Habtoor

به عنوان کسی که قصد راه اندازی رستوران را دارد، شاید بخواهید در هزینه‎‌های خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی صرفه جویی کنید.

تجهیزات آشپزخانه صنعتی

به عنوان کسی که قصد راه اندازی رستوران را دارد، شاید بخواهید در هزینه‎‌های خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی صرفه جویی کنید. اما این مدیریت هزینه‌ها باید با پیروی از استراتژی باشد، زیرا ممکن است کیفیت را فدای قیمت کنید. تجهیزات آشپزخانه صنعتی یکی ار بزرگترین نقش‌ها را در کارکرد هر رستورانی دارد. این کیفیت غذا و نوع سرویس که به مشتری اراُئه می‌دهید، را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

تجهیزات مناسب کارکنان را توامند می‌سازد و به روند آماده سازی غذا سرعت می‌بخشد که متعاقبا زمان سرویس را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. این لوازم همچنین بر روی امنیت کارکنان رستوران و مشتریان اثر می‌گذارد و برای بهترین کارایی باید برنامه سازمان دهی شده‌ای برای کنترل همه تجهیزات داشته باشید.

نکات مهم قبل از خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی که باید در نظر بگیرید

بگذارید تا به فاکتورها و ویژگی‌هایی که سرمایه گذاران، صاحبان رستوران و حتی تیم آشپزی باید قبل از هزینه کردن در مورد تجهیزات آشپزخانه صنعتی در تیر راس داشته باشند، در این بخش صحبت کنیم.

اول از همه کیفیت

توصیه ابتدایی این است که حتما از تجهیزات آشپزخانه صنعتی مورد نظر به صورت فیزیکی دیدن کنید و شخصا حتما در پله‌های نهایی در مجموعه حضور پیدا کنید و ابزارها را تست کنید تا از کارکدهای آنها مطمئن شوید. این به شما کمک می‌کند تا در بررسی کیفیت تجهیزات دقیق باشید. همچنین، به عنوان کسی که قصد راه اندازی رستوران را دارد، شاید بخواهید در هزینه‎‌های صرفه جویی کنید. اما این مدیریت هزینه‌ها باید با پیروی از استراتژی باشد، زیرا ممکن است کیفیت را فدای قیمت کنید. پیشنهاد اصولی این است که ترکیبی از تجهیزات نو را با چند آیتم کارکرده را برای رشوع کار در نظر بگیرید. اما همه اینها به مقایس کسب و کار شما بستگی دارد. در صورت وجود بیزینس پلان رستوران شاید اندکی سرمایه گذاری بیشتر و خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی دسته اول یکی از بهترین رویکردها برای شما باشد.

ملاحظه‌های فضای موجود

زمانی که برنامه خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی برای رستوران دارید، اول از همه باید ملاحظه‌های لازم در مورد فضا در نظر بگیرید. در غیر این صورت ممکن است لوازمی را انتخاب کنید که اصلا مناسب فضای موجود نباشد و به جای آنکه برای کارکنان کاربردی باشد، باعث آنها دچار مشکل ایجاد می‌کند. برای حداکثر کارایی باید این پیش نیاز را با حساسیت بالا رعایت کنید.

  • قانون طلایی در این مورد بررسی تجهیزات آشپزخانه صنعتی و فضای مورد نیاز ن این آن این است: از درگاه معماری، تقریبا همیشه ۶۰ درصد فضای رستوران به سالن مشتریان اختصاص داده می‌شود. با توجه به این موضوع ۴۰ درصد یا کم تر از این به فضای آشپزخانه صنعتی اختصاص داده می‌شود. از این رو اگر فضای کمی را در اختیار دارید از تجهیزات که چند کاربرد دارند در آشپزخانه رستوران استفاده کنید.

مشاوره، راه اندازی و تجهیز کافه رستوران با حبتور

شرکت حبتور در زمینه طراحی، راه اندازی و تامین تجهیزات انواع کافه، رستوران، فودکورت، هتل و… فعالیت می‌کند. برای دریافت مشاوره رایگان و محاسبه هزینه‌ها با کارشناسان ما تماس بگیرید.

قیمت تجهیزات آشپزخانه صنعتی

البته که قیمت یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که هنگام خرید ست تجهیزات آشپزخانه صنعتی باید در نظر داشته باشید. اول از همه باید در مورد میزان استفاده هر آیتم آشپزخانه رستوران بررسی انجام دهید و لیستی با اولویت پر استفاده ترین تا کم کاربردی ترین لوازم بنویسید. اگر از لوازمی در آشپزخانه رستورانی استفاده زیادی نمی‌کنید، احتمالا می‌توانید به گزینه‌های تجهیزات استفاده شده، فکر کنید تا در بخشی از هزینه ها صرفه جویی کنید. بنابراین برای تصمیم گیری دقیق لیستی از تجهیزات آشپزخانه صنعتی بر اساس اولویت تهیه کنید. این را در نظر بگرید که بر روی کدام یکی از ابزاها می‌توانید بیشتر هزینه کنید و در خرید کدام موراد می‌توانید صرف جویی کنید. این یکی از استراتژی‌های هوشمندانه برای خرید این دسته از تجهیزات و شروع کار رستوران داری است.

راحتی نگهداری و تمیزکاری تجهیزات آشپزخانه صنعتی

در حالی که آخرین مدل تجهیزات آشپزخانه صنعتی ظاهر زیبا و جذابی دارد اما باید همان اندازه تمیز و سرویس کردن آن راحت باشد. این خودش یکی از چالش‌های بزرگ است که باید هنگام خرید و بررسی در نظر بگیرید. همچنین طرز کار با هرکدام از تجهیزات آشپزخانه صنعتی باید ساده باشد و در عین حال باید رویه آنها در اکثر موراد از جنس استیل ضد زنگ باشد تا هیچ گونه باکتری و مواد سمی را در خود نگه‌ ندارد.

انتخاب تامین کننده مناسب تجهیزات آشپزخانه صنعتی

بهترین تامین کننده تجهیزات آشپزخانه صنعتی آنهایی هستند که روند نصب را همراه با تامین به صورت کامل برای شما در محل انجام می‌دهند. یکی دیگر از مساُئل مهم این است که خدمات پس از فروش و سرویس هم از سمت تامین کننده در طولانی مدت فراهم باشد. این دو فاکتور مشخص کننده تامین کننده مناسب تجهیزات آشپزخانه صنعتی است. همکاری با توزیع کننده‌ای که کیفیت این چنینی را در روند کاری خود دارد، شروع به کار رستوران را سریع می‌کند در نتیجه راه اندازی هر نوع کانسپت رستورانی با درصد بالایی از موفقیت همراه خواهد بود. در بازار تجهیزات آشپزخانه‌های صنعتی برندهای بی شماری وجود دارند و باید قبل از خرید با آنها  شوید و اطلاعات جامعی در مورد هر گروه بدست آورید.

مشاوره گرفتن و همکاری با طراح و تامین کننده آشپزخانه صنعتی  

اگر این اولین باری است که تصمیم به خریداری تجیهزات آشپزخانه صنعتی دارید، توصیه اکید این است که حتما مشاوره تخصصی در این زمینه بگیرید. گروه طراحی آشپزخانه صنعتی که تامیین کننده کلیه لوازم مورد نیاز هم باشد، برآورده کننده تمام نیازهای شما خواهد بود. به دلیل تجربه کم احتمالا تجهیزاتی را خریداری خواهید کرد که کارکرد لازم را در فضا مد نظر شما با توجه به نیازهایتان نخواهد داشت. کلید طلایی در مدیریت هزینه‌ها این است که برای پیدا کردن مشاو ره حرفه‌ای طراحی و راه اندازی آشپزخانه صنعتی زمان و مقداری هزینه کنار بگذارید تا در آخر در تمام هزینه‌های تمام شده صرفه جویی کنید. با این راهکار از خریدتان مطمئن خواهید بود، و هیچ احتمال اشتباه کردن به صفر می‌رسد.

راه های تامین تجیهزات آشپزخانه صنعتی

راه های تامین تجیهزات آشپزخانه صنعتی

راه‌های مختلفی برای فراهم کردن تجیهزات آشپزخانه صنعتی وجود دارد. می‌توانید همه چیز را دسته اول خریداری کنید یا به فکر آیتم‌های استفاده شده باشید، و حتی برخی دستگاه‌های برای بازه زمانی معلوم اجاره کنید. این بسته به بودجه اولیه شروع کار شما دارد. برای مثال دستگاه یخ ساز در عین حال که ضرروی است می‌تواند یک ابزار تشریفاتی هم باشد. در این صورت می‌توان این گزینه را در لیست لوازمی دسته دوم یا اجاره‌ای بگذارید.

نکاتی که باید در خرید یخچال و فریزر صنعتی در نظر بگیرید

البته که یکی از بخش‌های جدا نشدنی آشپزخانه رستوران یخچال و فریزر صنعتی آن است. در صدر لیست تجیهزات آشپزخانه رستورانی یخچال و فریزر مخصوص آن قرار دارد. برای به حداکثر رساندن کارایی فضا بک رستوران لازم است تا بهترین نوع یخچال و فریزر را برای مجموعه خود تهیه کنید. یخچال و فریزر هم باید از نظر مصرف انرژی بهیه باشد و هم از نظر کارایی و آماده سازی همه مواد اولیه کار با آن اصول بهره‌ وری ساده‌ای داشته باشد. رنج یخچال و فریزر رستورانی از دستگاه‌های خنک کننده کوچک شروع می‌‌شود و تا یخچال و فریزرهای بزرگ راهرویی ( مدل سرد خانه) ادامه دارند.

انتخاب مناسب سایز واحدها به ساختار و ظرفیت رستوران بستگی دارد. اگر رستورانی را راه اندازی کرده اید که در آن به مواد اولیه‌ای نیاز دارد که باید حجم زیادی از آن فریز شود، در این صورت انتخاب مدل سردخانه ایده‌آل خواهد بود. اما اگر سیستم کارکردی در رستوران نیازی به فریز کردن حجم بالایی از مواد نداشته باشد، در این صورت مدل reach-in یکی از انتخاب‌های مناسب است. با خریداری هوشمندانه یخچال فریزر رستورانی، فضایی خواهید داشت تا در آن همه مواد فاسد شدنی را با آرامش نگهداری  و امنیت و کیفیت غذا را حفظ کنید.

این نکات را قبل از خرید یخچال فریزر صنعتی حتما در نظر بگیرید

ویژگی‌هایی که در زیر آماده است را قبل از نهایی کردن خرید یخچال فریزر صنعتی حتما در ذهن خود داشته باشید و در انتخاب اعمال کنید.

  • فضای خارجی و داخلی موجود: یخچال فریزر صنعتی در سایز و اندازه‌های مختلفی در بازار وجود دارند. از این رو اولین چیزی که باید در نظر داشته باشید ابعداد داخلی و خارجی فضا بک و آشپزخانه رستوران است.

برای این کار بخش‌های ورودی را اندازه‌گیری کنید. به خصوص جهت باز و بسته شدن و درها و ناحیه که اشغال می‌کنند را حتما در پلان طراحی آَشپزخانه از قبل موجود داشته باشید، تا هنگام نهایی کردن تجهیزات آن را با هر آیتم  تطبیق دهید. یکی از انواع یخچال فریزر صنعتی، مدلی است که به صورت سفارشی ساخته می‌شود. یخچال فریزر سفارشی به طور معمول فضای ذخیره سازی بیشتری دارند و اندازه آنها با توجه به هر آشپزخانه‌ای طراحی و ساخته می‌شود. با توجه به موجدیت‌های کلی کسب و کارتان می‌شود حتی سفارش ساخت یخچال فریزری را داد که در محل آنها خارج از بخش بک رستوران باشد. هر مدلی که در لیست تجهیزات آشپزخانه صنعتی قرار می‌گیرد، نوعی که سایز بزرگ‌تری دارد به سرویس نگهداری مداوم نیاز دارد.

  • عملیات رستوران، منو، و غذاهای رستوران: کاربرد فریزر بسته به منویی رستورانی دارد و همه چیز به آن گره خورده است. نوع محل ذخیره سازی برودتی که برای گوشت مورد استفاده در غذاهای آسیایی استفاده می‌شود، با محل ذخیره سازی‌های دیگر متفاوت خواهد بود.
  • سایز یخچال فریزر صنعتی نیز با سایز عملیات در رستوران و تعداد روزانه مشتریان رابطه مستقیم دارد. اگر قصد راه اندازی هر نوع کانسپ رستورانی را دارید باید این دو فاکتور را قبل از خرید بررسی کنید و در بیزینس پلن رستوران بیاورید.

قانون طلایی این است که یخچال فریزر صنعتی باید همیشه نو خریداری شود و با گارانتی همراه باشد. یخچال فریزر صنعتی دسته دوم هزینه نگهداری سرسام آوری دارد و هیچ اطمینانی برای خدمات پس از فروش آن وجود ندارد. توصیه در این بخش این است که اول با برندها آشنا شوید و به تامین کننده‌ مدنظر خود درخواست کاتالوگ دهید و آن را مطالعه کنید. بعد از کسب اطلاعات ایده خوبی در مورد یخچال فریزر خود بدست خواهید آورد. می‌توانید با مشاوره از انتخاب خود مطمئن شوید. اگر بعد از طی کردن این مراحل هنوز در انتخاب شک دارید، می‌توانید گزینه یخچال فریزر سفارشی را در نظر بگیرید. الزاماتی که برای کار شما مناسب است را لیست کنید و تولید کننده مناسب مرتبط شوید.

نکات مهم قبل از خرید دستگاه اسلایسر

بعد از یخچال فریزر صنعتی در لیست تجهیزات آشپزخانه صنعتی، دستگاه‌های خورد کن و اسلایسر وجود دارد. از این لوازم برای خرد و قطعه قطعه کردن گوشت و هر نوع مواد اولیه مورد نیاز دیگر می‌توانید استفاده کنید. یکی از فواید به کار گرفتن اسلایسر این است که در تهیه غذا  همه چیز یکدست باقی خواهد ماند و هیچ چیز از سرخط دستور تهیه خارج نمی‌شود، در نتیجه میزان رضایت مشتری‌ها را در سطح بالاتری خواهد و بود همانند استاندار و کلاس کاری مجموعه شما در حد قابل قبولی پیوسته می‌ماند. اسلایسرهای مختلفی با هدف‌های کاری متنوعی در بازار وجود دارد. برای اسلایس کردن انواع مختلف گوش، سبزیجات و پنیر می‌توانید از این ابزار کاربردی استفاده کنید. یکی دیگر از کاربردهای دستگاه‌های اسلایسر این است که از در برش دقیق خواهید بود و در نهایت کنترل پرشن غذا را در اختیار دارید، و این با کیفیت غذا ارتباط مستقیم خواهد داشت.

تکنیک مدیرتی مهم: کنترل پرشن یکی از راه‌کارهای مهم در پایین نگاه داشتن هزینه‌ها رستوران خواهد بود.

با اطلاع از این تکنیک، خریداری دستگاه اسلایسر می‌تواند سرمایه گذاری طولانی مدت برای مجموعه شما باشد. اما دقیقا چه مدلی دستگاه اسلایسر باید خریداری شود؟

قبل از خرید دستگاه اسلایسر تمام این فامتورهای تعیین کننده را در نظر داشته باشید:

  • سرعت برش: اگر میزان استفاده از دستگاه اسلایسر در آشپزخانه رستوران شما بالا است در این صورت باید دستگاه قدرتمندی خریداری کنید که سرعت بالایی داشته باشد. در عین حال موقعه کار نباید گرمایی زیادی تولید کند.
  • استفاده: فاکتور بعدی که باید قبل از سرمایه گذاری و خرید دستگاه اسلایسر به آن فکر کنید، این است که بیشتر از این ابزار برای چه هدفی و در چه جریان کاری می‌خواهید استفاده کنید. اگر حجم استفاده بالا باشد و برای خرید دستگاه اسلایسر با کیفیت سرمایه گذاری کنید، می‌توانید از آن برای کارهای مختلفی استفاده کنید.

بررسی انواع آون‌ صنعتی

هر رستوران نیازهای مشخصی دارد و انتخاب آون بر اساس نیاز پخت با اهمیت ترین اولویت است.این ابزار در آشپزخانه صنعتی بسیار کاربردی است. حتی می‌توان از فر رستورانی برای پخت سوپ هم استفاده کنید.در محیط رستوران همیشه کارهای مختلفی در حال انجام است. به احتمال زیاد هر کدام اینها خود به فر نیاز دارند و هم زمان شدن چند کار با یکدیگر باعث فاجعه می‌شود. از این رو در جریان کار و محصول نهایی در فاز به فر نیاز خواهید داشت؟ این را با تعداد مشتری تطیبق دهید تا تعداد فرها در بخش بک رستوران مشخص گردد.

  • یکی از فاکتورهای مهم دیگر این است که کار با آون باید ساده باشد. هر کدام ار کارکنان با هر سطح دانشی باید قادر باشند تا بتوانند از فرهای صنعتی در رستوران استفاده کنند و مشکلی در این مورد نداشته باشند.
  • چیز دیگری که باید در نظر داشته باشید، سادگی تمیز کردن، نگهداری و سرویس آون‌های صنعتی است.

اگر رستوران کانسپت ترکیبی دارد و سرو نان و دسر در منو شما قرار دارد، باید به فکر خرید آون کانوکیشن باشید. این مدل فن دارد و جریان هوا گرم را با چرخش در محفظه تزریق می‌کنند. به دلیل این کارایی پخت انواع پای، شیرنی و حتی خشک کردن مواد غذایی مختلف ممکن است. همچنین آون کانوکیشن برای رُست و تست کردن مناسب هستند، و با توجه به همین این فاکتورها این نوع فرها چند کاربرده‌اند.

  • با توجه به اینکه آون از نیروی برق استفاده می‌کند، حتما باید نو خریداری شود و صرف جویی در هزینه‌های در مورد این آیتم اصلا منطقی نیست. آون دسته دوم به دلیل استفاده قبلی در مصرف انرژی بهینه نیست و هزینه‌های ماهانه رستوران را بالا خواهد برد. همچنین خرید آون نو با گارانتی و خدمات پشتیبانی همراه است.

نکات تامین تجیهزات آشپزخانه صنعتی

نکاتی که قبل از خرید آون صنعتی حتما باید در نظر داشته باشید:

قبل از هزینه کردن برای آون صنعتی باید این جنبه‌ها را حتما بررسی کنید:

  • کاربرد: درست است که انواع مختلفی از آون در بازار وجود دارد و تنوع آنها هیچ محدودیتی ندارد. اما همه آنها به دو دسته تقسیم فر گازی و فر برقی دسته بندی می‌شود. آون برقی به مراتب ارزان‌تر هستند و در توزیع انرژی گرما در محفظه فر توامند هستند. اما هزینه تمام شده هر ماه بالاتر خواهد بود.

در مقابل آن آون  که با نیروی گاز کار می‌کند در بازار وجود دارند، این مدل در طولانی مدت انتخاب اقتصادی‌تری است اما قیمت آولیه آنها از مدل برقی بالا تر می‌باشد. برای مثال اگر هزینه تمام شده ماهانه مشکل نباشد، آون‌های پیتزا برقی انتخاب مناسب تری هستند.

  • اصل مهم که باید همیشه در ذهن داشته باشید این است که همیشه گرانترین لوازم و ابزار صرف بهترین انتخاب‌ها نیستند. باید تمام ظرفیت‌ها کاری و فنی را در نظر داشته باشید تا انتخاب تان موثر باشد.
  • عمر مفید دستگاه‌های آون: از نقطه نگاه کسب و کار عمر مفید دستگاه و بازه بهترین کارکرد آن یکی از اساسی‌ترین فاکتورهای انتخاب خواهد بود. پیشنهاد ما این است که قبل از سرمایه گذاری و خرید آون صنعتی در مورد برندی مورد نظر خود اطلاعات جامعی کسب کنید. برای اطمینان صد در صدی علاوه بر مشاوره گرفتن با طراحی رستوران با کارکنان اصلی خود نیز در مورد مدل مد نظر خود صحبت کنید.
  • اندازه آون صنعتی: سایز و ظرفیت آون با توجه به روند کاری در مورد اندازه فر مد نظر خود ذهنیت خوبی داشته باشید. فضا فر رستورانی باید از قبل مشخص شده باشد تا با چیدمان کلی کاملا هماهنگ باشد. قبل از خرید اون باید تعداد آیتم‌های منویی که برای آماده سازی به فر نیاز دارند، و بازه زمانی که باید در فر برای پخت باشند به همراه زمان سرو و متوسط تعداد مشتریان را محاسبه کنید. برای مثال شاید لازم باشد تا علاوه بر خرید آون به تجهیز کردن فضا به مایکروویو دو طبقه هم در کنار آن نیاز داشته باشید.

اجاق‌های صنعتی و بررسی شعله های پخت  

یکی از پر استفاده ترین تجهیزات آشپزخانه‌های صنعتی، اجاق‌ها هستند. به صورت معمول اجاق صنعتی سه امکان پخت را در خود دارد. آنها پخت جداگانه با گاز، پخت با نیروی پیش راننده برق و پخت القایی است. اگر اجاق رستورانی چند متد پخت را به صورت هم زمان با هم داشته باشد در این صورت انعطاف پذیری بیشتری را در فضای بک رستوران فراهم می‌کنند.

  • اجاق صنعتی باید نو خریداری شود. اگر این دستگاه دسته دوم خریداری شود، به احتمال زیاد قطعات داخلی تخریب شده‌اند و استفاده بیشتر باعث بالا بردن هزینه‌های تمام شده خواهدبود.

فاکتورهایی که باید قبل از خرید اجاق‌های صنعتی در نظر بگیرید

قلب هر آشپزخانه رستورانی اجاق حرفه‌ای آن است. برای خرید دقیق باید این فاکتورها را در نظر داشته باشید تا شروع خوبی در این کسب و کار داشته باشید.

  • تفاوت شعله‌ای که نیروی پیش راننده آن گاز است در مقایسه با پخت با شعله‌ای که نیروی پیش راننده آن برق است: قبل از هر چیزی باید نسبت الزامات نصب شده برای نیروی برق و نیروی گاز را در فضا مد نظر خود بررسی کنید.

در بازار اجاق صنعتی که با نیروی گاز کار می‌کند محبوب بیشتری دارد زیرا انتقال و توزیع انرژی گرما در آن یکدست تر است و همان طور که انتظار می‌رود می‌توانید به صورت آنی، شعله را کم و زیاد کنید. در صورتی که فضا نیازهای خاص یا جریان کاری متفاوتی داشته باشد، از گاز صنعتی برقی استفاده می‌شود. قیمت اولیه اجاق برقی کم تر است اما هزینه ماهانه انرژی بالاتر خواهد بود. با توجه به طراحی اجاق‌های برقی، کار با آنها مشخص است. همچنین تجربه کاربری مطلوب‌تری دارند و احتمال خطا در این نوع تجهیزات کم تر است. اما باید برای استفاده از اجاق‌های صنعتی برقی لازم است تا با ظروف ویژه برای پخت پز کار کنید.

  • اندازه اجاق صنعتی: اجاق ها اندازه مختلفی دارند و هر کدام نیازهای مشخصی را برآورده می‌کنند. در مجموع سایز اجاق صنعتی در دو دسته قرار می‌گیرد. یا کاملا صنعتی هستند یا اندازه استانداردتری دارند، اما پاسخ گوی حجم زیادی از سفارش جداگانه خواهند بود. متراژه و ناحیه جایگذاری یکی از مهم ترین عواملی است که باید قبل از خرید اجاق گاز صنعتی در نظر بگیرید.

نکات مهم تامین تجیهزات آشپزخانه صنعتی

انتخاب درست میکسرهای صنعتی

میسکرها برای مخلوط کردن هر دستور غذایی الزامی هستند. اما قبل از خرید باید عوامل مهم و تاثیر گذار در انتخاب مطلوب ترین میسکر را در نظر داشته باشید.

  • نوع و سایز دستگاه میسکر: اگر کانسپت رستوران شما بیکری و یا حتی فست فود با تمرکز بر روی سرو پیتزا باشد در این صورت به حجم زیادی از خمیر و انواع مختلف سس نیاز دارید. از این رو خرید دستگاه میکسر صنعتی با تیغه پیچان یکی از سرمایه گذاری‌‌های هوشمندانه در رستوران و یا کافه داری است.  دستگاه میسکر صنعتی قدرت و سرعت بالایی دارد و ظرفیت آن تولید ۲۵ تا ۳۰ کیلوگرم انواع خمیر است. در مقابل این اگر استفاده شما از این دستگاه کم است، خرید میکسر کوچک و غیر صنعتی می‌تواند کاملا رضایت بخش باشد. سرعت و قدرت این مدل کم تر است و از آنها برای آماده کردن سس‌ها و خانه فرم گفته و یا پوره سیب زمینی می‌توان استفاده کرد. میکسرplanetary  یا دستگاه میکسر سایز کوچک هم مدل رومیزی و هم بزرگ تر که بر روی زمین قرار می‌گیرد دارد.
  • نوع استفاده: دستگاه میکسر سبک برای استفاده‌های غیر روزانه و مقطعی مناسب هستند، در حالی که میکسر استاندارد برای رستورانی و کافه‌هایی مناسب هستند که به مخلوط کردن لبنیات و مواد غذایی از این دست روزانه نیاز دارند.در آخر دستگاه میکسر صنعتی سنگین برای کاربردهایی دائمی با حجم بالا مثل پیتزا فروشی‌ها کاملا خرید مناسبی خواهد بود.

بررسی فاکتورهای موثر در تهیه انواع سینک در لیست تجهیزات آشپزخانه صنعتی

  • در آشپزخانه رستوران باید انتظار از اتفاقات غیر منتظره را داشته باشید. برای همین باید اول از همه هدف هر مکان شست و شو کاملا مشخص باشد و دوما در چنیدن ناحیه‌ها این سینک‌های در بک رستوران تعبیه گردد.

 الزامات قفسه بندی و بررسی فاکتورهای تعیین کننده انتخاب این آیتم

سازمان دادن به همه چیز در فضا آشپزخانه صنعتی با قفسه بندی اصولی شکل صحیحی به خود می‌گیرد. جریان کار را با قفسه بندی دقیق و درست می‌توانید نرم کنید و به روند کار سرعت ببخشید.

  • قانون طلایی در انتخاب قفسه‌ها این است: قیمت تمام شده قفسه ها باید اقتصادی باشد و هر نوع آن کاملا در فضا کاربردی طراحی گردد و استفاده از آن راحت و بدون مشکل باشد. برای هر کدام از آیتم‌های مختلف مثل مواد اولیه، ظروف، لوازم سرو غذا و چیزهای دیگر باید قفسه مختص به آن در پلان طراحی آشپزخانه صنعتی منظور گردد.

می‌توان با توجه به این فاکتورها قفسه‌های لازم برای آشپزخانه رستوران را دسته دوم خریداری کنید. اما هنگاه خرید آن پاکیزگی و زیبایی بصری نباید حذف گردد.

  • قفسه‌ها متحرک و ثابت: به دلیل آنکه که از قفسه‌های متحرک می‌توان در جاهای مختلف استفاده کرد حتما برای استفاده از آنها عرض راهروها در نظر گرفته شود تا کارکنان ضمن کار اصلا به گره عبوری بر نخورند. یکی از ویژگی‌ها این مدل این است در جایگذاری انعطاف پذیری بالایی دارد و می‌شود چند قفسه را به یکدیگر متصل کنید و ناحیه آنها را با توجه به نیاز خود تغییر دهید. بنابراین برای محیط‌هایی با فضای محدود مناسب هستند.

سایر ابزار در لیست تجهیزات آشپزخانه صنعتی

به غیر از تجهیزات آشپزخانه صنعتی که به آن اشاره کردیم، رستوران به ابزارها و ظروف دیگری مثل تخته خرد کن، رنج مختلفی از چاقو، پوس‌کن، قابلمه و تابه، کاسه‌ در سایز مختلف برای میکس مواد اولیه، رنده، دستگاه تیز کن چاقو، غذاساز صنعتی و ظروف پذیرایی متنوع نیاز دارد. بهتر است لیست از همه این ابزارها تهیه و آنها را به صورت عمده خریداری کنید.

our projects

برخی از پروژه‌های ما

Services

خدمات حبتور