Habtoor

هودهای دیواری به دیوار توسط پیچ و هودهای مرکزی به سقف و نیاز به گرفتن ساپورت و اتصالات با محاسبات مهندسی از سقف را دارد که استقرار صحیح هود در جای مناسب، موجب بالارفتن ایمنی و ذخیره انرژی و کاهش دمای آشپزخانه و همچنین مانع ورود روغن به کانالهای اگزاست و در نهایت راحتی  پرسنل در زمان کار در آشپزخانه خواهد شد. 

هودهای صنعتی آشپزخانه

۱- هودهای دیواری 
۲- هودهای مرکزی (جزیره)     
هودهای دیواری به دیوار توسط پیچ و هودهای مرکزی به سقف و نیاز به گرفتن ساپورت و اتصالات با محاسبات مهندسی از سقف را دارد که استقرار صحیح هود در جای مناسب، موجب بالارفتن ایمنی و ذخیره انرژی و کاهش دمای آشپزخانه و همچنین مانع ورود روغن به کانالهای اگزاست و در نهایت راحتی  پرسنل در زمان کار در آشپزخانه خواهد شد. 

تقسیم بندی هودهای صنعتی بر اساس متریال 
۱:هود های صنعتی استنلس استیل    
۲:هودهای صنعتی آلومینیوم            
۳:هودهای صنعتی گالوانیزه   
جنس هودها میتواند از جنس استنلس استیل یا آلومینیوم و گالوانیزه باشد. در محیط های خشک و با رطوبت پایین از هودهای آلومینیومی استفاده میشود، ولی در محیط های مرطوب جهت افزایش ماندگاری و دوام هود دارای جنس استنلس استیل استفاده میشود می توان گفت که استفاده از هود با جنس آلومینیوم منسوخ شده چرا که؛ قابلیت شستشو ندارد. هزینه بالایی دارد و مقاومت کمتری در مقابل حرارت از خود نشان میدهد.
 برای جلو گیری از آسیب دیدن هودها از ضخامت مناسب جهت ساخت آنها استفاده می گردد.
ضخامت هودهای از جنس  استنلس استیل از ۰.۶ میلیمتر تا ۱.۲ میلیمتر متغییر است. لازم به ذکر است هرچقدر ضخامت هودها بالاتر برود احتیاج به پشتیبانی محکمتر برای نگهداری آنها وجود دارد لازم به ذکر است که استفاده از این نوع هودها روی دیوارهای کاذب نیازمند اجرای ساپورت نگه دارنده از قبل طراحی شده میباشد.

HOOD


تقسیم بندی هودهای صنعتی از لحاظ تعداد جداره
۱:هودهای تک جداره          
۲:هودهای دو جداره
هودها چه از جنس استیل ضد زنگ باشد یا از جنس آلومینیوم به دو صورت تک جداره یا دو جداره ساخته می شود .
در هودهای صنعتی تک جداره تنها هوای آشپزخانه از طریق کانالهای متصل به هود خارج میگردد و ورودی نداریم اما در هودهای دو جداره هوای تازه بیرون با درصدی از هوای خنک در قسمت جلویی هود وارد آشپزخانه شده که هم به صورت پرده هوا عمل میکند و هم باعث سرعت عمل در تخلیه حرارت دود و چربی از طریق هود خواهد شد و همچنین از انتشار دود و حرارت در فضای آشپزخانه جلوگیری خواهد کرد که در کاهش هزینه برق جهت خنک کردن و ورود هوای تازه و خروج هوا از محیط سالن و یا آشپزخانه  تاثیر چشمگیری خواهد داشت .  
هودهای دو جداره کمک به سزایی در بالارفتن راندمان کاری پرسنل دارد و از رفتن بوی نامطبوع و دود و چربی به خارج از آشپزخانه جلوگیری می کند .

kitchen hood

تقسیم بندی هودها از نظر تکنولوژی ساخت آنها

۱:هودهایی که واحدهای آنها با جوش و پرچ به هم متصل می گردد.

۲:هودهایی که قطعات آن با پیچ و مهره به هم متصل می گردد.

در حال حاضر بیشتر از تکنولوژی جوش و پرچ استفاده می گردد که شرکت حبتور به صورت اختصاصی از پیچ و مهره در اکثر قسمت ها استفاده می کند که این کار باعث جلوگیری از انباشت روغن و حذف جوش به دلیل حفظ ظاهر فابریک ورق استیل می گردد.

ارتفاع مناسب برای نصب هود صنعتی 
هودهای صنعتی در ارتفاع حداقل ۱۹۰ سانتی متر از کف تمام شده نصب میگردد و ارتفاع پیشانی هود نیز به صورت استاندارد ۴۵ الی ۵۰ سانتی متر می باشد لذا حداقل ارتفاع برای یک آشپزخانه صنعتی ۳ متر از کف تمام شده می باشد لازم به ذکر است که در حالت استاندارد در قسمت بالای هودهای صنعتی حداقل ۵۰ سانتی متر باید فضا برای عبور کانالهای اگزاست و هوای تازه داده شود. (لازم به ذکر است که ارتفاع نصب هودهای صنعتی  نسبت به خود هود استاندارد. گوشوارهای و … و نسبت به نوع دستگاه که زیر هود قرار می گیرد تغییر خواهد کرد) حداقل ۱۸۵ سانتیمتر از کف و حداکثر ۲۰۵ سانتیمتر از کف می باشد 


انتخاب مقدار cfm (اگزاست مناسب) برای خروجی و ورودی هوا :یکی از مهمترین بخشها در هودهای صنعتی انتخاب مناسب مقدار cfm در قسمت اگزاست و در هودهای دو جداره در قسمت ورودی (پرده هوا) می باشد که این مورد نیازمند محاسبه دقیق مهندسی با توجه به مواردی مانند خط پخت زیر هود، فاصله از زمین، نوع فیلتر هود، نوع هود، طول کانال ها  و تعداد زانوهای کانال و پارامترهای مختلف دیگر محاسبه میگردد که مهمترین قسمت در هودهای صنعتی این قسمت می باشد.
محاسبه درست مقدار cfm باعث کاهش قابل توجه برق مصرفی می شود و همچنین مانع از بالا رفتن دمای آشپزخانه و ورود دود به محیط های دیگر (سالن و…) می شود.


ابعاد هودهای صنعتی آشپزخانه 
ابعاد هودهای صنعتی با توجه به محیطی که هود قرار می گیرد و خط زیر هود متفاوت است لازم به ذکر است که نهایت طول استاندارد در هودهای استاندارد تا ۲۳۸ میباشد که به صورت یکپارچه میباشد.                      

مکانهایی که نیاز به هودهای صنعتی دارند
در بخشهای پخت و اتاق شستشو باید از هودهای صنعتی استفاده گردد در بخش پخت که تجهیزات زیر هود قرار می گیرند عبارتند از گریل ها، گازها، سرخ کن های صنعتی، کباب پزها، فرهای ریلی و صندوقی و….لازم به ذکر است که در برخی از خطوط آماده سازی که گردش هوای مناسبی ندارند و برای جلو گیری از بوی نا مطبوع می توان از هود استفاده کرد مانند خط آماده سازی ماهی. 

kitchen hood


نکات جانبی در مورد هودهای صنعتی
۱: فیلتر متحرک هودهای صنعتی چربی های تولید شده و روغن تبخیر شده در کانال های خارج شده ازهود و درآشپزخانه صنعتی را قبل از رسیدن به دستگاه سانتریفیوژ (اگزاز فن) جدا می کند و مانع آسیب رساندن به سانتریفیوژ (اگزاست فن) می شود این فیلترها با توجه به کارکرد آشپزخانه می تواند به راحتی جدا گردد و بعد از شستشو در محل مورد نظر نصب گردد. مزیت اینگونه فیلترها نیز یکبار مصرف نبودن آنها می باشد و تا زمانی که تغییر شکل ندهد می توان از آنها استفاده کرد.
۲: تمامی هودهای صنعتی چه مرکزی چه دیواری به وسیله کانال هایی به سانتریفیوژ (اگزاست فن) متصل می گردد که برای این کار از فلنچ استفاده میگردد که هرچقدر کانالها به صورت عمودی حرکت نمایند و حرکت افقی در آنها کمتر باشد قدرت مکش سانتریفیوژ (اگزاست فن) هود صنعتی بیشتر می شود.
۳: برای روشنایی داخل هودهای صنعتی از چراغ IP48 SMD که در برابر گرما و روطوبت مقاوم هستند استفاده میشود که از جمله مزیت های استفاده از چراغ SMD ، می توان به مصرف برق پایین و تولید نکردن حرارت مضاعف اشاره کرد که معمولا این نوع چراغ ها در هودهای تک جداره در قسمت داخلی و هودهای دو جداره در قسمت داخلی و جلویی هود ( قسمت پرده هوا) قرار می گیرد
۴: استفاده از کابلهای نسوز و اتصالات نسوز (وارنیش شیرینک) جهت جلو گیری از اتصالی و خطرات احتمالی 


نویسنده: حسام شکاری

our projects

برخی از پروژه‌های ما

Services

خدمات حبتور