست فود یکی از تعیین کننده‌ترین کلیدها برای اداره موفق این کانسپت پرطرفدار رستورانی است. باید به کلیه ابزار مورد نیاز این فست فود به صورت تخصصی نگاه کنید تا در بین رقبای بی شماری که در این کسب و کار فعال هستند، فاکتور برتری خود را از همان ابتدای کار در دست داشته باشید. افتتاح رستوران جدید خودش استرس آور است و می‌تواند خیلی گیج کننده باشد. باید گفت که باید حساب خیلی چیزها را داشته باشید و ساده است که موارد مهم از قلم بیافتد. همین می‌تواند یک اشتباه مهلک برای شروع کسب و کار شما باشد.

کانسپت فست فود محبوبیت بالایی دارد زیرا مشتریان می‌توانند با هزینه متوسط از غذای خود لذت ببرند. مهم تر اینکه لزومی ندارند تا به مدت طولانی منتظر آماده شدن سفارش‌های خود بمانند. برای اینکه هیچ چیز از قلم نیافتد اطمینان حاصل کنید که شروع کار با همه چیز بدون هیچ دغدغه‌ای صورت می‌گیرد در اینجا چک لیستی از کلیه لوازم مورد نیاز برای راه اندازی فست فود آورده شده است.همانند هر کانسپت رستورانی دیگری رستوران‌های فست فود هم به لوازم خاص برای آماده سازی و طبخ خود غذا نیاز دارند. اما یکی از تفاوت‌های مهم کانسپت فست فود از کسب و کار دیگر این است که سرعت آماده سازی و تهیه همه چیز باید دو برابر رستوران‌های دیگر باشد.

مشاوره راه اندازی کافه رستوران

شرکت حبتور در زمینه طراحی، راه اندازی و تامین تجهیزات انواع کافه، رستوران، فودکورت، هتل و… فعالیت می‌کند. برای دریافت مشاوره رایگان و محاسبه هزینه‌ها با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سرخ کن صنعتی ( Deep fryer)

میزان بالایی از فروش فست فود به آیتم‌های هستند، که بخش اصلی فرآیند پخت آنها با سرخ کردن آنجام می‌گیرد. دستگاه سرخ کن صنعتی یکی از مهم‌ترین تجهیزات مورد نیاز آشپزخانه صنعتی فست فودها هستند. دستگاه سرخ کن صنعتی سه دسته بندی اصلی دارد:

سرخ کن صنعتی برقی

دستگاه سرخ کن صنعتی که با نیروی برق کار می‌کند، یکی از انواع مرسوم است. به کارگیری آنها با امنیت کاری بالاتری همراه است و از آن برای سرخ کردن تقریبا همه چیز می‌توان استفاده کرد. اما برای سرخ کردن حجم بالایی از مواد غذایی مختلف مناسب نخواهند بود. قیمت تمام شده سرخ کن صنعتی که با نیروی برق کار می‌کند و ظرفیت بالایی دارد اندکی در مقابل مدل‌های دیگر بالاتر است. همچنین مقدار انتشار بوی نامطبوع این دستگاه حداقل است.

نکات مهم برای انتخاب سرخکن صنعتی

مدل‌های مرغوب سرخ کن‌های صنعتی در بازار بی شمار هستند. اما زمانی که از ویژگی‌های و فاکتورهای کلیدی هر کدام مطلع باشید می‌توانید مناسب ترین مدل را در لیست تجهیزات مورد نیاز فست فود قرار دهید و آن را برای آشپزخانه رستوران خود تهیه کنید.

سرخ کن صنعتی ( Deep fryer)

ظرفیت سرخ کن صنعتی

اول از همه این را در نظر داشته باشید که، می‌خواهید چه حجمی از مواد غذایی را به صورت روزانه با سرخ کن رستورانی آماده کنید.  اگر آیتم‌هایی مد نظر شما مثل گوشت و مرغ حجیم هستند، در این صورت به دنبال سرخ کن‌های صنعتی چند سبده باشید. همچنین پیش غذاها را باید از مواد غذایی دیگر جدا سازی کنید. برای آنکه در انتخاب ظرفیت دچار مشکل نشوید، مواد مختلف را دسته بندی کنید. سپس حجم آنها را در نظر بگیرید.

امنیت دستگاه‌های سرخ کن صنعتی

امنیت باید اولین اولویت شما در انتخاب سرخ کن صنعتی مناسب باشد. در حالی که امکان آتش گرفتن برای تمام دستگاه‌ها و تجهیزات مورد استفاده در فست فودها وجود دارد، احتمال وقوع حادثه برای سرخ کن صنعتی از بقیه لوازم بیشتر است. از همین رو مدل‌هایی به بازار آمده‌اند که درب تمام اتوماتیک دارند. در این مدل زمانی که روغن به دمای خاصی می‌رسد کاملا بسته می‌شود و سرخ کن صنعتی در دیگر از انرژی برق تغذیه نمی‌کند.

قیمت تمام شده سرخ کن‌های صنعتی

ممکن است بخواهید با وجود تما این ویژگی‌های بودجه خود را از قبل مشخص کرده باشید. اقتصادی‌ترین سرخ کن‌های صنعتی معمولا مدل‌های برقی و سایز متوسط این دست از تجهیزات مورد نیاز فست فود هستند. مدل‌های تمام اتوماتیک گازی و یا مدل‌های سفارشی که با اکسسوری‌های مختلف همراه هستند، قیمت تمام شده آنها بیشتر خواهد بود.

نوع استفاده از سرخ کن‌های صنعتی

همان طور که قبلا هم به آن اشاره کردیم، نوع استفاده مهم‌ترین ملاک انتخاب سرخ کن صنعتی خواهد بود. مثلا سیب زمینی سرخ کرده که یکی از پر اهمیت ترین بخش‌های منو هر فست فودی است به سرخ کنی بسیار قدرتمندی نیاز ندارد. از طرفی سرخ کنی که بخواهید از آن برای آماده کردن انواع خوراک‌های گوشتی استفاده کنید باید قدرتمند باشد. می‌توانید در انتخاب تجهیزات مورد نیاز فست فود خرید این دو و هزینه‌های تمام شده آنها را بالانس کنید.

راحتی کاربری و تمیز کردن

تمیز کردن سرخ کن صنعتی آن هم در آشپزخانه شلوغ فست فودها اصلا ساده نیست. اما اگر بخواهید کیفیت غذا را بالا ببرید و حداکثر رضایت مشتری را جلب کنید، تمیز کردن این ابزار کاربردی در آشپزخانه فست فودها باشید. چه بهتری که برندی که آن را خریداری می‌کنید خودش این امکان را از پیش فراهم کرده باشد. خارج کردن روغن که بارها از آن استفاده شده است کار ساده‌ای نیست. باید ضمن انتخاب به دنبال مدل‌هایی باشید که بخش خروجی روغن برای آنها از پیش تعبیه شده باشد. به طور معمول قابلیت جداسازی قسمت‌های مختلف برای سرخ کن صنعتی درجه یک فراهم است.

زمان گرم شدن دستگاه و روغن

دستگاه سرخ کن صنعتی به طور معمول به زمان بیشتری برای گرم کردن روغن نیاز دارد. همچنین زمان بیشتری خواهد برد تا بعد از اضافه کردن مواد غذایی دوباره دما به درجه سرخ کردن برسد. فبل از انتخاب این وسیله از تجهیزات مورد نیاز فست فود باید زمان که طول خواهد کشید، تا روغن آماده کاملا گرم و آماده مصرف شود را بررسی کنید.

ویژگی‌های کلیدی دستگاه سرخ کن صنعتی

  • ترموستات جاسازی شده در داخل دستگاه: در حای که ممکن است همیشه الزامی نباشد اما می‌شود در مواردی برای سرخ کن صنعتی ترموستات جداگانه تهیه کرد.اما مدلی که به این قطعه مجهز باشد کارایی بالاتری دارد.
  • نمایشگر نشان دهنده دما و وضعیت روغن: در محیط رستوران‌های فست فود از روغن چندین بار استفاده می‌شود. به همین دلیل باید مدلی را انتخاب کنید شما را از دمادو کیفیت روغن مطالع کند. این دسته از سرخ کن‌های صنعتی بهره‌وری را در محیط آشپزخانه فست فود به شدت بالا خواهند برد.
  • دستگیره‌هایی و پوشش بدنه خارجی که دما را در خود نگاه نمی‌دارند: سرخ کن صنعتی در محل‌های تماس باید در هنگام کار کاملا خنک باشد تا سوختگی پیش نیاید و کار با آن ساده باشد.
  • سیستم تخلیه روغن: تخلیه روغن بعد از استفاده می‌تواند یکی از وظایف دشوار در محیط رستوران باشد. اما مدل‌های برتر این ابزار حیاتی در آشپزخانه فست فود سیستم تخلیه مجزا دارند که چنین فرآیندی را به شدت ساده‌تر می‌کند.
  • قابلیت خاموش شدن اتوماتیک: اگر روغن مصرفی شما بیش از اندازه داغ گردد می‌تواند در محیط فست فود فاجعه به بار بیاورد. اما در دسته‌ای از سرخ کن‌های صنعتی ویژگی‌های امنیتی به خوبی تعبیه گردیده است. از جمله اینکه از گرم شدن بیش از اندازه روغن به صورت اتوماتیک جلوگیری می‌کند و آن را به کسانی که با دستگاه کار می‌کنند اطلاع می‌دهد.
  • سیم‌های قطع کننده جریان برق: برق کشی و درگاه تغذیه جریان برق یکی از کلیدترین قسمت‌های سرخ کن صنعتی هستند. به طور معمول سیم‌های هر وسیله الکترونیکی بعد از مدتی استفاده به سرعت آسیب می‌بینند. اما اگر این اتفاق برای سرخ کن صنعتی بیافتد عواقب آن در محیط آشپزخانه فست فود غیر قابل جبران خواهد بود.
  • چند سبده بودن سرخ کن صنعتی: سرخ کن صنعتی با چندین سبد ظرفیت کار را در آشپزخانه صنعتی بالا خواهد برد. می‌توانید به صورت هم زمان چندین نوع غذا را با هم سرخ کنید و از سرعت کار و کیفیت آن کاملا مطمئن باشید.
دستگاه سرخ کن صنعتی چند سبده

اکسسوریهای سرخ کن صنعتی

بسته به مدل سرخ کنی صنعتی، هرکدام از آنها خود با تجهیزات متفاوتی به صورت جداگانه دارند. مدل‌هایی که کارایی بالا دارند به صورت پیش فرض با تمام اکسسوری‌های ضرروی همراه هستند.

  • سبدهای سرخ کن با عمق زیاد: زمانی که با سرخ کن صنعتی کار می‌کنید لازم است که از سبده‌های عمیق برای پخت غذاهای مختلف هم کمک بگیرید. اکثر مدل‌های حرفه‌ای سرخ کن صنعتی با چند نوع سبد با ارتفاع‌های مختلف می‌آیند. از طرفی محل جداگانه برای نگهداری آنها در سرخ کن در نظر گرفته شده است.
  • پمپ روغن: علاوه بر سیستم تخلیه مناسب، سرخ کن صنعتی که پمپ روغن جداگانه داشته باشد تخلیه را ساده و راحت می‌کند.  
  • ترمومتر: اطمینان از دمای روغن فقط با نشانگر سرخ کن صنعتی ممکن نمی‌شود. باید برای مطمئن شدن از دما و حفظ کیفیت غذا با ترموتر جداگانه همه چیز را کنترل کنید. به همین دلیل این ابزار باید همراه سرخ کن صنعتی باشد.

آون رو اجاقی حرفه‌ای سالاماندر

این ابزار با عنوان salamander broiler یا salamander grill شناخته می‌شود، شاید با خود فکر کنید که این وسیله اصلا کاربردی نیست و می‌توان را با ابزارهای مشابه جایگزین کرد. یا شیاد فکر کنید که فر رو اجاقی یا رو کانتری سالاماندر مشابه دستگاه ذوب پنیر است. اما این دو کارایی خیلی متفاوتی دارند.

دقیقا کاربرد آون رواجاقی حرفه‌ای سالاماندر چیست؟

این دو ابزارهای متفاوت است. در نظر اول ممکن است فکر کنید که سالاماندر مدل یا برند این آون خاص است. اما این نام فقط به یک کانسپت یونانی که در آن سالاماندر ( نام نوعی حیوان) هم توانایی تولید حجم بالایی از آتش و هم خاموش کردن آن را داشت. این نوع فر بدنه ضد حریق دارد و هم قابلیت تولید گرمای زیاد و به تعادل رساندن دما را در غذاهای مختلف دارد.

  • محل نصب فر رواجاقی حرفه‌ای سالاماندر در فضای بالای شعله‌های گاز صنعتی است. همچنین می‌توان مدل‌‌های مختلف آن را بر روی کانتر تاپ هم قرار داد. فارغ از مدل باید برای هر دوی اینها نیاز هود نصب شود تا امینت در فضای کاری رعایت شود.

بررسی سیستم گرمایی در آون رواجاقی حرفه‌ای سالاماندر

 ساختار این نوع از آون توسط تزریق گرمای غیر مستقیم با استفاده از متریال سرامیک یا تزریق گرما با استفاده از اشعه است. تفاوت مهم بین این نوع آون با گریل معمولی و حتی دستگاه ذوب پنیر در توزیع انرژی گرمایی است.

آون رواجاقی حرفه‌ای سالاماندر می‌تواند گرمای بیشتری در مقایسه با مدل‌های مشابه تولید کند به همین دلیل از آن برای پخت غذاهای خاص می‌توان استفاده کرد. بالاترین دمایی که آون رواجاقی حرفه‌ای سالاماندر می‌تواند تولید کند حتی از آون معمول هم بیشتر است. به همین دلیل از آن می‌توان برای ترد کردن و پخت لایه بالایی انواع غذا استفاده کرد.

آون رواجاقی سالاماندر با مشبک و پن ذخیره و تخلیه روغن مجهز است. این فر این ظرفیت را دارد تا با تغییر موقعیت مشبک آن، میزان نفوذ گرما را به غذا کنترل کرد.

دستگاه ذوب پنیر امکانات کم تری در مقایسه با فر رواجاقی دارد. حتی از آخری می‌توان برای گرم کردن بشقاب‌ها و غذاها هم استفاده کرد. آون رواجاقی سالاماندر یکی از تجهیزات مورد نیاز فست فود است.

انواع تابه و صفحه گریل

یکی از پرکاربردترین ابزارها در لیست تجهیزات فست فود تابه‌ها یا صفحه‌های گریل بزرگ هستند. به دلیل انعطاف پذیری بالا در استفاده، صفحه‌های گریل یکی از ضروری‌ترین تجهیزات مورد نیاز فست فودها هستند. این ابزار مدل‌های مختلفی دارد و پوشش دهنده تمام نیازها است. انواع آن عبارتند از:

  • صفحه گریل کانتر تاپ‌ها
  • صفحه گریل مدل drop-in
  • گریل Teppanyaki یا صفحه گریل مخصوص ژاپنی

صفحه گریل‌های مسطح مدل Drop-in یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها در برای تجهیزات مورد نیاز فست فودها هستند. اما گریل‌های کانتر تاپ سایز متوسط یا کوچک برای فست فودهای با حجم مشتری کم تر یا فودتراک‌هایی کمه فضا در آنها محدود است مناسب هستند. نیروی پیش‌ران برخی از این مدل‌ها گاز است اما برخی از آنها با برق کار می‌کنند. بنابراین مطمئن شوید که مناسب ترین مدل را برای کانسپت مد نظر خود انتخاب می‌کنید.

دستگاه گریل صنعتی

گریل صنعتی

هر آشپزخانه‌ای فست فودی که به کیفیت غذا اهمیت می‌دهد حتما باید به گریل صنعتی حرفه‌ای مجهز باشد. چه بخواهید ساندویچ لذیذ کوبان در پرس پنینی را آماده کنید یا دو سمت پنکیک‌ها را طلایی کنید، تمام اینها بدون مجهز کردن آشپزخانه رستوران فست فود به گریل حرفه‌ای غیر ممکن خواهد بود.

گریل یکی از مهم ترین تجهیزات مورد نیاز فست فود است. دستگاه‌های گریل در شکل‌های متنوع و اندازه‌های و انواعی مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. به همین دلیل آن را به گزینه‌ای تبدیل می‌کند که می‌توان آن را دقیقا با نیازهای فست فودخود منطبق کنید. یکی از محبوب‌ترین مدل‌های گریل برای رستوران‌ها گریل که با شعله مستقیم کار می‌کند (Commercial Ranges)، گریل مشبک، گریل که بر روی اجاق رستورانی نصب می‌شود و گریل ذغالی است. تجهیزات مورد نیاز فست فود می‌توانند هزینه بر باشند، بنابراین مطمئن شوید که مدل درستی را برای مجموعه خود انتخاب می‌کنید.

چربی گیرها یکی از تجهیزات ضرروی فست فودها

چربی، رسوب و مواد غذایی داُئما وارد سیستم آب و فاضلاب آشپزخانه فست فود خواهد شد و این به معنی بالا بردن هزینه‌های تعمیر و نگهداری رستوران شما خواهد بود. بنابراین لازم است که از همان ابتدای کار از چربی گیرها استفاده کنید. نحوه استفاده از چربی‌گیر ها به این صورت است که آنها را ظرف شوی صنعتی، سینک‌های ناحیه آماده سازی و هر تجهیزات دیگری که به لوله کشی نصب می‌شوند، قرار دهید. این دریچه‌ها جلوی نفوذ چربی و مواد غذایی را به لوله‌ها می‌گیرند. چون آنها هزینه‌های ماهانه نگهداری آشپزخانه فست فود را به شدت پایین می‌آورند، یکی از تجهیزات مورد نیاز در فست فودها هستند.

مشاوره راه اندازی کافه رستوران

شرکت حبتور در زمینه طراحی، راه اندازی و تامین تجهیزات انواع کافه، رستوران، فودکورت، هتل و… فعالیت می‌کند. برای دریافت مشاوره رایگان و محاسبه هزینه‌ها با کارشناسان ما تماس بگیرید.

یخچال و فریزر صنعتی اختصاصی برای کانسپت فست فود

یخچال و فریزر برای هر سرویس غذایی حیاتی است زیرا تمام مواد غذایی را در بهترین شرایط ممکن نگاه می‌دارد. در حایل که یخچال فریزر تمام استیل در محیط آشپزخانه فست فود حیاتی هستند، باید از انواع آن مطلع باشید تا امکانات وظرفیت‌های آن را دقیقا با نیازهای مجموعه خود هماهنگ کنید.

برای مثال، آشپزخانه‌های صنعتی که بزرگ‌تر هستند باید به برتری یخچال فریزر walk-in را ندارند. این مدل یخچال و فریزر رستورانی برای ذخیره کردن موا غذایی حجیم مناسب هستند. این مدل این ظرفیت را دارد تا اکثر آیتم‌های لیست خرید روزانه و هفتگی شما را تازه نگهدارد. اگر به فکر راه اندازی فست فود با سایز متوسط یا کوچکتر هستید، هنوز خرید این نوع یخچال و فریز صنعتی برایتان ایده‌آل خواهد بود زیرا مدل walk-in در هم تک دره و هم دو دره است و سایزهای متعددی دارد. اما مناسب‌ترین انتخاب  یخچال فریزreach-in   خواهد بود.

خوشبختانه مدل‌های یخچال و فریزر صنعتی تنوع بالایی دارند. می‌توانید با توجه به امکانات مدلی که مناسب مجموعه خودتان است را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع انواع یخچال و فریز صنعتی و رستورانی

برای کانسپت‌های مثل فست فود که منوی آن را فقط ساندویچ تشکیل می‌دهد، یا رستورانی ایتالیایی لوکسی و یا فست فود دوستانه با فضای کژوآل بر هر کدام می‌توان یک یخچل و فریزر مناسب پیدا کنید.

انواع قفسه بندی‌ها

نوع قفسه بندی و جایگزینی آن در طراحی آشپزخانه صنعتی از حساسیت بالایی برخودار است. سازمان‌دان به همه چیز در آشپزخانه جریان آن را کاملا مشخص می‌کند. از آنها می‌توان برای دسته بندی مواد غذایی و هم کلیه ظروف و ابزارها استفاده کنید. در محیط آشپزخانه صنعتی خیلی از لوازم و ظروف سنگین هستند. از این رو باید مطمئن شوید که جنس قفسه‌ها از مواد درجه یک با ماندگاری بالا باشد. قفسه‌های آشپزخانه صنعتی باید با پوشش اپکسی و رزین همراه باشند. این پوشش تمام قفسه‌ها را از جذب گرد و غبار مصون نگاه می‌دارد. همچینین ماندگاری آنها را برای محیط‌هایی که آب و هوا مرطوب و خنک دارند طولانی‌تر خواهد کرد.  

چاقوها و رنج مختلف آنها

چاقوها و رنج مختلف آنها

در حالی که ممکن است از نظر شما تجهیزات مورد اصلی آشپزخانه فست فود نباشند اما مدل، رنج و نوع چاقوهای به کار گرفته شده در آشپزخانه رستورانی از اهمیت بالایی برخوردار هستند. آنچه در خرید انواع چاقو اهمیت دارد، طراحی ارگونومیک تیغه و دسته‌های آن است. کار باید با آنها ساده باشد و نیازهای مختلف آشپزخانه فست فود را پوشش دهد. همچنین به کارگیری چاقو حرفه‌ای ظرفیت آماده سازی و خرد کردن مواد اولیه را برای بازهای طولانی در آشپزخانه بالا می‌برد.

ماشین یخ ساز در لیست تجهیزات مورد نیاز فست فود

زمانی که نوبت به نوشیدنی‌های محبوب فست فود می‌رسد، باید سرو آنها را حتما با یخ همراه کنید. به همین دلیل آشپزخانه صنعتی فست فود باید به دستگاه یخ ساز مجهیز باشد که قابلیت تولید یخ در اندازه‌های مختلف با حجم بالا را داشته باشد. دستگاه یخ ساز زیر کانتری یکی از محبوب‌ترین مدل‌ها در اکثر رستوران‌ها و فست فودها است. برای اینکه دستگاه یخ ساز و خرید آن را در لیست تجهیزات مورد نیاز فست فود قرار دهید، باید فاکتورهای مختلفی را در نظر بگیرید. دستگاه یخ ساز مدل‌های مختلفی از جمله زیر کانتری، روی کانتری و ترکیبی دارند. برای آنکه مدل مناسبی را انتخاب کنید، لازم است تا فضای جایگذاری و نوع یخ مصرفی و حجم مورد نیاز خود را در نظر داشته باشید.

میزهای آماده سازی و کانترتاپ‌ها

میزهای آماده سازی یکی از مهم ترین تجهیزات مورد نیاز فست فود هستند. میزهای کار باید مدل مناسب داشته باشند و کاملا همخوان با حجم کاری آشپزخانه صنعتی فست فود باشند. از میز کار برای آماده کردن غذای اصلی، پیش غذاهای و هر سفارش دیگر در محیط آشپزخانه رستورانی می‌توان استفاده کرد.

بیشتر مطالعه کنید: انواع مختلف میز آماده سازی

کارایی در آشپزخانه صنعتی رستوران با جایگذاری میزهای آماده سازی یه جریان می‌افتد. آنچه در انتخاب میزهای آماده سازی مناسب مهم است، انتخاب رنج متنوعی از سایزهای مختلف با هدف کاری مشخص است.  همچنین باید با توجه به ماهیت هر کدام تجهیزات مورد نیاز فست و فود برای برخی از آنها مثل فر پینتزای صنعتی میز آماده سازی مطلوب در نظر بگیرید.

کانترتاپ

کانترتاپ ها برای آماده سازی و تهیه سفارش‌های مختلف غذا در آشپزخانه صنعتی کاربرد زیادی دارند. از این آیتم حیاتی در لیست تجهیزات مورد نیاز فست فودها برای متصل کردن جریان کاری در آشپزخانه رستوران و برقراری ارتباط بین جریان‌های مختلف کاری نیز استفاده می‌شود آنچه در انتخاب کانترتاپ‌ها اهمیت به سازایی دارد میزان ماندگاری، هزینه تمام شده و سادگی در نگهداری و تمیز کردن آن است که آخری ارتباط مستقیم با متریال به کارگرفته شده در بدنه کانترتاپ‌ها دارد. جدا از اینها در انتخاب کانترتاپ باید به قابلیت جاسازی سینک و اندازه‌های آنها دقت ویژه کنید.

ترولی‌ها و دیسپنسرهای ظروف

ترولی‌ها و دیسپنسرهای بشقاب و کارت‌های حمل و نقل برای سرویس دهی به حجم متوسط و رو به بالا در رستوران‌ها و کترینگ‌ها حیاتی هستند. این تجهیزات حمل و نقل نه تنها تمام ظروف شما را با ظرافت در حمل و نقل حفظ می‌کنند بلکه انواع مختلف آن به این ظرفیت را به شما می‌دهند که ظروف غذا را در بهترین شرایط منتقل و به مشتری برسانید.

کاربردهای دیسپنسر ظروف در آشپزخانه‌های رستورانی

رستوران و کافه داری چالش‌ها و نیازهای خودش را دارد بنابراین لازم است تا دیسپنسری انتخاب کنید که تمام کاربردهای مختلف را پوشش دهد. برای مثال اگر بوفه رستورانی در فضای کار تعبیه شده است بهتر است تا از کانترها با قابلیت جاسازی با فضای نصب قفسه نگهدارنده بشقاب مدل دارپ این استفاده کنید.

بیشتر مطالعه کنید: انواع مختلف دیسپنسر ظروف

مخلوط کن صنعتی

یکی از پر کاربردترین تجهیزات مورد نیاز فست فود مخلوط کن صنعتی است. آنچه در انتخاب میکسر صنعتی عالی برای فست فود اهمیت دارد، کاربرد اصلی آن در آشپزخانه رستوران است. مخلوط کن صنعتی مخصوص تهیه خمیر با میکسر خامه یا مواد سبک دیگر کاملا متفاوت است. به همین دلیل در بررسی مدل‌ها باید ظرفیت و نوع کار در اولویت قرار گیرد.

مخلوط کن‌های صنعتی با ویژگی‌های  زیر دسته بندی می‌شوند:

  • سیستم هدایتی میکسرهای رستورانی
  • سرعت مخلوط کن
  • قدرت میکسر صنعتی ( بر اساس اسب بخار)
  • نوع لیفت کاسه میکسر
  • نوع محافظ کاسه
فر پیتزا ایتالیایی صنعتی در آشپزخانه صنعتی

فر پیتزا صنعتی

زمانی که می‌خواهید فر پیتزا رستورانی خریداری کنید، احتمالا به کاتالوگ‌های بی شماری برمی‌خورید. این خودش شما را گیج می‌کند و با سردرگمی روبرو می‌کند. اما برای خرید درست اصلا نباید با گره‌های این چنینی مواجهه شوید!

  1. فر ترکیبی: این مدل فر از دو متد پخت در سیتم خود استفاده می‌کند. سیستم پخت به این صورت است که هم کانوکشین و هم بخار استفاده می‌کند. گرمای این نوع فر اصلا خشک نیست و در آن رطوبت لازم وجود دارد. این مدل فر رستورانی بافت غذا ار در بهترین حالت نگاه می‌دارد.
  2. فر ریلی: ساختار فر ریلی به این صورت است که پیتزاها از داخل محفظه گرم کننده اصلی با سرعت یکنواخت، عبور می‌کنند. سرعت نقاله این فر برای پخت تعدا بالایی از پیتزای قابل تنظیم است. انواع غذا در فر ریلی با تزریق هوا، گرمای تابشی و یا گرمای ما نیروی مادون قرمز پخته می‌شوند.

نقاط قوت فر پیتزا ریلی

  • پخت یکدست: این نوع فر در مقایسه یا فر رستورانی کانوکشن پخت یکدست تری دارد.
  • رطوبت غذا: پخت در این نوع فر به گونه‌ای است که رطوبت را در خود حفظ می‌کند  تزریق گرما در غشای اطراف هر پیتزا در داخل فر باعث می‌شود که رطوبت نان  و مواد اولیه در درجه مطلوبی باقی بماند، در حالی که پخت آنها کامل می‌شود. همچنین  این ساختار در داخل فرهای ریلی باعث خواهد شد که با پخت همه چیز با سرعت بیشتری صورت بگیرید.
  • راحتی در استفاده: کار با فر پیتزای ریلی ساده است. به همین دلیل تعداد نیری متخصص را می‌توانید در مجموعه خود کم کنید. این هزینه‌های کلی را پایین خواهد آورد.
  • انعطاف پذیری و تغییر ظرفیت: فر ریلی خود مدل‌های مختلفی دارد. یکی از ویژگی‌ها خاص این فر این است که می‌توان ظرفیت این فر را تغییر داد. این کار با اضافه کردن طبقه‌های مجزا بر روی فر مرکزی انجام می‌گیرد. این انعطاف پذیری در طولانی مدت به نفع رستوران و روند توسعه آن خواهد بود.
  • فر تنوری: این نوع مدل از فر رستورانی یا به صورت سفارشی در ناحیه مد نظر ساخته می‌شود، یا از بخشی از مدل‌های پیش ساخته به صورت محدود این قابلیت را دارند. فر تنوری به نیروی کاری متخصص نیاز دارد، اما تنجیه نهایی غذا و کیفیت آن با این مدل بسیار بالا خواهد بود.
  • فر صندوقی: فر صندوقی محفظه‌های متعددی دارد که با المنت گرم می‌شوند. سیستم گرما در این فر مدل پیچیده است. همه چیز در این مدل توسط سیستم کنترلی آن اندازه گیری می‌شود. برای مثال در فر صندوقی رستورانی، مدتی که زمان می‌برد تا فر گرم شود و یا اینکه با هر باز شدن درب آن چه مقدار گرما از دست می‌رود، بررسی می‌گردد. برای اطلاع از ویژگی‌های بهترین فرهای پیتزای صنعتی راهنمای حبتور را مطالع کنید.

بیشتر مطالعه کنید: راهنمای انواع فر پیتزای صنعتی

اکسسوری‌های آماده سازی خمیر

میز خمیر و وردنه از جمله اکسسوری‌های آماده سازی خمیر هستند. غیر از آن سینی‌های مجزا و الک از ابزارهای مورد نیاز برای تهیه انواع خمیر پیتزا است. ماندگاری بالا و آسانی شست و شو از ویژگی‌هایی است که باید در مورد اکسسوری‌های آماده سازی خمیر در لیست تجهیزات مورد نیاز فست فود در نظر بگیرید.

چونه گیر و تقسیم کننده خمیر

چونه گیر و تقسیم کننده خمیر کارایی و سرعت را در آشپزخانه فست فود بالا خواهد برد، و همه چیز را حرفه‌ای تر می‌کند. هم می‌توانید از مدل‌های تمام اتوماتیک را در لیست تجهیزات مورد نیاز فست فود بگذارید و هم نوع دستی آن را برای مجموعه خود تدارک ببینید.

دستگاه خمیر پهن کن

خمیر یکی از مهم‌ترین مواد اولیه پیتزا است. باید در آماده ساز آن نهایت حساسیت به خرج داده شود تا فست و فود شما به سرعت میان رقبا شناخته شود.

برای آنکه هر چونه خمیر را هم اندازه و با کیفیت بالا آماده کنید باید دستگاه‌های خمیر پهن کن حرفه‌ای را در آشپزخانه فست فود را به کار بگیرید. از دستگاه خمیر پهن کن برای آماده کردن انواع نان هم می‌توان استفاده کرد. ضمن خرید و انتخاب این دستگاه، باید به جنس بدنه و ظرفیت خمیر توجه کنید.

باکس خمیر

بعد از آماده کردن خمیر پیتزا در آشپزخانه فست فود لازم است تا آن را استراحت دهید. به همین دلیل باید چونه‌ها را در محفظه مناسب و تمیز قرار دهید. باکس خمیر یکی از ابزارهای کاربردی در لیست تجهیزات مورد نیاز فست فود است. به قابلیت شست وشو جنس آن ضمن خرید باید توجه کرد.

کاتر پیتزا

پیتزا کاترهای یکی از پر استفاد‌ه‌ترین ابزارهای در آشپزخانه صنعتی فست فودها است. با مدل‌های مدرن کاترهای پیتزا می‌توانید برش‌های دقیق را بر این غذای بزنید و سفارش را به سرعت برای مشتری آماده کنید.

در انتخاب این ابزار در لیست تجهیزات مورد نیاز فست فود باید به طراحی ارگونومیک آن و خوش دس بودن توجه ویژه‌ای بکنید. مثلا پیتزا کاترهای دوار یکی از محبوب ترین مدل‌های موجود در بازار است. تیغه آن تمام استیل، شست شوی آن راحت و کار با آن در محیط آشپزخانه صنعتی فست فود لذت بخش است.

شوت سیب زمینی

انواع مختلف سیب زمینی سرخ کرده یکی از پر مصرف ترین سفارش‌ها در هر فست فودی است. برای آنکه سیب زمینی‌ها همیشه آماده و تازه باشند، باید شوت سیب زمینی را در لیست تجهیزات مورد نیاز فست فود خود قرار دهید.

آنچه در انتخاب این ابزار مهم، اهمیت دارد، نوع چراغ‌های گرم کنند آن است. چراغ‌های گرم کننده، شوت سیب زمینی نباید بافت غذا را تغییر دهند، از طرفی رطوبت را کاملا از سیب زمینی‌ها جدا کند.

بنابراین به قدرت لامپ‌های وارمر و جنس بدنه شوت سیب زمینی توجه ضمن خرید تجهیزات مورد نیاز فست فود توجه داشته باشید.

 دستگاه کباب ترکی در آشپزخانه صنعتی

 دستگاه کباب ترکی

مدل‌های مختلف دستگاه کباب ترکی به سه گروه تقسیم می‌شوند. این مدل‌های دستگاه کباب ترکی رومیزی، دستگاه کباب ترکی استاده و دستگاه کباب ترگی با محور چرخان افقی است.

دستگاه کباب ترکی تعداد شعله‌های مختلفی دارد و حجم مختلفی از گوشت را قبول می‌کند. به همین دلیل لازم است تا اول از میزان فروش روزانه خود رابرآورد کنید تا انتخاب صحیحی داشته باشید.

غیر از این مورد به آنچه که باید توجه کنید کیفیت ورقه‌های به کار گرفته شده در بدنه دستگاه کباب ترکی و میزان مقاوت آنها است. باید گفت که نحوه کارکرد دستگاه کباب ترکی برقی و گازی با یکدیگر تفاوت دارد. به همین دلیل ضمن انتخاب این مورد از لیست تجهیزات مورد نیاز فست فود شیوه تغذیه انرژی نیز در باید در نظر گرفته شود.

دستگاه کراکف‌پز و دستگاه هات داگ گردان

در لیست تجهیزات مورد نیاز فست فود دستگاه کراکف‌پز و هات داگ گردان هم وجود دارد. در این دو سیستم پخت اختصاصی برای انواع هات داگ در نظر گرفته شده است. به این صورت که با چرخش مداوم و در معرض قرار دادن کراکف‌ و هات داگ‌ها همه چیز با سرعت یکدست آماده می‌شوند.

آنچه در خرید دستگاه کراکف‌پز و هات داگ گردان باید در درجه اول به آن توجه کنید، ارتفاع و عرض این دستگاه و ظرفیت پخت آنها است. معمولا این دو با تعداد قلاب و تعداد ردیف هات داگ مشخص می‌شود. موارد دیگری که در انتخاب دستگاه کراکف‌پز و هات داگ فست فودها اهمیت دارد، ویژگی‌های زیر است.

  • نوع شعله
  • تعداد شعله
  • قابلیت حرکت
  • جنس بدنه
  • چرخ رگلاژ و محور چرخش
  • شیشه‌های مقاوم در اطراف محور چرخش

چرخ گوشت صنعتی

چرخ گوشت‌های صنعتی یکی از تجهیزات مورد نیاز فست فود هستند که قسمت تمام شده آن‌ها بالا خواهد بود. به خصوص اگر منو شما شامل غذاهای با دستور غذایی خاص خودتان باشد، چرخ گوشت صنعتی یکی از تجهیزات ضروری فست فودها خواهد بود. به همین دلیل باید تمام فاکتورهای اساسی را برای خرید مناسب این ابزار در نظر بگیرید.

  • ظرفیت چرخ گوشت صنعتی یکی از ویژگی‌های است که هنگام انتخاب مدل مناسب باید آن را حتما در نظر داشته باشید.
  • قدرت چرخ گوشت صنعتی
  • فراهم بودن سیستم خنک کننده موتور چرخ گوشت
  • پدال فعال سازی چرخ گوشت و قابلیت اتوماتیک بودن آن
  • پرس همبرگر جداگانه
  • تیغه‌های دو لبه با اندازهای مختلف، مناسب برای چرخ کردن و کوبیدن گوشت

دستگاه پرس همبرگر

در صورتی که دستگاه چرخ گوشت صنعتی به پرس همبرگر مجهز نباشد باید دستگاه پرس همبرگر صنعتی را در لیست تجیهزات مورد نیاز فست فود قرار دهید. با استفاده از این ابزار قادر خواهید بود تا همبرگر‌ها را دقیقا یک اندازه و با یک وزن آماده کنید. همچنین زمان آماده سازی برای این آیتم محبوب منوی فست فود به شدت پایین خواهد آمد.   در انتخاب دستگاه پرس همبرگر باید به جنس بدنه، قابلیت شست و شو و میزان ماندگاری دستگاه پرس همبرگر توجه داشته باشید.

همبرگر در آشپزخانه صنعتی

بطری‌های چند کاربرده

همانند انواع چاقو ممکن است، این دسته از ابزارها آنقدرها در نگاه آول ضروری به نظر نرسند. اما بطری‌های قابل شست و شو کاربردهای زیادی در آشپزخانه فست فود دارند.

از آنها برای ذخیره موا مایع مختلف نمی‌توانید استفاده کنید اما شاید مهم ترین کاربرد آنها ذخیره کردن انواع سس و روغن باشد. با استفاده از این بطری‌های می‌توانید تنوع را در سس‌های و چاشنی‌های این دست بالا ببرید و غذا را با ظاهر جذاب تری تحویل مشتری دهید.

دستگاه بخار پز صنعتی

دستگاه بخار پز صنعتی طوری طراحی شده است که با مصرف انرژی کم تر همه چیز بپزد. از این ابزار پر کاربرد می‌توان برای آب پز کردن، ذوب کردن یخ مواد اولیه، پخت انواع گوشت و حوراک و دوباره گرم کردن استفاده کرد.

این دستگاه مدل کانترتاپ، رو زمینی و مدل ماکروویوی دارد. پخت غذا با جریان بخار داغ آنی تمام مواد مغذی را در درون غذا نگاه می‌دارد و طعم و مزه از بین نمی‌رود. از دستگاه بخار پز صنعتی می‌توان برای آماده سازی انواع گوشت در آشپزخانه فست فود استفاده کرد.

مدل صنعتی این دستگاه روش‌های پخت متفاوتی هم دارد. بنابراین برای اینکه مدل مناسبی را در لیست تجیهزات مورد نیاز فست فود بگذارید، باید اول از همه حجم پخت و نوع مواد انتخابی را در نظر داشته باشید.بخار پز صنعتی هم مدل گازی و هم مدل برقی دارد.

سینک ظرفشویی

در لیست تجهیزات مورد نیاز فست فود، سینک ظرفشویی یکی از مهم ترین اقلام است، که باید چیدمان انواع مدل آن در پلان طراحی آشپزخانه صنعتی هم آورده شود.

سینک ظرفشویی رستورانی مدل‌های متعددی دارد. اما اولین اولیوت شما در انتخاب سینک‌های مختلف باید نحوه نصب آن، اندازه و متریال به کار گرفته باشد. سینک‌‍‌های ظرف شویی در ۳ دسته زیر قرار می‌گیرند  و تفاوت اصلی در نحوه نصب آن‌ها است:

  • Drop-in
  • Undermount
  • Flat Rim
  • Apron-front

دستگاه ظرفشویی صنعتی

دستگاه ظرفشویی صنعتی صرفا جریان کاری را در آشپزخانه صنعتی فست فود بهم پیوند نمی‌زند، بلکه  کارایی را در کل فضا بالا خواهد برد و سرعت را چاشنی عملیات مجموعه شما می‌کند. اما قبل از اینکه مدل خاصی را در لیست تجهرات مورد نیاز  فست فود بگذارید، لازم است تا این سوال‌ها را حتما  بپرسید:

  • درجه دمای آب در آشپزخانه رستوران دقیقا در چه محدوده‌ای است؟
  • چه نوع غذایی بیشتر سرو خواهد شد؟ آیا غذاها چرب مصرف ظرف بالاتری دارند؟
  • جنس ظروف اصلی از چیست و آیا می‌توان آنها با مواد شیمیایی قوی شست؟

همه اینها فاکتورهای کلیدی در انتخاب دستگاه ماشین ظرف شویی صنعتی است. برخی از مدل‌های دستگاه‌های ظرف شویی صنعتی فقط با آب بسیار داغ کار می‌کند، در حالی که مدل‌های دیگر ممکن است با آب با درجه دمای کمتر هم بتوانند کار کنند. از نظر مدل طراحی نیز دستگاه‌های ظرف شویی صنعتی سه مدل زیر تقسم بندی می‌شوند:

  • زیرکانتری
  • دستگاه ماشین ظرف شویی با نوار نقاله‌ای
  • درب کشویی یا محوری

آنچه در خرید ماشین ظرف شویی مناسب برای آشپزخانه فست فود باید به آن توجه کنید، دمای آب، کیفیت آب، ظرفیت مد نظر شما و استایل کارکرد در نظر بگیرید.

در حالی که ممکن است فضای در نظر گرفته شده برای چیدمان آشپزخانه صنعتی محدود کننده به نظر برسد، باید فست فود خود را با حساسیت بالا تجهیز کنید. با کسب اطلاعات دقیق در مورد ویژگی‌های هر کدام از ابزارها و ماشین‌ها در لیست تجهیزات مورد نیاز فست فود می‌توانید بهترین با توجه به ظرفیت، فضا و ویژگی‌های مورد نیاز خود انتخاب کنید

our projects

برخی از پروژه‌های ما

Services

خدمات حبتور