ایده اولیه
فود کورت در یک مجموعه تجاری بسیار حائز اهمیت میباشد.
حضور مخاطبانی که برای غذا وارد یک مجموعه میشوند و با برندهای تجاری جهت خرید مواجه میشوند و بلعکس باعث ایجاد هم افزایی و رشد کل مجتمع میشود.
استراتژی
در گام اول بررسی عملکرد فود کورت قبلی و ایدهها و سبک جدیدی که بر اساس آنها تغییرات شکل خواهند گرفت، مشخص شد. نوع مخاطب، ظرفیت و کلاس کاری قابل ارائه مبنای شکلگیری استراتژی اولیه بود. در گام دوم بر مبنای تحلیلهای پروژه و دیتابیسهای شکل گرفته در مجموعه حبتور و چشم اندازهای سرمایهگذاری و بهرهبرداری، تفکیک مجموعه به ۵ واحد متشکل از برگرشاپ (کلاس برگر) ایتالیایی (رومی) رستوران ایرانی (ماهورا)، سوخاری (کاژه) و کافه رستوران (ویولانژ) صورت گرفت.
طرح نهایی
بر مبنای استراتژی تعریف شده و ریز فضاهای مورد نیاز هر یک از رستورانها طرح نهایی شکل گرفت. طرح نهایی شامل تعریف روندها و ارتباطات فضایی میباشد. همچنین تکمیل نقشههای چیدمان تاسیسات و دیتیلهای اجرایی خطوط پخت و کانترهای تحویل در این مرحله صورت میپذیرد.