Habtoor

لیست تجهیزات مورد نیاز فست فود سیار ممکن است با توجه به منوی شما با دیگری کاملا فرق کند.

تجهیزات فست فود سیار

لیست تجهیزات مورد نیاز فست فود سیار ممکن است با توجه به منوی شما با دیگری کاملا فرق کند. به خصوص در انتخاب تجهیزات اصلی نو از ابزارهای فرعی که می‌توان نوع استفاده شده آن را هم استفاده کنید، ممکن است دچار سردرگمی شوید. با مطالعه این بلاگ با تمام تجهیزات مورد نیاز فست فود سیار آشنا شوید و با آسودگی این کسب و کار هیجان انگیز را آغاز کنید.

فست فود سیار یک کسب و کار با بازه سودهی بالا است. احتمال محبوبت این نوع رستوران سیار هم کم نیست. اگر بخواهید که به فعالان این کار بپیوندید اول از همه لازم است تا در مورد تجهیزات مورد نیاز فست فود سیار اطلاعات جامعی کسب کنید.

تجهیزات مورد نیاز فست فود سیار با توجه به کانسپت اصلی و نیازها با هم متفاوت خواهد بود. نوع چیدمان اولیه همه تعیین کننده ابزاهای مورد نیاز فودتراک با منو فست فود است.

محدودیت تنوع چیدمان آشپزخانه صنعتی در فست فود سیار

در فست فودهای سیار به دلیل متراژ فضا در تمام انواع چیدمان‌ها در دو سوی آن هر کدام از تجهیزات مورد نیاز فست فود سیار جایگذاری می‌شود.

اما باید فضای کافی برای کارکنان در نظر گرفته شود، بنابراین باید تجیهزات هم به درستی در فضا قرار داده شوند در حالی که کارایی آنها کاملا حفظ گردد. انتخاب تجهیزات و هم سو بودن آن با منو در نظر گرفته شده و جایگذاری آن یک پازل سه وجهی است که باید هم زمان با هم در نظر گرفته شود.  

هیچ فست فود سیاری بدون پلان طراحی نباید ساخته و تجهیز شود. این یکی از مهم‌ترین و حساس ترین اصول است. برای اینکه از موفقیت فودتراک و رضایت مشتریان مطمئن شوید باید از هر سانتی متر موجود در آشپزخانه فست فود سیار هدفمند استفاده کنید.

در پلان طراحی و جایگذاری تجهیزات سه فاکتور کلی باید در نظر گرفته شود و آنها جریان آشپزخانه، سایز تجهیزات و تعادل در عین انعطاف پذیری است.

تعریف جریان در ساعات شلوغ کاری اتفاق می‌افتد. برای اینکه از طراحی کامل مطمئن باشید باید دقیقا پیک‌های کاری را در نظر بگیرید و گره‌های جریان را فضا آشپزخانه صنعتی فودتراک مشخص کنید. سپس با توجه به آن اولین الگوی اندازه و کارایی برای انتخاب تجهیزات مورد نیاز فست فود سیار مشخص می‌گردد.

  • تجیهزاتی مثل آون کانوکشین، فر پیتزا و میزهای آماده سازی که خودشان درب کابینتی دارند فضای بیشتری را اشغال می‌کنند.به همین دلیل باید جزو اولین اقلام انتخابی باشند همچنین لازم است تا بلافاصله در پلان طراحی آشپزخانه فودتراک جایگذاری گردند.
  • در حالت کلی این گروه از تجهیزات در قسمت عقب وسیله نقیله قرار می‌گیرند. دلیل آن این است که با سرو مشتری و تحویل غذا به مشتری و یا حلقه چرخ‌های تداخل نداشته باشد. ( ناحیه جلویی قسمتی است که پنجره‌های جاسازی می‌گردد و ناحیه عقب در تقابل با این قسمت می‌باشد)

در آخر بالانس کلی فضا در نظر گرفته می‌شود. تجهیزات گازی باید زیر هود و در مجاورت دیوار عقبی قرار بگیرند. در این مرحله ابتدا وزن این ملزومات محاسبه می‌گردد تا تعادل کل ماشین حفظ شود.

نیروی تغذیه‌گر در فست فود سیار

یکی از اولین چیزهایی که باید در نظر بگیرید نیروی تغذیه‌گر در وسیله مد نظری سات که می‌خواهید با آن ایده راه اندازی فست فود سیار را عملی کنید. باید هم از باتری با کارایی بالا و هم گازولین  برای به کار انداختن کلیه تجهیزات مثل گریل‌ها، گاز و یخچال و فرزیر استفاده کنید.

بنابراین نیروی پیش ران مورد نیاز در فست فودهای سیار خیلی متفاوت خواهد بود. برخی از مدل‌ها طوری طراحی می‌شوند که در فضای کاری و موقعیت جغرافیایی مد نظر قرار بگیرند و از نیروی فضا استفاده کنند.

اما اکثر مدل‌های دیگر از جنراتور برق برای تامین انرژی استفاده می‌کنند. جنراتورهای قدرتمند می‌توانند مصرف انرژی یک روز فودتراک را تامین کنند و آب را گرم مورد نیاز را تامین کنند. همچنین از جرانتور می‌توان برای انرژی مورد نیاز تهویه‌های غذا و تهیوه کلی هم استفاده کرد. از این رو دما را در محیط برای فعالیت کارکنان به خوبی تنظیم کرد.

تجهیزات مورد نیاز فست فود سیار: بررسی تجهیزات نو و استفاده شده

این امکان وجود دارد که تجهیزاتی که قبلا از آن استفاده  شده را برای فودتراک خود در نظر بگیرید. اما برای حفظ کارایی و امنیت لازم است تا ابزاهای حیاتی حتما کاملا نو خریداری شوند. از طرفی برای حفظ بهداشت ظروف و تجهیزات پخت باید حتما نو باشند.

آسیاب قهوه اسپروسو  و دستگاه اسپرسوساز یکی از پر کاربردترین ابزاها در محیط آشپزخانه فست فود سیار است. به همین دلیل باید کارایی آنها همانن ساعت باشد.

ضرروی است که سرویس نگهداری برای ابزاهایی مشابه دستگاه اسپرسوساز در بازهای زمانی مشخص به صورت مدام صورت بگیرید تا کارکرد آنها با مشکل روبرو نشود.

  • قانون طلایی این است که زمان خرید تجهیزات فست فود سیار که قبلا استفاده شده‌اند، این است که آن را حتما امتحان کنید و از ساختار اصلی و کارایی آن مطمئن شوید.

تجهیزات مورد نیاز فست فود سیار که نو خریداری شوند حتما باید با گارانتی  باشند تا شروع کار شما با هیچ پیچیدگی روبرو نشود.

به طور معمول سینک‌ها و تانکر آب در فضای مخالف تجهیزات پخت و پز جای داده می‌شوند. همچنین محل جای گذاری یخچال و فریزر از چرخ‌ها باید دور باشد.

بیشتر مطالعه کنید: بررسی انواع یخچال و فریرز صنعتی

تجهیزات مورد نیاز فست فود سیار: گروه اصلی

سینک و ابزارهای شست و شوی یکی از لوازم ضرروی در محیط آشپزخانه صنعتی فودتراک است. از آنجایی که بهداشت بالاترین الویت را دارد، بخش‌های شست و شو و ابزارهای مورد نیاز آن باید با حساسیت بالا انتخاب گردد.

سرخ کن، گریل و اجاق صنعتی رو میزی

بسته به نوع غذایی که سرو می‌کنید ممکن است به یکی از تجهیزات سرخ کن، گریل و اجاق صنعتی نیاز داشته باشید. حتی ممکن است با توجه به کارایی هر سه اینها در لیست تجهیزات مورد نیاز فست فود سیار قرار گیرد.

آون کامبینیش (ترکیبی) و ماکروفر یا نوعی ابزار برای گرم کردن و یخ ضدایی مواد غذایی جدا از پخت آنها نیاز خواهد بود.

همه اتینها می‌تواند گزینه‌های مهمی برای فست فود سیار شما باشد. اطلاع از نوع منویی که باید آن را آماده کنید می‌تواند همه چیز را ساده‌تر کند.

سینک‌ها و المان‌های بهداشت در آشپزخانه فودتراک

هیچ فست فود سیاری بدون جایگذاری مناسب سینک کارکرد مناسب خود را نخواهد داشت. برای امنیت بهداشت مواد اولیه باید چند مدل مناسب سینک را برای فودتراک انتخاب کنید. هرچه محیط کار را تمیزتر نگاه دارید همه چیز کار در آن جریان با کیفیت تری خواهد داشت.

پنجره‌های سرویس در تجهیزات مورد نیاز فست فود سیار

پنجره سرویس درگاه ارتباطی شما با مشتریان است و از طریق آن سفارش‌ها را برای مشتری سرو خواهید کرد.

پنجره سرویس درجه یک چیزی است که خیلی از کسانی که قصد این کار را دارند آن را جدی نمی‌گیرند.

اهمیت پنجره سرویس در تغییرات فصل‌ها و آب و هوا خود را نشان می‌دهد. به همین دلیل مطمئن شوید که با کیفیت ترین مدل آن را برای لیست تجهیزات مورد نیاز فست فود سیار در نظر می‌گیرید.

هر فودتراکی به یک پنجره بزرگ برای دریافت و تحویل سفارش‌ها نیاز دارد. علاوه بر این باید یک کانتر در لبه بیرونی نصب گردد تا هم سفارش‌ها و هم دستمال و ادویه‌ها برای مصرف مشتریان بر روی آن قرار گیرد.

سایه گیر جداگانه هم در قسمت بالایی پنجره‌ها یکی از ابزارهای حیاتی برای راحتی مشتریان در فصول مختلف است.

سیستم‌ها برودتی و سرمایی

دمای غذا باید همیشه در بازه مشخصی حفظ گردد. این به این معنی است که مواد غذایی در آشپزخانه فودتراک باید کاملا سرد باشد تا آنکه زما سرو آن فرا برسد. از این رو هم تکنیک‌های ذخیره سازی و هم  تجهیزات برودی نقش کلیدی را دارند.

ناحیه آماده سازی و کار  

باید در تمامپ شرایط مواد غذا را آماده و سفارش‌ها را طبخ کنید. میزهای آماده سازی و در نظر گرفتن مدل چیدمان شیوه‌های مختلفی دارد.

ارتفاع فاکتوری است که در انتخاب میز آماده سازی حتما باید در نظر گرفته شود. زیرا ارتباط میزهای آماده سازی با تهویه‌ها و تغیرات دمایی ( گرم و سرد) مشخص می‌گردد

آنچه در تجهیزات مورد نیاز فست فود سیار اهمیت دارد دمای هر کدام است. با توجه به فضای محدود باید دستگاه که گرما تولید می‌کنند از تجهیزاتی که مولد سرما هستند دور باشند. به همین دلیل دما یکی از المان‌های تعیین کننده خواهد بود زیرا علاوه بر حفظ کارایی باید راحتی کارکنان نیز فراهم شود.

ناحیه ذخیره سازی در فودتراک

کابینت‌ها و قفسه‌های نگهدارنده فنجان برای ذخیره مواد خشک، و  فاسد نشدنی مناسب هستند. این قسمت باید طوری طراحی گردد که ضمن رانندگی و تغییر مکان اصلا حرکت نکنند. از این رو میز‌های آماده سازی سفارشی که در بدنه داخلی فودتراک جاسازی و نصب می‌شوند یک گزینه مناسب خواهد بود.

جنس این نوع از میزهای آماده سازی باید از استیل ضد زنگ باشد. اصلا نباید جنس دیگری مثل چوب در بدنه این فضا به هیچ عنوان به کار گرفته شود.  

یکی از چالش‌ها طراحی در لیست تجهیزات مورد نیاز فست فود سیار جداسازی ناحیه ذخیره سازی لوازم شست وشو از سایر بخش‌ها است. آنچه اهمیت دارد این است که هر نوع ماده شیمایی از قسمت مواد اولیه و تهیه آیتم‌‍‌های منو دور باقی بماند.

تجهیزات مورد نیاز فست فود سیاریخچال و فریزر، گاز و گریل

هر نوع تجهیزات برودتی مثل فرزیر صنعتی، یخچال باید در ناحیه امن با حداقل تکان قرار داده شوند. این دسته از دستگاه‌ها به مرور زمان با لغزش و جابجایی فرسوده می‌شوند، بنابراین لازم است تا مدلی را خریداری کنید که برای فست فودهای سیار طراحی شده باشد.

همین مسئله برای گریل، سرخ کن‌های صنعتی و گاز هم صدق می‌کند. علاوه بر آن، گریل و اجاق صنعتی روگازی خود به تهویه قدرتمند نیاز دارند. تهویه به کار گرفته شده در فضای آشپزخانه فودتراک باید به بیرون به درستی هدایت گردد.

احتمالا می‌خواهید بدانید که تجهیزات مورد نیاز فست فود سیار چیست؟ در اینجا لیستی از این لوازم که مناسب ۵ مدل منو و کانسپت است، آورده شده است.

انتخاب کانسپت مناسب برای فودتراک از اهمیت بالایی برخوردار است. در برخی شرایط کانسپت‌ها آنقدر پیچیده می‌شوند که دیگر در محیط آشپزخانه فست فود سیار قابل اجرا نخواهند بود. اما در این مقاله تمام لوازم ضروری برای راه اندازی کانسپت ایده‌آل فست فود سیار  آورده شده است.

لیست تجهیزات مورد نیاز فست فود سیار بر اساس کانسپت

همان طور که گفتیم نیاز شما فاکتور تعیین کننده انتخاب تجهیزات مورد نیاز فست فود سیار است. اما در هر صورت استانداردهای وجود دارد که بر اساس آن لیست ابزارهای اصلی مشخص می‌گردد.

تجهیزات مورد نیاز فست فود سیار با منو برگر

  • یخچال و فریزر زیر کانتری: فضاهای جاسازی در یخچال و فریزر باید متفاوت باشد تا از آن بتوان برای نگهداری مواد اولیه برگر استفاده کرد. اما آنچه اهمیت دارد آب و هوایی است که در کار در آن کار خواهید کرد. اگر رطوبت و دما در ناحیه کاری شما بالا باشد در آن صورت یخچال و فریزر زیر کانتری بسیار قدرتمندی تهیه شود. حتما در نظر داشته باشید تا نوع در و نحوه باز و بسته شدن آن، و هم خوانی با نحوه استفاده و محور چرخش را هم در نظر بگیرد.
  • صفحه مشبک گریل: از صفحه گریل مشبک می‌توان هم برای گریل کردن انواع گوشت استفاده کرد و این مدل طوری طراحی شده است که تمیز کردن آن ساده است و فرم آن باعث خواهد شد تا گرما در صفحه با توازن پخش گردد. همچنین سطح آن برگرداندن انواع مواد غذایی را ساده می‌کند.
  • اجاق رستوانی: اجاق رستورانی مدل‌های متنوعی دارد. انتخاب نوع برقی و نوع گازی آن بسته منبع انرژی موجود در فضای آشپزخانه ماشین رستوران فست فود خواهد بود.
  • تهویه کامپکت: فراهم کردن تهویه مناسب برای سلامت کارکنان و حفظ بهداشت فضا الزامی است. همچنین در صورتی که تهویه مناسب در نظر گرفته شود درصد رضایت مشتری پایین خواهد آمد. تهویه‌ای که برای فوتراک در نظر گرفته می‌شود باید در ناحیه‌ای نصب گردد که بیشترین جریان هوای تازه وارد آشپزخانه می‌گردد. اگر حجم هوای مصرفی تهویه به درستی تامین نگردد ممکن است که هوا با فشار منفی به فضا تزریق گردد. در چنین شرایطی دود و گاز گربن منواکسید در فضا گردش نامطبوعی خواهند داشت.
  • سرخ کن صنعتی:
  • ناحیه‌های شست و شو: برای آنکه که جریان کار اصلا با گره کاری روبرو نشود باید مدل‌های مختلف از سینک‌ها شست وشو (حداقل) دو نوع تعبیه گردد. اگر فضای آشپزخانه فست فود سیار محدود باشد به فکر انتخاب سینک‌های چند وانه باشید.
  • یخچال و فریزر کوچک: مدلی که برای فست فودهای سیار مناسب باشد درب دوبل با ۱۶ پن جداگانه دارد. علاوه بر فضای ذخیره سازی مناسب به میز آماده سازی هم مجهز هستند.
  • وارمر غذا: دستگاه‌های گرم کن غذا مدل‌های متنوعی دارند. در لیست تجهیزات مورد نیاز فست فود سیار نیازی به وارمرهایی که دیسپلی یا پنجره نمایشی دارند نیست. فقط به وارمر غذا کانتری نیاز خواهد بود تا آنچه که برای مشتری سرو می‌کنید بالاترین کیفیت ممکن را داشته باشد.
  • میز آماده سازی ۳۰ در ۶۰ سانتی متر: برای گریل برگر به میز آماده سازی بزرگ نیاز نخواهد بود. اندازه ذکر شده استاندارد است اما می‌توانید مدلی را انتخاب کنید که اندازه آن کوچک تر هم باشد.

تجهیزات مورد نیاز فست فود سیار  با منو کباب

  • صفحه گریل: از این ابزار پرکاربرد می‌توانید برای پختن برگر، تست کردن نان، سرخ کردن و پختن تخم مرغ و سیب زمینی و هر چیز دیگری استفاده کنید.
  • تهویه: اول از همه باید درگاه‌های ورود جریان هوا در ماشین در نظر گرفته شود. سپس
  • سرخ کن صنعتی: اگر می‌خواهید غذاها بهتری به مشتری تحویل دهید حتما باید آن را پیش غذاها و دورچین‌های متنوع همراه کنید. بنابراین سرو سیب زمینی سرخ کرده یکی از بایدها خواهد بود. در لیست تجیهزات مورد نیاز فست فود سیار سرخ کن صنعتی که کامپکت و سایز معقولی داشته باشد یکی از بایدها است. از آن می‌توانید برای سرخ و آماده کردن نه تنها سیب زمینی بلکه مواد غذایی دیگر هم استفاده کنید.
  • یخچال و فریزر صندوقی با میز آماده سازی: واقعیت این است که برای آنکه در از پس چالش‌های فست فود سیار بر بیایید باید همه مواد را تازه نگاه دارید. همچنین یکی از مهم ترین جنبه‌ها این است که تاپنیگ‌های به کار گرفته شده در آشپزخانه صنعتی فست فود سیار را کاملا سرد نگاه دارید. از این رو بایدبخشی از بودجه خود را به در خرید یخچال و فریزر صنعتی اختصاص دهید. هزینه این نوع از تجهیزات مورد نیاز فست فود سایز به اندازه آن بستگی دارد.
  • یخچال و فریزر صنعتی: علاوه بر استفاده حداکثری از فضا ممکن است با توجه به آنچه سرو می‌کنید یخچال و فریزر صنعتی ایستاده یا مدل Reach-in نیز مورد نیاز شما باشد. از آن می‌توانید برای نگهداری آیتم‌های بر کاربرد که نیاز به ماندگاری بیشتری دارند استفاده کنید.
  • میز آماده سازی: به طور معمول میز‌های آماده سازی یکی از مهم ترین بخش‌های هر مدل از آشپزخانه رستورانی هستند. اما تجهیزات مورد نیاز فست فود سیار با الزامات خاص خودش روبرو است و اندازه بعد از کارایی یکی از مهم ترین فاکتورها است. به طور معمول میز آماده سازی با بدنه ساخته شده از استیل ضد زنگ با اندازه ۳۰ در ۶۰ یکی از مطلوب ترین مدل‌های برای آشپزخانه فودتراک خواهد بود.
  • کباب پز عمودی: اگر در منو انواع کباب را گنجانده‌اید، حتما به دستگاه کباب پز حرفه‌ای نیاز خواهید داشت. ارتفاع( دستگاه کباب پز ترکی) و عرض ( برای کباب پزهای سنتی) و محدوده مورد نیاز برای کارایی این ابزار باید حین انتخاب مدل مناسب با دقت در نظر گرفته شود.

تجهیزات مورد نیاز فست فود سیار با منو گریل چیز

  • گریل ۳۶ اینچ: همیشه اصلی‌ترین آیتم‌های منو با تعیین اصلی ترین تجهیزات مورد نیاز فست فود سایر موازی است. کانسپت فودتراک که گریل چیز غذای محوری منو آن است باید به گریل قدرتمند مجهز شود. برای آشپزخانه فست فود سیار دستگاه گریل ۹۱ سانتی متری یکی از مناسب‌ترین مدل‌ها خواهد بود.

بیشتر بخوانید: بررسی مدل‌های دستگاه گریل

  • دستگاه پرس ساندویچ یا پرس پنینی: تمام سفارش‌های باید مشابه هم و با سرعت بالا آماده و برای مشتری سرو گردد. دستگاه پرس ساندویچ یا پرس پنینی سرعت کار را در محیط آشپزخانه فودتراک دو برابر می‌کند، از طرفی ساندویچ‌های را ترد می‌کند و به آن ظاهر مطلوبی می‌دهد.
  • آون کانوکشن: اگر نوع آماده سازی سانودیچ‌های گریل منو شما به این صورت است که هرکدام را با تاپینگ‌ها گوشت و سبزیجات همراه می‌کنید، لازم است تا برای کامل کردن مراحل پخت از آون کانوکیشن هم استفاده کنید. غیر از این همانند سرخ کن صنعتی و دستگاه گریل از این مورد تجهیزات مورد نیاز فست فود سیار می‌توانید برای پخت موارد بی شماری کمک بگیرید.
  • یخچال و فریزر صنعتی: یخچال و فریزی که با میز آماده سازی ( تخته خردکن) همراه باشد کارایی فضا را دو برابر خواهد کرد. می‌توانید از بخش بالایی برای تهیه ساندویچ و سالاد کمک بگیرید در حالی که از محفظه برودتی برای نگهداری مواد غذایی استفاده کنید.  
  • میز آماده سازی: برای سرو کباب به آماده سازی لحظه‌ای زیادی نیاز ندارید. از این رو میز آماده سازی می‌تواند کوچک تر و محدودتر باشد. میز آماده سازی یکی از تجهیزات مورد نیاز فست فود سیار است که بهتر است هم در فضای جاسازی کاملا فیکس شود و هم قابلیت حرکت را داشته باشد.
  • شوت سیب زمینی: آنچه در انتخاب صحیح شوت سیب زمینی برای کامل کردن تجهیزات مورد نیاز فست فود سیار اهمیت دارد توجه به مدل چراغ حرارتی و وجود محفظه‌های خروج روغن در آن است. همچنین بدنه شوت سیب زمینی باید حتما از استیل ساخته شده باشد. ابعداد مورد نیاز برای شوت سیب زمینی در آشپزخانه فودتراک ۶۰ در ۶۰ است. می‌توانید از مدل‌های کمامپکت که هزینه کم تری دارد نیز استفاده کنید.
  • تهویه: پخت انواع کباب با دود زیادی همراه خواهد بود. لازم است تا ناحیه‌ای که دستگاه‌های پخت در آن قرار داده می‌شوند به هود flat –top مجهز شده باشد. این مدل در عین کارایی اصلا فضا زیادی اشغال نخواهد کرد.

تجهیزات مورد نیاز فست فود سیار با کانسپت پیتزا

  • میز آماده سازی انواع پیتزا: میز آماده سازی پیتزا باید اندازه نسبتا بزرگی داشته باشد و باید آنقدر ظرفیت داشته باشد تا تمام مواد اولیه لازم برای تهیه پیتزا در آن بدون مشکل جای بگیرید.
  • تاپینگ پیتزا: این یکی از ابزارهای حیاتی در آشپزخانه‌های فست فودها است. اما برای آنکه مطلوب‌ترین نوع را در برای تجهیزات مورد نیاز فست فود سیار در نظر بگیرید باید مدلی را انتخاب کنید که بر روی یخچال و فریزر زیر کانتری قابلیت نصب داشته باشد. زیرا مواد اولیه‌ای که در تاپینگ‌ها ریخته می‌شوند باید در طول ساعات کاری خنک باقی بمانند.
  • یخچال و فریزر صنعتی: گوشت، سبزیجات و خمیر نیز که آماده سازی آنها روزانه نیست باید تازه باشند. یخچال و فریزر کامپکت جداگانه می‌تواند یکی از راه حل‌های این موضوع برای فودتراک باشد.
  • آون صنعتی پیتزا: فر پیتزای ریلی و فر صندوقی هر دو برای فست فود سیار مناسب هستند. معیار انتخب شما باید برآورد حجم فروش باشد.

بیشتر مطالعه کنید: بررسی انواع فر پیتزای رستورانی

همان طور که در بالا توضیحات آن آورده شد تهویه، شوت سیب زمینی و سرخ کن صنعتی نیز برای فست فود سیار با کانسپت پیتزا لازم هستند. با توجه به میزان نیاز مجموعه خود باید ظرفیت مناسب را انتخاب کنید.

سایر تجهیزات مورد نیاز فست فود سیار

  • تستر صنعتی انواع نان: سرو نان گرم که تست شده باشد می‌تواند یکی از فاکتورهای تمایز دهنده کانسپت‌های برگر و انواع ساندویچ باشد. در صورت وجود فضا می‌توانید از دستگاه را هم در لیست تجهیزات مورد نیاز فست فود سیار قرار دهید.
  • سیستم آپ پاش مرکزی : این سیستم یا سامانه اتفای حریق برای فست فود سیار باید در نظر گرفته شود.
  • ماکروویو: با توجه به کارکرد بیشتر می‌توانید ماکروویو را جایگزین وارمر غذا کنید. البته به ظرافت کاربرد این دو باید توجه داشته باشید. وارمر غذا مواد خوراکی را برای طولانی مدت گرم نگاه می‌دارد.
  • دستگاه اسپرسو ساز، آسیاب قهوه و قهوه جوش: اگر در کاسنپت فست فود سرو انواع نوشیدنی گرم هم در نظر گرفته شده باشد این گروه از دستگاه تجهیزات مورد نیاز فست فود سیار خواهد بود.
  • ظروف پخت: انتخاب این نوع از ظروف با آنکه محدود است باید کارایی آن در اولویت باشد. بنابراین هنگاه تجهیز کردن آشپزخانه فست فود سیار حتما روند‌های اصلی پخت را با دقت در نظر داشته باشید واین ظروف را با توجه به آن خریداری کنید.
  • ظروف سرو: سبک و کم حجم بودن مهم ترین ملاک انتخاب برای ظروف سرو فست فود سیار است.

راه اندازی فست فود سیار شباهت زیادی با طراحی آشپزخانه صنعتی برای افتتاح رستوران دارد. شما به فضای پخت و پز اختصاصی، ذخیره و سرو کردن نیاز دارید.

به دلیل آنکه فضای فست فود سیار کوچک تر از  آشپزخانه‌های رستورانی است، باید از تمام فضا موجد به نحو احسنت استفاده شود. طراحی و تجیهزات مورد نیاز به منو بیستگی زیادی دارد. 

مثلا شاید با توجه به منو باید حجم زیادی از ساندویچ و رپ‌های مختلف را در ناحیه آماده سازی از قبل تهیه کنید. یا اگر در منو شما پیتزاهای مختلف یا سیب زمینی سرخ شده وجود دارد لازم است تا آن دقیقا زمان سفارش آماده کنید. به همین دلیل ناحیه طبخ و آماده سازی باید فضا کافی داشته باشد. فارغ از تصمیم سرو هر نوعی از غذا انتخاب صحیح تجهیزات مورد نیاز فست فود سیار کاملا مطمئن باشید.

 راه اندازی فست فود سیار می‌تواند یک راه عالی برای کسب درآمد و تجربه کار در موقعیت‌های جغرافیای مختلف باشد. اما اگر ندانید که از کجا شروع کنید و چه چیز را در لیست تجهیزات مورد نیاز فست فود سیار بگذارید، می‌تواند این به خودی خود می‌تواند مشکل زا هم  شود.

خوشبختانه، نقطه شروع کار تمرکز بر روی نیاز خاص منو شما و امکانات اولیه موجود خواهد بود.  در مرحله بعد بر اساس آنچه که در منو می‌گنجانید و بودجه باید بهترین‌ لوازم را برای فودتراک خود انتخاب کنید.

متغیرهای زیادی در انتخاب تجهیزات مورد نیاز فست فود سیار دخیل هستند. اما بدون اینکه بیش از اندازه از بودجه در نظر گرفته شده دور شوید، می‌توانید مناسب ترین‌ها را انتخاب کنید و مشتری‌ها را راضی نگاه دارید.

our projects

برخی از پروژه‌های ما

Services

خدمات حبتور