Habtoor

دستگاه گریل رستورانی انواع مختلفی دارد از جمله گریل ذغالی، گریل گازی و گریل صفحه تخت تنها چند مدل از این ابزار حیاتی در آشپزخانه‌های صنعتی هستند.

دستگاه گریل صنعتی

دستگاه گریل رستورانی انواع مختلفی دارد از جمله گریل ذغالی، گریل گازی و گریل صفحه تخت تنها چند مدل از این ابزار حیاتی در آشپزخانه‌های صنعتی هستند. ویژگی های کاربردی هر کدام نیز متفاوت است. با آشنایی از نحوه استفاه هر کدام قادر خواهید بود تا این گروه از تجهیزات رستورانی را هوشمندانه انتخاب کنید.

محبویت و میزان تقاضا مزه‌ها و غذاهای گریل و دودی همیشه زیاد است. گریل طعم هر چیزی چه گوشت و چه سبزیجات را خاص تر می‌کند. خیلی از سرآشپزان شناخته شده در رستوران‌های خود از گریل استفاده می‌کنند تا طعم رُست شده را چاشنی هر آنچه در منو است بکنند.

محتویات مقاله

اگر گریل درجه یک باشد کارکنان که تخصص بالایی ندارند، نیز می‌توانند غذای درجه یک تهیه کنند. به دلیل محبوبیت بالای این نوع از غذاها، گریل‌های صنعتی مدل‌های بی‌شماری دارند و قادر هستند تا مزه‌های هیجان انگیز بیرون را به فضای و محبوس درون بیاورند.

در حالی که فرضیه اول کارکرد هر گریلی رُست کردن است، باید گفت که استایل‌های مختلف این ابرار آشپزخانه‌های رستورانی هر کدام نقاط ضعف و قوت خاص خودشان را دارند.

در حالی که تفاوت اولیه  مدل های مختلف شامل نوع سوخت مصرفی هم می‌شود، تا زمانی که شعله برای پخت برقرار باشد همه از نتیجه غذای گریل شده تنوری راضی خواهند بود. در این بلاگ انواع گریل که بازار موجود هستند و ویژگی‌های خاص هرکدام آورده شده است. با مطالعه این نوشته اطلاعات لازم را در مورد انواع گریل رستورانی کسب خواهید کرد:

اول از همه باید گفت که گریل صنعتی معمولی برای آماده کردن انواع برگر و هات داگ کافی است، اما اگر گریل کردن انواع استیک نیز در  برنامه کاری آشپزخانه رستوران شما است اولین فاکتوری که باید در نظر داشته باشید رنج شعله‌ها و قدرت آن است.

برای پخت این نوع از مواد غذایی گرما به صورت غیر مستقیم به گوشت وارد شود. پخت غیر مستقیم بهترین روش برای آماده کردن استیک یا مواد غذایی حجیم است. زیرا سرعت مغز پخت شدن در این روش طبخ پایین می‌آید و روند آماده سازی سفارش به درستی صورت می‌گیرد.

گریل‌های گازی با سایز آنها دسته بندی می گردند. سازندگان گریل‌های گازی مدل‌های این دسته را بر اساس تعداد مشعل می‌سازند. به طور معمول تعداد شعله‌های این نوع از گریل ۲ تا ۶ عدد است. اما توجعه داشته باشید که تعداد شعله ربطی به اندازه گریل ندارد و ظرفیت آن را جدای شعله باید بررسی کنید.

ظرفیت گریل صنعتی با مساحت سطح آن سنجیده می‌شودو عدد آن برابر بر تعداد پخت هم زمان برگرهایی با سایز متوسط است. از این جنبه گریل را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد:

  • گریل سایز کوچک: این مدل با این ظرفیت می‌تواند ۱۸ برگر را به صورت هم زمان بپزد. گریل صنعتی سایز کوچک در ظاهر و قیمت تمام شده رنج وسیعی دارند. ممکن است محفظه نگهدارنده نیز برای آنها در نظر گرفته شده باشد.
  • گریل صنعتی سایز متوسط: گریل سایز متوسط مساحت کافی برای پخت ۱۸ تا ۲۸ برگر مجزا را دارد. این مدل علاوه بر محفظه که روی صفحه چدنی را می‌پوشاند دکمه تنظیم دما دارد. دکمه تنظیم دما برای شرایطی مناسب است که منبع اصلی مدتی گرما را به صفحه‌ها تزریق کرده است و پخت بعد خاموش شدن آن در حال انجام است. کم یا زیاد کردن دما کنترل عالی در کار با این مدل گریل صنعتی به شما خواهد داد.
  • گریل‌ صنعتی بزرگ: این مدل به اندازه کافی فضا دارد تا در آن بیش از ۲۸ برگر پخته شود. به صورت معمول هرچه ظرفیت گریل بیشتر می‌شود در مقایسه با مدل‌های دیگر ضخامت صفحه اصلی به نسبه بالاتر خواهد بود. این مدل امکانات جانبی مثل محل ذخیره سازی با درب‌های کشویی و تعداد شعله بیشتری دارد.

همچنین گریل گازی متحرک هم در میان مدل‌ها موجود است که بیشتر برای رستوران‌هایی که فضای کمی دارند استفاده می‌شود.

شیار فلزی در گریل‌های صنعتی

استیل ضد زنگ یا آهنی که با مواد به آن پوشش داده شده باشد برای داغ شدن و حفظ دمای لبه‌های فلزی گریل بهترین متریال ممکن هستند. از نظر ماندگاری استیل ضد زنگ از انواع مشابه عمر طولانی‌تری دارد.

دستگاه گریل‌های رومیزی

زمانی که می‌خواهید مناسب ترین مدل دستگاه گریل رستورانی را انتخاب کنید باید با آرایه‌ای از فاکتورها توجه کنید. این شامل سایز، استایل و عرض صفحه‌ها می‌شود. در حالی که خیلی از دستگاه‌های گریل رستورانی در نگاه اول یک کارکرد را خواهند داشت، انتخاب دقیق این ابزار پر کاربرد سطح کارایی را در فضای آشپزخانه رستوانی به شدت افزایش می‌دهد.

نوع کاربرد این دستگاه ها

  • دستگاه گریل گازی نوع صنعتی: شعله‌ها در این مدل زیر صفحه‌های گریل جایسازی می‌گردد. زمانی که المان‌های آن کاملا داغ می‌گردد، گرمای آن صفحه‌ها را داغ می‌کنند. دستگاه گریل گازی با سرعت بیشتری داغ می‌شود و سرد شدن آن رد مقایسه با نوع برقی سریع تر است. بسته به موقعیت رستوران ممکن است نیروی گاز در مقایسه با برق ارزان‌تر تمام شود.
  • دستگاه گریل الکتریکی نوع صنعتی: المنت‌ها در دستگاه گریل برقی صنعتی در داخل خود صفحه‌ها جایسازی شده‌اند. همان طور که این المان‌ها روشن گردد، صفحه‌ها شروع به گرم شدن می‌کنند. سرعت گرم شدن این مدل پایین تر است و دود کمتری همنگام پخت منتشر می‌کنند.

انواع دستگاه گریل رستورانی

  • دستگاه گریل کانترتاپ: این واحدها هستند که کار با آنها ساده است و دقیقا در ناحیه کار آشپز در آشپزخانه صنعتی جایگذاری می‌گردند. مدل کانترتاپ انعطاف پذیری زیادی دارد و می‌توان آن را ناحیه‌های مختلفی قرار داد.
  • دستگاه گریل رستورانی Drop-in: این مدل در درون کانترهای جایسازی می‌شوند. این مدل مناسب خواهد بود اگر تغییر ارتفاع بین تجهیزات مختلف در مد نظر نباشد. برای مثال این مدل برای آشپزی نمایش یا غذاهایی که در مقابل مشتری آماده می‌شوند مناسب هستند.
  • دستگاه گریل ژاپنی: المنت‌ها گرمایی فقط در مرکز این نوع دستگاه گریل قرار گرفته است. این اجازه می‌دهد تا غذا در بخش مرکز پخته شود در صورتی که از قسمت‌های کناری برای گرم کردن استفاده شود. این مدل در میز اصلی در محیط آشپزخانه ( به طور معمول در ناحیه فرانت) قرار داده می‌شود.

استایل و فرمت صفحه‌ها

صفحه‌ها دستگاه گریل رستورانی باید از متریالی ساخته شوند که ماندگاری بالایی داشته باشد و از آن بتوان برای پخت مواد مختلف استفاده کرد. با این وجود، گریل با سطح کروم یکی از مدل‌های محبوب در بازار خواهد بود.

دلیل محبوبیت آنها سادگی در تمیز کردن و ظرافت کارایی است. جدا از گریل کردن انواع گوشت از آن می‌توان برای آماده کردن انواع تخم مرغ، پن کیک و آیتم‌هایی از این دست استفاده کرد.

صفحه‌های کرومی در مقایسه با نوع استیل گرما را در خود بیشتر نگاه می‌دارند و سرعت گرم شدن آنها نیز بیشتر است. این دو ویژگی سرعت کار را در محیط بالا خواهد برد.

عرض صفحه‌ها در دستگاه گریل صنعتی

رستوران یا کافه‌هایی که صبحانه سرو می‌کنند بهتر است تا از صفحه گریلی استفاده کنند که عرض آن کم است.

در حالی که آشپزخانه‌هایی که از مواد غذایی یخ زده مثل گوشت برای وعده‌های نهار و شام استفاده می‌کنند، باید از صفحه گریلی استفاده کنند که عرض بیشتری دارد. این نوع ظرفیت مناسب برای سرخ کردن تعداد زیادی همبرگر که تازه از فریزر یا یخچال بیرون آماده است، را دارد. چنانچه در منو کافه و رستوران هم سرو صبحانه و هم سرو نها و شام باشدف باید از هر دو نوع صفحه گریل استفاده گردد.

عرض صفحه‌های گریل رستورانی باید در یکی از سه محدوده زیر با توجه به نیاز قرار بگیرند:

  • دستگاه گریل استاندارد: باید حداقل ۲.۵۴ سانتی متر عرض داشته باشد.
  • دستگاه گریل رستورانی با ظرفیت متوسط: ۳.۰۴ سانتی متر عرض داشته باشد.
  • دستگاه گریل رستورانی و صنعتی: در محدوده ۸.۶۳ سانتی متر است.

انواع پنل‌های کنترل

  • ترموستاتیک: این پنل به شما این ظرفیت را می‌دهد که دمای دقیق را برای دستگاه گریل رستورانی تعیین کنید. پنل کنترل ترموستاتیک به خصوص برای آماده کردن آیتم‌های صبحانه که ظرافت پخت در آنها بیشتر است مناسب خواهد بود.
  • دستی: این مدل طوری خواهد بود که برای پخت و پز در دماهای بالا طراحی شده است. از این نوع دستگاه می‌توان برای طبخ انوع استیک و برگر با حجم بالا استفاده کرد.

گریل‌های گازی

گریل‌های گازی به دلیل پیوستگی در پخت یکی از مورد استفاده ترین نوع‌های گریل‌های رستورانی هستند. همچنین این مدل یکی از معمول ترین مدل‌ها در آشپزخانه‌های صنعتی است. همان  طور که از نامشان برمی‌آید این مدل با گاز کار می‌کند. پروپان یا گاز طبیعی می‌تواند نیروی پیش ران این دسته از تجهیزات باشد.

آن دسته از گریل‌هایی که از پروپان استفاده می‌کند، گاهی قابل حمل هم هستند و می‌توان فضای قرارگیری آنها را با توجه به نیاز تغییر داد. اما گریل صنعتی که فقط با گاز طبیعی کار می‌کند فقط یک مرتبه نصب می‌شود و دیگر نمی‌توان وضعیت قرار گیری آن را تغییر داد.

از این مدل از دستگاه گریل‌ها می‌توان برای گرم کردن هم استفاده کرد، زیرا قابلیت کنترل دمای عالی دارند. کار با گریل صنعتی گازی ساده است. همچنین کار با این مدل به این معنا است هیچ دودی ضمن پخت منتشر نخواهد شد و دود نامطبوع مزه غذای را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

دستگاه گریل رستورانی الکتریکی

از گریل کردن برگرهای آب دار گرفته تا سرخ کردن تخم مرغ، تا رُست کردن انواع استیک، گریل صنعتی یکی از پرکاربردترین تجهیزات آشپزخانه‌های رستورانی است. از آن می‌توان برای آماده سازی سفارش‌های صبحانه، نهار و شام استفاده کرد.

گریل Broiler برای پخت حجم زیادی از مواد غذایی در مدت زمان کم مناسب هستند در حالی که گریل Charbroiler به شما این امکان را می‌دهد که مزه‌های کلاسیک و ظاهر جذاب را برای مشتری ایجاد کنید. شباهت زیادی با پخت بر روی آتش (گریل‌های ذغالی و مدل‌های مشابه) دارد.

برخی از گریل‌های صنعتی اصلا به هیچ گونه آتش نیاز ندارد و از المنت برقی برای انتقال گرما استفاده می‌کند. این مدل بر روی غذا خط نخواهد انداخت. برخی تولید کنندگان این دستگاه‌ها با تعبیه جعبه‎های چوب طعم دودی را به غذای در این دستگاه تزریق می‌کنند.

بررسی انواع گریل ساندویچ

گریل ساندویچ و پنینی

از این نوع گریل برای علاوه بر پرس برای تست و کرانچی کردن اواع ساندویچ به ویژه آنهایی که با نان کلفت پنینی آماده می‌شوند استفاده می‌شود. ساده و راحت ترین این است که از گریل مخصوص این کار در محیط آشپزخانه صنعتی استفاده کنید.

البته که این دستگاه نام‌های مختلفی مثل پرس ساندویچ، گریل پنینی، پرس پنینی دارد. طراحی آن هم بسیار متنوع است. لازم است تا با ویژگی‌ها هرکدام آشنا شوید تا آشپزخانه رستورانی را به مدل مناسبی تجهیز کنید.

آیا پرس پنینی با گریل آن فرق می‌کند؟

از این دو عبارت به تدوام به جای یکدیگر استفاده می‌شود، اما از نظر تکنیکال اندکی تفاوت بین این دو نوع وجود دارد.

  • گریل پنینی: گریل ساندویچ و گریل پنینی هر دو با گرما خودشان پخت و پرس می‌کنند. این نوع از دستگاه‌های گریل برای پخت انواع مختلفی از ساندویچ‌ها و رپ‌ها مناسب هستند.
  • پرس ساندویچ یا پرس پنینی: پرس ساندویچ یا پینینی کاملا جدا است و می‌توان از آن برای کرانچی و پرس کردن هر چیز استفاده کرد. تفاوت در این است که منبع گرما دستگاه دیگری مثل صفحه چدن است.

کاربردهای گریل پنینی

  • نوع نیمه حرفه‌ای دستگاه گریل رستورانی پنینی: این مدل انتخاب عالی برای کافه یا رستوران‌های است که استفاده آنها دائمی نیست. از آن می‌توان بریا گرم کردن نان‌ها، گریل کردن ساندویچ و پخت گوشت استفاده کرد.
  • نوع صنعتی دستگاه گریل: این مدل برای پخت حجم زیاد مناسب است. از آن می‌توان استفاده‌های زیادی کرد. در این دستگاه از شیار متعددی به کار گرفته شده است و بدنه آن از متریال قدرتمندی ساخته شده است. اگر به واحدی نیاز داشته باشید که با آن بتوانید ساندویچ‌های زیادی تولید کنید نوع صنعتی دستگاه گریل رستورانی ساندویچ دقیقا مناسب شما خواهد بود.

متریال به کارگرفته شده در صفحه پرس دستگاه گریل رستورانی پنینی

یکی از ویژگی‌هایی که دستگاه گریل رستورانی ساندویچ را از چیز دیگری جدا می‌کند متریال صفحه‌‎های آن است. تنوع متریال صفحه‌های گریل بالا است و هر کدام از آنها فواید و نقطه‌های ضعف خاص خودشان را دارند. از آلمینیوم گرفته تا چدن و مدل‌های نچسب آن هر کدام از اینها نتیجه پخت متفاوتی دارندو برای نوع خاصی از آشپزخانه صنعتی مناسب خواهند بود.

  • متریال آلومینیوم: اگر دستگاه گریل رستورانی از جنس آلومینیم باشد در آن صورت به سرعت گرم می‌شود، گرما را انتقال می‌دهد و قیمت تمام شده آن پایین تر خواهد بود. اما در مقابل آن ظرفیت حفظ گرما را در خود ندارد، و باید برای آنکه مواد غذایی به کف آن نچسبد از اسپری روغن استفاده شود. به صورت کلی صفحه گریل از جنس آلومینیوم برای حجم کاری کم مناسب است. از آنجایی که آلومینیوم به سرعت گرم می‌شود می‌توان آن را بعد از داغ شدن برای مدت کوتاهی خاموش کرد تا مصرف انرژی پایین آورده شود.
  • متریال چدن: چدن گرما را در خود به خوبی حفظ می‌کند و توضیح گرما در آن متوازن است. اگر بعد از گرم شدن مواد غذایی به آن اضافه گردد نچسب خواهد بود. از طرفی چدن به زمان بیشتری برای گرم شدن نیاز دارد. قیمت تمام شده دستگاه‎های گریل چندنی نیز بیشتر است و باید بازه‌های زمانی مشخص هنگام کار به سطح آن رطوبت اضافه شود تا  مواد غذایی به آن نچسبد. متریال چدن برای کافه و رستوان‌هایی مناسب است که حجم استفاده بالایی دارند.
  • متریل تفلن و ضد چسب: تفلن ضد چسب به سادگی تمیز می‌شود. میزان استفاده از روغن در آن کم است و به سرعت گرم می‌شود. اما ماندگاری دستگاه گریل رستورانی صنعتی با صفحه‌های تفلن در مقایسه با مدل‌های دیگر کم تر است. اگر حجم استفاده از آن زیاد باشد برای سلامتی مضر خواهد بود.

بررسی نحوه قرار گیری صفحه‌های در دستگاه گریل رستورانی (پرس ساندویچ)

همان طور که با انواع مختلف متریال‌های به کار گرفته شده در دستگاه گریل رستورانی آشنا شدید، الان زمان است که اطلاعاتی در مورد اهمیت نحوه قرار گیری آنها در دستگاه‌های گریل بدست آورید.

دستگاه‌های گریل صنعتی که برای پرس ساندویچ طراحی می‌شوند فرمت‌های مختلفی دارند. برخی از مدل‌های صفحه‌های شیاردار، یا صفحه‌های کاملا مسطح و یا ترکیبی از هر دو را دارند و با هر کدام می‌توان غذاهای مختلفی آماده کرد.

  • دستگاه گریل رستورانی شیار دار در هر دو صفحه: در لبه‌هی بالا و پایین خطوط گریل را بر روی گوشت و ساندویچ می‌اندازند و ظاهر جذابی به غذا می‌دهند. از این مدل می‌توان برای آماده کردن غذاهای زیادی استفاده کرد.
  • دستگاه گریل رستورانی با دو صفحه مسطح: این نوع مدل کاملا به غذا می‌چسبد و گرما را به صورت همسان به آن منتقل می‌کنند. این دستگاه گریل رستورانی رستورانی برای آماده کردن ساندویچ گریل چیز و انواع کیسادیا مناسب خواهد بود.
  • دستگاه گریل رستورانی با صفحه پایینی صاف و صفحه بالایی شیار دار: این نوع طوری ساخت شده است که از کف آن برای سرخ کردن و تست گردن می‌توان استفاده کرد. در حالی که اگر بخوایهد بر روی غذا خطوط گریل را بیاندازید کافی است تا آن را با صفحه بالا پرس کنید.
  • دستگاه گریل رستورانی ترکیبی در هر دو صفحه: یکی از بهترین انتخاب‌ها برای آماده کردن حجم بالای سفارش‌های متنوع است. دستگاه گریل رستورانی صنعتی ترکیبی چندین کاربرد دادر و از آن به طور هم زمان هم برای گریل گردن و هم تست و سرخ کردن می‌توان استفاده کرد.

 دستگاه گریل رستورانی پینی دوبل در مقایسه با دستگاه گریل رستورانی انفرادی

نوعی که تنها دو صفحه دارد فضای کم تری می‌گیرد اما دستگاه گریل رستورانی دوبل انعطاف پذیری بالایی در کار خواهد داشت. این مدل زمان پخت را پایین می‌آورد و سرعت کار را در آشپزخانه رستوران بالا خواهد برد.  

  • دستگاه پنینی دوبل: فضا کمی را اشغال می‌کند و آنرا می‌توان بر روی کانتر گذاشت. یکی از مدل‌های محبوب برای حجم کاری کم خواهد بود. اما در هر واحد زمان ظرفیت پخت تنها یک غذا را دارد.
  • دستگاه گریل رستورانی انفرادی: به صورت هم زمان می‌توانید چند سفارش را با این مدل آماده کنید زیرا چهار صفحه مجزا دارد. در مقابل فضای بیشتری را اشغال می‌کند و مصرف انرژی آن بالا است.

سایر ویژگی‌های کلیدی در دستگاه گریل:

  • قابلیت شناوری صفحه بالا: از این عبارت برای توصیف ظرفیت تنظیم صفحه بالا با توجه به قطر غذایی که در حال گریل شدن است، استفاده می‌شود. واحدهای مختلف تنظیم متفاوتی دارند. برای مثال مدل‌هایی از دستگاه‌های گریل با قابلیت اتوبالانس دارند، به این معنا که بعد از قرار دادن مواد غذایی به صورت اتوماتیک ارتفاع را تنظیم می‌کنند. در حالی که مدل‌های دیگر با فنر تنظیم همراه هستند که به صورتی دستی در ارتفاع مد نظر قفل می‌شوند. در انتخاب و خرید دستگاه گریل رستورانی باید به شناوری و کنترل آن توجه کنید تا کیفیت غذا ضمن پخت کاملا حفظ گردد.
  • دستگیره‌های ارگونومیک: یکی از مشکلات معمول در مدل‌های نامرغوب این است که زمان پخت نمی‌توان از دستگیره‌های استفاده کرد. یا جایگذاری آنها مناسب نیست تا دما آنها ضمن کار بالا می‌رود. دستگیره‌های از سطح داغ باید فاصله داشته باشند و طراحی آنها باید ارگونومیک باشد.
  • ترموستات قابل تنظیم: البته که دستورهای غذایی مختلف به دمای متفاوتی نیاز دارند. برای انعطاف بیشتر پنل کنترل دما باید در دستگاه گریل رستورانی تعبیه گردد. رنج مطلوب گریل صنعتی عددی بین ۱۲۰ تا ۵۷۰ درجه فارنهاید است.
  • تایمر: در آشپزخانه‌های شلوغ هیچ چیز بدتر از وقت تلف کردن نیست. انتخاب گریلی که تایمر داشته باشد احتمال خطا را پایین می‌آورد و غذا را با کییفت بالاتر آماده خواهد کرد.

انواع مختلف دستگاه گریل ذغالی

تنوع در شکل و متریل به کار گرفته شده در دستگاه‌های گریل صنعتی در مقایسه با مدل گازی آن بیشتر است.

  • گریل ذغالی با متریال سرامیک: این مدل بهترین کنترل دمایی را به کسی که با آن کار می‌کند می‌دهد. محفظه داخل آن طوری طراحی شده است که بتوان در بازه‌های مختلف به آن ذغال اضافه کرد.

فاکتورهای کیفیت در دستگاه گریل رستورانی ذغالی:

  • جریان هوا: برای آنکه پخت در دستگاه گریل رستورانی گازی به درستی صورت بگیرید باید در محفظه آن جریان هوا وجود داشته باشد. هرچه جریان هوا بیشتر باشد دمای آتش رنج وسیع‌تری دارد. از طرفی باید امکان کنترل جریان هوا هم در دستگاه گریل رستورانی تعبیه شده باشد تا بتوان با آن آرام پز هم انجام داد. از این رو بهترین مدل باید با درب پوشش دهنده با روزنه‌هایی برای جریان هوا همراه باشد. خیلی از درب‌‌های دستگاه‌های گریل واشر دارند. از این رو می‌توان آنها را هنگام پخت قفل کرد. این کنترل دمای بهتری به کسانی با آن کار می‌کنند می‌دهد.  
  • دسترسی محفظه ذغال: زمانی که مدت پخت طولانی باشد لازم است تا به دستگاه گریل رستورانی ذغال اضافه گردد. بالاترین دمای آتش ذغال دقیقا ۲۰ دقیقه بعد از روشن شدن آن است. بعد از این زمان ۹۰ دقیقه طول خواه کشید تا آتش ذغال فروکش کند. با توجه به این موضوع باید درب جداگانه برای اضافه کردن ذغال به دستگاه گریل رستورانی تعبیه شده باشد.
  • سایز گریل و فرم آن: سایز و فرم دستگاه گریل رستورانی صنعتی اینکه گرما کجا متمرکز یا کاملا بخش شود را دیکته می‌کند. آن مدل‌هایی که ظرفیت بالاتری دارند محفظه ذغال مسطح و با ارتفاع کم تری دارند. با توجه به امکانات این دستگاه می‌شود محفظه را بست تا همه چیز آرام پز گردد.
  • لبه‌های فلزی با قابلیت تنظیم: به طور معمول هنگام پخت بر روی دستگاه گریل رستورانی مواد غذایی قبل از اینکه کاملا پخته شوند می‌سوزند. اما دستگاه گریل رستورانی با کیفیت بالا لبه‌های فلزی قابل تنظیم دارند. می‌توانید با دستگره تعبیه شده ارتفاع لبه‌ها را از مرکز گرما تغییر دهید.
  • امنیت: کار با دستگاه گریل رستورانی ممکن است خطر آفرین شود زیرا افراد در معرض مستقیم گرما و شعله قرار می‌گیرند. نمایش گر کنترل دما یکی از ویژگی‌های اساسی در گریل خواهد بود.

دستگاه گریل رستورانی صنعتی با آتش چوب

دستگاه گریلی که با آتش ناشی از چوب کار می‌کند به طور معمول از جعبه آتش گریل ساخته شده‌ است. در این مدل از اطراف چوب منبع آتش اضافه می‌شود تا دمای مطلوب آن کاملا حفظ گردد. در حالی که برای مدل‌های ابتدایی نیاز به روشن کردن دستی آتش است، در بسیاری از مدل‌های مدرن فرآیند آماده سازی آتش و حفظ گرمای آن به صورت اتوماتیک صورت می‌گیرد.

دستگاه گریل رستورانی که با آتش چوب کار کند فواید زیادی دارد. برای مثال عطر دودی را به غذا منتقل می‌کند. اما ضمن استفاده از این مدل گریل صنعتی باید تهویه مناسب را برای آن در نظر گرفت  زیرا دود زیاد و گاز کربن منواکسید تولید خواهد شد.

دستگاه گریل صنعتی ذغالی

در حالی که از چوب برای دستگاه گریل رستورانی آتشی برای روشن کردن آن استفاده می‌شود، در این مدل دستگاه گریل رستورانی از ذغال به عنوان منبع انرژی استفاده می‌کنند.

اگر برای این مدل سیستم تهویه مناسب در نظر گرفته شود، می‌تواند به خوبی در محیط آشپزخانه صنعتی از آن استفاده کرد. دستگاه گریل رستورانی ذغالی محبوبیت زیادی دارد زیرا که که طعم عمیقی به غذا می‌دهد.

دستگاه گریل رستورانی کوره‌ای

دستگاه گریل رستورانی کوره‌ای به صورت مکانیکی از چوب گرد فشرده شده به عنوان منبع انرژی استفاده می‌کند. ممکن است گرما از یک شعله کوچک گازی خارج شود یا از المنت برقی این گرما منتقل گردد.

شعله در محفظه‌ای قرار دارد و زمانی که می‌سوزد دود و گرما را از درگاه به بالا منتقل می‌کند و همین باعث پخته شدن مواد غذایی می‌گردد. این مدل از دستگاه گریل رستورانی می‌تواند گران تمام شود اما کار با آنها ساده است و منبع گرمای آن انعطاف پذیر بالای دارد، همچنین تمیز کردن این نوع گریل ساده است.

گریل یکی از محبوب‌ترین شیوه‌های پخت در رستوران‌ها است. هر چیزی که به این روش پخته شود لذیذ خواهد بود. اما این نوع دستگاه مدل‌های متنوعی دارد و هرکدام کاربرد خاص خودشان را دارند. با اطلاع از تمام ویژگی‌های کلیدی این دستگاه قادر خواهید بود تا بهترین مدل را برای مجموعه خود تهیه کنید.

our projects

برخی از پروژه‌های ما

Services

خدمات حبتور