Habtoor

دیسپنسرهای بشقاب و کارت‌های حمل و نقل برای سرویس دهی به حجم متوسط و رو به بالا در رستوران‌ها و کترینگ‌ها حیاتی هستند.

دیسپنسر ظروف

دیسپنسرهای بشقاب و کارت‌های حمل و نقل برای سرویس دهی به حجم متوسط و رو به بالا در رستوران‌ها و کترینگ‌ها حیاتی هستند. این تجهیزات حمل و نقل نه تنها تمام ظروف شما را با ظرافت در حمل و نقل حفظ می‌کنند بلکه انواع مختلف آن به این ظرفیت را به شما می‌دهند که ظروف غذا را در بهترین شرایط منتقل و به مشتری برسانید.

دیسپنسرهای بشقاب و کارت‌های حمل و نقل برای سرویس دهی به حجم متوسط و رو به بالا در رستوران‌ها و کترینگ‌ها حیاتی هستند. این تجهیزات حمل و نقل نه تنها تمام ظروف شما را با ظرافت در حمل و نقل حفظ می‌کنند بلکه انواع مختلف آن به این ظرفیت را به شما می‌دهند که ظروف غذا را در بهترین شرایط منتقل و به مشتری برسانید.

کاربردهای دیسپنسر ظروف در آشپزخانه‌های رستورانی

رستوران و کافه داری چالش‌ها و نیازهای خودش را دارد بنابراین لازم است تا دیسپنسری انتخاب کنید که تمام کاربردهای مختلف را پوشش دهد. برای مثال اگر بوفه رستورانی در فضای کار تعبیه شده است بهتر است تا از کانترها با قابلیت جاسازی با فضای نصب قفسه نگهدارنده بشقاب مدل دارپ این استفاده کنید.

اول از همه بر چه اساسی دیسپنسر ظروف انتخاب کنید؟

استفاده از دیسپنسر طروف باعث خواهد شد تا هیچ ظرفی در محیط آشپزخانه رستوران شکسته نشود. علاوه بر آن این ابزار کاربردی به جریان کار در آشپزخانه صنعتی کمک زیادی می‌کند. همه چیز به امن خواهد بود و به نرمی در محیط منتقل می‌شوند.

باید گفت که رنج گسترده‌ای از انواع دسپنسرهای ظروف در بازار موجود است. همین جنبه درک تفاوت و کاربردهای هر گروه را مهم می‌کند. به خصوص قبل از خرید نهایی تمام این اطلاعات به کار شما می‌آیند و قادر خواهید بود تا مناسب‌ترین مدل را برای مجموعه خود تهیه کنید.

قابلیت حرکت در دیسپنسر ظروف

در حالی که دیسپنسر ظروف، دیسپنس کردن یا توزیع ظرف‌‎ها و لیوان و یا هر چیز دیگری است، می توان از آنها برای انتقال و جابجایی لوازم حساس هم استفاده کرد. به دیسپنسر ظروف کدی ظرف هم گفته می‌شود. جنس دیسپنسر ظروف از استیل ضد زنگ یا پلاستیک بسیار محکم است. در حالی که دیسپنسر که از جنس پلاستیک باشد به مراتب سبک تر است و هزینه پایین‌تری دارد، دیسپنسر تمام استیل ماندگاری بسیار بالا و جذابیت ظاهری مطلوبی دارد.

کدی ظروف ظرفیت این را دارد تا چنیدن دسته از بشقاب یا هر نوع ظرف دیگر را که سایز بندی مختلفی دارد به طور هم زمان جابجا کند. برخی از در دو طرف دیواره ندارند که این خود انتقال هر نوع ظرف را سریع‌تر می‌کند. در مقابل این مدل، دیسپنسر ظروف تمام استیل در اکثر مواد محفظه استوانه‌ای دارد که بشقاب‌ها را با فشار دکمه خارج می‌کند یا و فشار دست جای مناسب قرار می‌گیرد.

اگر برایتان ضرروری نست که دیسپنسر و ترولی ظروف قابلیت تحرک داشته باشد می‌توانید مدل Drop-in را به جای آن انتخاب کنید. این مدل از دیسپنسر ظروف به صورت مستیم در کانتر تاپ در فرانت و یا بک آشپزخانه صنعتی در رستوران نصب می‌شود.

ویژگی مهمی که از آن باید اطلاع داشته باشید این است که دیسپنسر ظروف غیر متحرک ظرفیت زیادی ندارند. آنها حداکثر 30 بشقاب را در خود جای می‌دهند، بنابراین برای مجموعه‌ای مناسب است که حجم عملیاتی زیاد بالا نیست. اگر دیسپنسر ظروف غیر متحرک را به کدی نصب کنید قابلیت آن را افزایش خواهید داد و می‌توانید چندین استوانه را با هم همراه کنید و ظروف را منتقل کنید.

ظرفیت دیسپنسر ظروف

ظرفیت دیسپنسر ظروف با توجه به محفظه‌های آن تعیین می‌شود. محاسبه تعداد ظرفی که در هر محفظه جای می‌گیرد ارتباط مستقیم با ظرفیت دیسپنسر دارد.

یکی از فاکتورهای بسیار مهم که باید هنگام خرید این ابزار باید حتما در نظر بگیرید سایز ظرف‌هایی که در رستوران استفاده می‌کنید، است. قبل از خرید قطر ظرف‌ها را اندازه بگیرید و بررسی کنید که کدام مدل می‌تواند این اندازه را به راحتی منتقل کند و وزن دسته‌ای از این ظروف را به راحتی تحمل کند.

چند کاربرده بودن دیسپنسر ظروف

حتما باید بدانید که انواع ترولی ظروف اصلا محدود به حمل و نقل دسته مشخص از ظرف‌ها نیست. برخی از آنها قسمت‌هایی برای فنجان، دستمال و کارد و چنگال دارند. برای مثال کارت قاشق و چنگال را می‌توان در سینی‌های دیسپنسرها نصب کنید

مطمئن شوید که سایز سینی دیسپنسر را هم اندازه می‌گیرید تا مناسب با نیاز شما باشد. اگر بیش از اندازه بزرگ باشند نمی‌توانید به درستی در فضا از آن استفاده کنید.

ویژگی‌های دیگر دیسپنسرها

خیلی از شرکت‌های امکانات دیسپنسرهای ظروف را افزایش داده‌اند و به آن ویژگی‌های تازه‌ای اضافه کرده‌اند. برای مثال یکی از کاربردهایی که به این ابزار کاربردی در رستوران اضافه شده است، قابلیت گرم کردن است. این ویژگی شما را از گرم بودن غذا زمانی که به مشتری می‌رسد مطمئن خواهد کرد.

همچنین قابلیت اضافه کردن تقسیم کننده‌های مختلف به دیسپنسرهای ظروف از امکانات دیگری است که کاربردی خوبی در آشپزخانه رستوران خواهد داشت. به خصوص برای ارائه انواع مختلف سرویس این ویژگی بسیار مفید خواهد بود.

از طرف دیگر اگر کترینگ راه اندازی کرده‌اید و نیاز کاری می‌طلبد که انعطاف پذیری بالایی در جابجایی دشته باشید در این صورت شناخت دیسپنسر مناسب که با ظرفیت نگهداری ظروف و حمل و نقل در آشپزخانه هماهنگ باشد ضرروی است. در این بلاگ با انواع دیسپنسر آشنا خواهید شد:

دیسپنسر ظروف متحرک مدل Freestanding

این نوع از ترولی ها از پایه سوار شده بر روی چرخ‌های متحرک و محفظه‌های استوانه‌‌ای برای نگهداری انواع بشقاب تشکیل شده است. این مدل برای رستوران‌های که بوفه غذاخوری دارند یا کترینگ‌هایی که سفارش بزرگ انجام می‌دهند یکی از انتخاب‌های مناسب است.   

کاربرد دیسپنسر ظروف متحرک مدل Freestanding برای جابجایی ظروف و ابزارهای حساس و پراستفاده است. به همین دلیل از این مودل می‌توان برای جابجایی در بخش بک رستوران یا در قسمت آشپزخانه صنعتی استفاده کرد.  

  • دیسپنسر ظروف متحرک مدل Freestanding برای رستوران که بخش بوفه دارند تشریفات مجالس و کترینگ‌هایی که سرویس به محل ارسال می‌کند مناسب است

دیسپنسر ظروف مدل Drop-in

این مدل از دیسپنسر ظروف بایدکانترها و کابینت‌ها جاسازی و نصب شوند. این مدل کار را در آشپزخانه رستورانی حرفه‌ای تر می‌کند و طراحی را در آشپزخانه صنعتی دچار تغییرات بصری بی مورد نخواهد کرد. این ویژگی به خصوص در بخش فرانت یا جلویی رستوران بسیار مفید خواهد بود.

دیسپنسر ظروف مدل Drop-in برای پذیرایی هتل و رستوران‌های بوفه مناسب است. می‌توان این نوع دیسپنسر در ناحیه مشخص نیز جاسازی کرد و از آن برای انتقال دسته‌ای ظروف حساس استفاده کرد.

  • دیسپنسر ظروف مدل Drop-in برای رستوران‌هایی که بوفه دائمی دارند یا کانسپت کافتریا و حتی فودکورت مناسب است.

دیسپنسر سه محوره

این مدل از انواع دیسپنسر ظروف به شکل استوانه‌ای است که از سه طرف دیواره باز و بسته دارد و این قابلیت به آن کاربرد زیادی می‌دهد.

جنبه‌های مثبت دیسپنسر سه محوره

  • تمیز کردن و نگهداری و تنظیم کارکرد آن بسیار راحت است.
  • حجم ظروف موجود در آن در هر لحظه قابل مشاهده است.
  • فضای عالی برای جاسازی و انتقال حجم بالایی از ظروف را دارد.

دیسپنسرهای کپسولی با در محافظ

بدنه این نوع دیسپنسر تمام استیل و کاملا یکپارچه است به همین دلیل زیبایی بصری مناسبی در فضاهای مختلف خواهد داشت.

جنبه های مثبت دیسپنسرهای کپسولی با در محافظ

  • این مدل قابلیت حداکثر محافظت را دارد و ظروف را از شکستن و آلوده شدن کاملا حفظ می‌کند.
  • ظاهر زیباتری دارد و برای جاسازی بین واحدهای باز و دیسپنسرهای مدل drop-in مناسب است.

دیسپنسر گرم کننده ظروف

اگر می‌خواهید ظروف را گرم نگاه دارید در عین حال برای حمل و نقل به مشکل بر نخورید، دیسپنسر گرم کننده ظروف یکی از بهترین انتخاب‌ها ممکن برای رستوران شما خواهد بود. حتی این فراهم کردن این ابزار در محیط آشپزخانه‌های صنعتی می‌توانید به یکی از فاکتورهای مهم برای موفقیت و کسب رضایت مشتری‌ها رستوران شما باشد.

جنبه های مثبت دیسپنسر گرم کننده ظروف

  • این برای آن دسته از کسب و کارهایی مناسب است که بین زمان سرو غذا و انتقال آن زمان قابل توجهه‌ای وجود دارد.
  • استفاده از دیسپنسر ظروف که همه چیز را گرم نگاه می‌دارند، تجربه مشتری را بهتر می‌کند.

انواع مختلف دیسپنسر ظروف مدل سینی طبقاتی  

در این بخش انواع اصلی دیسپنسر ظروف مدل سینی طبقاتی معرفی می‌شود و با توجه که این مدل محبوب ترین گروه دیسپنسر ظروف است، این راهنما به شما کمک می‌کند تا بهترین مدل را برای رستوران خود در تهیه کنید

دیسپنسر ظروف مدل سینی (Freestanding)

این نوع دیسپنسر شبیه مدلی است که در ابتدای این بلاگ در مورد آن صحبت کردیم، اما با سینه‌های طبقاتی تجهیز شده‌اند و با یا بدون دیواره‌های کناری هستند. دیسپنسر ظروف مدل سینی Freestanding انعطاف پذیر است و این قابلیت را دارد تا به آن قسمت بندی قاشق و چنگال یا دستمال و هر مودر دیگر اضافه کرد. این برای محیط کاری که سرعت انجام حرف اول را می‌زند خیلی کاربردی خواهد بود.

دیسپنسر ظروف مدل سینی (Drop-in)

درست همانند مدل معمول دیسپنسر ظروف Drop-in، بن ماری و دیسپنسر ظروف مدل سینی Drop-in  برای انتقال هرچیزی که بر روی کانتر تاپ قسمت فرانت آشپزخانه صنعتی رستوران است، استفاده می‌شود. این مدل برای جابجایی حجم زیادی از ظروف یا غذاهای آماده شده مفید خواهد بود. استفاده از این مدل نیز جریان کار را در رستوران مشخص‌تر می‌کند.

دیسپنسر ظروف ترکیبی

اگر به دیسپنسرهای که در بالا به آن اشاره شد احتیاج ضروری نداشته باشید اما در مقابل می‌خواهید ظرف‌ها و بسته‌های غذا را صرف از نقطه‌ای به نقطه دیگر منتقل کنید در این صورت دیسپنسر ظروف ترکیبی یکی از مناسب ترین ابزارهای ممکن است که برای این کار طراحی شده است.

زمانی که می‌خواهید یکی از انواع دیسپنسر ظروف ترکیبی برای رستوران یا هر کسب و کار دیگری حول سرو غذا انتخاب کنیدباید در مورد ویژگی‌های انحاصری هرکدام به خوبی بدانید. برای همین به سه فاکتور کاربرد، نوع و اندازه آن توجه کنید.

انواع دیسپنسر ظروف ترکیبی

برخی از کاربردهای که شما به آن در محیط رستوران نیاز دارید ممکن است هیچ کدام از مدل‌های معرفی شده در بالا ظرفیت آن را نداشته باشند. در این صورت، انتخاب یکی از مدل‌های دیسپنسر ظروف ترکیبی به شما کمک می‌کند.

دیسپنسر ظروف ترکیبی بشقاب و لیوان

این نوع دیسپنسر ظرفیت نگهداری ۲۰ در ۲۰ لیوان با سایز متوسط را دارد. این مدل با دیسپنسر استوانه‌ای مخصوص نگهداری بشقاب همراه است. این مدل طوری طراحی شده است که بتوان با آن فنجان‌های چای یا قهوه را نگهدارید. بتوانید آن را بدون مشکل جابجا کنید. دیسپنسر ظروف ترکیبی بشقاب و لیوان برای انتقال نوشیدنی‌های گرم بدون جابجایی اضافه کاربرد زیادی دارد.

دیسپنسر ظروف ترکیبی مدل Pellet

این نوع دیسپنسر ظروف ترکیبی برای گرم نگاه داشتن ظرف‌های غذا قبل از سرو استفاده می‌شود. این مدل به خصوص در کانسپت کافه‌تریا یا محل‌هایی که غذا را برای نفرات زیادی سرو می‌کنند کاربردی است. این به ویژه برای کارکنانی که می‌خواهند غذا را به موقعه در ظرف بریزند و به مشتری‌ها بدهند مفید خواهد بود.

 چطور دیسپنسر ظرف را برای رستوران به درستی انتخاب کنیم؟

در زیر چهار قدم برای انتخاب دقیق این ابزار کاربردی آورده شده است که می‌تواتند فاکتور تعیین کننده باشد.

۱. اول از همه شکل دسته‌های اصلی ظرف‌ها را در نظر بگیرید

سایز و شکل محفظه‌های دیسپنسرهای ظروف هر کدام با یکدیگر فرق می‌کند. بریا مثال استیل اختصاصی ظرف‌های گرد، بیضی شکل و مربع در بازار موجود است.

۲.قطر دیسپنسر را دقیق اندازه گیری کنید

اگر الویت انتخاب شما دیسپنسرهای تمام استیل باشد در این صورت خوب است بدانید که این دسته قطر استاندارد و قطر قابل تغییر دارند. اگر سایز فیکس را انتخاب می‌کنید باید حتما ظروف یک دست داشته باشید و اندازه آن را از قبل اندازگیری کرده باشید. اما مدلی که می‌توان قطر آن را با توجه به نیاز خود تغییر دهید انعطاف پذیری بهتری دارد.

ویژگی‌های دیسپنسرهای با قطر ثابت

این مدل دیسپنسر قطر غیر قابل تغییر دارد و فقط برای یک سایز ظرف کاربرد دارد. این مدل انتخاب معقولی است اگر:

  • اندازه دقیق گروه ظرف‌ها را دارید.
  • رستوران شما تغییر زیادی در طولانی مدت نمی‌کند و ظروف برای بازه زمای بلند مدتی یک مدل باقی می‌ماند.
  • تمایل دارید که هزینه کمتری برای خرید دیسپنسر بپردازید.

ویژگی‌های دیسپنسرهای با قطر قابل تغییر

از مدل برای سایزهای مختلفی از ظرف چینی استفاده کنید. این مدل بهترین انتخاب است اگر:

  • انعطاف پذیری این ابزار برای شما اهمیت زیادی دارد.
  • اگر هنوز برای رستوران خود ظروف را خریداری نکرده‌اید، در این صورت دیسپنسرهای با قطر قابل تغییر برای شما یکی از مناسب ترین گزینه‌های خواهد بود.
  • اگر از سایز مختلفی از ظروف استفاده می‌کنید.

۳.ظرفیت این ابزار در آشپزخانه صنعتی

برای اینکه ظرفیت سنجی شما درست باشد دسته‌های ظرف‌ها را گروه بندی کنید و تعداد آنها را در نظر داشته باشید. اکثر دیسپنسرهای استاندارد حداکثر ۳۰ بشقاب را در خود می‌توانند نگاه دارند. برای پوشش دسته‌های بیشتر لازم است تا چند دیسپنسر را در کانتر یا کری تعبیه کنید.

۴. اهمیت تعداد محفظه در دیسپنسرهای ظروف

دیسپنسر ظروف با تعداد محفظه مختلف، برای نیازهای مختلفی مناسب هستند. لازم است بدانید که اکثر دیسپنسرهای Drop-in  تنها یک محفظه دارند و باید میزان نیازتان دیسپنسرهای Drop-in تهیه کنید. برای آن دسته از دیسپنسرهایی که متحرک هستند، ظرفیت تغییر کمتر است و باید تصمیم خریدتان از ابتدا دقیق باشد. اگر این مدل را ترجیح می‌دهید می‌توانید دیسپنسرهایی متحرک یک تا چهار محفظه خریداری کنید.

اما برتری این مدل این است که می‌توایند مدل قابل تغییر و غیر فیکس را تهیه کنید. در این صورت انعطاف پذیری حمل و نقل انواع مختلف ظرف در آشپزخانه رستوران بالا خواهد رفت.

فاکتورهای دیگری که هنگام انتخاب دیسپنسر مخصوص ظروف باید در نظر بگیرید

در این نقطه احتمالا اطلاعات مناسبی در مورد انواع دیسپنسر حمل و نقل اطلاعات خوبی کسب کرده‌اید. اما لازم است تا با چندین فاکتور دیگر آشنا شوید تا در تجیهز کردن رستوران متخصص باشید.

کانترهای Cut-outs

دیسپنسرهای drop-in باید با کانترهای Cut-out همراه شوند. مطمئن شوید که از این الزامات پیروی می‌کنید در صورتی که انتخاب شما دیسپنسرهای drop-in باشد. باید از این مسئله هم اطلاع داشته باشید که در صورت جایگزین کردن محفظه‌های دیسپنسرها در طولانی مدت به آداپتر اختصاصی برای نصب نیاز دارید.

هم سطح کردن

لازم است تا ارتفاع انواع بن ماری و دیسپنسرها را هم  قبل از خرید در نظر بگیرید. برای انتقال راحت همه چیز ارتفاع این وسیله باید کاملا مناسب باشد.

our projects

برخی از پروژه‌های ما

Services

خدمات حبتور