Habtoor

انتخاب بهترین تجهیزات، آنهایی که دقیقا با کافه نان شما هماهنگی لازم را داشته باشد کار ساده‌ای نیست.

تجهیزات کافه نان

انتخاب بهترین تجهیزات، آنهایی که دقیقا با کافه نان شما هماهنگی لازم را داشته باشد کار ساده‌ای نیست. این اهمیت دارد که نه تنها به آنچه که در مجموعه آماده و فرآوری می‌شود، فکر کنید بلکه باید حداقل میزان تولید روز را از هم قبل مشخص نمایید. هر دو این عوامل در انتخاب تجهیزات کافه نان نقش اساسی بازی خواهند کرد.

انتخاب بهترین تجهیزات، آنهایی که دقیقا با کافه نان شما هماهنگی لازم را داشته باشد، کار ساده‌ای نیست. این اهمیت دارد که نه تنها به آنچه که در مجموعه آماده و فرآوری می‌شود فکر کنید، بلکه این را هم به خوبی بررسی کنید که قصد تولید چه میزان در روز را دارید. هر دو این عوامل در انتخاب تجهیزات کافه نان نقش اساسی بازی خواهند کرد.

چه تمایل داشته باشید تا کافه نان تازه ای را تاسیس کنید و چه بخواهید تا مجموعه کنونی خود را توسعه دهید و تجهیزاتی که از آنها سالها استفاده کرده‌ را جایگزین نمایید در هر صورت، بعد از خرید هیچ راه بازگشتی نیست و باید بر طبق بودجه بندی خود بهترین ها را برای آشپزخانه صنعتی کافه نان تهیه نمایید.

در زیر لیستی از بهترین تجهیزات کافه نان آورده شده است. با مطالعه این بلاگ قادر خواهید بود تا دقیقا آن لوازم و ابزارهایی را برای مجموعه خود انتخاب نمایید که هم کیفیت دارند و هم با بودجه‌تان جور هستند. 

فرآیند آماده سازی انواع خمیر و پایه شیرینی در بیکری و قنادی های مدرن

  بعد از اندازه گریی مواد اولیه این اولین قدم برای شروع تولید محصولات مختلف در آشپزخانه های صنعتی بیکری ها می باشد. آنچه در آماده سازی انواع پایه اهمیت دارد این است که علاوه بر دقیق بودن اندازه همه چیز، آنها به خوبی با یکدیگر مخلوط شوند. این تهیه بافت مناسب را برای انواع خمیر و پایه شیرینی قطعی می‌کند.

ممکن است کافه نان و یا قنادی مدرن، مجموعه ای کوچک باشد که تمرکز آن بر روی تهیه انواع کیکی های هنری است. در این صورت تیم فعال در چنین مجموعه ای ممکن است ترجیح دهند که از دستگاه میکسر صنعتی خمیر که هم قابلیت کار با دست و هم ظرفیت کارکرد تمام اتوماتیک را دارد استفاده نمایند.

لوازم آماده سازی انواع خمیر

اولین قدم برای تهیه هر نوع نان و شیرینی تهیه خمیر و یا پایه آن است. چناچه بتوانید میکسی را آماده کنید که به درستی آماده شده باشد و بافت آن کیفیت درجه عالی را داشته باشد در آن صورت می توان با اطمینان گفت که سایر مراحل پخت و آماده سازی نیز به خوبی پیش خواهد رفت.

یکی از مواردی که باید به آن توجه کنید این است، برای هر گروه از پایه ها به میکسر مجزای خود بر اساس نوع کارکرد نیاز است.

دستگاه خمیر گیر صنعتی  

آرایه دستگاه خمیر گیر صنعتی در بازار بی حد و مرز است.ظرفیت و سایز هرکدام رنج وسیعی دارند. ظرفیت دستگاه های میکسر خمیر صنعتی از ۵ لیتر شروع می‌شود و مدل هایی تا بیش از ۱۰۰ لیتر نیز در بازار موجد هستند.

کافه نان هایی که سایز بزرگ تری دارند از چندین مدل دستگاه خمیر گیر صنعتی به صورت هم زمان در مجموعه استفاده می‌کنند. به طور معمول همه دستگاه های خمیر گیر صنعتی از رنج مدل های کانترتاپی ( مدل هایی که بر روی کانتر تاپ جاسازی می‌شوند) تا مدل های بزرگ زمینی ظرفیت ها و کارکردهای بی شماری دارند.

آنچه در آماده سازی قنادی های مدرن و کافه نان ها مرسوم است، تهیه انواع تاپینگ کیک و شیرینی و آیسینگ با دستگاه های میکسر کانتر تاپی است. این مدل ترکیب کردن همه چیز را با هم ساده می‌کند.

در ادامه این راهنما با انواع خمیر گیر صنعتی و تجهیزات کافه نان مطلع خواهید شد. همچنین این راهنما جامع حبتور به شما کمک خواهد کرد تا با برترین برندهای موجود در بازار آشنا خواهید شد. هدف این است که دقیقا توانمندی های هر ابزار را شناسایی کنید و مدلی که با نیاز شما مطابقت کامل دارد، را در لیست تجهیزات کافه نان بگذارید.

آشنایی با بهترین برند خمیر گیر صنعتی در بازار

  • دستگاه خمیر گیر صنعتی IGF : IGF یکی از قدرتمندترین برندها در میان تولید کنندگان تجهیزات کافه نان و قنادی ها و حتی رستوران ها است. دستگاه خمیر گیر صنعتی ایتالیایی IGF طراحی مدرن و خلاقانه ای دارد. سیستم طراحی آن به صورت عمودی است و فضا کمی را اشغال می‌کند. بدنه خمیر گیر تمام استیل است و از برنامه چرخشی ترکیبی برای میکس کردن پایه خمیر بهره می‌برد. دستگاه خمیر گیر صنعتی IGF مدل های متنوعی دارد که شما را قادر می‎سازد تا دقیقا آن با نیاز خاص مجموعه خود هماهنگ نمایید.

دستگاه دیوایدر خمیر ( تقسیم کننده خمیر) و دستگاه خمیر پهن کن

دیوایدر خمیر ابزار های تخصصی هستند، که از از آنها در آشپزخانه صنعتی قنادی و کافه نان های مدرن استفاده زیادی می‌شود.دستگاه دیوایدر خمیر حجم زیادی از خمیر را می‌گیرد و آن را به پرشن های مساوی تقسیم می‌کند. ویژگی این دستگاه این است که انجام همه چیز با آن به صورت تمام اتوماتیک صورت می‌گیرد و وزن همه چیز کاملا مساوی خواهد بود.

در ادامه آن دستگاه خمیر ورقه کن چانه های خمیر را دقیقا بر طبق ضخامت تعیین شده، ورقه می‌کند. شاید دانستن این نکته خالی از لطف نباشد که، زمانی که چانه های خمیر به درست ورقه شوند، کیفیت نان پیتزا و خوردنی هایی از این دست، بالا خواهد رفت. این دقیقا همان چیزی است که مشتریان رستوران، قنادی و کافه نان به دنبال آن هستند.

جدا از این ویژگی کلیدی، دستگاه دیوایدر خمیر و ورقه کن خمیر در حجم نیروی انسانی صرف جویی زیادی می‌کنند. با این وجود، زمان بررسی تجهیزات کافه نان  باید به بازگشت سرمایه و بودجه هم فکر کنید. از این رو لازم است تا به ظرفیت آماده سازی و خروجی دستگاه خمیر گیر، دیوایدر و ورقه کن توجه ویژه بکنید. همه اینها انتخاب شما را دقیق تر خواهد کرد.

برندهای درجه یک دستگاه خمیر پهن کن

  • خمیر پهن کن کیچن تک: این دستگاه با دو محور و بدنه تمام استیل در کسری از ثانیه انواع خمیر را ورقه ورقه می‌کند. دستگاه خمیر پهن کن کیچن تک قابلیت ورقه کردن انواع خمیر از قطر ۱۰ تا ۴۰ سانتی متر را دارد.

برندهای درجه یک دستگاه دیوایدر خمیر

  • خمیر گرد کن کوپونه: گرد کردن خمیر انرژي زیادی را کارکنان می‌گیرد. جدا از این اگر این کار به صورت دستی انجام شود، احتمال خطا در آن بالا خواهد رفت. با توجه به این دو، خمیر گرد کن کوپونه که از سری دستگاه های درجه یک برند کوپونه است، کارایی را در فضا به حداکثر سطح ممکن می‌رساند. این دستگاه تمام استیل است و فضای کمی از محیط را اشغال می‌کند.
  • دستگاه خمیر گرد کن سفارشی ( صنایع استیل): بر اساس نیاز خاص کافه نان، این شرایط فراهم است تا ساخت دستگاه خمیر گرد کن سفارشی را برای تجهیزات کافه نان در نظر بگیرد. اگر به ظرفیت های خاصی نیاز دارید، این گزینه بهترین انتخاب ممکن است.
  • پرس خمیر کوپونه: باز کردن خمیری که به اندازی لازم استراحت کرده باشد، اصلا ساده نیست. با این اوصاف دستگاه پرس خمیر را هم باید در لیست تجهیزات کافه نان بگذارید.

اتاق تخمیر ( دستگاه گرمخانه خمیر)

همان طور که در طراحی پلان بیکری به آن اشاره کردیم، یکی از قدم های مهم در آشپزخانه صنعتی کافه نان و قنادی انجام مرحله تخمیر است. برای آنکه تخمیر به درستی صورت بگیرد، لازم است تا از ابزارهای تخصصی آن بهره بگیرید. دقیقا اینجا است که آشنایی با ویژگی های دستگاه گرمخانه خمیر برایتان کاربردی خواهد بود.

اکثر پایه های خمیر در محیط گرم و مرطوب تخمیر و آماده می‌شوند. این دقیقا کارکرد اتاق تخمیر است. این تجهیزات کافه نان خاص طوری طراحی شده‌اند که دما در پیوسته در عدد از پیش مشخص شده ثابت نگاه دارند.

  • آنچه در انتخاب تجهیزات کافه نان اهمیت دارد این است که، انتخاب اتاق تخمیر باید دقیقا با فرهای صنعتی هماهنگ شود. ظرفیت این دو دقیقا باید با یکدیگر منطبق باشد.

باید گفت که مشابه دستگاه خمیر گیر، دستگاه گرمخانه خمیر نیز مدل های بی شماری در بازار دارد. نوع کابینت ها و قفسه بندی هر کدام نیز با دیگری متفاوت است. هنگام بررسی باید به این دو ویژگی هم توجه کنید.

  • سایز: ارتفاع این ابزار مهم کافه نان و قنادی های مدرن به طور معمول در رنج قدی کامل، ۴/۳ ، ۲/۱ و زیرکانتری قرار می‌گیرد.
  • تنظیم های درب دستگاه گرم خانه خمیر: در اتاق تخمیر از نوع شیشه ای، اسلایدی، درب باز و بسته شو محوری و کرکره ای می باشد.
  • طراحی داخلی و ویژگی ها کابین گرم خانه خمیر: قفسه بندی که به صورت اسلایدری باشد یا اسلایدرهای فیکس همه از ویژگی های داخلی کابین گرم خانه هستند. این ویژگی ها بر اساس چیدمان آشپزخانه صنعتی باید انتخاب شوند.

بر اساس چیدمان آشپزخانه صنعتی کافه نان و نیاز خاص مجموعه می‌توانید از مدل های را در لیست تجیهزات کافه نان قرار دهید که علاوه بر تخمیر کردن، قابلیت گرم خانه صنعتی را هم داشته باشند.

به این ترتیب دستگاه گرم خانه خمیر دو کاربرده خواهد شد، و در صرف هزینه صرفه جویی می‌شود. ترکیب دستگاه گرم خانه غذا با گرم خانه خمیر انعطاف پذیری کار را در مجموعه شما بالا خواهد برد. به این ترتیب می‌توانید ظرفیت کار را افزایش دهید.

نگاهی به طراحی دستگاه گرمخانه خمیر و نحوه کارکرد آن

دستگاه گرمخانه خمیر ابزاری است که طوری طراحی شده است تا در دمای مشخص و رطوبت از پیش تعیین شده مایه خمیر را در پایه آن فعال کند. این مرحله است که در آن تخمیر پایه خمیر صورت می‌گیرد.

شاید از خودتان بپرسید دقیقا در اتاق تخمیر چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که در سطوح طبقات گرمایش هم رفت(convective) در جریان است. این باعث می‌شود تا گرما به صورت یکدست از سطح به داخل خمیر منتقل شود.

به طور کلی سیکل تخمیر پایه انواع خمیر در شرایط زیر صورت می‌گیرد.

  • رنج دما: دمای مناسب در اتاق تخمیر باید بین ۳۵ تا ۴۳ درجه سلسیوس باشد.
  • میزان رطوبت فضا ۸۰ تا ۸۵ درصد
  • برای پایه خمیر معمول سیکل تخمیر ۴۰ تا ۷۰ دقیقه زمان خواهد برد.

ویژگی های تخصصی گرمخانه خمیر

در مقایسه با آون و سایر تجهیزات گرمایی دستگاه گرمخانه خمیر تزریق گرما را تحت کنترل دارد و جریان آن را همواره ملایم می‌کند.

گرما و رطوبت توسط سیستم های تهویه صورت می‌گیرد. آنها نیز با پاشیدن اسپری آب و تزریق بخار و یا ترکیبی از هر دو درجه گرما و رطوبت را تحت کنترل دقیق دارد.

پنل کنترل آن هم سیستم دستی را می‌پذیرد و هم قابلیت برنامه دادن دارد. این آماده سازی نان ها و شیرینی های خاص را ساده می‌کند.

تزریق بخار پایه خمیر را چگونه آماده می‌کند؟

بخار اشباع شده با فشار کم از دیگ بخار در پنهان ترین قسمت اتاق تخمیر جاسازی شده است، با فشار کم و ملایم در محفظه پخش می‌شوند. دما هوای مرطوب توسط انتقال دهنده گرما کنترل می‌شود. که معمولا انتقال دهنده گرما رادیاتور تعبیه شده در دستگاه گرمخانه خمیر است.

سیستم اتاق تخمیر طوری طراحی شده است که افزایش دما به جای بخار در ناحیه های مختلف شروع به پاشیدن آب می‌کند. همچنین این باعث می شود تا رطوبت موجود در چانه های خمیر در بهترین شرایط ممکن حفظ شود و پوشته اصلا خشک نشود.

اتاق سردخانه خمیر: برای آماده سازی پایه خاص خمیر

تنوع پخت در آشپزخانه صنعتی بیکری، کافه نان و قنادی های مدرن بالا است. برخی از پایه خمیرها باید روند کندتری را در آماده سازی طی کنند. از این رو ممکن است لازم باشد تا اتاق سرخانه تخمیر را برای تجهیزات کافه نان در نظر بگیرید.  

  • تفاوت کلیدی دستگاه سردخانه خمیر با سردخانه معمول در این است که جریان سرما در محفظه های آن ملایم است و درجه رطوبت به شدت کنترل می‌شود.

دستگاه سردخانه خمیر فرآیند آماده سازی پایه خمیر را آرام تر می‌کند. این برای تهیه شیرینی و نان های خاص کاربرد زیادی دارد.

کابین سردخانه ای که انعطاف پذیری بالایی داشته باشد، هر دو کارکد را با هم در یکی دارد. به این معنا که هم می‌توان از آن به عنوان گرمخانه و هم سردخانه استفاده کرد.

دستگاه سردخانه خمیر یکی از تجهیزات کافه نان پر استفاده است که نیاز به نیروی انسانی را در فضا به شدت کاهش می‌دهد. به این صورت که پایه خمیر آماده شده را در طول شب در این دستگاه قرار می‌دهند و روز بعدی آماده انتقال برای پخت است.

 

تجهیزات کافه نان: لوازم پخت

قلب کافه نان و قنادی های مدرن منطقه پخت در آشپزخانه صنعتی آن است. همانند سایر ابزارها مدل های بی شماری از انواع فر صنعتی در بازار موجود هستند. دقیقا مثل خرید دستگاه خمیر گیر صنعتی، باید به این فکر کنید که دقیقا چه نوع نان، شیرینی و کیکی را در مجموعه خود خواهید پخت. بعد از آن حجم پخت را با حساسیت و دقت بالا تعیین کنید.

این فاکتورها در انتخاب فر صنعتی مناسب به شما کمک زیادی خواهند کرد.

  • آنچه در مورد آون صنعتی مهم می باشد، این است که فارغ از مدلی که انتخاب می کنید باید هود صنعتی مناسب را همیشه در مجاورت آن نصب کنید و در پلان طراحی آشپزخانه صنعتی بیاورید.

بیشتر مطالعه کنید: آشنایی با انواع هود صنعتی و سیستم اگزاست

تجهیزات کافه نان: بررس انواع فر صنعتی

فر صنعتی کانوکشن

احتمالا کانوکشن عبارتی است که بارها و بارها هنگام خرید و بررسی انواع فر صنعتی به آن برخورد کرده‌اید. به زبان ساده باید گفت که فر صنعتی کانوشن، در واقع همان فری است که بیشترین کارکردش با فن تعبیه شده در داخل انجام می‌گیرد.

این نوع فر به خوبی انواع شیرینی، کیک و نان را به صورت یکدست می پزد. در واقع می‌توان گفت که این نوع فر ظرفیت پخت رنج بالایی از نان و شیرینی را دارد. این ویژگی برای تجهیزات کافه نان حیاتی خواهد بود.

  • فر کانوکیشن در مقایسه با مدل های دیگر قیمت بالایی ندارد و یکی از محبوب ترین مدل ها در میان انواع فر صنعتی هستند.

تفاوت مدل های برتر فر صنعتی مناسب کافه نان و قنادی های مدرن

سایر مدل های فر صنعتی علاوه بر به کار گرفتن فن، برای همرفت کردن جریان گرما از سیستم های پیشرفته تری هم استفاده می‌کنند. یکی از ویژگی ها مهم در انواع فر صنعتی برای تجهیزات کافه نان، تبخیر نکردن رطوبت انواع نان و شیرینی است. از این رو در مدل های پیشرفته سیستم تزریق بخار تعبیه شده است. این کیفیت نهایی هر نوع محصول را ارتقا خواهد داد، و به بهترین درجه می‌رساند.

آشنایی با برند برتر فر صنعتی در بازار

فر رشنال:  فر رشنال یکی از حرفه ای ترین تجهیزات رستورانی و بیکری است که دقیقا پاسخگوی تمام این نیازها است. از این رو رنج کاربردهای این فر وسیع است. شما قادر خواهید بود تا تکنیک های مختلف پخت را با فر ترکیبی رشنال انجام دهید. یکی از ویژگی های خاص فر رشنال هماهنگی اتوماتیک سیستم داخلی با وضعیت کیفی هوای داخل محفظه پخت است. این سیستم کار کرد را ساده می‌نماید.

بیشتر مطالعه کنید: آشنایی با ویژگی های خاص فر رشنال

فر صنعتی صندوقی طبقاتی

ترجیح کافه نان و قنادی های کوچک که با برنامه کاری پخت سفارشی کار می‌کنند، معمولا ممکن است ترجیح دهند که از فر صنعتی صندوقی استفاده نمایید. این نوع فر به نان و خمیر پیتزا لایه تر ویژه ای می‌دهد. از این رو محصول نهایی خوشمزه تر و باب میل تر خواهد شد.

اما در میان تجهیزات کافه نان چیزی که باید به آن توجه داشته باشید این است که فر صنعتی صندوقی در مقایسه با فرهای دیگر فضای بیشتری را اشغال می‌کند. بنابراین اگر متراژ مجموعه شما محدود است بهتر است این مورد را در مورد انواع فر صنعتی در نظر داشته باشید.

یکی از ویژگی های متفاوت فر صنعتی صندوقی این است که کار کردن با آن به  نسبه ساده است. این به آن معنا است که پنل کاربری طراحی ساده‌ای دارد. از این رو کار کردن با فر صنعتی صندوقی برای اکثر کارکنان ساده خواهد بود.

فر صنعتی ایستاده  

کلیت فر صنعتی ایستاده مشابه یخچال و فریزرهای صنعتی ایستاده یا کابین تخمیر پایه خمیر است. نحوه استفاده آن به این صورت است که قفسه طبقاتی را از شیرینی، نان و کیک پر می‌کنید و آن را در داخل محفظه پخت قرار می‌دهید.

برخی از مدل های فر صنعتی ایستاده به صورت اتوماتیک، قفسه طبقاتی را به داخل محفظه می‌فرستند و هنگام پخت آن را بر روی کفه می‌چرخانند. این قابلیت پخت را یکنواخت تر می‌کند. برتری این مدل های پیشرفته این است که به نیروی کاری کمتری نیاز خواهد بود.

همچین در زمان و انرژی صرفه جویی خواهد شد. به این صورت که به سادگی سینی ها را از پایه های مختلف پر می‌کنید و آن را قبل از پخت به دستگاه گرم کن خمیر منتقل می‌نمایید. سپس آن را بعد از سپری شدن زمان لازم به آون منتقل می‌کنید. نهایتا آن را از آون خارج می‌کنید و می‌گذارید تا محصولات سرد شوند.

بیشتر مطالعه کنید: با انواع یخچال و فریزر صنعتی آشنا شوید

فر صنعتی چرخشی

تفاوت این مدل با فر ایستاده در این است که محور چرخش آن شبیه به جوجه گردان ها (روتیسوری) است. این مدل پیشرفته ظرفیت بالایی دارد و پخت آن کیفیت بسیار بالایی دارد. اما باید گفت که قیمت تمام شده آن به نسبه بالا خواهد بود. هنگام انتخاب تجهیزات کافه نان بر طبق نیاز خود این مدل را در نظر بگیرید.

تجهیزات کافه نان: بخش آماده سازی نهایی و فروش

انواع اسلایسر

به دلیل نیاز به سرعت بالا و پیوستگی در برش حتما باید اسلایسر را برای تکمیل کردن تجهیزات کافه نان در نظر بگیرید. به طول کلی اسلایسر نان معمول پاسخگوی نیاز مجموعه شما خواهد بود. اما برای پوشش دادن به تمام نیازها شاید نیاز باشد تا اسلایسر های خاص برای برش انواع نان بیگل و بان های مختلف را هم بررسی کنید.

  • اسلایسر سیرمن: برند سیرمن بالاترین رنج تولید تجهیزات آشپزخانه های صنعتی در جهان دارد. باید گفت که یکی از بهترین اسلایسرهای موجود، اسلایسرهای سیرمن می‌باشد. تیغه های کاپوزیت و بدنه تمام استیل اسلایسرهای سیرمن، در کسری از ثانیه هر نوع نان را با دقت بالا برش خواهند زد.

انواع کیس های دیسپلی

فروش بخش حیاتی دیگر در کافه نان است. بر این اساس برای دیه شدن و شناخته شدن محصولات در کافه نان، قنادی و بیکری های مدرن باید از کیس های مختلفی استفاده نمایید. کیس های باید رنج قابلیت مختلفی داشته باشید. هم به شوکیس های برودتی و هم شو کیس های که گرما را به داخل تزریق می‌کنند، نیاز خواهید داشت. بنابراین حتما رنج متنوعی از شوکیس ها را برای تکمیل کردن تجهیزات کافه نان در نظر بگیرید.

برخی از کیس های دیسپلی طوری طراحی شده اند که سلف سرویس می باشند. اینها به خصوص در قنادی ها مدرن کاربرد زیادی دارند.  انتخاب بهترین های تجهیزات کافه نان پیچیدگی های خاص خودش را دارد. آشنایی با ویژگی های ابزارها و لوازم اختصاصی این کار شما را در راه اندازی کافه نان موفق همراهی خواهد کرد. در این مسیر کمک گرفتن از مشاوره تخصصی حبتور می تواند درصد موفقیت کسب و کار شما را به سطح چشم گیری برساند. با تیم ما در ارتباط باشید.

our projects

برخی از پروژه‌های ما

Services

خدمات حبتور